Spring naar bijdragen

Is Jezus een geschapen wezen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De eeuwige Zoon stierf niet, of preciezer gezegd, toen Christus stierf ontstond er een soort crash omdat de goddelijke natuur niet kan sterven. Op het moment dat God de dood binnentrad, was de dood ov

Je ageert nu tegen een opvatting die ik niet naar voren heb gebracht. Er is geen twijfel over mogelijk dat Christus stierf. Als ik zeg dat de Zoon naar zijn goddelijke natuur wel de dood ing

Als we beseffen wat de Schrift zegt over de « zoon » kan het wat duidelijker worden. Toen er nog niets was geschapen was God genoegzaam inzichzelf, het Beeld van de Vader weerspiegelt in de Geest was

5 uur geleden zei sjako:

Dus ik denk dat je de meeste profetieën geestelijk moet zien.

Ik heb niet de indruk dat JG's dat doen. Wat jullie wel doen, of wat het "besturend lichaam" jullie opdraagt te doen, is sommige namen veranderen door andere. Israël wordt dan de WTG organisatie en Jeruzalem wordt New York, om maar een paar zaken te noemen. Dat is niet vergeestelijken maar veranderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb niet de indruk dat JG's dat doen.

Juist wel. We veranderen helemaal niet Jeruzalem in New York. Daar zit toevallig het hoofdkantoor, maar we zitten over de hele wereld. Zelfs op de Zuidpool wordt er bij je aangeklopt. Onze publicaties zijn er in honderden talen. We hebben de website die in honderden talen is te raadplegen. Ik zou zo gauw geen organisatie weten die zo zijn best doet om mensen met de Bijbel te bereiken. 

Onze persoonlijke studies zijn heel geestelijk gericht. Je kan ze gewoon raadplegen door de app jw.org te downloaden. Al het materiaal is publiekelijk toegankelijk. Dus wat let je eens een Wachttorenstudie te bekijken. Hierbij een link waar je onze laatste studie eens kunt bekijken

https://www.jw.org/nl/publicaties/tijdschriften/wachttoren-studie-november-2018/maak-je-gods-gedachten-eigen/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Dus wat let je eens een Wachttorenstudie te bekijken.

Alsof ik dat nooit heb gedaan. Er zijn veel geestelijke leiders en Bijbel-leraren waarbij de leiders van het WTG niet eens in de schaduw kunnen staan. Verder beschouw ik jouw reactie als een lofzang op een organisatie, niet op Jezus.

23 minuten geleden zei sjako:

Ik zou zo gauw geen organisatie weten die zo zijn best doet om mensen met de Bijbel te bereiken.

Ik wel. Maar daar willen jullie gewoon geen kennis van nemen. Jullie negeren gewoon alles wat God doet, buiten het WTG om. Dat bestaat voor jullie niet. Slechts het WTG is zaligmakend. Berouw en bekering leiden tot verlossing. Dat geldt voor iedereen, ook voor jou. Als jij je verlossing fundeert op een menselijke organisatie i.p.v. op Jezus heb je jouw huis op een zeer wankel fundament gebouwd en ik voorspel dan ook dat dat huis uiteindelijk zal instorten. God is onze rots, niet het WTG noch enige andere menselijke organisatie. Het lichaam van Jezus is geen menselijke organisatie maar een hemelse en universele. En Jezus zelf is het Hoofd van dat lichaam en delegeert zijn leiderschap niet aan een stelletje zelfbenoemde leiders in New York. Echt niet!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Het is beslist niet waar wat je zegt Willempie, als jij werkelijk studie gemaakt hebt van wat JG leraren over de Bijbel te zeggen hebben, dan moet je concluderen dat het onderwijs superieur is aan wat andere geestelijke lijders hoe goed bedoelt ook te zeggen hebben.

Wij van Wc- eend adviseren Wc- eend. 

Lijders. Briljant. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wij van Wc- eend adviseren Wc- eend. 

 Lijders. Briljant. 

Mag ik je er wijzen dat @antoon eerst Katholiek was. Die kant kent hij dus ook. Maar we leven in een vrij land. De JG doen tenminste evangeliseren. Een opdracht die Jezus ons duidelijk geeft.

Ik zou niet weten wat dat uitmaakt. WC-eend kan ook mensen in dienst hebben die eerst bij Glorix werkten. Die vonden toen waarschijnlijk Glorix de beste WC-reiniger, en nu WC-eend.
Voor de duidelijkheid: ik trek deze vergelijking uitsluitend vanwege de slogan van de wc-eend reclame, die inmiddels als gezegde is ingeburgerd. Het is niet mijn bedoeling geloof te vergelijken met wc-reiniger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bonjour:

hoho, dat is onderdeel van je geloof. Je kan niet zeker weten dat Jezus de opdracht gegeven heeft.

Johannes 28:19

Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop zep in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20  en leer ze om zich te houden aan alles wat ik jullie heb opgedragen. En weet: ik ben met jullie, alle dagen, tot het einde van het tijdperk.

Het einde van dit tijdperk is nog niet afgelopen, dus geldt deze opdracht nog steeds voor Christenen. Paulus legt keer op keer de nadruk op prediking van het goede nieuws. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bonjour:

Of je bewijst dat met bronnen en je geeft toe dat dat onderdeel is van je geloof. De deskundigen zeggen dat het evangelie van Johannes van rond het jaar 100 CE is. Succes.

Johannes was een ooggetuige en leerling van Jezus. De enige die niet vermoord is en een hoge leeftijd bereikte. Er is geen enkele reden om de geloofwaardigheid van zijn geschriften in twijfel te trekken. Integendeel zelfs.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Willempie:

Johannes was een ooggetuige en leerling van Jezus. De enige die niet vermoord is en een hoge leeftijd bereikte. Er is geen enkele reden om de geloofwaardigheid van zijn geschriften in twijfel te trekken. Integendeel zelfs.

Precies, het is een rare redenatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Mag ik je er wijzen dat @antoon eerst Katholiek was. Die kant kent hij dus ook. Maar we leven in een vrij land. De JG doen tenminste evangeliseren. Een opdracht die Jezus ons duidelijk geeft.

Dat kun je alleen zeggen als je de Schrift spiritualiseerd, niet als je hem gewoon gelooft. Spiritualisatie komt helaas in vele vormen onder vele namen voor en ze worden allemaal fel verdedigt, daar is natuurlijk een reden voor.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Johannes was een ooggetuige en leerling van Jezus. De enige die niet vermoord is en een hoge leeftijd bereikte. Er is geen enkele reden om de geloofwaardigheid van zijn geschriften in twijfel te trekken. Integendeel zelfs.

 

2 uur geleden zei sjako:

Precies, het is een rare redenatie.

Dat is de traditie binnen het christendom om dat te zeggen. Maar er is geen bron voor 130 CE die het over dit evangelie heeft. Tertullianus (160 -230) schrijft dat Polycarpus (ca. 69 - Smyrna, ca. 156) Johannes kende. Dat is de bron voor de legende. Een eeuw later! En met die hoge leeftijd van Johannes werd hij gekoppeld aan dat evangelie. Dat is dus de basis van

6 uur geleden zei sjako:

Een opdracht die Jezus ons duidelijk geeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat kun je alleen zeggen als je de Schrift spiritualiseerd, niet als je hem gewoon gelooft. Spiritualisatie komt helaas in vele vormen onder vele namen voor en ze worden allemaal fel verdedigt, daar is natuurlijk een reden voor.

Je kan over veel teksten discussiëren, maar deze lijkt me toch wel heel duidelijk.

3 minuten geleden zei Bonjour:

Dat is de traditie binnen het christendom om dat te zeggen. Maar er is geen bron voor 130 CE die het over dit evangelie heeft. Tertullianus (160 -230) schrijft dat Polycarpus (ca. 69 - Smyrna, ca. 156) Johannes kende. Dat is de bron voor de legende. Een eeuw later! En met die hoge leeftijd van Johannes werd hij gekoppeld aan dat evangelie. Dat is dus de basis van

Mocht je twijfelen over Johannes, dan kan je ook luisteren naar Paulus. Die is het volledig met Jezus eens over dit punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bonjour:

Paulus heeft Jezus nooit ontmoet. Dan zegt Paulus dat je moet evangeliseren.

Het is maar hoe je het bekijkt. Paulus heeft Jezus wel gezien in het visioen. Duidelijk is dat voor iedere Christen individueel het belangrijk is het goede Nieuws te verspreiden. (Efez 6:15 bijv)

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sjako:

Het is maar hoe je het bekijkt. Paulus heeft Jezus wel gezien in het visioen. Duidelijk is dat voor iedere Christen individueel het belangrijk is het goede Nieuws te verspreiden. (Efez 6:15 bijv) 

Nee, Paulus schrijft dat hij Jezus heeft gezien in een visioen. En toen is er zoveel kennis overgedragen dat toen hij de echte discipelen ontmoette er gelijk discussie ontstond, althans dat zegt een andere schrijver. Dus die overdracht viel wel mee. Goed gelovig zijn betekent nog niet dat je goed-gelovig moet zijn. Of misschien ook wel.

Krijg bijna weer eens zin aan een jehova aan de deur. Maar ze komen altijd alleen maar als ik geen tijd heb of als ik niet thuis ben.

Maar de opmerking dat Jezus je langs de deuren stuurt, heb ik nog niet goed onderbouwd gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Bonjour:

Nee, Paulus schrijft dat hij Jezus heeft gezien in een visioen. En toen is er zoveel kennis overgedragen dat toen hij de echte discipelen ontmoette er gelijk discussie ontstond, althans dat zegt een andere schrijver. Dus die overdracht viel wel mee. Goed gelovig zijn betekent nog niet dat je goed-gelovig moet zijn. Of misschien ook wel.

Krijg bijna weer eens zin aan een jehova aan de deur. Maar ze komen altijd alleen maar als ik geen tijd heb of als ik niet thuis ben.

Maar de opmerking dat Jezus je langs de deuren stuurt, heb ik nog niet goed onderbouwd gezien.

Het is hier off-topic. Als je het precies wilt weten moet dat in een ander topic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid