Spring naar bijdragen

Vraag n.a.v. topic "de Belofte"


Aanbevolen berichten

Bij het aanpakken van de moderatiewerkzaamheden in het topic de BELOFTE blijkt dat nagenoeg het hele topic verziekt is.

Vraag aan de deelnemers in dat topic:

Zijn jullie wel of niet bereid serieus te forummen in het gedeelte Geloof wanneer er daar ook iemand meedoet die de Drieenheid niet onderschrijft of niet?

In principe mag iedereen daar meedoen, alleen: de Drie-eenheid staat er niet ter discussie. Het uitgangspunt dat eenieder mee mag doen wordt in het topic de BELOFTE zwaar gefrustreerd door offtopic te gaan en een element van de Drie-eenheid naar voren te slepen in de plaats van ontopic te posten in het forum. Dus: een topic dat niet over de Drie-eenheid gaat maar loopt in het subforum Bijbelstudie verstoren met het "inpeperen" van een forummer dat hij niet in de Drie-eenheid gelooft.

Dit kan zo niet:

Ik verwacht een reactie van de deelnemers in het topic wat ze beogen.

Dat kan hier gepost worden of via PB aan mij gezonden worden.

Het topic de BELOFTE staat momenteel achter de schermen want zo als het nu ging kan het niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

misschien een mogelijkheid om woorden of zinnen van iemand door te strepen, de persoon zou zich op zijn nummer gezet voelen en zich misschien zich niet meer bezondigen aan dit het euvel, zoals je het hier terecht  vermeld. Of bovenaan steeds zichtbaar te laten zien wat de bedoeling is aangaande drie eenheid, veel posters zullen het zich in het vuur van het gesprek niet meer herinneren

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Trajecto:

Bij het aanpakken van de moderatiewerkzaamheden in het topic de BELOFTE blijkt dat nagenoeg het hele topic verziekt is.

Vraag aan de deelnemers in dat topic:

Zijn jullie wel of niet bereid serieus te forummen in het gedeelte Geloof wanneer er daar ook iemand meedoet die de Drieenheid niet onderschrijft of niet?

In principe mag iedereen daar meedoen, alleen: de Drie-eenheid staat er niet ter discussie. Het uitgangspunt dat eenieder mee mag doen wordt in het topic de BELOFTE zwaar gefrustreerd door offtopic te gaan en een element van de Drie-eenheid naar voren te slepen in de plaats van ontopic te posten in het forum. Dus: een topic dat niet over de Drie-eenheid gaat maar loopt in het subforum Bijbelstudie verstoren met het "inpeperen" van een forummer dat hij niet in de Drie-eenheid gelooft.

Dit kan zo niet:

Ik verwacht een reactie van de deelnemers in het topic wat ze beogen.

Dat kan hier gepost worden of via PB aan mij gezonden worden.

Het topic de BELOFTE staat momenteel achter de schermen want zo als het nu ging kan het niet.

 

Zeker heb ik die bereidheid, Trajecto. Maar, zoals je gemerkt hebt, wordt tussen de regels door de Drie-ene God ter discussie gesteld. antoon stelt zelfs dat het maar aangetoond moet worden. DAT is niet de bedoeling.

Je wijst o.a. mij erop dat het gaat om WAT de belofte is, en je hebt het wellicht niet goed gelezen, maar, het antwoord heb ik zeker gegeven. Als ik het als volgt formuleer, ontstaan de problemen al:

De belofte is DAT een ieder die Jezus als God en Verlosser aanvaardt, geestelijk verbonden is met Abraham komt, en op die wijze deelt in de zegeningen.

En, hier ontstaan de problemen. Ik WEIGER voorzichtig om te gaan met de WAARHEID Drie-eenheid. Ik stel het scherp, omdat het DE WAARHEID IS. Iemand die dat niet accepteert, kan elders posten of net doen alsof het de waarheid is, maar zeker niet ontkennen. DAT verwacht ik van alle deelnemers in het subforum geloof. We hebben een afspraak gemaakt. Ik bepaal zelf dus wel hoe vaak ik het ter sprake ben. Het is een aanstoot voor Jehovah's getuigen, omdat zij het niet kunnen verenigen met hun paradigma's.

Conclusie: Jehovah's getuigen kunnen meepraten, maar moeten maar net doen of de Drie-ene God de enige God is OF ze moeten vertrekken en zich beperken tot levensbeschouwing. Ik begrijp niet wat hier lastig aan is. In IEDERE geloofsdiscussie staat de Drie-ene God centraal, omdat het de Bijbelse God is. In Levensbeschouwing staat deze God niet voor iedereen centraal, en daar is dus ruimte voor de god van de moslims, Jehovah's getuigen, boeddhisten, en ook voor diegenen die "geen god" hebben.

3 uur geleden zei antoon:

Of bovenaan steeds zichtbaar te laten zien wat de bedoeling is aangaande drie eenheid, veel posters zullen het zich in het vuur van het gesprek niet meer herinneren

DAT is dus NIET de bedoeling. Voor jou geldt: net doen alsof de Drie-ene God de enige juiste God is (helaas geloof je het niet - die vrijheid heb je) OF je te beperken tot levensbeschouwing. In het subforum "Geloof" staat de Drie-ene God ALTIJD centraal. Zonder deze aanname is discussie daar ONMOGELIJK. Einde verhaal. Duidelijk, antoon? En dat geldt ook voor sjako? De paradigma's van Jehovah's getuigen horen NIET thuis in het subforum geloof, omdat ze in strijd zijn met de enige ware Drie-ene God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Trajecto:

Het uitgangspunt dat eenieder mee mag doen wordt in het topic de BELOFTE zwaar gefrustreerd door offtopic te gaan en een element van de Drie-eenheid naar voren te slepen in de plaats van ontopic te posten in het forum. Dus: een topic dat niet over de Drie-eenheid gaat maar loopt in het subforum Bijbelstudie verstoren met het "inpeperen" van een forummer dat hij niet in de Drie-eenheid gelooft.

Dit kan zo niet:

Ik verwacht een reactie van de deelnemers in het topic wat ze beogen.

Dit is de zaken omdraaien wat je nu doet. Alle reacties van JG staan in het teken van hun eigen doctrines en die zijn nu eenmaal verweven in alle reacties die ze geven.

8 uur geleden zei Trajecto:

Het topic de BELOFTE staat momenteel achter de schermen want zo als het nu ging kan het niet.

Niet zo handig, want zo kunnen wij ook niet meer checken waar het precies de fout in ging, graag weer zichtbaar maken en anders kun je fluiten naar gedegen onderbouwde reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit is de zaken omdraaien wat je nu doet. Alle reacties van JG staan in het teken van hun eigen doctrines en die zijn nu eenmaal verweven in alle reacties die ze geven.

Inderdaad. Dat beweer ik al geruime tijd. Hun paradigma's horen NIET thuis in het subforum "geloof".

Citaat

Niet zo handig, want zo kunnen wij ook niet meer checken waar het precies de fout in ging, graag weer zichtbaar maken en anders kun je fluiten naar gedegen onderbouwde reacties.

Het ging fout toen hun paradigma's geprestenteerd werden. Voorbeeld: ik moest me beperken tot "wat" de belofte is, zonder teveel in te gaan op de vraag "voor wie". Ik zag daar een modbreak. Anderzijds kon sjako zijn paradigma over de bekende 144.000 poneren. Zeer inconsequent. Misschien ter bescherming of uit angst een moderator te verliezen? Ik weet het niet, het komt me inconsequent over.

Je mag bijna niet meer zeggen dat de belofte is voor diegenen die Jezus als God en Verlosser aanvaarden. Dat wordt al bijna als een provocatie gezien, en, inderdaad, dat is de zaken omdraaien. In het Christendom staat de Drie-ene God ALTIJD centraal! In iedere discussie zal dit genoemd worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, de drieëenheid werd niet zomaar even terloops naar voren gebracht, maar moedwillig. De belofte is een heel interessant onderwerp en ik denk dat ik daar heel serieus op heb gereageerd. Om me de mond te snoeren komt @WdG maar weer eens, off-topic, met de drieëenheid op de proppen om me in te peperen dat ik geen Christen ben en me af te branden. @Kaasjeskruid bemoeit zich zelf zelf er ook nog eens mee, terwijl hij mijn bijdrage helemaal niet gelezen heeft. Ik vind dit geen goeie gang van zaken. Het is moedwillig iemand neersabelen. Ik heb dan ook een boodschap aan deze heerschappen: ik laat me niet intimideren. 

43 minuten geleden zei WdG:

Het is een aanstoot voor Jehovah's getuigen, omdat zij het niet kunnen verenigen met hun paradigma's.

Ik wil ook dat je ophoudt met je nieuwe woordje paradigma's. Een katholiek persoon zal vanuit zijn visie reageren. Ik reageer vanuit mijn visie en dat is mijn goed recht. Je kan in elk onderwerp wel de drie-eenheid naar voren schuiven om me de mond te snoeren, maar daar ga ik dus niet in mee. 

30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit is de zaken omdraaien wat je nu doet. Alle reacties van JG staan in het teken van hun eigen doctrines en die zijn nu eenmaal verweven in alle reacties die ze geven.

De haat straalt er zomaar vanaf in deze reactie. Ongefundeerd en kwaadaardig. Als je niet fatsoenlijk wilt meeforummen dan zoek je toch een ander forum? Zo kan het dus niet.

33 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Niet zo handig, want zo kunnen wij ook niet meer checken waar het precies de fout in ging, graag weer zichtbaar maken en anders kun je fluiten naar gedegen onderbouwde reacties.

Hier straalt de minachting naar de moderators ook vanaf. Zo gaat het niet langer. 

25 minuten geleden zei WdG:

In het Christendom staat de Drie-ene God ALTIJD centraal!

Dan ken je niet goed je geschiedenis.

53 minuten geleden zei WdG:

Ik WEIGER voorzichtig om te gaan met de WAARHEID Drie-eenheid.

Dus je bent niet bereid fatsoenlijk mee te forummen. Dan weten we dat ook weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

@Kaasjeskruid bemoeit zich zelf zelf er ook nog eens mee, terwijl hij mijn bijdrage helemaal niet gelezen heeft. Ik vind dit geen goeie gang van zaken. Het is moedwillig iemand neersabelen. Ik heb dan ook een boodschap aan deze heerschappen: ik laat me niet intimideren.

Ik heb aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in jou exegese omdat die vanuit jullie pseudo bijbel wordt gegeven waarin de Drie-Ene God nu eenmaal stelselmatig ontkent wordt. Als jij praat over de belofte gaat deze volgens jou op voor mensen die Jezus hebben aangenomen als Heiland en Verlosser. Jou Jezus is geen God en geen onderdeel van de Drie-Eenheid. Simpel zat. Dus voor niemand van jullie die jullie zogenaamde Jezus hebben aangenomen gaat deze belofte op.

Op het moment dat jij praat over Jezus, direct of indirect, ga je al de fout in en schendt jij de regel. Want jou Jezus is geen God.

19 minuten geleden zei sjako:

Een katholiek persoon zal vanuit zijn visie reageren.

Een visie waarin de Drie-Eenheid onderschreven wordt.

19 minuten geleden zei sjako:

Ik reageer vanuit mijn visie en dat is mijn goed recht. Je kan in elk onderwerp wel de drie-eenheid naar voren schuiven om me de mond te snoeren, maar daar ga ik dus niet in mee. 

Dat is niet jou goed recht in het forum "Geloof". Want elk woord dat jij neerschrijft is een stelselmatige ontkenning van de Drie-Ene God.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei WdG:

Anderzijds kon sjako zijn paradigma over de bekende 144.000 poneren. Zeer inconsequent.

De 144.000 is gewoon Bijbels. Het is geen verzinsel van de JG. Dat jij het niet (wilt) begrijpen is een ander punt. Het is gewoon een Bijbels gegeven in hoort derhalve dan ook gewoon in de rubriek Geloof. 

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in jou exegese omdat die vanuit jullie pseudo bijbel wordt gegeven waarin de Drie-Ene God nu eenmaal stelselmatig ontkent wordt. Als jij praat over de belofte gaat deze volgens jou op voor mensen die Jezus hebben aangenomen als Heiland en Verlosser. Jou Jezus is geen God en geen onderdeel van de Drie-Eenheid. Simpel zat. Dus voor niemand van jullie die jullie zogenaamde Jezus hebben aangenomen gaat deze belofte op.

Op het moment dat jij praat over Jezus ga je al de fout in en schend jij de regel. Want jou Jezus is geen God.

Dat is JOU mening en die kan je niet opleggen aan anderen, dat werkt niet zo op een forum. Er zijn meerdere gebruikers dan alleen JIJ. Je kan het ook gewoon negeren als het je niet bevalt. Dat ik een pseudo bijbel zou gebruiken is ook JOU mening. Goed gefundeerde meningen zeggen namelijk heel iets anders. Je kan mijn redenering trouwens ook volgen met de SV. Daarin staat precies hetzelfde. Ik ontken zeker dat er een Drie-Ene God bestaat omdat het simpelweg niet in de Bijbel staat naar mijn mening. JG staan daar dan ook lang niet alleen in. Als je YouTube hebt moet je voor de aardigheid eens zoeken op Simon Brown. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

De 144.000 is gewoon Bijbels. Het is geen verzinsel van de JG. Dat jij het niet (wilt) begrijpen is een ander punt. Het is gewoon een Bijbels gegeven in hoort derhalve dan ook gewoon in de rubriek Geloof.

De 144.000 zijn inderdaad Bijbels, en ze horen net zo thuis in het forum "geloof" als de Drie-ene God. Ik ontken de 144.000 niet. Jij ontkent de enige Drie-ene God, je beweert dat Jezus geschapen is, en daarom heb je NIKS te zoeken in het forum "geloof". Beperk je dus tot "levensbeschouwing". Het is een simpele afspraak, sjako: geloof is voor Christenen, die de Drie-ene God onderschrijven. Dat betekent:

1. Het is NIET toegestaan de Drie-ene God te ontkennen.

2. Het is NIET nodig de Drie-ene God te bewijzen. Deze is Bijbels en een gegeven onderdeel van het forum "geloof".

Verder gaan we hier NIET de discussie voeren over de Drie-ene God. Dat doe je maar in levensbeschouwing, waar allerlei niet-Christelijke richtingen en sektes ruimte hebben voor hun paradigma's. Er is dus ook ruimte genoeg voor de pradigma's van de Jehovah's getuigen.

34 minuten geleden zei sjako:

Nou, de drieëenheid werd niet zomaar even terloops naar voren gebracht, maar moedwillig.

Zelfs als dat zo is, dan is dat "ons" goed recht. Jij hebt daar NIKS over te zeggen. Je MOET het accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

De 144.000 zijn inderdaad Bijbels, en ze horen net zo thuis in het forum "geloof" als de Drie-ene God. Ik ontken de 144.000 niet. Jij ontkent de enige Drie-ene God, je beweert dat Jezus geschapen is, en daarom heb je NIKS te zoeken in het forum "geloof". Beperk je dus tot "levensbeschouwing". Het is een simpele afspraak, sjako: geloof is voor Christenen, die de Drie-ene God onderschrijven. Dat betekent:

Niet alles gaat over de drieëenheid. Ik voel me vrij mee te praten over een onderwerp wat niet over de drieëenheid gaat. Ook al gooi je ,off-topic, dit onderwerp in een onderwerp dan nog nog heb ik het recht gewoon mee te praten, of je het leuk vindt of niet. De drieëenheid is GEEN Bijbels gegeven, dat is JOU mening.

17 minuten geleden zei WdG:

Zelfs als dat zo is, dan is dat "ons" goed recht. Jij hebt daar NIKS over te zeggen. Je MOET het accepteren.

Dus je geeft toe dat je het onderwerp drieëenheid MISBRUIKT. Ronduit een schande.

1 uur geleden zei WdG:

Conclusie: Jehovah's getuigen kunnen meepraten, maar moeten maar net doen of de Drie-ene God de enige God is OF ze moeten vertrekken en zich beperken tot levensbeschouwing.

Wil je er even op wijzen dat het forum niet van jou is. Je hebt niks te willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei WdG:

Zelfs als dat zo is, dan is dat "ons" goed recht. Jij hebt daar NIKS over te zeggen. Je MOET het accepteren.

En dit illustreert maar weer eens hoe verwoestend de kerkdogma's (kunnen) zijn. Je herkent werkelijk alles aan de vruchten. Ik vraag me wel eens af of jij niet gewoon een trol bent die tot doel heeft zo veel mogelijk mensen tegen elkaar op te zetten en dit forum om zeep te helpen, met behulp van goedbedoelende maar naïeve christenen die op jouw gedram blijven reageren i.p.v. je gewoon in de (geestelijke) negeerstand te zetten. Het lukt je aardig, moet ik zeggen. Gefeliciteerd!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Niet alles gaat over de drieëenheid. Ik voel me vrij mee te praten over een onderwerp wat niet over de drieëenheid gaat.

In het onderwerp geloof draait alles om Christus. En, aangezien HIJ God is, draait dus alles om de Drie-ene God. Voor mij draait alles om God. Dat dat bij jou anders is, respecteer ik. Je wijst de enige ware Drie-ene God af. Voel je vrij de paradigma's van de Jehovah's getuigen te poneren in levensbeschouwing.

Citaat

Dus je geeft toe dat je het onderwerp drieëenheid MISBRUIKT. Ronduit een schande.

Nee, sjako. Jij misbruikt het door het te ontkennen, door het af te wijzen! DAT is een schande!

Citaat

Wil je er even op wijzen dat het forum niet van jou is. Je hebt niks te willen.

Correct. Ik hou me wel aan de afspraken. Nu jij nog. Je kunt (weer) een poging doen de afspraken te veranderen.

8 minuten geleden zei Willempie:

En dit illustreert maar weer eens hoe verwoestend de kerkdogma's (kunnen) zijn.

De Drie-ene God is GEEN kerkdogma, maar de Waarheid, Willempie.

14 minuten geleden zei sjako:

Dus je geeft toe dat je het onderwerp drieëenheid MISBRUIKT. Ronduit een schande.

En nee, ik geef dit NIET toe. Ik beweer slechts dat ALS het zo zou zijn..... voor jou is de Drie-eenheid een leugen, een aanstoot. Het is echter DE Waarheid, sjako, Ik kan het ook niet veranderen. Je kunt het aanvaarden, je kunt het afwijzen. Je MOET echter wel accepteren dat het NIET toegestaan is de Drie-ene God te ontkennen, noch te verwachten dat mensen iets gaan "bewijzen. Het IS een gegeven, waar jij mee moet leren leven, of je wilt of niet.

53 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in jou exegese omdat die vanuit jullie pseudo bijbel wordt gegeven waarin de Drie-Ene God nu eenmaal stelselmatig ontkent wordt. Als jij praat over de belofte gaat deze volgens jou op voor mensen die Jezus hebben aangenomen als Heiland en Verlosser. Jou Jezus is geen God en geen onderdeel van de Drie-Eenheid. Simpel zat. Dus voor niemand van jullie die jullie zogenaamde Jezus hebben aangenomen gaat deze belofte op.

Op het moment dat jij praat over Jezus, direct of indirect, ga je al de fout in en schendt jij de regel. Want jou Jezus is geen God.

Een visie waarin de Drie-Eenheid onderschreven wordt.

Dat is niet jou goed recht in het forum "Geloof". Want elk woord dat jij neerschrijft is een stelselmatige ontkenning van de Drie-Ene God.

DIT onderschrijf ik! Ik kan het niet beter samenvatten. Wat mij betreft eindigt de discussie hier. Dank je, Kaasjeskruid!

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei WdG:

Nee, sjako. Jij misbruikt het door het te ontkennen, door het af te wijzen! DAT is een schande!

Onzin, ik onderbouw mijn antwoorden altijd met de Bijbel. Hoe jij er mee omgaat, dat is een schande. Zelfs als het waar zou zijn. 

39 minuten geleden zei WdG:

De Drie-ene God is GEEN kerkdogma, maar de Waarheid, Willempie.

Nee, het is een oud RKK dogma.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Want elk woord dat jij neerschrijft is een stelselmatige ontkenning van de Drie-Ene God.

Ja, volgens mij de Waarheid. Ik onderbouw het tenminste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt hier flink gediscussieerd terwijl dit geen discussietopic is.

Ik zal wat toelichting geven:

Het topic de BELOFTE is weer open en zichtbaar maar is fors ingekort. Het werd er gehakketak en het ging offtopic.

De Drie-eenheid staat in het gedeelte waarin het topic staat niet ter discussie en er wordt in de topicstart ook niet naar gevraagd.

De Drie-eenheid: Het betreft een dogma dat bij het Concilie van Chalcedon vastgesteld.

In het gedeelte Geloof wordt de Drie-eenheid als zijnde een geloofswaarheid aangenomen.

Dit betekent niet dat men sprekende in het algemeen kan zeggen dat het "WAARHEID" betreft; nee, het is onderdeel van het geloof van de trinitair gelovige. En dat zijn gelovigen tot wie het forum zich primair richt. Op het forum heten we ook anders-gelovigen welkom, zowel alsook niet-gelovigen, en hen gaan we niet om de oren slaan met "waarheden" of "feiten" maar we vertellen van ons geloof. Degene die niet gelooft in de Drie-eenheid mag dat natuurlijk onderbouwen, maar dat dan wel uitsluitend in een topic dat loopt buiten het gedeelte Geloof.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid