Spring naar bijdragen
zendeling

De ondertekenaars van het Manifest van Nashville moeten zwaar gestraft worden

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei sjako:

Ik moet ook even kijken want ze zijn niet aansluitend. 

Zie je wel dat ik dan wel gelezen had wat daar stond :p

en geef toe, de tekst zou minder aardig bufferen wanneer men een ander voorbeeld dan moord zou gebruiken he? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:
52 minuten geleden zei sjako:

Ik moet ook even kijken want ze zijn niet aansluitend. 

Zie je wel dat ik dan wel gelezen had wat daar stond :p

en geef toe, de tekst zou minder aardig bufferen wanneer men een ander voorbeeld dan moord zou gebruiken he? 

Er staat onderaan dat artikel

Verwante artikelen

Liefde en recht in de christelijke gemeente

Liefde en recht tegenover slechtheid

Troost voor slachtoffers van misbruik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar hij wil me tonen hoe Jezus de wet vervulde.

Staat dat niet in Romeinen 7 en Romeinen 8 beschreven en in Galaten 3:

10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.
11 En dat door de wet niemand voor God gerechtvaardigd wordt, is duidelijk; immers, de rechtvaardige zal uit geloof leven.
12 Doch bij de wet gaat het niet om geloof, maar: wie dat doet, zal daardoor leven.
13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.
14 Zo is de zegen van Abraham tot de heidenen gekomen in Jezus Christus, opdat wij de belofte des Geestes ontvangen zouden door het geloof.

?

Romeinen 13:

8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.

Galaten 5:

14 Want de gehele wet is in een woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Staat dat niet in Romeinen 7 en Romeinen 8 beschreven en in Galaten 3:

10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.
11 En dat door de wet niemand voor God gerechtvaardigd wordt, is duidelijk; immers, de rechtvaardige zal uit geloof leven.
12 Doch bij de wet gaat het niet om geloof, maar: wie dat doet, zal daardoor leven.
13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.
14 Zo is de zegen van Abraham tot de heidenen gekomen in Jezus Christus, opdat wij de belofte des Geestes ontvangen zouden door het geloof.

?

Romeinen 13:

8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.

Galaten 5:

14 Want de gehele wet is in een woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

Idd zoals je eerder al eens een citaat deelde waarin de letter de dood brengt en de geest het leven.

wel, is “wie de ander liefheeft heeft de wet vervuld” de wet van Mozes vervullen? Of is dat de wet van Jezus nadat Hij leerde ook de vijand lief te hebben? Want de wet van Mozes leed tot de dood en Jezus (de enige man vrij van zonde) paste daar maar weinig van toe.

bewerkt door Fundamenteel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Idd zoals je eerder al eens een citaat deelde waarin de letter de dood brengt en de geest het leven.

wel, is “wie de ander liefheeft heeft de wet vervuld” de wet van Mozes vervullen? Of is dat de wet van Jezus nadat Hij leerde ook de vijand lief te hebben? Want de wet van Mozes leed tot de dood en Jezus (de enige man vrij van zonde) paste daar maar weinig van toe.

Johannes 1:

17 ... de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn door Jezus Christus gekomen.

Romeinen 7:

7 Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Volstrekt niet! Ja, ik zou de zonde niet hebben leren kennen, tenzij door de wet; immers, ook van de begeerlijkheid zou ik niet geweten hebben, indien de wet niet zeide: gij zult niet begeren.

...

12 Zo is dan de wet heilig, en ook het gebod is heilig en rechtvaardig en goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Chaim:

Wat is daar zo paradoxaal aan?

:) Een godsdienst bloedt meestal dood door zich op de tijdsgeest aan te passen. Gedenk het katholicisme en de ET op haar schoolbanken. Andere godsdiensten groeien significant door geboortecijfers en niet door bekering. 

Als we kijken naar de grootste godsdienst door bekering blijft het christendom wel koploper. En de meeste bekeerlingen die ik ken? Die gaan fanatieker met het geloof om dan die er in geboren zijn. Weinigen dulden dat hun godsdienst aangepast wordt op deze tijd. De tijd van de grote misleiding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Een godsdienst bloedt meestal dood door zich op de tijdsgeest aan te passen.

Ik vind dat ook. Toch heb ik pas iets anders gehoord van @Chaim. Als je een godsdienst aanpast, dus eigen regeltjes gaat verzinnen, dan zal het verwateren. Je denkt het dan beter te weten dan God. Je hebt kerken met grote vrijheden die heel veel leden hebben, maar dan kan je je afvragen in hoeverre dat de Christelijke leer nog is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Ik vind dat ook. Toch heb ik pas iets anders gehoord van @Chaim. Als je een godsdienst aanpast, dus eigen regeltjes gaat verzinnen, dan zal het verwateren. Je denkt het dan beter te weten dan God. Je hebt kerken met grote vrijheden die heel veel leden hebben, maar dan kan je je afvragen in hoeverre dat de Christelijke leer nog is.

Ik geloof ook dat het anders moet. Welk christen leunt nu achterover als ze kankerverwekkende palen rond scholen bouwen? Welke kerk ligt zich hierbij neer? Die Amerikanen doen het ons nog voor, daar is tenminste verzet. Hier is dat precies reeds aanvaard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Zoals?

Dat zijn er zoveel. PKN bijv. Het verschilt per kerk en voorganger en zelfs woonplaats. En dan heb ik het over vraagstukken zoals euthanasie, homohuwelijk, abortus etc 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2019 om 09:11 zei sjako:

Ik vind dat ook. Toch heb ik pas iets anders gehoord van @Chaim. Als je een godsdienst aanpast, dus eigen regeltjes gaat verzinnen, dan zal het verwateren. Je denkt het dan beter te weten dan God.

Waarom zou men ervan uitgaan dat godsdienst betekent dat er daadwerkelijk goden bestaan? Welk feit zou zo'n voorbarige aanname rechtvaardigen? Toon maar aan. En ja, indien een godsdienst niet mee-evolueert, zal deze uiteindelijk in de sociale kast terechtkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Chaim:

Waarom zou men ervan uitgaan dat godsdienst betekent dat er daadwerkelijk goden bestaan? Welk feit zou zo'n voorbarige aanname rechtvaardigen? Toon maar aan. En ja, indien een godsdienst niet mee-evolueert, zal deze uiteindelijk in de sociale kast terechtkomen.

Wat is dat dan mee evolueren? Zoals het Bisdom de evolutietheorie in haar onderwijs opnam? Zij hebben daarmee hun plaats wel in de samenleving gegarandeerd, maar dat is door de politiek en niet de gelovigen. (Veelal) Christenen zijn woest dat het Vaticaan zo “evolueert”.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is dat dan mee evolueren? Zoals het Bisdom de evolutietheorie in haar onderwijs opnam? Zij hebben daarmee hun plaats wel in de samenleving gegarandeerd, maar dat is door de politiek en niet de gelovigen. (Veelal) Christenen zijn woest dat het Vaticaan zo “evolueert”.

Je kan beter zeggen verwaterd. Als je telkens je grenzen gaat oprekken, waar is dan het eind? Weet de mens het beter dan God?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Je kan beter zeggen verwaterd. Als je telkens je grenzen gaat oprekken, waar is dan het eind? Weet de mens het beter dan God?

Helemaal niet, al denken die luciferianen in het Vaticaan van wel. Moge de profetie kloppen omtrent het Vaticaan. Wiuusssjjj :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fundamenteel:
12 uur geleden zei Chaim:

Volgens mij bedoelt Chaim hier niet dat de ET in het onderwijs mee is opgenomen maar dat geloof uiteindelijk ook moet meegroeien met de ontwikkelingen. Als je dat niet doet, en mijn zegen heb je :#, dan eindigt bijvoorbeeld het christendom naast Thor op het bankje eenzame goden waarin niet meer geloofd wordt in een verder leeg en eenzaam walhalla. En ik denk niet dat, behoudens enkele fundamentalisten, er veel christenen er een traan om laten dat het Vaticaan op deze wijze evolueert maar eerder blij is dat het Vaticaan ze de mogelijkheid biedt om in hun geloof met hun tijd mee te gaan. Ik denk eerder dat men woest is op het misbruik en de manier waarop daar mee om wordt gegaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Mullog:

Volgens mij bedoelt Chaim hier niet dat de ET in het onderwijs mee is opgenomen maar dat geloof uiteindelijk ook moet meegroeien met de ontwikkelingen. Als je dat niet doet, en mijn zegen heb je :#, dan eindigt bijvoorbeeld het christendom naast Thor op het bankje eenzame goden waarin niet meer geloofd wordt in een verder leeg en eenzaam walhalla. En ik denk niet dat, behoudens enkele fundamentalisten, er veel christenen er een traan om laten dat het Vaticaan op deze wijze evolueert maar eerder blij is dat het Vaticaan ze de mogelijkheid biedt om in hun geloof met hun tijd mee te gaan. Ik denk eerder dat men woest is op het misbruik en de manier waarop daar mee om wordt gegaan.

Enigszins akkoord. Maar de ET is voor de christenen die ik ken een middel kinderen van God weg te lokken. 

Je hebt natuurlijk christenen die beide verenigen, maar dat zijn mijn inziens geen christenen. Dat is als moslims die varken eten tijdens de ramadan :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-5-2019 om 14:18 zei thom:

Ik heb eerder aan Nicky al geschreven; wat is het dat God lief kan hebben. Of wat is het dat God liefheeft in de mens. Wat is het wat God aantrekt. 

Dat kan alleen de Liefde zijn, omdat God liefde is.

Wat Hem liefheeft, kan alleen uit God komen.

Daarom schrijf ik wel eens; het geloof is van Jezus Christus.

Precies. Meer precies is wellicht; de Zoon.

Persoonlijk ben ik toch anders gaan denken over de Nashville verklaring.  Ofschoon ik het  pastoraal niet juist vind om zo'n document de wereld in te sturen (maar de opstellers zijn geen pastors), ben ik wel van mening dat de wereld inmiddels aan de rand van de absolute wetteloosheid staat en in dat licht kan ik  begrijpen dat men het document heeft opgesteld. De gezonde leer wordt niet meer verdragen.  Absolute wetteloosheid is in mijn optiek het totaal overboord gooien van alle natuurlijke begrenzingen die de mens gegeven zijn. Men noemt het goede (de in de natuur ingeschapen orde man + vrouw + kind) kwaad en het kwade (een tegennatuurlijke orde, maar ook abortus etc) goed.

Hierbij enkele getuigenissen van enkele kinderen van homoseksuele ouders. Dit bestaat dus óók!

Vanaf de 16e minuut komt de dochter van de beroemde new age schrijfster van de Avalon-boeken aan het woord.

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Amir Tsarfati haalt het mysterie van de wetteloosheid dat zich in onze tijd voltrekt, o.a. door het aanvallen van het traditionele gezin , ook aan vanaf de 23e minuut in deze actuele eindtijdvideo.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dolce Vita:

Persoonlijk ben ik toch anders gaan denken over de Nashville verklaring.  Ofschoon ik het  pastoraal niet juist vind om zo'n document de wereld in te sturen (maar de opstellers zijn geen pastors), ben ik wel van mening dat de wereld inmiddels aan de rand van de absolute wetteloosheid staat en in dat licht kan ik  begrijpen dat men het document heeft opgesteld. De gezonde leer wordt niet meer verdragen.  Absolute wetteloosheid is in mijn optiek het totaal overboord gooien van alle natuurlijke begrenzingen die de mens gegeven zijn. Men noemt het goede (de in de natuur ingeschapen orde) kwaad en het kwade (een tegennatuurlijke orde, maar ook abortus etc) goed. 

Hierbij enkele getuigenissen van enkele kinderen van homoseksuele ouders. Dit bestaat dus óók!

Los van welk instituut die meent hierover een verklaring te moeten maken, gaat het mij om de situatie van de ziel.

De boodschap ligt in de andere aarding; dat er voor de ziel een situatie is ontstaan waarin harde keuzes moeten gemaakt worden in dit leven, om de ziel te her-oriënteren, van twijfel naar doel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid