Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

Zojuist zei TTC:

Eerst reinigen en ontdoen van allerhande hartstochten, zo men zegt.

Ja dat is de moeilijkheidsfactor he. Ik ervaar zelf de zijwegen die me telkens naar het brede pad trekken. Constant trekken en duwen. Het is ook natuurlijk aangetrokken te zijn tot de duisternis, of dat zat toch altijd een beetje in mijn natuur. Nature and nurture dienen toch synschroon te lopen en in de christelijke nurture ervaar ik hoe zondig mijn vlees/nature is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja dat is de moeilijkheidsfactor he. Ik ervaar zelf de zijwegen die me telkens naar het brede pad trekken. Constant trekken en duwen. Het is ook natuurlijk aangetrokken te zijn tot de duisternis, of dat zat toch altijd een beetje in mijn natuur. Nature and nurture dienen toch synschroon te lopen en in de christelijke nurture ervaar ik hoe zondig mijn vlees/nature is.

De weg volgen is blijkbaar toch niet zo eenvoudig dan je laat vermoeden, wordt allemaal netjes omschreven. 

Citaat

Heiliging stopt echter niet bij onze verlossing, maar is een progressief proces dat in een Christelijk leven blijft voortduren. In tegenstelling tot de dingen en plaatsen die door God in de Bijbel zijn geheiligd, hebben mensen het vermogen om te zondigen. Ook al zijn we als Gods kinderen "uitgekozen", toch blijven wij ons op manieren gedragen die hiermee in strijd zijn. Als Christenen realiseren wij ons, al kort nadat we zijn gered, dat er een nieuwe innerlijke strijd in ons binnenste wordt gestreden - een strijd tussen onze oude, door zonden geleide natuur en de nieuwe, door de Geest geleide natuur. Paulus beschrijft deze inwendige worsteling het best in het boek Galaten, en wel in Galaten 5:17: "Wat wij uit onszelf najagen is in strijd met de Geest, en wat de Geest verlangt is in strijd met onszelf. Het een gaat in tegen het ander, dus u kunt niet doen wat u maar wilt." (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

De weg volgen is blijkbaar toch niet zo eenvoudig dan je laat vermoeden, wordt allemaal netjes omschreven. 

 

Maar ik doe niet wat ik maar wil. Ik heb Babylon haar weg geprobeerd, ze heeft me vakkundig naar de dood willen begeleiden. Het zij zo. As above so below, zij dienen de god van duisternis en de dood. Ik kies het leven en weiger babylonische wegen, macheert niet. Misschien als de duivel uit onze samenleving verdwijnt, of toch politiek, dat je daar terug in kan komen. Maar zolang de duivel iedere infrastructuur beheert is daar aan deelnemen collaboreren met het kwade. Bekijk het globalisme als de nieuwe nazis, weest blij dat niet iedereen zich slaafs schikte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar ik doe niet wat ik maar wil. Ik heb Babylon haar weg geprobeerd, ze heeft me vakkundig naar de dood willen begeleiden. Het zij zo. As above so below, zij dienen de god van duisternis en de dood. Ik kies het leven en weiger babylonische wegen, macheert niet. Misschien als de duivel uit onze samenleving verdwijnt, of toch politiek, dat je daar terug in kan komen. Maar zolang de duivel iedere infrastructuur beheert is daar aan deelnemen collaboreren met het kwade. Bekijk het globalisme als de nieuwe nazis, weest blij dat niet iedereen zich slaafs schikte. 

Het zoeken naar schuldigen houdt de malaise in stand, het polariseert waardoor het herstelbevorderende draagvlak gespleten wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het zoeken naar schuldigen houdt de malaise in stand, het polariseert waardoor het herstelbevorderende draagvlak gespleten wordt.

Zijn wij schuldig aan het agenda dat het westen afgelopen decennia voerde? Hebt gij iets in 1 partijprogramma gelezen over regime changes? Neen al die “crisissen” verschenen toevallig na verkiezingen waarop dan gehandeld werd waarop niemand van ons inspraak had tijdens de verkiezingen.

Of zie de Belgische genocide van 10 miljoen Afrikanen. De bevolking zou zich moeten verontschuldigen terwijl de monarchie dat deed zonder onze toestemming. Ze conditioneren u dan de schuld in u te nemen terwijl je daar als gewone burger NIETS invloed op hebt. Dat lijkt me brainwashing en een christen zou zich daar niet mogen door laten misleiden.

er zijn daders en slachtoffers. De dader dan slachtoffer maken en andersom is typisch iets van deze tijd. Ze hebben niet geleerd Hitler te voorkomen, maar passen diezelfde technieken toe. Polen is daar bewijs dan, hoe men alles verdraait in de msm etc

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Zijn wij schuldig aan het agenda dat het westen afgelopen decennia voerde? Hebt gij iets in 1 partijprogramma gelezen over regime changes? Neen al die “crisissen” verschenen toevallig na verkiezingen waarop dan gehandeld werd waarop niemand van ons inspraak had tijdens de verkiezingen. Of zie de Belgische genocide van 10 miljoen Afrikanen. De bevolking zou zich moeten verontschuldigen terwijl de monarchie dat deed zonder onze toestemming. Ze conditioneren u dan de schuld in u te nemen terwijl je daar als gewone burger NIETS invloed op hebt. Dat lijkt me brainwashing en een christen zou zich daar niet mogen door laten misleiden. er zijn daders en slachtoffers. De dader dan slachtoffer maken en andersom is typisch iets van deze tijd. Ze hebben niet geleerd Hitler te voorkomen, maar passen diezelfde technieken toe. Polen is daar bewijs dan, hoe men alles verdraait in de msm etc

Het gaat over morgen, niet gisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Heb je het nu over de waarheid over jezelf of de waarheid die zich aan jou voordoet?

Er is veel waarheid. Maar er zijn acties (feiten) gepleegd die men met de beste woorden niet langer kan ontkrachtigen. Als jij aan dezelfden je bevoegdheid wil afgeven en wachten tot ze wakker worden, succes. Ik wandel wel de andere kant op.

Jozua 24:14-15

bewerkt door Fundamenteel
+ 15
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is veel waarheid. Maar er zijn acties (feiten) gepleegd die men met de beste woorden niet langer kan ontkrachtigen. Als jij aan dezelfden je bevoegdheid wil afgeven en wachten tot ze wakker worden, succes. Ik wandel wel de andere kant op. Jozua 24:14-15

Over dewelke had je het nu, over allebei tegelijkertijd dan? Zo wordt het wel heel verwarrend, net zoals er maar weinig rekening gehouden wordt met de niveaus binnen dat persoonlijke groeipotentieel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Over dewelke had je het nu, over allebei tegelijkertijd dan? Zo wordt het wel heel verwarrend, net zoals er maar weinig rekening gehouden wordt met de niveaus binnen dat persoonlijke groeipotentieel.

Dat waarvan jij denkt dat ik schrik heb. De echte fascisten in ons westen. Jij denkt dat ze hun bevoegdheid ter dienste van ons gebruiken door bv te hopen op verandering langs diens kant. Maar die kant is net de moeder van de wereldproblematiek. Zij handelen anti democratisch en anti christelijk. Door via de weg dan op verandering te hopen is van dezelfde kak gewoon iets nieuw boetseren

bewerkt door Fundamenteel
Auto correct
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat waarvan jij denkt dat ik schrik heb. De echte fascisten in ons westen. Jij denkt dat ze hun bevoegdheid ter dienste van ons gebruiken door bv te hopen op verandering langs diens kant. Maar die kant is net de moeder van de wereldproblematiek. Zij handelen anti democratisch en anti christelijk. Door via de weg dan op verandering te hopen is van dezelfde kak gewoon iets nieuw boetseren

Je sprak mi eerder over iets anders waar je schrik van kreeg, dat proces van wedergeboorte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Goede vraag. Iets is gestorven in me, en nu met die zelfloochening sterf ik (mijn ego) nog meer af. In Jezus wil ik herboren worden, die lat is hoog. Jezus is nabij, maar ik plaats mezelf daar misschien te ver van af.

Misschien gewoon tijd om een beetje op te schuiven, zo kan Jezus binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja nogal moeilijk op een mijnenveld. Maar ik vind die stilstand geen slechte zaak. Want nu vooruit lopen is de vernietiging van onze medemensen en wereld. Thy will be done God.

Ja, je kan dit best onder begeleiding doen, hevige emoties kunnen zich manifesteren maar dat ebt wel weg in de loop van dit proces. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, je kan dit best onder begeleiding doen, hevige emoties kunnen zich manifesteren maar dat ebt wel weg in de loop van dit proces. 

Ik ben het niet altijd eens met die begeleiding hoor, ook al weet ik dat ze finaal gelijk heeft lol. Ik doe niets, dus an sich weinig begeleiding nodig. Noch heb ik een bekeringsdrang waarvoor M mij immer dankbaar is :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik ben het niet altijd eens met die begeleiding hoor, ook al weet ik dat ze finaal gelijk heeft lol. Ik doe niets, dus an sich weinig begeleiding nodig. Noch heb ik een bekeringsdrang waarvoor M mij immer dankbaar is :D

Over welke begeleiding heb je het hier precies? Er zijn verschillende opties, ik zou alleen niet langsgaan bij mensen die hier niets van kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid