Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei TTC:

2019 / 7 = 288,43, om de zeven jaar een Sabbatsjaar. Je zou ons een dienst kunnen bewijzen door eerst te lezen waar het over gaat.

Daarvoor zijn we op het forum, om elkaar dienst te doen, niet waar? Helaas gaat je verhaal niet op, in jouw visie gaan de sabbath's jaren gewoon door vanaf het jaar 0, maar dat word tegen gesproken door de Schrift.

Hoewel de Heere de zevende dag ruste, is de sabbat als zodanig pas via de wet ingevoerd: « Dat dan de kinderen Israels den sabbat houden, den sabbat onderhoudende in hun geslachten, tot een eeuwig verbond » Exo. 31:16. Elke keer als Israel Lo-Ammi was werd het sabbat jaar niet gevierd, b.v. de Assyrische en Babylonische wegvoering. Over het sabbat jaar werd b.v. het volgende gezegd in Lev. 25:4 « Doch in het zevende jaar zal voor het land een sabbat der rust zijn, een sabbat den HEERE; uw akker zult gij niet bezaaien en uw wijngaard niet besnijden », dus dit staat in de Mozaïsche wet en als ze niet in het land waren konden ze niet voldoen. Wij (heidenen) hebben nooit de wet gehad van God en hoeven er ook niet volgens te leven. Daar komt bij, dat Israel van ongeveer het jaar 70 tot nu Lo-Ammi is. Dus het uitvoeren van de wet is daardoor onmogelijk.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

28 minuten geleden zei Aristarkos:

Daarvoor zijn we op het forum, om elkaar dienst te doen, niet waar? Helaas gaat je verhaal niet op, in jouw visie gaan de sabbath's jaren gewoon door vanaf het jaar 0, maar dat word tegen gesproken door de Schrift. Hoewel de Heere de zevende dag ruste, is de sabbat als zodanig pas via de wet ingevoerd: « Dat dan de kinderen Israels den sabbat houden, den sabbat onderhoudende in hun geslachten, tot een eeuwig verbond » Exo. 31:16. Elke keer als Israel Lo-Ammi was werd het sabbat jaar niet gevierd, b.v. de Assyrische en Babylonische wegvoering. Over het sabbat jaar werd b.v. het volgende gezegd in Lev. 25:4 « Doch in het zevende jaar zal voor het land een sabbat der rust zijn, een sabbat den HEERE; uw akker zult gij niet bezaaien en uw wijngaard niet besnijden », dus dit staat in de Mozaïsche wet en als ze niet in het land waren konden ze niet voldoen. Wij (heidenen) hebben nooit de wet gehad van God en hoeven er ook niet volgens te leven. Daar komt bij, dat Israel van ongeveer het jaar 70 tot nu Lo-Ammi is. Dus het uitvoeren van de wet is daardoor onmogelijk. Aristarkos

Dat is waarom we zeggen om eerst te lezen wat er staat, de periode van zeven jaar is slechts een conventie en niet onderhevig aan een of andere kosmische wet. Sterker, die kosmische wet vertaalt zich naar een non-lineair of tijdloos kenmerk waardoor die ingreep elk moment kan. Het gaat hier dus om een sociale correctiemaatregel die gelijkheid en rechtvaardigheid als onderbouw kent. Blijkbaar begrijp je het Schrift niet maar je gaat wel het Schrift gebruiken om te ontkennen dat we al 288 (gemakshalve tussen 0 en 2019 berekend) keer die correctiemaatregelen verzuimd hebben te gebruiken. Je betrekt er nu allerhande dingen bij die in wezen irrelevant zijn, slechts misleidend in relatie tot waar het in essentie over gaat. Over welke zonden willen we dan spreken? Zijn we dat als christenen toevallig 288 keer vergeten dan? Men kan mensen veel proberen wijs te maken, een beetje gezond verstand volstaat om te weten wat hier gebeurt. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Dat is waarom we zeggen om eerst te lezen wat er staat, de periode van zeven jaar is slechts een conventie en niet onderhevig aan een of andere kosmische wet. Sterker, die kosmische wet vertaalt zich naar een non-lineair of tijdloos kenmerk waardoor die ingreep elk moment kan. Het gaat hier dus om een sociale correctiemaatregel die gelijkheid en rechtvaardigheid als onderbouw kent. Blijkbaar begrijp je het Schrift niet maar je gaat wel het Schrift gebruiken om te ontkennen dat we al 288 (gemakshalve tussen 0 en 2019 berekend) keer die correctiemaatregelen verzuimd hebben te gebruiken. Je betrekt er nu allerhande dingen bij die in wezen irrelevant zijn, slechts misleidend in relatie tot waar het in essentie over gaat. Over welke zonden willen we dan spreken? Zijn we dat als christenen toevallig 288 keer vergeten dan? Men kan mensen veel proberen wijs te maken, een beetje gezond verstand volstaat om te weten wat hier gebeurt. 

O, sorry ik wist niet dat de Schrift irrelevant is in jouw optiek.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Aristarkos:

O, sorry ik wist niet dat de Schrift irrelevant is in jouw optiek.

Je begint al met te zeggen dat het verhaal niet opgaat, hiermee verdrijf je vanaf het begin waar het in essentie over gaat. De Schrift laat je nu net zien dat het hier om een sociale maatregel gaat, ter repeterende neutralisatie van dat wat je wellicht Duivelse praktijken wil noemen. Duivels staat binnen deze context als een verwijzing naar dominant doorgedreven ego- en etnocentrisme. Het christendom gaat uit van wereldcentrisme, niet polariserend maar verzoenend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Weglachen is een optie, begrijp je de ernst wel?

Natuurlijk wel, maar ik begrijp niet wat u christenen verwijt. Uw generatie scheidde staat en kerk en nu klagen dat de tradities niet meer gehandhaafd worden? Dan gaat u zeggen: Jamaar ze doen dat al 2019 jaar niet meer, maar christen noch Jood zijn verplicht zich aan de sabbat te houden. De wet van Mozes werd de wet van liefde. Stel u voor als de wet van Mozes nog van toepassing was... dan toch maar Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je begint al met te zeggen dat het verhaal niet opgaat, hiermee verdrijf je vanaf het begin waar het in essentie over gaat. De Schrift laat je nu net zien dat het hier om een sociale maatregel gaat, ter repeterende neutralisatie van dat wat je wellicht Duivelse praktijken wil noemen. Duivels staat binnen deze context als een verwijzing naar dominant doorgedreven ego- en etnocentrisme. Het christendom gaat uit van wereldcentrisme, niet polariserend maar verzoenend. 

Het gaat over de wet, nergens anders over. De wet is aan Israel gegeven, ik dacht dat wel duidelijk was.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Natuurlijk wel, maar ik begrijp niet wat u christenen verwijt. Uw generatie scheidde staat en kerk en nu klagen dat de tradities niet meer gehandhaafd worden? Dan gaat u zeggen: Jamaar ze doen dat al 2019 jaar niet meer, maar christen noch Jood zijn verplicht zich aan de sabbat te houden. De wet van Mozes werd de wet van liefde. Stel u voor als de wet van Mozes nog van toepassing was... dan toch maar Jezus?

Sinds wanneer is kerk en staat dan gescheiden?

1 minuut geleden zei Aristarkos:

Het gaat over de wet, nergens anders over. De wet is aan Israel gegeven, ik dacht dat wel duidelijk was.

Zo wordt het steeds transparanter voor de aandachtige lezer, dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik zocht het op, maar er is geen specifieke scheiding waar te nemen zo blijkt? In feite zie je dat wel aan de koepel in ons Vlaams onderwijs. Waarom kreeg ik dan mee dat kerk en staat geschreiden is in mijn opvoeding?

Wat je zegt is dat je de mens in stukken gaat kappen om je verhaal aan vast te knopen. Kerk en staat zijn helemaal niet gescheiden, het gaat hier om sociale maatregelen die beiden aanbelangen. Het gaat om kennis die wel/niet aangewend wordt ten behoeve van het maatschappelijk welzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Wat je zegt is dat je de mens in stukken gaat kappen om je verhaal aan vast te knopen. Kerk en staat zijn helemaal niet gescheiden, het gaat hier om sociale maatregelen die beiden aanbelangen. Het gaat om kennis die wel/niet aangewend wordt ten behoeve van het maatschappelijk welzijn.

Van mij mag men zulk sabbatsjaar invoeren, maar gedenk dat de tijd dit niet meer toestaan en veel van die zaken automatiseerden. Zo betalen moslims in België geen zakkaat omdat dat automatisch opgenomen is in ons systeem. Belastingsbetalers betalen de uitkering van de armen. Hoewel die armen beter gesteld zijn dan de alleenstaande werkmens anno 2019 in Belziek.

Ik snap werkelijk niet waarom je dit christenen kwalijk neemt, daar zij amper,bevoegdheid,heeft. Toen het christendom een Europese staatsgodsdienst was zijn er na en tijdens de kruistochten enorme,machtswissels,geweest tot,de winnaar zijn plaats op de troon in het Vaticaan nam. Laat me u verzekeren, de duivel is daar nog niet verslagen. 

Wij ontmaskeren den bozen en doordat ontmaskeren wordt bekend wat nu bekend is en volgen daar zaken als de gelehesjes op. Geduld en keep the faith.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Van mij mag men zulk sabbatsjaar invoeren, maar gedenk dat de tijd dit niet meer toestaan en veel van die zaken automatiseerden. Zo betalen moslims in België geen zakkaat omdat dat automatisch opgenomen is in ons systeem. Belastingsbetalers betalen de uitkering van de armen. Hoewel die armen beter gesteld zijn dan de alleenstaande werkmens anno 2019 in Belziek. Ik snap werkelijk niet waarom je dit christenen kwalijk neemt, daar zij amper,bevoegdheid,heeft. Toen het christendom een Europese staatsgodsdienst was zijn er na en tijdens de kruistochten enorme,machtswissels,geweest tot,de winnaar zijn plaats op de troon in het Vaticaan nam. Laat me u verzekeren, de duivel is daar nog niet verslagen. Wij ontmaskeren den bozen en doordat ontmaskeren wordt bekend wat nu bekend is en volgen daar zaken als de gelehesjes op. Geduld en keep the faith.

Die automatiseringen zijn zeer handig, zo kan het vandaag allemaal veel sneller. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Die automatiseringen zijn zeer handig, zo kan het vandaag allemaal veel sneller. 

Ik zeg het u maar al zodat u voorbereid bent: het westen zal vallen. (Edit eigenlijk is het gevallen, de kettingreactie is onomkeerbaar.)

Beter is Babylon de rug toe te keren en uw aandacht aan De Hoogste te schenken.

If God is for us, who can be against us?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg het u maar al zodat u voorbereid bent: het westen zal vallen. (Edit eigenlijk is het gevallen, de kettingreactie is onomkeerbaar.) Beter is Babylon de rug toe te keren en uw aandacht aan De Hoogste te schenken. If God is for us, who can be against us?

Het 'Westen vallen' betekent 'doorstarten', aangezien jij liever oorlog ziet zal het iets anders worden. Jij kiest dus wat wij ondergaan moeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het 'Westen vallen' betekent 'doorstarten', aangezien jij liever oorlog ziet zal het iets anders worden. Jij kiest dus wat wij ondergaan moeten.

Ik heb dit niet gekozen. Wellicht was u nog op het andere forum actief toen ik mij fel uitsrpak tegen de oorlogen in Irak, Libië, Syrië. Het was door dat legioen aan verzet dat de globalisten uiteindelijk hun kar keerden in Syrië, hoewel Rusland en Iran de grootste rol gespeeld zullen hebben.

Dus neen ik wil dat niet, ik heb het willen voorkomen met de macht die ik kon. Maar het is gebeurd, volbracht en de klok is niet terug te draaien. Er is geen alternatief. Het is als een boomerang gooien en als ze gesmeten is er naar toe lopen om aanpassingen aan te brengen in de hoop dat ze niet terugkomt. Actie, reactie. Cause and effect. Universal laws.

Maar dat dit globalistisch rijk ten val moet komen lijkt me nogal wiedes. Ik zou niet vrezen rijden hier plots Russische tanks rond. Ik ben geestelijk voorbereid op oorlog, niet het verlies. Maar de oorzaak is daarin de politiek, niet jij of ik. Wij zijn machteloos en moeten het ondergaan, geen andere keuze.

Besef ook dat ik altijd op partijen stemde die tegen oorlog waren, nu stem ik niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dit niet gekozen. Wellicht was u nog op het andere forum actief toen ik mij fel uitsrpak tegen de oorlogen in Irak, Libië, Syrië. Het was door dat legioen aan verzet dat de globalisten uiteindelijk hun kar keerden in Syrië, hoewel Rusland en Iran de grootste rol gespeeld zullen hebben. Dus neen ik wil dat niet, ik heb het willen voorkomen met de macht die ik kon. Maar het is gebeurd, volbracht en de klok is niet terug te draaien. Er is geen alternatief. Het is als een boomerang gooien en als ze gesmeten is er naar toe lopen om aanpassingen aan te brengen in de hoop dat ze niet terugkomt. Actie, reactie. Cause and effect. Universal laws. Maar dat dit globalistisch rijk ten val moet komen lijkt me nogal wiedes. Ik zou niet vrezen rijden hier plots Russische tanks rond. Ik ben geestelijk voorbereid op oorlog, niet het verlies. Maar de oorzaak is daarin de politiek, niet jij of ik. Wij zijn machteloos en moeten het ondergaan, geen andere keuze. Besef ook dat ik altijd op partijen stemde die tegen oorlog waren, nu stem ik niet meer.

Volgens mij denk je dan dat Jezus met de helikopter gaat komen misschien? Is dat niet wat te eenvoudig om waar te kunnen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Volgens mij denk je dan dat Jezus met de helikopter gaat komen misschien? Is dat niet wat te eenvoudig om waar te kunnen zijn?

Hoe gaat geld oplossing bieden? Het zijn de dingen die je ermee kan doen wat de waarde bepaalt. Wel neem dat geld weg bij de fundamentele levensnoden wereldwijd. Globalisme zou goed kunnen zijn als men ook globaal de wereldproblematiek zou aanpakken. Geef wereldwijd mensen gratis drinkbaar water en gratis energie. Is dit onmogelijk? Neen.

Echter zijn er “leiders” die het monetaire misleiden om zichzelf te verrijken en speelgoed voor zichzeld te kopen of te ontwerpen waarmee ze nog meer macht en controle kunnen verwerven. Al schuiven ze ons miljoenen toe, zolang het kwade deze wereld regeert kan je met geld niets doen. 

Laatst zei ik M nog, eigenlijk wel een geluk dat ik nooit echte rijkdom kende, want ik had dood geweest aan een OD. De kern van ons lijden is niet dat we tekort komen, het is dat we ons lot afgeven en blind vertrouwen in systemen die ons benadelen en onderdrukken eerder dan God te vertrouwen. 

Keep the faith.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe gaat geld oplossing bieden? Het zijn de dingen die je ermee kan doen wat de waarde bepaalt. Wel neem dat geld weg bij de fundamentele levensnoden wereldwijd. Globalisme zou goed kunnen zijn als men ook globaal de wereldproblematiek zou aanpakken. Geef wereldwijd mensen gratis drinkbaar water en gratis energie. Is dit onmogelijk? Neen. Echter zijn er “leiders” die het monetaire misleiden om zichzelf te verrijken en speelgoed voor zichzeld te kopen of te ontwerpen waarmee ze nog meer macht en controle kunnen verwerven. Al schuiven ze ons miljoenen toe, zolang het kwade deze wereld regeert kan je met geld niets doen. Laatst zei ik M nog, eigenlijk wel een geluk dat ik nooit echte rijkdom kende, want ik had dood geweest aan een OD. De kern van ons lijden is niet dat we tekort komen, het is dat we ons lot afgeven en blind vertrouwen in systemen die ons benadelen en onderdrukken eerder dan God te vertrouwen. Keep the faith.

Geld is een rekeneenheid waarmee inzicht verworven kan worden in het redelijke gebruik ervan, het faciliteert herstel en rechtvaardigheid. Er bestaat echter ook de optie om met een spijker een hamer in de muur te kloppen, doorgaans wordt dan de hamer verweten dat het niet zo goed meer lukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Geld is een rekeneenheid waarmee inzicht verworven kan worden in het redelijke gebruik ervan, het faciliteert herstel en rechtvaardigheid. Er bestaat echter ook de optie om met een spijker een hamer in de muur te kloppen, doorgaans wordt dan de hamer verweten dat het niet zo goed meer lukt.

Waar leidt geld in onze westerse wereld tot rechtvaardigheid? Concreet aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Daar gaat dit topic over, als je dat al 288 keer vergeten bent dan kom je uit tot de wereld van vandaag. Concreet? 

En ik zei u al: daarvoor moet je niet bij de christenen zijn. De “keizer” beheert het geld, het heeft voor een christen -denk ik- enkel waarde als middel. 

Wel ben ik het eens dat er iets niet deugd aan het monetaire, maar dat zijn mensen achter de schermen die jij en ik nooit zullen zien of bij naam zullen kennen. Het is wat het is. Ondergaan en belijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

En ik zei u al: daarvoor moet je niet bij de christenen zijn. De “keizer” beheert het geld, het heeft voor een christen -denk ik- enkel waarde als middel. Wel ben ik het eens dat er iets niet deugd aan het monetaire, maar dat zijn mensen achter de schermen die jij en ik nooit zullen zien of bij naam zullen kennen. Het is wat het is. Ondergaan en belijden.

Kan je die "keizer" ook bij naam noemen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Diens kop op onze euromunten staan. Laat ons een andere munt ontwerpen en ons segregeren? waarom is er geen gemeenschap die zich van 0 opbouwt los van Babylon? Wie heeft de keizers de wereld gegeven? Ik niet, ik wil Christus als Koning.

Mensen maken het verschrikkelijk moeilijk, een Sabbatsjaar heeft niets te maken met de muntsoort dan wel met het onderliggende principe. Hoe minder munten hoe makkelijker zoiets wordt. Overigens, die munten zijn slechts 3% van de geldhoeveelheid.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Mensen maken het verschrikkelijk moeilijk, een Sabbatsjaar heeft niets te maken met de muntsoort dan wel met het onderliggende principe. Hoe minder munten hoe makkelijker zoiets wordt. Overigens, die munten zijn slechts 3% van de geldhoeveelheid.

Maar een christen houdt geen sabbatsjaar, hoewel velen wel een jaartje verlof kunnen nemen (sabbatical). Jij haalt er helikoptergeld bij en vraagt me wie de keizer is, voor mij is dat degene die het geld beheert. Maar er staat altijd iemand boven iemand en hoe hoger we gaan te duisterder het wordt. 

Daarom is het misschien beter dat af te schaffen en nieuwe mensen aan top aan te stellen? Maar dan zijn we utopisch bezig, wat we wellicht al sedert gisteren doen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar een christen houdt geen sabbatsjaar, hoewel velen wel een jaartje verlof kunnen nemen (sabbatical). Jij haalt er helikoptergeld bij en vraagt me wie de keizer is, voor mij is dat degene die het geld beheert. Maar er staat altijd iemand boven iemand en hoe hoger we gaan te duisterder het wordt. Daarom is het misschien beter dat af te schaffen en nieuwe mensen aan top aan te stellen? Maar dan zijn we utopisch bezig, wat we wellicht al sedert gisteren doen.

Zo gaat het tegenwoordig, begin over iets fundamenteel dat al 288 keer vergeten is en het eindigt met een jaartje verlof. Wie neemt nu wie in de maling, als we zeggen dat Jezus met de helikopter komt dan is het plots de antichrist. En voor alle duidelijkheid, dat helikoptergeld dient om een en ander te neutraliseren en herstellen, niet om olie op het vuur te gooien. We zijn niet utopisch bezig, het gaat om alledaagse normen, waarden en ethiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid