Spring naar bijdragen

Christenen moeten het evangelie doorgeven


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

En in alle eerlijkheid, waarom zou kerstmis vieren en de kerstboom plaatsen nu zulk afgodderij zijn?

Dat heb ik al heel vaak uitgelegd hier en het is hier off-topic. 

25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik heb een nature die -denk ik- niet samengaat met JG.

Dat dacht ik dus ook. Maar ik had het mis. Vergeet de factor heilige Geest niet.

26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik leef een nogal geïsoleerd bestaan waar ik vrede heb met mensen maar paar keer om de zoveel tijd te ontmoeten. Een dagelijkse toewijding kan mijn geest niet aan, tenzij ik mijn autisme modus “on” zet, maar daar zou mijn geliefde niet mee gediend zijn. Ze houdt er niet van wanneer ik obsessief of fanatiek tekeer ga en dit duifke ga ik wel ringen he :)

Er wordt niks meer van je gevraagd dan dat je aankan. Zou wat zijn, zou je als autisme hebt geen Christen kunnen worden.  Als jij een vorm van autisme hebt wordt daar echt wel rekening mee gehouden. Getuigenis geven kan op veel manieren. Je zou bijv ook brieven kunnen schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hangt een beetje van het niveau van de verkondiger af. Als je een pionier treft, dan zal je zeker een goed gesprek hebben. Niet iedereen is even goed in praten. Daar hangt gelukkig niet je band met Go

Dat heb ik al heel vaak uitgelegd hier en het is hier off-topic.  Dat dacht ik dus ook. Maar ik had het mis. Vergeet de factor heilige Geest niet. Er wordt niks meer van je gevraagd dan

6 uur geleden zei sjako:

Dat heb ik al heel vaak uitgelegd hier en het is hier off-topic. 

Dat dacht ik dus ook. Maar ik had het mis. Vergeet de factor heilige Geest niet.

Er wordt niks meer van je gevraagd dan dat je aankan. Zou wat zijn, zou je als autisme hebt geen Christen kunnen worden.  Als jij een vorm van autisme hebt wordt daar echt wel rekening mee gehouden. Getuigenis geven kan op veel manieren. Je zou bijv ook brieven kunnen schrijven.

Geef toe, Jehova getuigen gaan wel ver met hun geloof, wat op zich helemaal geen slechte zaak is. Maar het voelt hier nog dubbelzijdig aan, ik heb waarom willen schrijven maar ben daar nu nog niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Geef toe, Jehova getuigen gaan wel ver met hun geloof, wat op zich helemaal geen slechte zaak is. Maar het voelt hier nog dubbelzijdig aan, ik heb waarom willen schrijven maar ben daar nu nog niet uit.

Ja, maar niet meer dan het Woord ons leert. Aan de andere kant zijn we niet zo moeilijk met bijv TV kijken en kleding enz. We lopen niet in het zwart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ja, maar niet meer dan het Woord ons leert. Aan de andere kant zijn we niet zo moeilijk met bijv TV kijken en kleding enz. We lopen niet in het zwart.

Als ik ooit zou evangeliseren is dat het eerste wat ik onder aandacht breng. Tv, internet, muziek, ... 

Ik vind dat alle gemeenschappen zich daar te laks in opstellen, maar ook ik sta daar machteloos in in mijn eigen omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik ooit zou evangeliseren is dat het eerste wat ik onder aandacht breng. Tv, internet, muziek, ... 

Ik vind dat alle gemeenschappen zich daar te laks in opstellen, maar ook ik sta daar machteloos in in mijn eigen omgeving.

We zijn wel selectief wat we kijken natuurlijk, maar er zit ook een knop op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

We zijn wel selectief wat we kijken natuurlijk, maar er zit ook een knop op.

Maar denk je dan zelf ook niet dat het evangelie steeds minder mensen bereikt door die kanalen? En aldus die kanalen daar bewust op afgestemd zijn door de donkere zijde? Analyseer zo maar eens de occulte symbolen in muziekclips die jongeren massaal bekijken op youtube en dergelijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar denk je dan zelf ook niet dat het evangelie steeds minder mensen bereikt door die kanalen? En aldus die kanalen daar bewust op afgestemd zijn door de donkere zijde? Analyseer zo maar eens de occulte symbolen in muziekclips die jongeren massaal bekijken op youtube en dergelijke.

Alle uitvindingen kan je ten goede of ten kwade gebruiken. Internet kan je bijv gebruiken voor Credible maar ook voor het Dark web. Het is maar waar je op afstemt. De hele wereld is vergeven van occulte zaken. Je kan niet uit de wereld stappen. Jehovah’s Getuigen hebben ook een eigen tv kanaal. JW broadcast. Te volgen op internet en is ondertitelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Alle uitvindingen kan je ten goede of ten kwade gebruiken. Internet kan je bijv gebruiken voor Credible maar ook voor het Dark web. Het is maar waar je op afstemt. De hele wereld is vergeven van occulte zaken. Je kan niet uit de wereld stappen. Jehovah’s Getuigen hebben ook een eigen tv kanaal. JW broadcast. Te volgen op internet en is ondertitelt.

Kijk toch maar eens buiten je gemeenschap hoe de meesten met die kanalen omgaan. Een onschuldig muziekclipje kan al occultisch opgesteld zijn het onderbewustzijn binnen te dringen, spiritual warfare. 

Moeten christenen enigszins niet dien boze bekend maken en aanmerken dat er een vorm van mind control gaande is? Ik beeld me dat toch niet in? Veel sterren geven openlijk toe dat ze met de donkere zijde bezig zijn. En dan verstoppen ze allerlei occulte symbolen en subliminale boodschappen in hun muziekclips. Het gaat ver, want je hebt nog hollywood en apps waar ze al meer dan een halve eeuw ervaring opgedaan hebben om ons cultureel te ontwerpen. Gedenk de meisjes prinsessen droom door Disney. Picture perfect huisje tuintje kindjes, Ook in reclame zijn ze constant bezig om u psychologisch te beinvloeden en aanzetten tot consumptie.... Die dans is al sedert de zondeval gaande, nu zijn we er pokkeblind voor geworden. Maar de strijd voor uw geest is gaande. Een christen is daar enigszins tegen gewapend, maar de mensen waar je het evangelie nog naartoe moet brengen niet. Als deze onbereikbaar worden door deze kanalen, dan ga je toch beter eerst naar de bron?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid