Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je bedoelt te zeggen: Dan zou volgens  mijn geloof God ook niet bestaan. Wat jij gelooft is niet per definitie waarheid.

Het was de tekst van vorige keer nochtans, kan het niet onmiddellijk meer terugvinden.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Jij jan behoorlijk mysterieus en cryptisch schrijven hoor. Of heb ik hier gebrek aan kennis iets vitaal te overzien?

Zou wat zijn, verder hoef je nergens aandacht voor te hebben. Soms is het te eenvoudig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Het was de tekst van vorige keer nochtans, kan het niet onmiddellijk meer terugvinden.

Zou wat zijn, verder hoef je nergens aandacht voor te hebben. Soms is het te eenvoudig.

Waar dan aandach voor hebben? Dat als een kat een koe was ik ze kon melken?

neeje merci, geeft mij dan maar Gods belofte ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Mijn autistisch brein kan zich daar alleen bij voorstellen dat je me niet eens meer leest?

Ik denk net andersom, je stelt steeds vragen naar dat wat al honderd keer gezegd is geweest. In de cursus mindfulness is dat iets van 30 seconden om te bevatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik denk net andersom, je stelt steeds vragen naar dat wat al honderd keer gezegd is geweest. In de cursus mindfulness is dat iets van 30 seconden om te bevatten.

Honderd keer wat gezegd? Termen in vorm van “als”? Ik weet enigszins wel wat uw levensfilosofie over het monetaire is, en ik begrijp u. Alleen zie ik dat niet langer als oplossing, eerder een poging van hetzelfde....

Het is als: “Jamaar, het communisme is niet fout omdat we nooit een echt communisme kende.” Het reptillian brein van de mens corrumpeert alles. Daarvoor kies ik voor God, die staat boven alles en iedereen en heeft geen geld ontworpen. Maar een planeet die ieder individu voltallig kan voorzien, zonder dat daar geld voor nodig is. Geld is the root of all evil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Honderd keer wat gezegd? Termen in vorm van “als”? Ik weet enigszins wel wat uw levensfilosofie over het monetaire is, en ik begrijp u. Alleen zie ik dat niet langer als oplossing, eerder een poging van hetzelfde.... Het is als: “Jamaar, het communisme is niet fout omdat we nooit een echt communisme kende.” Het reptillian brein van de mens corrumpeert alles. Daarvoor kies ik voor God, die staat boven alles en iedereen en heeft geen geld ontworpen. Maar een planeet die ieder individu voltallig kan voorzien, zonder dat daar geld voor nodig is. Geld is the root of all evil.

In de Bijbel staat dat men om de zeven jaar de toestand zou (her)evalueren, ter vermijding van allerhande buitenissige praktijken zoals je steeds naar verwijst. Gemakshalve vertrekkend van 0 tot 2019 resulteert dit in +/- 288 keer vergeten. Die zeven jaar is een overeenkomst en derhalve niet aan tijd gebonden, kunnen dit dus ook morgen doen maar de buitenissigheden zijn door de eeuwen heen normaliteit geworden. Ergo, voor iets dat de eenvoud zelve is zoeken we naar verklaringen waarin het vooral ontbreekt aan religiositeit zoals dat even eenvoudig zou begrepen kunnen worden. Maar dat had Jezus ook al eens gezegd, gebruik je verstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei TTC:

In de Bijbel staat dat men om de zeven jaar de toestand zou (her)evalueren, ter vermijding van allerhande buitenissige praktijken zoals je steeds naar verwijst. Gemakshalve vertrekkend van 0 tot 2019 resulteert dit in +/- 288 keer vergeten. Die zeven jaar is een overeenkomst en derhalve niet aan tijd gebonden, kunnen dit dus ook morgen doen maar de buitenissigheden zijn door de eeuwen heen normaliteit geworden. Ergo, voor iets dat de eenvoud zelve is zoeken we naar verklaringen waarin het vooral ontbreekt aan religiositeit zoals dat even eenvoudig zou begrepen kunnen worden. Maar dat had Jezus ook al eens gezegd, gebruik je verstand.

Kan je dat als hoogbegaafde eens vertalen naar mijn taal aub? :D

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat bedoel je nu eigenlijk? Lol? 

Dat er tussen 0 en 2019 al 288 keer een Sabbatjaar had kunnen ingelast worden, dit om het redelijke evenwicht te herstellen. Gezien het repeterende karakter wist men dus ook al dat het telkens opnieuw zou mislopen omdat een aantal altijd denkt dat anderen het verlengstuk van zichzelf zijn. Maar daar hoor je de zelfverklaarde christenen maar bitter weinig over zeggen, niet waar? Nee, een aantal doen net andersom, met alle machtsmiddelen proberen ze een dergelijk debat te ondermijnen maar toch pretenderen ze in de naam van God te spreken. Ik weet dat je over enig logisch redeneervermogen beschikt, kies dan door wie je je wil laten misleiden.

5 minuten geleden zei sjako:

Troost je, je bent de enige niet die er niks van begrijpt.

Je hoeft het maar te schrijven en ze komen zich moeien, op vinkenslag om alles te ondermijnen. Prachtig, het lijkt bijna op een soapserie. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Dat er tussen 0 en 2019 al 288 keer een Sabbatjaar had kunnen ingelast worden, dit om het redelijke evenwicht te herstellen. Gezien het repeterende karakter wist men dus ook al dat het telkens opnieuw zou mislopen omdat een aantal altijd denkt dat anderen het verlengstuk van zichzelf zijn. Maar daar hoor je de zelfverklaarde christenen maar bitter weinig over zeggen, niet waar? Nee, een aantal doen net andersom, met alle machtsmiddelen proberen ze een dergelijk debat te ondermijnen maar toch pretenderen ze in de naam van God te spreken. Ik weet dat je over enig logisch redeneervermogen beschikt, kies dan door wie je je wil laten misleiden.

Je hoeft het maar te schrijven en ze komen zich moeien, op vinkenslag om alles te ondermijnen. Prachtig, het lijkt bijna op een soapserie. :)

Je bedoelt dus dat sabbatsjaar uit de wet van Mozes waar ze na 6 jaar werken een jaar rusten en Romeinen de Joden hun schulden kwijtscholden? Wat heeft dat dan met verlengstukken van zichzelf bv te maken? Noch poog ik debat te ondermijnen, ik poog net met handen en voeten te achterhalen wat u werkelijk bedoelt. Als hoogbegaafde is het wijs uw schrijfsels aan te passen op de gewone mens ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je bedoelt dus dat sabbatsjaar uit de wet van Mozes waar ze na 6 jaar werken een jaar rusten en Romeinen de Joden hun schulden kwijtscholden? Wat heeft dat dan met verlengstukken van zichzelf bv te maken? Noch poog ik debat te ondermijnen, ik poog net met handen en voeten te achterhalen wat u werkelijk bedoelt. Als hoogbegaafde is het wijs uw schrijfsels aan te passen op de gewone mens ?

Elk systeem is onderhevig aan ego- en etnocentrisme, zo worden anderen telkens de dupe van een dominante ideologie of heerschappij. Om de zeven werd dan gekeken of het levensspel allemaal nog wel een beetje rechtvaardig verliep. Vandaag gaat het nog steeds over hetzelfde, zogeheten christenen hebben al wel 288 keer verzuimd om dit toe te passen. Vandaag vraagt men aan jou om op Jezus te wachten die dan wellicht komt zeggen dat sociale correcties standaard in de Bijbel staan. Aangezien je zelf een vrije wil en verstand hebt gekregen mag je ook tot je eigen conclusies komen. En dat komt onder een aantal voorwaarden die zichzelf wel uitwijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Elk systeem is onderhevig aan ego- en etnocentrisme, zo worden anderen telkens de dupe van een dominante ideologie of heerschappij. Om de zeven werd dan gekeken of het levensspel allemaal nog wel een beetje rechtvaardig verliep. Vandaag gaat het nog steeds over hetzelfde, zogeheten christenen hebben al wel 288 keer verzuimd om dit toe te passen. Vandaag vraagt men aan jou om op Jezus te wachten die dan wellicht komt zeggen dat sociale correcties standaard in de Bijbel staan. Aangezien je zelf een vrije wil en verstand hebt gekregen mag je ook tot je eigen conclusies komen. En dat komt onder een aantal voorwaarden die zichzelf wel uitwijzen.

Zonder vergeving bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Elk systeem is onderhevig aan ego- en etnocentrisme, zo worden anderen telkens de dupe van een dominante ideologie of heerschappij. Om de zeven werd dan gekeken of het levensspel allemaal nog wel een beetje rechtvaardig verliep. Vandaag gaat het nog steeds over hetzelfde, zogeheten christenen hebben al wel 288 keer verzuimd om dit toe te passen. Vandaag vraagt men aan jou om op Jezus te wachten die dan wellicht komt zeggen dat sociale correcties standaard in de Bijbel staan. Aangezien je zelf een vrije wil en verstand hebt gekregen mag je ook tot je eigen conclusies komen. En dat komt onder een aantal voorwaarden die zichzelf wel uitwijzen.

Ow dat is een misvatting. Als ik mijn kerk de volle 100% zou volgen moet ik werken en niet alleen wachten, maar ook ter dienste van de samenleving staan. Dus een christen die gevormd is (wat ik nog niet volledig ben) moet echt wel volledig rechtvaardig leven. Van sociale correcties heb ik nooit geweten in een christengemeenschap? Alsof dat nodig zou zijn? Het zijn de goddelozen die onrechtvaardig met geld om gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ow dat is een misvatting. Als ik mijn kerk de volle 100% zou volgen moet ik werken en niet alleen wachten, maar ook ter dienste van de samenleving staan. Dus een christen die gevormd is (wat ik nog niet volledig ben) moet echt wel volledig rechtvaardig leven. Van sociale correcties heb ik nooit geweten in een christengemeenschap? Alsof dat nodig zou zijn? Het zijn de goddelozen die onrechtvaardig met geld om gaan. 

Vreemd dat ze dat niet zeggen, het algemeen goed geweten nochtans. Maar doe maar, de domste analyses zijn meestal die het grootste onheil voortbrengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Vreemd dat ze dat niet zeggen, het algemeen goed geweten nochtans. Maar doe maar, de domste analyses zijn meestal die het grootste onheil voortbrengen.

Dus zoals ik het nu begrijp neem je het christelijke kerken kwalijk geen sabbatsjaar te houden en te evalueren? Dan bent u misschien nog wel christelijker dan die kerken zelve? Wie had dat gedacht seg? ?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus zoals ik het nu begrijp neem je het christelijke kerken kwalijk geen sabbatsjaar te houden en te evalueren? Dan bent u misschien nog wel christelijker dan die kerken zelve? Wie had dat gedacht seg? ?

Enkel tussen 0 en 2019 zijn ze dat 288 keer vergeten, ik durf er amper verder over na te denken wat dit betekent. Over zonde gesproken, afschuwelijk is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei TTC:

Enkel tussen 0 en 2019 zijn ze dat 288 keer vergeten, ik durf er amper verder over na te denken wat dit betekent. Over zonde gesproken, afschuwelijk is het.

Gezien de reacties van andere forum leden zou je ons allemaal een dienst doen, als je zou willen uitleggen wat 288 keer vergeten is, tussen 0 en 2019.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Aristarkos:

Gezien de reacties van andere forum leden zou je ons allemaal een dienst doen, als je zou willen uitleggen wat 288 keer vergeten is, tussen 0 en 2019.

Aristarkos

2019 / 7 = 288,43, om de zeven jaar een Sabbatsjaar. Je zou ons een dienst kunnen bewijzen door eerst te lezen waar het over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid