Spring naar bijdragen
WdG

Is Jezus een geschapen wezen?

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Bonjour:

Jij komt niet met bronnen. Als je het precies wilt weten, laat je het maar weten. Doe niet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Als jij natuurwetenschappelijke bronnen net zo zou benaderen als de literaire en historische bronnen die jij, om wat voor reden dan ook, meent te moeten verwerpen, kom je geen millimeter vooruit in kennis.

58 minuten geleden zei Bonjour:

Als je het precies wilt weten, laat je het maar weten.

Kom maar op dan, met jouw superieure kennis die duizenden jaren lang verborgen is gebleven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Als jij natuurwetenschappelijke bronnen net zo zou benaderen als de literaire en historische bronnen die jij, om wat voor reden dan ook, meent te moeten verwerpen, kom je geen millimeter vooruit in kennis.

Maar dat doe ik. Ik heb de gravitatieconstante gemeten, electronlading en nog veel meer. Ik heb met radioactiviteit gespeeld. En ik ga ervan uit dat biologen, geologen hun onderzoek ook herhalen. Denk je dat we alles klakkeloos overnemen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

Denk je dat we alles klakkeloos overnemen?

Grotendeels wel, ja. Want er is geen wetenschapper meer die alles overziet en de verbanden nog kan leggen. De postmoderne "realiteit" is hopeloos verbrokkeld. Dat is een kenmerk van een eindtijd. 

5 minuten geleden zei Bonjour:

Maar dat doe ik. Ik heb de gravitatieconstante gemeten, electronlading en nog veel meer. Ik heb met radioactiviteit gespeeld.

En ga je ons nu vertellen dat je iets van snapt? Dat zou wel heel bijzonder zijn. Wat is een atoom bijvoorbeeld? Waarom gedraagt een atoom zich zoals die zich gedraagt? Heeft een atoom kennis? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Willempie:

En ga je ons nu vertellen dat je iets van snapt? Dat zou wel heel bijzonder zijn. Wat is een atoom bijvoorbeeld? Waarom gedraagt een atoom zich zoals die zich gedraagt? Heeft een atoom kennis? 

Tot op zekere hoogte. Toen ik natuurkunde studeerde had een atoom bv nog geen kennis. Dat zal niet veranderd zijn. Hooguit heeft ie een toestand die afhangt van een verleden. Maar een toestand betekent nog geen kennis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Bonjour:

Tot op zekere hoogte. Toen ik natuurkunde studeerde had een atoom bv nog geen kennis. Dat zal niet veranderd zijn. Hooguit heeft ie een toestand die afhangt van een verleden. Maar een toestand betekent nog geen kennis.

Je snapt er dus helemaal niets van. Je begrijpt mijn vraag niet eens. Duidelijk!

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zit ongeveer zo, wetenschappers kunnen binnen hun expertise aardig veel weten over hoe natuurkrachten zoals de omloop van de aarde , de gravitatie krachten, uitwerking en combinatie van verschillende gassen werken,  ik respecteer dat en heb er voordeel van, maar de meesten van hen zien niet, of ze willen het niet weten dat dat die natuur overduidelijk  van God afkomstig is, ze komen dan wat betreft oorsprong van de dingen weleens met bizarre constructies waar geen bewijs voor is.

bewerkt door antoon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid