Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

1 minuut geleden zei TTC:

Ook vechten, vaak een helse worsteling om tot jezelf te komen. 

Kent uzelf en gij zult.... gnosticisme :) Ik ben daar 180° van af gekeerd. Kom te dichtbij “de waarheid” en het leven is een mijnenveld... De demiurg van deze matrix is geen god van liefde.,

Zojuist zei sjako:

Niet als opium hoor, meer als een soort energiedrank. Het maakt je wakker.

Ik kan soms extreme vergelijkingen maken :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Kent uzelf en gij zult.... gnosticisme. Ik ben daar 180° van af gekeerd. Kom te dichtbij “de waarheid” en het leven is een mijnenveld... De demiurg van deze matrix is geen god van liefde.,

Je kan je dan beter verankeren aan JHWH die de demiurg is, in het andere geval dien je nog heel wat angsten te overwinnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

De fijnste humaniteit openbaart zich in de wens om anderen schaamte te besparen. (Nietzsch)

De fijnste geneeskunst, openbaart zich met schade voor het vlees, en scherpe scheiding tussen gezond en ongezond (Ietsch).

Jesaja 1:6, 61:1-2 
Van de voetzool af tot het hoofd toe is er niets geheels aan hetzelve; maar wonden, en striemen, en etterbuilen,
die niet uitgedrukt noch verbonden zijn, en geen derzelve is met olie verzacht.

De Geest des Heeren HEEREN is op Mij, omdat de HEERE Mij gezalfd heeft, om een blijde boodschap te brengen den zachtmoedigen; 
Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van harte, om den gevangenen vrijheid uit te roepen, 
en den gebondenen opening der gevangenis; Om uit te roepen het jaar van het welbehagen des HEEREN,
en den dag der wraak onzes Gods; om alle treurigen te troosten;

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Tomega:

De fijnste geneeskunst, openbaart zich met schade voor het vlees, en scherpe scheiding tussen gezond en ongezond (Ietsch).

Jesaja 1:6, 61:1-2 
Van de voetzool af tot het hoofd toe is er niets geheels aan hetzelve; maar wonden, en striemen, en etterbuilen,
die niet uitgedrukt noch verbonden zijn, en geen derzelve is met olie verzacht.

De Geest des Heeren HEEREN is op Mij, omdat de HEERE Mij gezalfd heeft, om een blijde boodschap te brengen den zachtmoedigen; 
Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van harte, om den gevangenen vrijheid uit te roepen, 
en den gebondenen opening der gevangenis; Om uit te roepen het jaar van het welbehagen des HEEREN,
en den dag der wraak onzes Gods; om alle treurigen te troosten;

Leren sterven is een vak apart, pas nadien wordt het lastig om te overleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Zoek maar eens op wat de Demiurg is.

De laagste eon, Sophia, ook wel Pistis Sophia, wil uit zichzelf iets voortbrengen zonder de wetenschap van haar paargenoot en de vader. Dat heeft een misgeboorte tot gevolg. Die wordt door Sophia buiten het pleroma gestoten. Het is de Demiurg, ook wel Jaldabaoth genaamd. In de gnostiek wordt die vereenzelvigd met JHWH, de Hebreeuwse God van het Oude Testament. Hij heeft veel kracht aan zijn moeder onttrokken en dat stelt hem in staat de wereld en de mens te scheppen. (bron)

Zojuist zei Tomega:

Niet laten afleiden ook, pas nadien wordt het zinvol om verder te gaan. 

Genietend van het drama wellicht, het mag wansmakelijk geacht worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Je kan er wat bij bedenken, onze kinderen zijn nog niet op de hoogte van wat komen gaat.

Onzin, al het nieuwe is oud.

Jesaja 55:1-2
O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt,
koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!
Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen geen brood is, 
en uw arbeid voor hetgeen niet verzadigen kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:
15 minuten geleden zei Tomega:

Zien dat jij uitmunt in navolgbaarheid. Een zware last en een hard juk?

Met of zonder slagroom?

Beee yourself. Wie alleen slaagt met zijde, maakt slagzij.
Wie vraagt om stromen van zegen, krijgt slagregen als zegen.
Wie harde slagen zoekt af te romen, is roomser dan de paus.
De tuchtmeester brengt geen room, maar slagen.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Tomega:

Beee yourself. Wie alleen slaagt met zijde, maakt slagzij.
Wie vraagt om stromen van zegen, krijgt slagregen als zegen.
Wie harde slagen zoekt af te romen, is roomser dan de paus.
De tuchtmeester brengt geen room, maar slagen.

Tot daar het failliet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid