Spring naar bijdragen

Is Jezus een geschapen wezen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De eeuwige Zoon stierf niet, of preciezer gezegd, toen Christus stierf ontstond er een soort crash omdat de goddelijke natuur niet kan sterven. Op het moment dat God de dood binnentrad, was de dood ov

Je ageert nu tegen een opvatting die ik niet naar voren heb gebracht. Er is geen twijfel over mogelijk dat Christus stierf. Als ik zeg dat de Zoon naar zijn goddelijke natuur wel de dood ing

Als we beseffen wat de Schrift zegt over de « zoon » kan het wat duidelijker worden. Toen er nog niets was geschapen was God genoegzaam inzichzelf, het Beeld van de Vader weerspiegelt in de Geest was

55 minuten geleden zei Bonjour:

Jij komt niet met bronnen. Als je het precies wilt weten, laat je het maar weten. Doe niet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Als jij natuurwetenschappelijke bronnen net zo zou benaderen als de literaire en historische bronnen die jij, om wat voor reden dan ook, meent te moeten verwerpen, kom je geen millimeter vooruit in kennis.

58 minuten geleden zei Bonjour:

Als je het precies wilt weten, laat je het maar weten.

Kom maar op dan, met jouw superieure kennis die duizenden jaren lang verborgen is gebleven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Als jij natuurwetenschappelijke bronnen net zo zou benaderen als de literaire en historische bronnen die jij, om wat voor reden dan ook, meent te moeten verwerpen, kom je geen millimeter vooruit in kennis.

Maar dat doe ik. Ik heb de gravitatieconstante gemeten, electronlading en nog veel meer. Ik heb met radioactiviteit gespeeld. En ik ga ervan uit dat biologen, geologen hun onderzoek ook herhalen. Denk je dat we alles klakkeloos overnemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

Denk je dat we alles klakkeloos overnemen?

Grotendeels wel, ja. Want er is geen wetenschapper meer die alles overziet en de verbanden nog kan leggen. De postmoderne "realiteit" is hopeloos verbrokkeld. Dat is een kenmerk van een eindtijd. 

5 minuten geleden zei Bonjour:

Maar dat doe ik. Ik heb de gravitatieconstante gemeten, electronlading en nog veel meer. Ik heb met radioactiviteit gespeeld.

En ga je ons nu vertellen dat je iets van snapt? Dat zou wel heel bijzonder zijn. Wat is een atoom bijvoorbeeld? Waarom gedraagt een atoom zich zoals die zich gedraagt? Heeft een atoom kennis? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Willempie:

En ga je ons nu vertellen dat je iets van snapt? Dat zou wel heel bijzonder zijn. Wat is een atoom bijvoorbeeld? Waarom gedraagt een atoom zich zoals die zich gedraagt? Heeft een atoom kennis? 

Tot op zekere hoogte. Toen ik natuurkunde studeerde had een atoom bv nog geen kennis. Dat zal niet veranderd zijn. Hooguit heeft ie een toestand die afhangt van een verleden. Maar een toestand betekent nog geen kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Bonjour:

Tot op zekere hoogte. Toen ik natuurkunde studeerde had een atoom bv nog geen kennis. Dat zal niet veranderd zijn. Hooguit heeft ie een toestand die afhangt van een verleden. Maar een toestand betekent nog geen kennis.

Je snapt er dus helemaal niets van. Je begrijpt mijn vraag niet eens. Duidelijk!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zit ongeveer zo, wetenschappers kunnen binnen hun expertise aardig veel weten over hoe natuurkrachten zoals de omloop van de aarde , de gravitatie krachten, uitwerking en combinatie van verschillende gassen werken,  ik respecteer dat en heb er voordeel van, maar de meesten van hen zien niet, of ze willen het niet weten dat dat die natuur overduidelijk  van God afkomstig is, ze komen dan wat betreft oorsprong van de dingen weleens met bizarre constructies waar geen bewijs voor is.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 31-1-2019 om 09:07 zei Aristarkos:

Als we beseffen wat de Schrift zegt over de « zoon » kan het wat duidelijker worden. Toen er nog niets was geschapen was God genoegzaam inzichzelf, het Beeld van de Vader weerspiegelt in de Geest was wat later de eerst geboren der schepping was. Het voorgaande staat in Heb. 1:3 « Dewelke, alzo Hij is het Afschijnsel Zijner heerlijkheid, en het uitgedrukte Beeld Zijner zelfstandigheid ... » en Kol. 1:15 « Dewelke het Beeld is des onzienlijken Gods, de Eerstgeborene der creatie ».

Wie dit tot zich door laat dringen zal er misschien meer van gaan snappen. We hebben dus het Beeld Gods, dit is God en kan niet sterven. De eerste vernedering was dat het Beeld Gods creatuur werd, daarover lezen we in Joh. 1:1 « In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God ». De tweede veel ernstigere vernedering was het mens worden. Hier komt het verschil tussen de Vader en de Zoon pas goed naar voren. Het Beeld Gods word de eerste Creatuur, en word de mens Jezus Christus. Dit is vrijwillig en uit liefde voor de schepping. Daarom is Jezus volledig ondergeschikt aan de Vader.

Dus als de vraag is: Kan Jezus sterven, dan is het antwoord natuurlijk, Ja. Hij is werkelijk gestorven en was bij de rijke in de Hades zoals Isa. 53:9 zegt « En men heeft Zijn graf bij de goddelozen gesteld, en Hij is bij den rijke in Zijn dood geweest, omdat Hij geen onrecht gedaan heeft, noch bedrog in Zijn mond geweest is ». Jezus was werkelijk helemaal dood. Daarom moeten wij het geloof van Christus krijgen of hebben, Hij geloofde namelijk dat de Vader Hem uit de dood zou doen opstaan. Als Hij wist dat hij niet werkelijk dood zou zijn was dit geloof leeg, nu is het het grote voorbeeld voor ons « Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus ... » Gal. 2:16, het rechtvaardigd ons en laat ons leven « Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven » Rom. 1:17.

De « Zoon » heeft dus meerder « functies », als mens Jezus kon en is Hij gestorven en opgestaan, gelukkig want door Zijn dood en opstanding kunnen wij die ook verkrijgen.

Aristarkos

Dit is de kern van ons geloof. Het paasmysterie. Jezus was natuurlijk dood, hij was een mens van vlees en bloed.. Hij is begraven en daarna verrezen.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid