Spring naar bijdragen

Kwaad in de wereld en de liefde van God voor de wereld


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

We zijn op dit moment een leger psychologen aan het verzamelen om tegen zogeheten christenen te zeggen wat ze niet zien.

Ze zullen niet aan hun proefstuk toe zijn met mij. 

Efeziërs 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Their principalities can kiss my white naked ass :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En toch is dat wat er volgens de Bijbel na de zondvloed gebeurde. Gewoon weer opnieuw beginnen. Vandaar dat ik schreef "Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg" (of zoie

Er komt daarmee nooit een einde aan het spel. Er zijn altijd individuen die wel of niet ergens in te passen zijn. Daarmee bestaat er ook niet zoiets als een eindtijd of duizendjarig vredesrijk want da

Het is als een rechte op de aarde proberen te trekken, gedoemd om te mislukken. Het is toch dezelfde Bijbel als weleer?

Zojuist zei Fundamenteel:

Ze zullen niet aan hun proefstuk toe zijn met mij. Efeziërs 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Their principalities can kiss my white naked ass :)

Het is wel een ander soort psychologen die zich aan het verzamelen zijn, diegene die niet in dienst van de Duivel staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat bedoel je dan? Wat zien christenen niet?

Wat er al eeuwen in de Bijbel staat, is nog altijd hetzelfde. Vandaag is zowel de Duivel als God het perfecte excuus om de verantwoordelijkheid te ontlopen, finaal resulterend in een religie der autisten. Het is ofwel de Duivel die ons gevangen houdt of God die ons gaat komen redden, verder hoeft niemand zich geen zorgen te maken over deze tragische absurditeit.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Wat er al eeuwen in de Bijbel staat, is nog altijd hetzelfde. Vandaag is zowel de Duivel als God het perfecte excuus om de verantwoordelijkheid te ontlopen, finaal resulterend in een religie der autisten. Het is ofwel de Duivel die ons gevangen houdt of God die ons gaat komen redden, verder hoeft niemand zich geen zorgen te maken over deze tragische absurditeit.  

Dus vertrouwen op wat er in de bijbel staat en daar vrede in vinden is een excuus om zelf niets te doen? De authoriteit is aan God en Jezus alleen. Zij zijn herder en ik ben maar een schaap. 

Live by the sword, die by the sword. Het hoeft geen strijd te zijn. It’s only a ride, and yes a painful one indeed. Heuvels, putten, dallen, bergen, ... De duivel is een keuze, zodra 1 in dit leven voor God kiest en herboren wenst te worden in Christus kan deze pas gered worden. Er is geen andere weg, hoe verleidelijk en logisch het brede pad ook moge blijken, het is een creatuur dat op zondes gebouwd is. Van Babylon tot het moderne westen, het is niet wat God voor ons bedoeld,had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus vertrouwen op wat er in de bijbel staat en daar vrede in vinden is een excuus om zelf niets te doen? De authoriteit is aan God en Jezus alleen. Zij zijn herder en ik ben maar een schaap. Live by the sword, die by the sword. Het hoeft geen strijd te zijn. It’s only a ride, and yes a painful one indeed. Heuvels, putten, dallen, bergen, ... De duivel is een keuze, zodra 1 in dit leven voor God kiest en herboren wenst te worden in Christus kan deze pas gered worden. Er is geen andere weg, hoe verleidelijk en logisch het brede pad ook moge blijken, het is een creatuur dat op zondes gebouwd is. Van Babylon tot het moderne westen, het is niet wat God voor ons bedoeld,had.

Steeds minder mensen geloven er nog in, in het andere geval had het al lang begrepen geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC

neem het monetaire als voorbeeld. Als dit door een kwade kracht bedacht is om via misleiding zichzelf te verrijken, hoe zou een herverdeling daarvan dan goed kunnen doen? Met tijd neemt de menselijke slechtheid toe en corruptie is ook daar onvoorkomelijk.

Dat steeds meer mensen het geloof de rug toekeren is waar, en is het er beter op geworden? Net daarom dienen we als gelovige standvast te staan en bertrouwen op het woord, het is geschreven, gezegd en voorgedaan. Hoe pijnlijk ook, de eindbestemming is God en daar kan ik me nu weinig bij voorstellen. Maar ik vertrouw er wel op dat God een plan heeft waarin alles uiteindelijk goed komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

neem het monetaire als voorbeeld. Als dit door een kwade kracht bedacht is om via misleiding zichzelf te verrijken, hoe zou een herverdeling daarvan dan goed kunnen doen? Met tijd neemt de menselijke slechtheid toe en corruptie is ook daar onvoorkomelijk. Dat steeds meer mensen het geloof de rug toekeren is waar, en is het er beter op geworden? Net daarom dienen we als gelovige standvast te staan en bertrouwen op het woord, het is geschreven, gezegd en voorgedaan. Hoe pijnlijk ook, de eindbestemming is God en daar kan ik me nu weinig bij voorstellen. Maar ik vertrouw er wel op dat God een plan heeft waarin alles uiteindelijk goed komt.

Het is een systeem dat bol staat van de platitudes, gewoon oerdomme denkfouten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het is een systeem dat bol staat van de platitudes, gewoon oerdomme denkfouten. 

En die zijn daar zomaar in beland? (Die fouten)

Het is een constructie waar een hele hiërarchie achter huist waarvan jij en ik nooit weten wie het was. Maar in hun daden zien we toch welke meester zij dienen? Is het systeem dom of de massa die zich er door laat leiden?

Mattheus 22:21-22  En Hij zeide tot hen: Wiens is dit beeld en het opschrift? Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

En die zijn daar zomaar in beland? (Die fouten) Het is een constructie waar een hele hiërarchie achter huist waarvan jij en ik nooit weten wie het was. Maar in hun daden zien we toch welke meester zij dienen? Is het systeem dom of de massa die zich er door laat leiden? Mattheus 22:21-22  En Hij zeide tot hen: Wiens is dit beeld en het opschrift? Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is

Je kan ze ook oplossen en/of rechtzetten, straks is het God of de Duivel z'n fout weer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Tomega:

Oplossen of rechtzetten is nooit het doel. Maar wel openbaarmaking van de geesten die erin huizen. Dat moet want als we zwijgend toezien is het straks weer jouw of mijn fout.

Het gaat van kwaad naar erger in deze wereld, we mogen al geen problemen meer oplossen. Onwaarschijnlijke domheid in het kwadraat, komt dit nu allemaal door de Bijbel te lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei TTC:

Het gaat van kwaad naar erger in deze wereld, we mogen al geen problemen meer oplossen. Onwaarschijnlijke domheid in het kwadraat, komt dit nu allemaal door de Bijbel te lezen?

Wat niet aan jou is gegeven om op te lossen, maakt jou tot revolutionair en misdadiger, als je het gaat oplossen. 
Denk bijvoorbeeld aan Venezuela. De probleemoplosser bewerkt de revolutie. Onwaarschijnlijke domheid in het kwadraat is onrecht bestrijden met groter onrecht. En dit komt doordat men niet meer de bijbel leest. Niet meer gelooft dat God recht en waarheid eist. Niet meer gelooft dat God iets kan. Niet meer gelooft dat het enige duurzame is om te beginnen met recht en waarheid en met tijd- en politiekonafhankelijke stellingnames.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Tomega:

Wat niet aan jou is gegeven om op te lossen, maakt jou tot revolutionair en misdadiger, als je het gaat oplossen. Denk bijvoorbeeld aan Venezuela. De probleemoplosser bewerkt de revolutie. Onwaarschijnlijke domheid in het kwadraat is onrecht bestrijden met groter onrecht. En dit komt doordat men niet meer de bijbel leest. Niet meer gelooft dat God recht en waarheid eist. Niet meer gelooft dat God iets kan. Niet meer gelooft dat het enige duurzame is om te beginnen met recht en waarheid en met tijd- en politiekonafhankelijke stellingnames.

Na meer dan 2000 jaar gaan we het moeten hebben over iets van meer dan 2000 jaar geleden, en tijdens die tweeduizend jaar heeft iedereen hetzelfde gezegd. Ik weet niet hoe mensen blindheid willen definiëren maar misschien is het maar best dat het niet begrepen wordt, plaatsvervangende schaamte en schuldbesef rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Na meer dan 2000 jaar gaan we het moeten hebben over iets van meer dan 2000 jaar geleden, en tijdens die tweeduizend jaar heeft iedereen hetzelfde gezegd. Ik weet niet hoe mensen blindheid willen definiëren maar misschien is het maar best dat het niet begrepen wordt, plaatsvervangende schaamte en schuldbesef rest.

Als jij zegt oedromme denkfouten, dan is dat iets wat al vanaf het begin door zeer velen gezegd is. En waarschijnlijk voelden de meesten zich daarin ook behoorlijk uniek en eenmalig. Maar ondertussen herhalen zij dat net als jij elke dag opnieuw, terwijl de niet-wetende oerdommerds hun gestage gang naar hun bepaalde doel voortzetten. Wie is dan dom? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Als jij zegt oedromme denkfouten, dan is dat iets wat al vanaf het begin door zeer velen gezegd is. En waarschijnlijk voelden de meesten zich daarin ook behoorlijk uniek en eenmalig. Maar ondertussen herhalen zij dat net als jij elke dag opnieuw, terwijl de niet-wetende oerdommerds hun gestage gang naar hun bepaalde doel voortzetten. Wie is dan dom? 

Je kan ze zelf ook op het spoor komen, is allemaal geen geheim. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

Je kan ze ook oplossen en/of rechtzetten, straks is het God of de Duivel z'n fout weer. 

Dan komen we terug op mijn eerste opmerking: we zullen ze eens voor koffie uitnodigen en het eens flink zeggen. En dan geef ik ze een linkse, en een rechtse! Nee daar zullen ze niet goed van zijn en flink opkijken, ik zal er de wereld mee redden en ik ben plots machtiger dan de duivel of God?

?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dan komen we terug op mijn eerste opmerking: we zullen ze eens voor koffie uitnodigen en het eens flink zeggen. En dan geef ik ze een linkse, en een rechtse! Nee daar zullen ze niet goed van zijn en flink opkijken, ik zal er de wereld mee redden en ik ben plots machtiger dan de duivel of God?

Een mens kijkt altijd vanuit zichzelf, het is de geest die allerhande interpretaties toekent aan het spel van goed en kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Een mens kijkt altijd vanuit zichzelf, het is de geest die allerhande interpretaties toekent aan het spel van goed en kwaad.

Er zijn toch heel wat mensen die tot dezelfde conclusie komen als het over de invloed van de duivel op deze wereld gaat. Wij kunnen de duivel enkel geestelijk overwinnen door Jezus eerst te plaatsen. Maar om de duivel in het vlees te verslagen, nuja zijn anti christ, is Goddelijke interventie nodig. Er is werkelijk geen systeem dat een mens kan bedenken dat ons allen zal redden. Alleen God kan ons redden en de weg tot Hem is ons getoond.

wat kan ik anders doen dan mezelf veranderen en zo goed mogelijk zijn voor mijn medemensen? Ik kan DE wereld niet veranderen, enkel mezelf. Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er zijn toch heel wat mensen die tot dezelfde conclusie komen als het over de invloed van de duivel op deze wereld gaat. Wij kunnen de duivel enkel geestelijk overwinnen door Jezus eerst te plaatsen. Maar om de duivel in het vlees te verslagen, nuja zijn anti christ, is Goddelijke interventie nodig. Er is werkelijk geen systeem dat een mens kan bedenken dat ons allen zal redden. Alleen God kan ons redden en de weg tot Hem is ons getoond. wat kan ik anders doen dan mezelf veranderen en zo goed mogelijk zijn voor mijn medemensen? Ik kan DE wereld niet veranderen, enkel mezelf. Toch?

God zit vlak voor je, tegelijk ook achter je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei TTC:

God zit vlak voor je, tegelijk ook achter je.

Maar de duivel ook. En dat is dan eigenlijk de hele essentie.

Kwaad in de wereld is omdat de mensheid zich van God afkeert. Het kwade komt verder uit de zondeval, waar wij de duivel in onze wereld toelaten. En neem dit gerust letterlijk tot in het geneische toe.

Daarom kan alleen God ons redden, de mens is slecht en blind voor diens zonden. Een simpel stukje plastiek of kauwgom is de dood  van duizenden dieren. Er is geen band meer met onze wereld en we leven afgezonderd in een alter reality van de duivel. Net daarom is het beter dit “betrouwd plaatje” los te laten, af te breken tot de grond en opnieuw opbouwen. 

Wie weet kan Frankrijk Macron wel op de knie dwingen, dat is dan al een grote stap en Hitler 2 (nuja Napoleon 2 :D) voorkomen. In ieder geval, het zal nog veel slechter worden alvorens het beter wordt. Ik verwelkom het met open armen. This Luciferian reign is over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de duivel ook. En dat is dan eigenlijk de hele essentie. Kwaad in de wereld is omdat de mensheid zich van God afkeert. Het kwade komt verder uit de zondeval, waar wij de duivel in onze wereld toelaten. En neem dit gerust letterlijk tot in het geneische toe. Daarom kan alleen God ons redden, de mens is slecht en blind voor diens zonden. Een simpel stukje plastiek of kauwgom is de dood  van duizenden dieren. Er is geen band meer met onze wereld en we leven afgezonderd in een alter reality van de duivel. Net daarom is het beter dit “betrouwd plaatje” los te laten, af te breken tot de grond en opnieuw opbouwen. Wie weet kan Frankrijk Macron wel op de knie dwingen, dat is dan al een grote stap en Hitler 2 (nuja Napoleon 2 :D) voorkomen. In ieder geval, het zal nog veel slechter worden alvorens het beter wordt. Ik verwelkom het met open armen. This Luciferian reign is over.

Christenen gaan dat oplossen, de remedies staan in de Bijbel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Christenen gaan dat oplossen, de remedies staan in de Bijbel. 

Neen de voortekens staan in de bijbel en Christus Himself gaat van Zijn wolk komen en dit oplossen. De grote misleiding neemt plaats (zoals voorspeld) en als christen hoef je enkel aan zelfloochening te doen (dus ook zorgen dat Babylon u niet verleidt met haar misleidingen, maar telkens Christus eerst plaatsen). Er is wel een geestelijke strijd gaande voor de ziel van onze medemensen, maar de enige remedie is dat zij daar zelf voor kiezen. Een christen kan geen dwang uitvoeren, Jezus leidde ook door voorbeeld. Gedenk nu de citaat: Geef de keizer wat van de keizer is en God wat des Gods is. Kaboem, daar stonden ze met hun mond vol tanden en de grondslag ervan is zo subliminaal diepgaand. Ik poog dat toe te passen en voel me toch enigszins verlost. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen de voortekens staan in de bijbel en Christus Himself gaat van Zijn wolk komen en dit oplossen. De grote misleiding neemt plaats (zoals voorspeld) en als christen hoef je enkel aan zelfloochening te doen (dus ook zorgen dat Babylon u niet verleidt met haar misleidingen, maar telkens Christus eerst plaatsen). Er is wel een geestelijke strijd gaande voor de ziel van onze medemensen, maar de enige remedie is dat zij daar zelf voor kiezen. Een christen kan geen dwang uitvoeren, Jezus leidde ook door voorbeeld. Gedenk nu de citaat: Geef de keizer wat van de keizer is en God wat des Gods is. Kaboem, daar stonden ze met hun mond vol tanden en de grondslag ervan is zo subliminaal diepgaand. Ik poog dat toe te passen en voel me toch enigszins verlost. 

Dan hoef je er ook niet meer over te mekkeren en gewoon in je stoel gaan zitten, gewoon wachten. Hoeveel eenvoudiger kan het leven zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dan hoef je er ook niet meer over te mekkeren en gewoon in je stoel gaan zitten, gewoon wachten. Hoeveel eenvoudiger kan het leven zijn?

Oh heb je me er sedert,mijn come back,over zien zeuren dan? :)

Maar Inderdaad TTC, niet dat het leven eenvoudig is, het doet zo pijn als het deugd kan doen. Maar het is best dat alle gelovigen hun verlosser afwachten en tot dan pogen in vrede samen te leven. Want wij strijden niet tegen vlees en bloed, maar tegen overheden. De tegenstander wil ons verdelen, maar kies je God, dan kies je liefde. En zet je Christus eerst? Dan wordt iedere keuze snel gemaakt en afgehandeld in je grootste volmaaktheid. 

Want niet vertrouwen op God is eigenlijk afgodderij. Het staat geschreven en de tekens vervullen zich, zie de zegels. De bijbel is van begin tot het einde een weergave van onze geschiedenis, heden en toekomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid