Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat ben je niet. @TTC komt weer eens met zijn zinnen uit zijn onzin-generator, en dan houdt alles op. Zeker als hij tegen @Fundamenteel in gaat is dat wel amusant. Die leven allebei in een heel eigen wereld en kunnen zich absoluut niet inleven in een ander; dat gaat dus volkomen langs elkaar heen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Ik denk dat je verwijst naar iets anders, alleen lastig dat het niet zo goed lukt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat ben je niet. @TTC komt weer eens met zijn zinnen uit zijn onzin-generator, en dan houdt alles op. Zeker als hij tegen @Fundamenteel in gaat is dat wel amusant. Die leven allebei in een heel eigen wereld en kunnen zich absoluut niet inleven in een ander; dat gaat dus volkomen langs elkaar heen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Dankjewel voor deze prima analyse ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Mensen maken gewoon teveel analyses vanuit oogkleppen en tevelen herkennen zichzelf in de wereld. Of zoiets :)

Ze durven er zelfs niet eens over na te denken, liever ontkennen dan (h)erkennen.

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Dankjewel voor deze prima analyse 

En je kan niet eens fatsoenlijk tot drie tellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik dunk me beter in te leven dan u. Of ga ik mijn egocentrisch narcistisch gedrag centraal stellen waar veel lijden aan de hand is??? Werkt eerst aan uwen balk in eigen oog, dan kunt ge aan de splinter beginnen.

Interessante woordkeuze, met name het cursief gemaakte. Door 'balk en splinter' komt de ged8e aan het opmerkelijke fenomeen 'projectie' op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Interessante woordkeuze, met name het cursief gemaakte. Door 'balk en splinter' komt de ged8e aan het opmerkelijke fenomeen 'projectie' op.

Misschien eens lezen in “gebed”. Je kan ook de consequentie en hypocrisie opzoeken in je woordenboek, want wat heeft dat met “vrees” te maken? 

6 minuten geleden zei TTC:

Ze durven er zelfs niet eens over na te denken, liever ontkennen dan (h)erkennen.

Als een analyse raak is, maar ons systeem staat niet toe het te implementeren is dat niet ontkennen. Eerder een aanvaarding dat de macht is waar ze zit. De macht is van korte duur en alles zal voor het betere veranderen. Keep the faith.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als een analyse raak is, maar ons systeem staat niet toe het te implementeren is dat niet ontkennen. Eerder een aanvaarding dat de macht is waar ze zit. De macht is van korte duur en alles zal voor het betere veranderen. Keep the faith.

Zo wordt deze wereld steeds absurder, het is een bijzonder spel.

8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Interessante woordkeuze, met name het cursief gemaakte. Door 'balk en splinter' komt de ged8e aan het opmerkelijke fenomeen 'projectie' op.

We zien dat de regressie goed werkt, de stereotiepen worden bovengehaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-2-2019 om 10:02 zei TTC:

Dolgedraaide machines zijn moeilijk te stoppen, we zijn het nu eenmaal zo gewend.

Waarom dramatiseren wat overeenkomstig bestemming en nut van het vlees is?
God had er wel bezwaar tegen, maar geen enkele moeite mee.
Eens in de zoveel tijd werd het volk verdrukt, geplaagd, verslagen of in ballingschap gevoerd.
En de eis van bekering geldt niet op onderwerpen van doldraaiing, maar in de volle breedte.

Dus ook jouw onderwerp brengt geen genoegzaam heil en nut.
Al zou alles naar jouw inzichten mogen worden ingericht op het onderwerp van jouw keuze.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Waarom dramatiseren wat overeenkomstig bestemming en nut van het vlees is? God had er wel bezwaar tegen, maar geen enkele moeite mee. Eens in de zoveel tijd werd het volk verdrukt, geplaagd, verslagen of in ballingschap gevoerd. En de eis van bekering geldt niet op onderwerpen van doldraaiing, maar in de volle breedte. Dus ook jouw onderwerp brengt geen genoegzaam heil en nut. Al zou alles naar jouw inzichten mogen worden ingericht op het onderwerp van jouw keuze.

Ik denk soms aan onze kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:

Ik denk soms aan onze kinderen.

Versluier dan niets, maar doe het licht aan,
spreek heldere woorden van zuivere waarheid, en maak het verborgene openbaar.
Want je kunt de jeugd niet winnen of met waarheid behagen:
De kinderen moet worden gered via de ouders, zegt de Schrift.

Hosea 4:6 
Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt,
heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen;
omdat u de wet van uw God vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten.

Hosea 13:10-11
Waar is uw koning nu? Dat hij u behoude in al uw steden!
En uw richters, waar gij van zeidet: Geef mij een koning en vorsten?
Ik gaf u een koning in Mijn toorn en nam hem weg in Mijn verbolgenheid.

Maleachi 4:4-6
Gedenk der wet van Mozes, Mijn knecht, die Ik hem bevolen heb op Horeb aan gans Israël, der inzettingen en rechten. 
Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elia, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen,
en het hart der kinderen tot hun vaderen;
opdat Ik niet kome, en de aarde met den ban sla
.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Tomega:

Versluier dan niets, maar doe het licht aan,
spreek heldere woorden van zuivere waarheid, en maak het verborgene openbaar.
Want je kunt de jeugd niet winnen of met waarheid behagen:
De kinderen moet worden gered via de ouders, zegt de Schrift.

Hosea 4:6 
Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt,
heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen;
omdat u de wet van uw God vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten.

Hosea 13:10-11
Waar is uw koning nu? Dat hij u behoude in al uw steden!
En uw richters, waar gij van zeidet: Geef mij een koning en vorsten?
Ik gaf u een koning in Mijn toorn en nam hem weg in Mijn verbolgenheid.

Maleachi 4:4-6
Gedenk der wet van Mozes, Mijn knecht, die Ik hem bevolen heb op Horeb aan gans Israël, der inzettingen en rechten. 
Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elia, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen,
en het hart der kinderen tot hun vaderen;
opdat Ik niet kome, en de aarde met den ban sla
.

De fijnste humaniteit openbaart zich in de wens om anderen schaamte te besparen. (Nietzsche)

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

We are on a collision course. Leef, geniet en heb lief broeder. Maar hecht niet teveel waarde aan ons westen, zij is de moeder van het wereldlijden en de oorzaak, niet de oplossing.

Ja, het maakt zelfs niet uit dat er alternatieven zijn, ze effectief gebruiken blijkt geen optie te zijn. Je kan er eens een boekje over schrijven, verder is het praat voor de vaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Ja, het maakt zelfs niet uit dat er alternatieven zijn, ze effectief gebruiken blijkt geen optie te zijn. Je kan er eens een boekje over schrijven, verder is het praat voor de vaak.

Inderdaad, wat baten kaars en bril als deze uil niet zien wil. ;)

Ik heb -denk ik- voldoende gekoekeloerd naar de alternatieven. Ik kies Christus.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Inderdaad, wat baten kaars en bril als deze uil niet zien wil. Ik heb -denk ik- voldoende gekoekeloert naar de alternatieven. Ik kies Christus.

Dan heb je iets nieuws gevonden, misschien dat je op die manier ook de alternatieven kan begrijpen. Hoop het niet voor je, kan vervelend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Dan heb je iets nieuws gevonden, misschien dat je op die manier ook de alternatieven kan begrijpen. Hoop het niet voor je, kan vervelend worden.

Ik was ooit bezig mijn eigen waarheid en menselijkheid te ontwikkelen, op een magische manier. Ik ben totaal geen moederskindje, maar ik had Pandora’s doos in mijn wereld geopend. Mijn moeder is putteke nacht moeten komen toen. Er was “iets” wat interesse in ons genomen had. En dan kan je mij doorverwijzen naar dokters en pillen aanbevelen, ik heb getuigen en ik was echt niet gek. De manier waarop alles op elkaar volgde was TE. Ik mocht nog niet negatief denken over iemand of dat begon zich fysiek uit te spelen. De duistere zijde is echt en enkel Jezus heeft mij daar de weg uit getoond. Niet door mij een alternatief te tonen, maar door te zijn wie Hij is. Hij kwam als God onder ons en nam de dienst van genezer en verlosser op Zich. Als Jezus van Zijn wolk komt, Zich openbaart aan mij; dan kan ik niets anders dan mij knie nederig buigen en in Hem volgen. Ik kan niet vragen voor redding en dan mijn reddding weigeren he.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik was ooit bezig mijn eigen waarheid en menselijkheid te ontwikkelen, op een magische manier. Ik ben totaal geen moederskindje, maar ik had Pandora’s doos in mijn wereld geopend. Mijn moeder is putteke nacht moeten komen toen. Er was “iets” wat interesse in ons genomen had. En dan kan je mij doorverwijzen naar dokters en pillen aanbevelen, ik heb getuigen en ik was echt niet gek. De manier waarop alles op elkaar volgde was TE. Ik mocht nog niet negatief denken over iemand of dat begon zich fysiek uit te spelen. De duistere zijde is echt en enkel Jezus heeft mij daar de weg uit getoond. Niet door mij een alternatief te tonen, maar door te zijn wie Hij is. Hij kwam als God onder ons en nam de dienst van genezer en verlosser op Zich. Als Jezus van Zijn wolk komt, Zich openbaart aan mij; dan kan ik niets anders dan mij knie nederig buigen en in Hem volgen. Ik kan niet vragen voor redding en dan mijn reddding weigeren he.

Wachten, je zit daar goed dan in je gemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid