Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Bent u mijn langdurige psychose van 2015 tot ongeveer 2018 vergeten? De nuance was duidelijk: onze leiders collaboreren met anti christenen. Daarbij gepaard adopteerde de christelijke school de evolutieleer, islam en genderideologie. De strijd gaat onverbitterd door. Maar dan maar voor een handjevol mensen. Zo bescherm ik hen met de godsdienstvrijheid door dingens toe te voegen in hun cursus of te schrappen. Ik denk dat katholieke scholen vergeten zijn dat ze christenen zijn die hun onderwijs dienen te beproeven op het evangelie.  De destructie is gaande van op de schoolbank. Dat was al in mijn tijd zo waar ze alle culturen als heilig verkochten en onze cultuur demoniseerden en voorkauwden wie goed en wie slecht is. De bron is kak en zolang je daar de bevoegdheid blijft leggen zal het altijd kak zijn. Je kan de duivel enkel geestelijk overwinnen. Neem de wereld niet op je schouders broeders, het zal tot stof vergaan daar uw ziel uit een oneindige bron van liefde en licht geschapen is. Vergeet dat onderweg maar niet.

Je zit daar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

  • 9 months later...
Op 2-2-2019 om 17:49 zei Noel:

Is er nog wel iemand die vrees heeft voor God?

Ten diepste, in het menselijk onbegrip?

Of is nu God alleen nog maar liefde?

Uit de bloemlezing van de orthodoxe ascetische monniken (de zogenaamde Filokalia en De uitspraken van de woestijn vaders) ben ik bekend met de volgende ervaring:

Er zijn enkele soorten vreze Gods: Vrees om in de hel te belanden vanwege je zonden. Het is de vrees van een slaaf; vrees om de eeuwige beloning in de Hemel te verliezen vanwege je tekortkomingen. Het is de vrees van een huurling; Vrees om je Hemelse Vader te bedroeven met je daden en op die manier het band van liefde met hem te verbreken. Het is de vrees van een zoon. Dat laatste soort vrees is natuurlijk de meest ideale. Tot die geestelijke niveau zijn alle christenen geroepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid