Spring naar bijdragen
sjako

Kwaad in de wereld en de liefde van God voor de wereld

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laten we die deur vooral niet openen haha don’t get me started. 

Het vloeit allemaal mooi in elkaar, in een overkoepelende waarheid die absurde dissociaties en bijhorende polarisatie neutraliseert. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het vloeit allemaal mooi in elkaar, in een overkoepelende waarheid die absurde dissociaties en bijhorende polarisatie neutraliseert. 

Laat het mij kort samenvatten met 3 simpele vragen.

Hoe zijn beide religies tot stand gekomen? 

Hoe ging de bekering er aan toe? 

Wat zorgt hedendaags tot bekering in beide religies?

In die tekenen erken ik teksten waarvoor ik gewaarschuwd ben en mij moet hoeden. Jezus was de laatste, wie na Hem niet in Zijn functie spreekt brengt een dwaalleer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laat het mij kort samenvatten met 3 simpele vragen. Hoe zijn beide religies tot stand gekomen? Hoe ging de bekering er aan toe? Wat zorgt hedendaags tot bekering in beide religies? In die tekenen erken ik teksten waarvoor ik gewaarschuwd ben en mij moet hoeden. Jezus was de laatste, wie na Hem niet in Zijn functie spreekt brengt een dwaalleer.

Er worden verschillende manieren omschreven:

• Via een droom
  • Goddelijke inspiratie in het hart zonder dat de engel zich toont
  • Engel die de openbaring in de gedaante van een mens brengt
  • Openbaring die in een soort klokgelui neerdaalt, waarbij het geklingel afnam als de boodschap werd begrepen
  • Gabriël die zich in zijn werkelijk gedaante toont
  • Aanspreken van boven de hemel, vanuit achter een hemelse gordijn
  • Zonder de tussenkomst van een engel, Gods openbaring direct wordt uitgesproken

Weet echter niet welke op jou van toepassing is geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn laatste ervaring was dat ik Jezus’ aanwezigheid voelde en nederig als een klein kind begon te janken. Je weet dat ik ideologische strijden leverde, op het piekpunt daarvan is Hij gekomen en heeft Hij mij bij de naam geroepen. Niet letterlijk nemen, maar de ervaring was overweldigend. Toen kwam dat Marrakeshpact en mijn legioen aan demonen werden getriggerd, Ja ik had zelfs een geel hesje en heb in Brussel gestaan met M maar liet de laatste betoging aan me voorbij gaan. 

Tijdens mijn laatste strijd is er een “inzicht” blijven hangen en ik herken de duivel nogal,tamelijk snel. Die mensen in kwestie,hebben dat niet van zichzelf door, maar ik kreeg het door bij mezelf en mijn laatste val zette alles pertinent goed. 

Hoewel de antwoorden van mijn vragen iets anders wensten te schetsen 😛 ik vind dat beide religies haaks op elkaar staan maar we wel in vrede kunnnen samenleven. In feite zijn we dat verplicht aan God. Het laatste oordeel is aan God en niet de gelovige. Want tijdens mijn laatste val ben ik in Gods handen gevallen en nooit stond ik sterker dan nu. Ik drink ook geen alcohol meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn laatste ervaring was dat ik Jezus’ aanwezigheid voelde en nederig als een klein kind begon te janken. Je weet dat ik ideologische strijden leverde, op het piekpunt daarvan is Hij gekomen en heeft Hij mij bij de naam geroepen. Niet letterlijk nemen, maar de ervaring was overweldigend. Toen kwam dat Marrakeshpact en mijn legioen aan demonen werden getriggerd, Ja ik had zelfs een geel hesje en heb in Brussel gestaan met M maar liet de laatste betoging aan me voorbij gaan. Tijdens mijn laatste strijd is er een “inzicht” blijven hangen en ik herken de duivel nogal,tamelijk snel. Die mensen in kwestie,hebben dat niet van zichzelf door, maar ik kreeg het door bij mezelf en mijn laatste val zette alles pertinent goed. Hoewel de antwoorden van mijn vragen iets anders wensten te schetsen  ik vind dat beide religies haaks op elkaar staan maar we wel in vrede kunnnen samenleven. In feite zijn we dat verplicht aan God. Het laatste oordeel is aan God en niet de gelovige. Want tijdens mijn laatste val ben ik in Gods handen gevallen en nooit stond ik sterker dan nu. Ik drink ook geen alcohol meer.

Dan heb je het hier finaal over dat Global Migration Pact? Ja, dat is duidelijk des Duivels, er bestaan heel andere plannen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Dan heb je het hier finaal over dat Global Migration Pact? Ja, dat is duidelijk des Duivels, er bestaan heel andere plannen.

Wel rond die periode werd het sterker dan mezelf. Tijdens mijn eerste gesprek met een geestelijke las hij me voor uit Efeziërs 6. Ik ben toen gesterk tegen de waanzin in het leven. Ik zeg nu: “berg ga uit mijn weg” en er schiet enkel een stofhoopje over :)

De eindafloop is bekend, laat ze maar tegen hun muur aanknallen. Het is niet mijn missie dat bekend te maken, het is mijn missie daaruit te stappen en te vernieuwen. Vormen naar God en niet langer op onze samenleving. Want als de omgeving ziek is en je past u daarop aan word je evenziek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wel rond die periode werd het sterker dan mezelf. Tijdens mijn eerste gesprek met een geestelijke las hij me voor uit Efeziërs 6. Ik ben toen gesterk tegen de waanzin in het leven. Ik zeg nu: “berg ga uit mijn weg” en er schiet enkel een stofhoopje over. De eindafloop is bekend, laat ze maar tegen hun muur aanknallen. Het is niet mijn missie dat bekend te maken, het is mijn missie daaruit te stappen en te vernieuwen. Vormen naar God en niet langer op onze samenleving. Want als de omgeving ziek is en je past u daarop aan word je evenziek.

Over welke berg heb je het dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Over welke berg heb je het dan? 

Als je diep gevallen/gezakt bent ben je omringd door een berg. Binnenin de put lijkt dat een berg. 

Man, je hebt wat gemist zenne, ik zou niet weten waar te beginnen. Maar ik denk en voel toch dat het nu anders is. Mijn triggers staan uit en ook al ben ik prikkelbaar, dat wantrouwen in de wereld is geruild voor,vertrouwen in God. Ook door aan zelfloochening te doen en Jezus eerst te plaatsen kan ik beter met alles om. Ik kom zelfs overeen met mensen waar ik vroeger thuis voor bleef. Mijn kluizenaarsbestaan is een beetje aan het vervagen en de kleur van het leven dringt weer door mijn filters.

Als ik autisme zou hebben, dan is het christendom het medicijn. ( dan niet vanuit een sekte he, maar een kerk waar Jezus eerst staat) Hij is de enige weg en wat onmogelijk lijkt wordt plots een makkie. De regels zijn vrij simpel en ieder kent zichzelf wat goed of niet goed voor hem/haar is he. Maar loslaten met ideologie en alle schakels in mijn brein heraanleggen was iets wat niemand ooit kon doen. Toen kwam God. En ja ik ben nog gestoord, maar tis al heel wat prettiger :D

bewerkt door Fundamenteel
Dringend aan een klavier toe, touchscreen pfff :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als je diep gevallen/gezakt bent ben je omringd door een berg. Binnenin de put lijkt dat een berg. 

Dacht even aan die schuldenberg die enkel in het hoofd bestaat, product van de Duivel dat hij maar al te graag in stand houdt. Wie zich daarvan bewust wordt loopt het risico om in een paranoïde toestand te vervallen met nog meer chaos in het hoofd. Vanuit deze context is dat 'diep vallen' uitermate begrijpelijk, in het beste geval word je in die fase niet het slachtoffer van andere malafide bewegingen die je graag lid maken van hun clan.

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dacht even aan die schuldenberg die enkel in het hoofd bestaat, product van de Duivel dat hij maar al te graag in stand houdt. Wie zich daarvan bewust wordt loopt het risico om in een paranoïde toestand te vervallen met nog meer chaos in het hoofd. Vanuit deze context is dat 'diep vallen' uitermate begrijpelijk, in het beste geval wordt je in die fase niet het slachtoffer van andere malafide bewegingen die je graag lid maken van hun clan.

Ik heb onderdak, eten en genegenheid. Wat meer heb ik nodig? Geef die euro’s wie het toekomt. Het is de bron van alle kwaad. Ik jaag er niet meer naar, ze mogen het hebben. Maar ik moet wel kunnen rondkomen he lol. Jah willing, His will be done.

kweet ook wel dat het monetaire systeem zuigt, heb daar des tijds ook films van gezien hoe de FED dat beheert, verdeelt en interesten uit het niets ontvangt. Maar dat is de listigheid van de duivel, door er aandacht aan te schenken geef je die alleen maar meer macht. De machtigste ter aarde verkopen massaal bezit, waarom? God weet. Geef de keizer wat des keizers is en God wat van God is. Liever middenklasse of lagere klasse met eten in mijn mond en de ziel in Gods hand dan rijkdom en geen grip meer op mijn ziel. Dit leven is afgerond niets op wat ons hierna te wachten staat. In het hierna is geen geld van doen. Ik heb ook moeite het gnostische beeld los te laten, dat dit de matrix van de duivel is en we blijven circuleren in dezelfde waanzin (reincarneren desnoods). Zolang je deze materiele wereld niet kan loslaten zal je er in blijven terugkomen tot je de geestelijke kiest. Wat in een bepaald opzicht onze aarde de hel maakt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb onderdak, eten en genegenheid. Wat meer heb ik nodig? Geef die euro’s wie het toekomt. Het is de bron van alle kwaad. Ik jaag er niet meer naar, ze mogen het hebben. Maar ik moet wel kunnen rondkomen he lol. Jah willing, His will be done. kweet ook wel dat het monetaire systeem zuigt, heb daar des tijds ook films van gezien hoe de FED dat beheert, verdeelt en interesten uit het niets ontvangt. Maar dat is de listigheid van de duivel, door er aandacht aan te schenken geef je die alleen maar meer macht. De machtigste ter aarde verkopen massaal bezit, waarom? God weet. Geef de keizer wat des keizers is en God wat van God is. Liever middenklasse of lagere klasse met eten in mijn mond en de ziel in Gods hand dan rijkdom en geen grip meer op mijn ziel. Dit leven is afgerond niets op wat ons hierna te wachten staat. In het hierna is geen geld van doen. Ik heb ook moeite het gnostische beeld los te laten, dat dit de matrix van de duivel is en we blijven circuleren in dezelfde waanzin (reincarneren desnoods). Zolang je deze materiele wereld niet kan loslaten zal je er in blijven terugkomen tot je de geestelijke kiest. Wat in een bepaald opzicht onze aarde de hel maakt. 

Einstein bleek zo dom nog niet, een mens moet al blind zijn om het niet te zien. Met je eens, wie al een beetje liefde en genegenheid vindt in z'n omgeving mag zich al koning te rijk noemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Einstein bleek zo dom nog niet, een mens moet al blind zijn om het niet te zien. Met je eens, wie al een beetje liefde en genegenheid vindt in z'n omgeving mag zich al koning te rijk noemen. 

This is planet earth brother. The blind are leading the blind. Plebs enzo :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

This is planet earth brother. The blind are leading the blind. Plebs enzo

Straks mag je de Duivel misschien nog dankbaar zijn dat Hij je naar liefde heeft doen zoeken, weinigen vinden dat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Straks mag je de Duivel misschien nog dankbaar zijn dat Hij je naar liefde heeft doen zoeken, weinigen vinden dat.

Ze heeft mij kei lang gezocht nadat onze wegen gescheiden waren in de puberteit. Grappig is dat ik aan haar dacht voor ze mij stuurde. Vanaf daar ging de bal aan het rollen en ze is toch getuige geweest van demonen in mijn leven. Ik mag dankbaar zijn dat ze volharde tot we er door waren. Want het was een tocht van lange adem en veel tribulatie, waarin me duidelijk werd dat ik die strijd nooit zou winnen, ik verloor mezelf/mijn ziel/mijn ethiek. Ik ben te beïnvloedbaar en dan laat je de wereld maar beter geen invloed over je uitoefenen. Ik ben God dankbaar, maar de duivel niet. De duivel haat ons en wil ons meetrekken in zijn ondergang. Je ziet dat aan Europese leiders en hun manier van regeren en wat ze collecteren op de bank. De overheden en hun principes zijn des duivels, of dat nu links of rechts is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze heeft mij kei lang gezocht nadat onze wegen gescheiden waren in de puberteit. Grappig is dat ik aan haar dacht voor ze mij stuurde. Vanaf daar ging de bal aan het rollen en ze is toch getuige geweest van demonen in mijn leven. Ik mag dankbaar zijn dat ze volharde tot we er door waren. Want het was een tocht van lange adem en veel tribulatie, waarin me duidelijk werd dat ik die strijd nooit zou winnen, ik verloor mezelf/mijn ziel/mijn ethiek. Ik ben te beïnvloedbaar en dan laat je de wereld maar beter geen invloed over je uitoefenen. Ik ben God dankbaar, maar de duivel niet. De duivel haat ons en wil ons meetrekken in zijn ondergang. Je ziet dat aan Europese leiders en hun manier van regeren en wat ze collecteren op de bank. De overheden en hun principes zijn des duivels, of dat nu links of rechts is.

Ja, het is een engeltje, een getraind arendsoog merkt dat onmiddellijk op. :)

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het is een engeltje, een getraind arendsoog merkt dat onmiddellijk op. :)

Echt he, zij het engeltje en ik het demoontje :) Maar geloof is wel iets wat we niet delen. Ze kan daar van in slaap vallen dus kom ik jullie maar lastig vallen 😛 En gedenk, zij heeft heel die reis van dichtbij moeten meemaken he haha. Vanuit meerdere dimensies en perspectieven. Ik heb dan toch maar de blauwe pil genomen en de rode geweigerd, als ge snapt wat ik bedoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Echt he, zij het engeltje en ik het demoontje :) Maar geloof is wel iets wat we niet delen. Ze kan daar van in slaap vallen dus kom ik jullie maar lastig vallen 😛 En gedenk, zij heeft heel die reis van dichtbij moeten meemaken he haha. Vanuit meerdere dimensies en perspectieven. Ik heb dan toch maar de blauwe pil genomen en de rode geweigerd, als ge snapt wat ik bedoel.

Kan ik me voorstellen, zij begrijpt immers waar het over gaat. :)

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid