Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gewoon een pin door de kop, dan is het binnen hoogstens een paar tellen gedaan. Mijns inziens zijn de levensomstandigheden vóór de slacht daarbij nog belangrijker dan het slachten zelf. Want het slach

Moeten, moeten! Er staat in de brief dat je er goed aan doet je ervan te onthouden. Anno 2019 is dat door de moderne slachtmethoden en vleesverwerking niet eens meer mogelijk, tenzij je helemaal geen

Ik citeer Wikipedia over de zogeheten open bloedsomloop:  

2 minuten geleden zei nikie90:
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Aan dat verbond zitten voorwaarden en eisen.

Jezus is de God van de thora

8 Ik ben de HEERE, dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden beelden

Bestaat er van Jezus een beeld naar echtheid ?

En nee ik persoonlijk maak ook geen beelden van de allerhoogste nog aanbid ik hen dan de waarachtige alleen.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Bestaat er van Jezus een beeld naar echtheid ?

7 Beschaamd moeten wezen allen, die de beelden dienen, die zich op afgoden beroemen; buigt u neder voor Hem, alle gij goden!

Je houdt toch zoveel van Deuteronomium? 

25 De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en goud, dat daaraan is, zult gij niet begeren, noch voor u nemen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt; want dat is den HEERE, uw G-d, een gruwel.26 Gij zult dan den gruwel in uw huis niet brengen, dat gij een ban zoudt worden, gelijk datzelve is; gij zult het ganselijk verfoeien, en ten enenmaal een gruwel daarvan hebben, want het is een ban.

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Bestaat er van Jezus een beeld naar echtheid ?

7 Beschaamd moeten wezen allen, die de beelden dienen, die zich op afgoden beroemen; buigt u neder voor Hem, alle gij goden!

Quote nogmaals een keer kopieren dan

4 minuten geleden zei Thinkfree:

Bestaat er van Jezus een beeld naar echtheid ?

En nee ik persoonlijk maak ook geen beelden van de allerhoogste nog aanbid ik hen dan de waarachtige alleen

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Emoena Chai:

Er staat in Lev 11:44 dat God wilt dat we kosher eten omdat we heilig zullen zijn. Nu in deze tijd heeft de wetenschap ontdekt dat het ook stukken gezonder is om kosher te eten.

Blijkbaar gaf God zoveel om de mens dat Hij wou dat we gezond leefden.

Is dit veranderd toen Jesus aan het kruid stierf? Boeide het Hem opeens niet meer of we gezond of ongezond waren?

Ik denk dat dit nog steeds voor God uitmaakt! Hij draagt ons ook op in het nieuwe testament om een heilige tempel te zijn voor Hem. Kosher/gezond eten hoort hier ook jij denk.

Hoe denken U hier over?

Leviticus is niet voor de heidenen geschreven, maar voor de Israeliten. Kosher is een begrip wat we als heidenen niet « kennen », de Joden wel. In 1 Timotheus 4:1 — 5 zegt Paulus:

« Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen, Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid; Verbiedende te huwelijken, gebiedende van spijzen te onthouden, die God geschapen heeft, tot nuttiging met dankzegging, voor de gelovigen, en die de waarheid hebben bekend. Want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde; Want het wordt geheiligd door het Woord van God, en door het gebed ».

Dit is van toepassing op zowel heidenen als Joden in de huidige bedeling waarin Israel nog steed Lo-Ammi is.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Quote nogmaals een keer kopieren dan

 

Maar het mag niet in de Thora, of het nou een beeld naar echtheid is of niet het is verboden om G-d af te beelden 

Dus dat is buiten de discussie wie Jezus is of wie hij niet is 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Lees je wel ?

Je bent boos want je zit 1) fout over Deuteronomium 2) zegt dat Joden dat ze Jezus moeten aanvaarden 3) stelt jezelf vijandig op tegenover de Thora en ontkent wat in de Thora staat 4) bent een vijand van Israël en het Jodendom 

Je had ook een redelijke christen kunnen zijn en niet bemoeien je geloof op Israël te forceren en je neutraal opstellen

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Lees je wel ?

Je bent boos want je zit 1) fout over Deuteronomium 2) zegt dat Joden dat ze Jezus moeten aanvaarden 3) stelt jezelf vijandig op tegenover de Thora en ontkent wat in de Thora staat 4) bent een vijand van Israël en het Jodendom 

Ik heb je nog niet één keer een waardig bijbels onderbouwing zien geven, dan alleenlijk blind roepen.

Bewijs mijn ongelijk doormiddel van de thora anders

Is jesaja 53 verboden onder de Joden ?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Ik heb je nog niet één keer een waardig bijbels onderbouwing zien geven, dan alleenlijk blind roepen.

Bewijs mijn ongelijk doormiddel van de thora anders

Welk ongelijk wil je dat ik je bewijs?

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Is jesaja 53 verboden onder de Joden ?

Nee maar deze wordt vaak gebruikt om niet geleerde joden te bekeren naar het christendom 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei nikie90:
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Is jesaja 53 verboden onder de Joden ?

Nee maar deze wordt vaak gebruikt om niet geleerde joden te bekeren naar het christendom 

En als het wel geleerd is, hoe interpreteert men deze ?

8 minuten geleden zei nikie90:
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik heb je nog niet één keer een waardig bijbels onderbouwing zien geven, dan alleenlijk blind roepen.

Bewijs mijn ongelijk doormiddel van de thora anders

Welk ongelijk wil je dat ik je bewijs

Wat bedoeld het o.t met (God liefhebben) voor de jood

En wat bedoeld het n.t (met naaste liefhebben) voor de christen.

Tip : er staat een kruis in het midden niet afdoende en niet toedoende maar verbindende.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thinkfree:

En als het wel geleerd is, hoe interpreteert men deze ?

Wat bedoeld het o.t met (God liefhebben) voor de jood

En wat bedoeld het n.t (met naaste liefhebben) voor de christen.

Wat je wilt horen is als Jezus eventueel de knecht is in dit hoofdstuk betekent het niet dat je Jezus als G-d mag aanbidden of het maakt ook niet opeens de Thora onwaar. Ik snap de logica erachter niet om te confronteren met dit hoofdstuk alsof dat alles veranderd.

Dat je G-d lief hebt en vreest met heel je lichaam ziel en geest en de geboden houdt, dus bijvoorbeeld als je G-d lief hebt je geen andere god naast hem hebt en niet links of rechts afslaat zoals je zelf zo mooi geciteerd had. Als een Jood dan Jezus zal aanvaarden zal hij links of rechts afslaan en afwijken van de Thora. Als iedere Jood christen was geworden had het Jodendom niet meer bestaan 

Als je je naaste lief hebt zal je niets van hem stelen of begeren van je naaste etc, het is een mooie opsomming van de Thora en ben er verder niet oneens mee je naaste lief te hebben. Hillel zei doe een ander niet aan wat hatelijk voor jezelf is dat is de hele Thora en de rest de uitleg, Hillel was voor Jezus zijn tijd en was een nakomeling van David. 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei nikie90:

Wat je wilt horen is als Jezus eventueel de knecht is in dit hoofdstuk betekent het niet dat je Jezus als G-d mag aanbidden of het maakt ook niet opeens de Thora onwaar. Ik snap de logica erachter niet om te confronteren met dit hoofdstuk alsof dat alles veranderd.

Dat je G-d lief hebt en vreest met heel je lichaam ziel en geest en de geboden houdt, dus bijvoorbeeld als je G-d lief hebt je geen andere god naast hem hebt en niet links of rechts afslaat zoals je zelf zo mooi geciteerd had. Als een Jood dan Jezus zal aanvaarden zal hij links of rechts afslaan en afwijken van de Thora. Als iedere Jood christen was geworden had het Jodendom niet meer bestaan 

Als je je naaste lief hebt zal je niets van hem stelen of begeren van je naaste etc, het is een mooie opsomming van de Thora en ben er verder niet oneens mee je naaste lief te hebben 

God liefhebben boven alles dit is het eerste (wordt met name genoemd in het oude (1ste) testament )

En het tweede is aan het eerste gelijk, de naaste als jezelf. ( wordt met name in het nieuwe (2de) testament genoemd)

Dit bevestigdde tien geboden( ganse wet )en de gehele bijbel ( de profeten)

God liefhebben boven alles eerste 4 (eerste tafel) tevens oude testament

En de naaste als jezelf laatste 6 (tweede tafel) tevens nieuwe testament

Jezus zijn kruis staat in het midden hier is hij voor gestorven. (Ganse wet ) en het oude en nieuwe wordt  bevestigd als woord van God (profeten)

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

God liefhebben boven alles dit is het eerste (wordt met name genoemd in het oude testament )

En het tweede is aan het eerste gelijk, de naaste als jezelf. ( wordt met name in het nieuwe testament genoemd)

 Dit bevestigdde tien geboden( ganse wet )en de gehele bijbel ( de profeten)

 God liefhebben boven alles eerste 4 (eerste tafel) tevens oude testament

 En de naaste als jezelf laatste 6 (tweede tafel) tevens nieuwe testament

 Jezus zijn kruis staat in het midden hier is hij voor gestorven.

 

 

Maar jij denkt dat je het beter weet als Joden en wilt ze hun Thora gaan uitleggen en zegt dat ze Jezus moeten aanvaarden terwijl zij de Thora hebben vanaf het begin en er voor geleden hebben door jullie. Doet Jezus niet de heidenen brengen naar de Thora, en als je er dan komt ga je de mensen slaan die deze vast hebben en zeggen dat ze als jou moeten worden en je weigert ze hun natie en vervolgt ze

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat denk ik niet, het feit dat jij dat denkt verteld iets over je geweten die je aanklaagd.

 

Je denkt van niet, omdat je niet beseft wat je zegt en denkt dat je het beter weet terwijl Joden al meer dan 3000 jaar de Thora intens en diep bestudeerd hebben en hebben geleden voor de Thora en gestorven zijn voor de Thora. Komt een christen die net een paar jaar de bijbel leest hen uitleggen dat ze  fout zitten 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei nikie90:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat denk ik niet, het feit dat jij dat denkt verteld iets over je geweten die je aanklaagd.

 

Je denkt van niet, omdat je niet beseft wat je zegt en denkt dat je het beter weet 

Kijk als men verder inhoudloos blijft heeft het verder geen zin. Ik geloof dat er genoeg geplant is ter overdenking ook voor jouw. ?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Kijk als men verder inhoudloos blijft heeft het verder geen zin. Ik geloof dat er genoeg geplant is ter overdenking ook voor jouw. ?

Ja tenzij je je mentaliteit veranderd jegens Israël ben je een vijand in je huidige mentaliteit als je Israël wilt bekeren naar het christendom. Je kan ook Christen zijn en Joden als minimaal gelijke behandelen 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei nikie90:

Ja tenzij je je mentaliteit veranderd jegens Israël ben je een vijand in je huidige mentaliteit als je Israël wilt bekeren naar het christendom. Je kan ook Christen zijn en Joden als minimaal gelijke behandelen 

Gelijk aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

Ik denk voor christelijke bewegingen de huidige RKK een goed voorbeeld is hoe op te stellen tegenover het jodendom 

Ik ben geen RK en heb ook geen RK achtergrond. Hoe stelt de RKK zich op tegenover het jodendom?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei nikie90:

Ietwat tweeslachtig. Aan de ene kant wijst men het twee paden naar God idee af en wijst men op de noodzaak van evangelisatie en om Joden liefdevol en fijngevoelig te wijzen op de noodzaak van geloof in het offer van Jezus als de enige manier om zalig te worden. Aan de andere kant beweert men ook dat het mogelijk is (voor niet christelijke joden) om zonder te geloven in dit offer, men toch zalig kan worden... Ik moet de eerste nog tegenkomen die geen fouten maakt. Mij bekruipt het gevoel dat men een achterdeurtje van het slot wil houden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei nikie90:

Ik denk voor christelijke bewegingen de huidige RKK een goed voorbeeld is hoe op te stellen tegenover het jodendom 

Vreemd je stelt

2 uur geleden zei nikie90:

7 Beschaamd moeten wezen allen, die de beelden dienen, die zich op afgoden beroemen; buigt u neder voor Hem, alle gij goden!

Je houdt toch zoveel van Deuteronomium? 

25 De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en goud, dat daaraan is, zult gij niet begeren, noch voor u nemen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt; want dat is den HEERE, uw G-d, een gruwel.26 Gij zult dan den gruwel in uw huis niet brengen, dat gij een ban zoudt worden, gelijk datzelve is; gij zult het ganselijk verfoeien, en ten enenmaal een gruwel daarvan hebben, want het is een ban.

Rooms katholieke kerk doet niet anders ?

Het eerste gedeelte doel ik op

Tweede laten ze na

 

1 uur geleden zei nikie90:

Ja tenzij je je mentaliteit veranderd jegens Israël ben je een vijand in je huidige mentaliteit als je Israël wilt bekeren naar het christendom. Je kan ook Christen zijn en Joden als minimaal gelijke behandelen 

Er is helaas maar één weg die ik predik, ik behandel joden als mijn meerdere... echter staat God helemaal bovenan ?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ietwat tweeslachtig. Aan de ene kant wijst men het twee paden naar God idee af en wijst men op de noodzaak van evangelisatie en om Joden liefdevol en fijngevoelig te wijzen op de noodzaak van geloof in het offer van Jezus als de enige manier om zalig te worden. Aan de andere kant beweert men ook dat het mogelijk is (voor niet christelijke joden) om zonder te geloven in dit offer, men toch zalig kan worden... Ik moet de eerste nog tegenkomen die geen fouten maakt. Mij bekruipt het gevoel dat men een achterdeurtje van het slot wil houden.

Voor mij persoonlijk het feit dat de katholieke kerk het convenant met Israël erkent is het beschouwen op gelijke gronden en zo is de RKK heel acceptabel tegenover het Jodendom. Hoe dat precies de discussie is binnen de rkk weet ik niet en het is vast een gevoelige kwestie 

11 minuten geleden zei Thinkfree:

Vreemd je stelt

Rooms katholieke kerk doet niet anders ?

Ja maar dit is het convenant met Israël niet met de RKK, Joden zullen ook niet zeggen dat niet-joden dit convenant moeten houden, sterker nog ze raden het af 

Ik zei toch al eerder dat deze geboden aan Israël werden gegeven maar jij stelde anders terwijl het gewoon in hetzelfde desbetreffende hoofdstuk stond 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid