Spring naar bijdragen

Dokters rekeningen


Aanbevolen berichten

Buiten veel nieuws op het vlak van religie is er ook weer een nieuwtje over tandartsen. In 2020 wil men kleine dingen wat  tandartsen nu doen overhevelen naar mond hyg. Na de vrije markt voor tandartsen enkele jaren geleden waarmee de regering hoopte dat er een eind komt aan hoge rekeningen waar veel mensen steen en been over klagen nu dit. De vrije markt is een fiasco geworden en werd al afgeblazen voor het eind van de proefperiode , ik vrees dat dat nu weer het geval zal zijn.

men zal het anders moeten aanpakken, meer studenten aannemen voor deze  tandheelkunde, nu schijnt er een lage limiet te zijn en veel meer aanvragen, en nog meer van die dingen die ik nu niet zal noemen, ik ben benieuwd wat andere leden hier over denken.

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga elk halfjaar naar de mondhygiëniste en naar de tandarts. Volgens mij vergoedt mijn zorgverzekering een deel van de kosten en een deel betaal ikzelf. Kan me herinneren dat ik een kroon met wortelkanaalbehandeling vrij duur vond maar kan me eigenlijk niet herinneren hoe hoog die halfjaarlijkse rekening nou is. Dat heeft dus geen indruk gemaakt. 

Maar iets overhevelen van de tandarts (wat in de basisverzekering niet vergoed wordt) naar de mondhygiëniste (wat in de basisverzekering niet vergoed wordt) maakt toch geen verschil. Het zou zelfs goedkoper kunnen worden omdat het uurloon van een tandarts veel hoger ligt. 

Je kan overigens tegen gereduceerd tarief je laten behandelen door studenten in opleiding als je kosten wil besparen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat bedoel ik bij overhevelen naar de mondhygiëniste met een lager uurloon wordt het goedkoper, ook ik heb een verzekering waarbij de kosten van beiden onder vallen dus ben ik goedkoper uit, vraag mij wel af de wet standhoudt, de tandartsen zijn er tegen en hebben ook al een manifest wat ondertekend kan worden. Zo en zoal heb ik een beetje argwaan bij de gezondheidszorg peperdure medicijnen hebben bij mij niet veel meer uitwerking dat een hele goedkope bij Kruidvat, ik heb het dan over gewone geneesmiddelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid