Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Thinkfree:

Geef anders een voorbeeld van tegenspraak ?inclusief teksten graag.

 

 

 

Ik denk niet dat ze elkaar tegenspreken. Jesus en Paulus.

maar u zegt dat Paulus zegt dat we alles van vlees mogen eten (als ik u juist begrijp)

Jesus heeft echter vele uitspraken dat Hij zegt dat we de Thorah nog moeten doen, omdat het voor ons goed is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gewoon een pin door de kop, dan is het binnen hoogstens een paar tellen gedaan. Mijns inziens zijn de levensomstandigheden vóór de slacht daarbij nog belangrijker dan het slachten zelf. Want het slach

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen

Ik citeer Wikipedia over de zogeheten open bloedsomloop:  

21 minuten geleden zei Emoena Chai:

Wat doen we dan met die tekst in Mat5:17?

Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.

Lezen wat er staat. De wet is door Jezus vervuld. Degenen die Jezus afwijzen als Verlosser, vallen gewoon nog onder de wet, en zullen dus ook zo geoordeeld worden. Ik ben echter een nieuwe schepping. Dat betekent dat ik me beroep op het perfecte en volbrachte werk van Jezus. HIJ heeft voor mij de wet vervuld, en is zo mijn Plaatsvervanger geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.

Lezen wat er staat. De wet is door Jezus vervuld. Degenen die Jezus afwijzen als Verlosser, vallen gewoon nog onder de wet, en zullen dus ook zo geoordeeld worden. Ik ben echter een nieuwe schepping. Dat betekent dat ik me beroep op het perfecte en volbrachte werk van Jezus. HIJ heeft voor mij de wet vervuld, en is zo mijn Plaatsvervanger geworden.

Lezen wat er staat inderdaad 

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Emoena Chai:

Ik denk niet dat ze elkaar tegenspreken. Jesus en Paulus

Klopt

11 minuten geleden zei Emoena Chai:

maar u zegt dat Paulus zegt dat we alles van vlees mogen eten (als ik u juist begrijp)

Paulus zegt niets hij moest van God. Hij wilde zelfs niet.

11 minuten geleden zei Emoena Chai:

Jesus heeft echter vele uitspraken dat Hij zegt dat we de Thorah nog moeten doen, omdat het voor ons goed is!

Geef eens een tekst waar Jezus zegt de thora te moeten doen

9 minuten geleden zei nikie90:

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

Heb je het einde gelezen van deuterenomium 6 ?

25 En het zal ons gerechtigheid zijn, als wij zullen waarnemen te doen al deze geboden, voor het aangezicht des HEEREN, onzes Gods, gelijk Hij ons geboden heeft

Sprekende over de 10 geboden.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Heb je het einde gelezen van deuterenomium 6 ?

Ja dus je wilt het verbond ingaan en bekeren naar het Jodendom? Dan mag je Jezus niet meer als Gd aanbidden want dat is namelijk tegen deze geboden 

Moses sprak hier naar de Israëlieten en niet naar de hele wereld.  

Vraag het anders een rabbijn, want jij weet het vast beter als de rabbijnen 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Heb je het einde gelezen van deuterenomium 6 ?

Ja dus je wilt het verbond ingaan en bekeren naar het Jodendom? Dan mag je Jezus niet meer als Gd aanbidden want dat is namelijk tegen deze geboden 

Moses sprak hier naar de Israëlieten en niet naar de hele wereld.  

Vraag het anders een rabbijn, want jij weet het vast beter als de rabbijnen 

Nee, als je deuternomium5 gelezen had staat er dat men niet mag afwijken nog ten linker nog ten rechter dit gaat over de 10... de farizeers voegen toe die wijken af.

Wat Jezus dus zegt dat men enkel door hem de 10 geboden volmaakt kan houden dan is men meer rechtvaardiger dan de farizeers

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Ik durf het haast niet te vragen.. maar wat bedoel je hiermee? 

Ik waardeer je lef. Wat ik daarmee bedoel? Jezus heeft voor mij de wet vervuld, zodat ik deze niet meer hoef te vervullen. Ik kan me op Hem beroepen. Om die reden kan Hij voor mij betalen. Dus, mijn schuld werd op Hem gebracht. Jezus is vervolgens gestraft, omdat Hij zonde werd voor mij. HIJ droeg letterlijk al mijn zonden. HIJ droeg jouw zonden ook. Enige dat je moet doen is dit geschenk in dankbaarheid aanvaarden, niks meer, niks minder. De rest volgt daaruit. Op de plek waar Jezus hing, hoorde ik te hangen, hoorde jij te hangen, .....

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

Moses sprak hier naar de Israëlieten en niet naar de hele wereld.  

Vraag het anders een rabbijn, want jij weet het vast beter als de rabbijnen 

Je moet de beseffen dat de bijbel ten diepste spreekt tot het geestelijk israel, waarvan het huidige israel een voorafschaduwing van is.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Nee, als je deuternomium5 gelezen had staat er dat men niet mag afwijken nog ten linker nog ten rechter dit gaat over de 10... de farizeers voegen toe die wijken af.

 Wat Jezus dus zegt dat men enkel door hem de 10 geboden volmaakt kan houden dan is men meer rechtvaardiger dan de farizeers

Ja-ja, jij weet het beter als de rabbijnen. Een christen die Joden hun Thora gaat uitleggen 

Ik ga verder niet met je discussiëren 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei nikie90:
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee, als je deuternomium5 gelezen had staat er dat men niet mag afwijken nog ten linker nog ten rechter dit gaat over de 10... de farizeers voegen toe die wijken af.

 Wat Jezus dus zegt dat men enkel door hem de 10 geboden volmaakt kan houden dan is men meer rechtvaardiger dan de farizeers

Ja-ja, jij weet het beter als de rabbijnen. Een christen die Joden hun Thora gaat uitleggen 

Luister niet naar die dwaze farizeers luister naar wat het woord Gods zegt en onderzoek bij jezelf en vraagt God om de waarheid ok ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Luister niet naar die dwaze farizeers luister naar wat het woord Gods zegt en onderzoek bij jezelf en vraagt God om de waarheid ok ?

Dus de waarheid is dat jij het geestelijke israël bent die de identiteit van de Joden heeft overgenomen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei nikie90:
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Luister niet naar die dwaze farizeers luister naar wat het woord Gods zegt en onderzoek bij jezelf en vraagt God om de waarheid ok ?

Dus de waarheid is dat jij het geestelijke israël bent die de identiteit van de Joden heeft overgenomen? 

Een jood zonder Jezus is een verloren Jood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Een jood zonder Jezus is een verloren Jood.

Je moet Jezus accepteren als Gd anders martelen we je tot je dood bent! 

Als verlosser dat geld voor ieder mens.

1 minuut geleden zei nikie90:

Je hebt Jezus vermoord dus we moeten alle Joden uitroeien! 

Nee, je doet me pijn. Iedereen die Jezus aaneemt als verlosser zal beamen hem hebben te vermoord omwille van onze ongerechtigheden, en onze striemen is hij verbrijzeld geworden.

Ik hou van Israel en de Joden, mijn drioefenis is hun blindheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Als verlosser dat geld voor ieder mens.

Nee, je doet me pijn. Iedereen die Jezus aaneemt als verlosser zal beamen hem hebben te vermoord omwille van onze ongerechtigheden, en onze striemen is hij verbrijzeld geworden.

 Ik hou van Israel en de Joden, mijn drioefenis is hun blindheid.

 

Je bent een vijand van Israël 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Maar wat te denken van de uitspraak van Jezus; Neem uw kruis op en volg Mij.

Als zonde doen, de daden en gedachten zijn die het doel missen, dan is tot inkeer komen, of tot het geloof komen; het bewust worden van Hem, en daar je leven op gaan richten.

De zonden doen, is elk moment dat niet te maken heeft met het doel (..) maar met de eigenbelangen. Met andere woorden; wat uit Hem is, is het doel tot Hem, door Hem.

Het kruis is het lichaam. Hierin vindt alles plaats wat de mens ondergaat op de Weg.

Plaatsvervanger.. nee, daar geloof ik niet in. Ik lees dat ook niet zo in het NT.

 

Het kruis is niet het lichaam. Inderdaad, we moeten onszelf verloochenen, dat betekent erkennen dat we uit onszelf niks kunnen. Alles is uit en door Hem (Christus). Het kruis opnemen betekent niks anders dan jezelf verloochenen. Pak de hele tekst er maar eens bij. Jezus is wel degelijk mijn Plaatsvervanger. Op Hem beroep ik mij! HIJ is mijn Verlosser, mijn Geneesheer, mijn Beste Vriend, mijn God, mijn Schepper!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Als verlosser dat geld voor ieder mens.

Nee, je doet me pijn. Iedereen die Jezus aaneemt als verlosser zal beamen hem hebben te vermoord omwille van onze ongerechtigheden, en onze striemen is hij verbrijzeld geworden.

 Ik hou van Israel en de Joden, mijn drioefenis is hun blindheid.

 

Je bent een vijand van Israël

Waarom ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei nikie90:

Dus de waarheid is dat jij het geestelijke israël bent die de identiteit van de Joden heeft overgenomen? 

Ik geloof dat God grote plannen heeft met Israel. M.i. zijn er drie groepen: gelovigen, ongelovigen en Gods oorspronkelijke volk: Israel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei nikie90:
7 minuten geleden zei Thinkfree:

Waarom ?

Je ontkent dat de Thora het eeuwige verbond is met Israël en zegt dat Joden moeten bekeren naar het Christendom anders zijn ze verloren 

Geef eens enkele teksten

Joden moeten hun ware zaligmaker herkennen, ze wachten op dit moment op de verkeerde messias dit is de antichrist die men wel accepteerd.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Je moet de beseffen dat de bijbel ten diepste spreekt tot het geestelijk israel, waarvan het huidige israel een voorafschaduwing van is.

Oei, pijnlijke opmerking. Dit is in lijn met de vervangingstheorie die uiteindelijk leidde tot eeuwen van christelijk antisemitisme. 

De Allerhoogste sloot volgens eigen zeggen een eeuwig verbond met Israël. En omdat hij eeuwig is, kan het ook niet anders dan dat het volk waarmee hij een verbond sluit eeuwig blijft bestaan. De gelovige zal in het feit dat ieder volkje dat tegen Israël opstond (tot zelfs de nazi-moordmachine aan toe) de hand van de Eeuwige erin zien dat al die volken ten onder zijn gegaan, en niet eens door toedoen van Israël, maar door toedoen van "de volken". Dat is volgens de Eeuwige de manier waarop zijn wil uitgevoerd wordt. 

Zomaar de woorden van de Eeuwige redigeren als zouden ze gesproken zijn tot een ander volk, lijkt me een moeilijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Levi:

De Allerhoogste sloot volgens eigen zeggen een eeuwig verbond met Israël.

Aan dat verbond zitten voorwaarden en eisen.

2 minuten geleden zei nikie90:
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Geef eens enkele teksten

Joden moeten hun ware zaligmaker herkennen, ze wachten op dit moment op de messias dit is de antichrist die men wel accepteerd.

Wij moeten de Thora houden en ons bekeren naar G-d van Israël niet naar Jezus

Jezus is de God van de thora

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid