Spring naar bijdragen

Kwaad in de wereld en de liefde van God voor de wereld


Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Oh heb je me er sedert,mijn come back,over zien zeuren dan? Maar Inderdaad TTC, niet dat het leven eenvoudig is, het doet zo pijn als het deugd kan doen. Maar het is best dat alle gelovigen hun verlosser afwachten en tot dan pogen in vrede samen te leven. Want wij strijden niet tegen vlees en bloed, maar tegen overheden. De tegenstander wil ons verdelen, maar kies je God, dan kies je liefde. En zet je Christus eerst? Dan wordt iedere keuze snel gemaakt en afgehandeld in je grootste volmaaktheid. Want niet vertrouwen op God is eigenlijk afgodderij. Het staat geschreven en de tekens vervullen zich, zie de zegels. De bijbel is van begin tot het einde een weergave van onze geschiedenis, heden en toekomst. 

Het is alsof je iedereen in slaap wil wiegen, wie Christus eerst zet is daar ook de expressie van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En toch is dat wat er volgens de Bijbel na de zondvloed gebeurde. Gewoon weer opnieuw beginnen. Vandaar dat ik schreef "Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg" (of zoie

Er komt daarmee nooit een einde aan het spel. Er zijn altijd individuen die wel of niet ergens in te passen zijn. Daarmee bestaat er ook niet zoiets als een eindtijd of duizendjarig vredesrijk want da

Het is als een rechte op de aarde proberen te trekken, gedoemd om te mislukken. Het is toch dezelfde Bijbel als weleer?

7 minuten geleden zei TTC:

Het is alsof je iedereen in slaap wil wiegen, wie Christus eerst zet is daar ook de expressie van. 

Ik heb echt geen bekeringsdrang hoor. Ik deel mijn kijk erop en als je even goed kijkt ben ik niet degene die anderen in slaap wiegt. Ik  heb geen controle over de media, zelfs niet meer over het onderwijs bij eigen kroost. En de godsdienstvrijheid wordt toch al wel op bepaalde scholen geschonden. Persvrijheid zeggen ze, maar ik vind deze niet langer objectief en telkens sturend naar een agenda dat tegen de democratie in gaat. Kijk bv het Marrakashpact, was een referendum daarover nu zo moeilijk te organiseren? Neen de wintertijd/zomertijd kan men navragen via een referendum, maar iets belangrijk als dit? Gewoon opzij geschoven als volk/democratie.

Ik ben me bewust van de elite, maar ik ben tegelijk bewust dat zij zich door zondes laten leiden waar de duivel op inspeelt. Ik was daar ooit kwaad voor en kwam daar rebels tegen op. Ik heb toen gebeden en ben verhoord, wat moet ik dan doen? Mezelf terug in slaap wiegen en mijn eigen ervaringen loochenen? Terug mijn masker opzetten en de waanzin mij laten overnemen? Neen want dat is niet langer mijn waarheid. Christus is dat.

bewerkt door Fundamenteel
Gebonden is geschonden.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik heb echt geen bekeringsdrang hoor. Ik deel mijn kijk erop en als je even goed kijkt ben ik niet degene die anderen in slaap wiegt. Ik  heb geen controle over de media, zelfs niet meer over het onderwijs bij eigen kroost. En de godsdienstvrijheid wordt toch al wel op bepaalde scholen gebonden. Persvrijheid zeggen ze, maar ik vind deze niet langer objectief en telkens sturend naar een agenda dat tegen de democratie in gaat. Kijk bv het Marrakashpact, was een referendum daarover nu zo moeilijk te organiseren? Neen de wintertijd/zomertijd kan men navragen via een referendum, maar iets belangrijk als dit? Gewoon opzij geschoven als volk/democratie. Ik ben me bewust van de elite, maar ik ben tegelijk bewust dat zij zich door zondes laten leiden waar de duivel op inspeelt. Ik was daar ooit kwaad voor en kwam daar rebels tegen op. Ik heb toen gebeden en ben verhoord, wat moet ik dan doen? Mezelf terug in slaap wiegen en mijn eigen ervaringen loochenen? Terug mijn masker opzetten en de waanzin mij laten overnemen? Neen want dat is niet langer mijn waarheid. Christus is dat.

Zie je, je doet niets anders dan beschrijvingen geven waardoor het allemaal netjes blijft voortbestaan. De vraag is dus wat je concreet gaat doen om dit systeem te transformeren op een vreedzame manier, zoals het christenen eigen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zie je, je doet niets anders dan beschrijvingen geven waardoor het allemaal netjes blijft voortbestaan. De vraag is dus wat je concreet gaat doen om dit systeem te transformeren op een vreedzame manier, zoals het christenen eigen is.

Ik denk dat jij onze invloed in het Luciferiaans tijdperk hier gewoon overschat. 

Geef mij 1 middel dat mij hier en nu beter zou dienen dan mijn geloof in Christus. Noem mij 1 persoon die voor Hem en na Hem leefde die een beter voorbeeld was. Nu kijk ik echt reikhalzend uit naar uw antwoord. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik denk dat jij onze invloed in het Luciferiaans tijdperk hier gewoon overschat. Geef mij 1 middel dat mij hier en nu beter zou dienen dan mijn geloof in Christus. Noem mij 1 persoon die voor Hem en na Hem leefde die een beter voorbeeld was. Nu kijk ik echt reikhalzend uit naar uw antwoord. 

Het is altijd wel iets, op naar de volgende 2000 jaar van hetzelfde nog veel meer. Ja, slaapverwekkend is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is altijd wel iets, op naar de volgende 2000 jaar van hetzelfde nog veel meer. Ja, slaapverwekkend is het.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Alles neemt plaats wat geschreven staat tussen die 2019 jaar en still counting. De zevenjarige tribulatie is nabij. Laat de wereld u niet misvormen vriend, maar laat het u vernieuwen. Romeinen 12:2

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Alles neemt plaats wat geschreven staat tussen die 2019 jaar en still counting. De zevenjarige tribulatie is nabij. Laat de wereld u niet misvormen vriend, maar laat het u vernieuwen. Romeinen 12:2

Christus is in jou, je mag blijven wachten tot je daar voor wakker wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Christus is in jou, je mag blijven wachten tot je daar voor wakker wordt.

Ja en daardoor kan ik de duivel geestelijk weerstaan, maar om de duivel hier te verslagen is een Armageddon nodig. Jij en ik hebben daar geen invloed op dus kunnen niet anders dan laten begaan en ondergaan. 

Denk je dat God en de mensheid niet zullen zegevieren in partnerschap? Of geloof je dat de duivel eeuwig heerschappij gekregen heeft? Ik geloof dat Jezus die troon toekomt, want Jezus zal ook in persoon terugkomen. We zien nu het platform gevormd worden voor de anti christ, wie in slaap is gewiegd ziet dat niet. Maar bekijk genderideolgie eens, occulte symbolen die van kinds af aan naar het onderbewustzijn gestuurd worden, de lijst is eindeloos. 

Ik ben wakker op mijn manier, maar ik kies ook me niet langer te verzetten. Fysiek is de duivel sterker dan mij, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja en daardoor kan ik de duivel geestelijk weerstaan, maar om de duivel hier te verslagen is een Armageddon nodig. Jij en ik hebben daar geen invloed op dus kunnen niet anders dan laten begaan en ondergaan. Denk je dat God en de mensheid niet zullen zegevieren in partnerschap? Of geloof je dat de duivel eeuwig heerschappij gekregen heeft? Ik geloof dat Jezus die troon toekomt, want Jezus zal ook in persoon terugkomen. We zien nu het platform gevormd worden voor de anti christ, wie in slaap is gewiegd ziet dat niet. Maar bekijk genderideolgie eens, occulte symbolen die van kinds af aan naar het onderbewustzijn gestuurd worden, de lijst is eindeloos. Ik ben wakker op mijn manier, maar ik kies ook me niet langer te verzetten. Fysiek is de duivel sterker dan mij, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.

Dan wachten we gewoon op WOIII, de rest doet dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dan wachten we gewoon op WOIII, de rest doet dat ook.

Wachten is een keuze. Oorlog is onvermijdelijk omdat wij ons de duivel aangedaan hebben. Bij het inzicht tussen goed en kwaad ontstonden ook 7 hoofdzondes. De duivel leerde de mensheid wapens maken en zette ons tegen elkaar op door ons te verleiden met 7 hoofdzondes.

Maar wanneer wo3 komt, had je iets kunnen doen deze tegen te houden? Wat is ons leven op schaal van oneindigheid? Afgerond dus werkelijk niets he. De wereld is wat ze is, dat draait zoals het draait en er is iets gebeurd in het verleden wat rechtgezet moet worden. Geen mens die daartoe de bevoegdheid heeft other then JC.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wachten is een keuze. Oorlog is onvermijdelijk omdat wij ons de duivel aangedaan hebben. Bij het inzicht tussen goed en kwaad ontstonden ook 7 hoofdzondes. De duivel leerde de mensheid wapens maken en zette ons tegen elkaar op door ons te verleiden met 7 hoofdzondes. Maar wanneer wo3 komt, had je iets kunnen doen deze tegen te houden? Wat is ons leven op schaal van oneindigheid? Afgerond dus werkelijk niets he. De wereld is wat ze is, dat draait zoals het draait en er is iets gebeurd in het verleden wat rechtgezet moet worden. Geen mens die daartoe de bevoegdheid heeft other then JC.

Ik blijf het zeggen, gewoon wachten en doen alsof er geen alternatieven zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei TTC:

Ik blijf het zeggen, gewoon wachten en doen alsof er geen alternatieven zijn.

Het alternatief is er. Toen ik je naar een beter voorbeeld en levensmethodd vroeg stond u echter met de mond vol tanden. Tenzij je er na een nachtje over slapen een antwoord op gevonden hebt? ?

Het alternatief is er al duizenden jaren. Maar veel mensen bedenken liever hun eigen oplossing en loochenen de Christus. Dat is hoogmoed, afgodderij en godslastering fundamenteel gekeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Het alternatief is er. Toen ik je naar een beter voorbeeld en levensmethodd vroeg stond u echter met de mond vol tanden. Tenzij je er na een nachtje over slapen een antwoord op gevonden hebt? Het alternatief is er al duizenden jaren. Maar veel mensen bedenken liever hun eigen oplossing en loochenen de Christus. Dat is hoogmoed, afgodderij en godslastering fundamenteel gekeken.

Het is nog steeds hetzelfde als destijds, geen verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei TTC:

Het is nog steeds hetzelfde als destijds, geen verschil.

Bent u het ultiem offer vergeten dan? Waar God als gelijke onder ons leefde? Diens Woord van zulk hoogst belang was dat de elite niet anders kon doen dan buigen. Het Woord ging in stilte rond, ondergronds. De christelijke kerk was ondergronds, men moest dat in groot geheim doen. Wie de naam Jezus luidop uitsprak werd gekruisigd.

Het christendom is niet enkel het offer van onze Heer, maar waar broeders en zusters voor ons stierven, stierven voor de waarheid. Het geweld rond het christendom is maar gekomen toen de elite er grip op nam om de massa te bevredigen in hun geloof, opium for the masses. 2019 jaar later is het badwater letterlijk met het kind weg gegooid.

Doet de gehele wapenuitrusting aan en kniel voor de Heer. For greater is He who is within you then he who is within the world. Giving up is not an option for a child of God.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bent u het ultiem offer vergeten dan? Waar God als gelijke onder ons leefde? Diens Woord van zulk hoogst belang was dat de elite niet anders kon doen dan buigen. Het Woord ging in stilte rond, ondergronds. De christelijke kerk was ondergronds, men moest dat in groot geheim doen. Wie de naam Jezus luidop uitsprak werd gekruisigd. Het christendom is niet enkel het offer van onze Heer, maar waar broeders en zusters voor ons stierven, stierven voor de waarheid. Het geweld rond het christendom is maar gekomen toen de elite er grip op nam om de massa te bevredigen in hun geloof, opium for the masses. 2019 jaar later is het badwater letterlijk met het kind weg gegooid. Doet de gehele wapenuitrusting aan en kniel voor de Heer. For there is noone is greater then He who is within you then he who is within the world. Giving up is not an option for a child of God.

Het zijn ook allemaal maar wat woorden, in praktijk merk ik er maar bitter weinig van. En wat zijn al die woorden dan nog waard tenzij een slaapverwekkende reeks van steeds hetzelfde, verwordend tot een karikatuur met een haast oneindige belachelijkheidswaarde. En dat zou dan het christendom moeten voorstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het zijn ook allemaal maar wat woorden, in praktijk merk ik er maar bitter weinig van. En wat zijn al die woorden dan nog waard tenzij een slaapverwekkende reeks van steeds hetzelfde, verwordend tot een karikatuur met een haast oneindige belachelijkheidswaarde. En dat zou dan het christendom moeten voorstellen?

Ik begrijp u. Ik voelde dat heel sterk bij bepaalde gemeenschappen. Zoals het katholicisme en Jehova getuigen. On die gemeenschappen zijn wel oprechte christenen te vinden. Maar ik herhaal als ik zeg dat het kind met het badwater is weggegooid.

Maar het zijn geen woorden zonder betekenis. Het christendom is voor mij het mooiste geloof en sedert kort ken ik een protestantste dominee die mijn leven positief beïnvloedt. Het christendom is voor mij een persoonlijke reis en deel deze met mensen die je op 1 hand kan tellen. Ik ben ook nog nieuw in de gemeenschap, maar ik snap dat het hol kan aanvoelen. 

Als ik geen ervaringen had gehad zou ik echt twijfelen en wellicht dwalen. Maar ik ben bij de naam geroepen en mijn horens zijn afgeslepen. De Heer is mijn herder en Jezus is mijn voorbeeld, leider, role model, ... Na alle dwaalleren voel ik me eindelijk thuis en voel ik, neen weet ik, op het rechte pad te lopen. En morgen krijg ik misschien een slag van het leven waar ik knock out lig en mijn geloof onder vuur komt te staan, maar dan nog zal ik blijven vechten en beseffen wie mij voorgegaan is. 

Mijn geloof hangt niet af van andere mensen of wat deze wereld me aandoet. Mijn geloof hangt af van ervaring en mijn fundamentele levensovertuiging dat we in een creatie leven. Tegelijk besef ik dat deze creatie op een snotneus zijn bureau kan staan, het groot mysterie, maar zeker is het geen toeval. Doel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik begrijp u. Ik voelde dat heel sterk bij bepaalde gemeenschappen. Zoals het katholicisme en Jehova getuigen. On die gemeenschappen zijn wel oprechte christenen te vinden. Maar ik herhaal als ik zeg dat het kind met het badwater is weggegooid. Maar het zijn geen woorden zonder betekenis. Het christendom is voor mij het mooiste geloof en sedert kort ken ik een protestantste dominee die mijn leven positief beïnvloedt. Het christendom is voor mij een persoonlijke reis en deel deze met mensen die je op 1 hand kan tellen. Ik ben ook nog nieuw in de gemeenschap, maar ik snap dat het hol kan aanvoelen. Als ik geen ervaringen had gehad zou ik echt twijfelen en wellicht dwalen. Maar ik ben bij de naam geroepen en mijn horens zijn afgeslepen. De Heer is mijn herder en Jezus is mijn voorbeeld, leider, role model, ... Na alle dwaalleren voel ik me eindelijk thuis en voel ik, neen weet ik, op het rechte pad te lopen. En morgen krijg ik misschien een slag van het leven waar ik knock out lig en mijn geloof onder vuur komt te staan, maar dan nog zal ik blijven vechten en beseffen wie mij voorgegaan is. Mijn geloof hangt niet af van andere mensen of wat deze wereld me aandoet. Mijn geloof hangt af van ervaring en mijn fundamentele levensovertuiging dat we in een creatie leven. Tegelijk besef ik dat deze creatie op een snotneus zijn bureau kan staan, het groot mysterie, maar zeker is het geen toeval. Doel.

Hetzelfde kan je zeggen van de Islam, het zijn altijd de toxische elementen die er een nachtmerrie van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid