Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pausen .... alsof die het christendom bepalen. Dat laten ze u graag geloven... Het Vaticaan is geïnfiltreerd door de duivel. Slecht voorbeeld van je.

Geen slecht voorbeeld, het gaat dan ook niet over het christendom zoals je maar al te graag beweert. En stap nu maar even in je stijgbeugels om in de volgende val trappen, je gaat nu wellicht denken dat jouw vriendjes dit even gaan rechtzetten? 

44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb je ooit bijbelstudie gehad? Misschien eens doen alvorens je denkt het boek te kunnen samenvatten.

We zijn er hic et nunc mee bezig, zelfs op de meest eenvoudige vraag komen de meest waanzinnige antwoorden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-2-2019 om 09:32 zei antoon:

Ga maar rustig  door maar  ik ga je in de negeer modus verheffen want ik heb hier geen enkele behoefte aan,  leuter verder Christenen zullen erdoor heen kijken en zich terecht niet aangesproken voelen.

Zullen zelf het antwoord geven Antoon, zo we konden lezen dalen de prijzen richting een nakend Jubeljaar. Dit betekent, wanneer hier dieper over nagedacht zou worden, dat er in een economie nooit een gebrek aan geld kan zijn. Slechts wie dat aandacht geeft ziet hierin de Hand van God, het neutraliseert alle geldelijke kwesties op voorwaarde dat het ook begrepen en toegepast wordt. Het simpele feit dat je dit alles wil tegenwerken stemt dan ook tot diepgaander reflectie, zeker gezien de manier waarop je dit doet. Je vereenzelvigt je graag met christenen die iets zouden moeten doorzien terwijl het nu net christenen zijn die doorzien wat je telkens tracht te doen, misschien zelf niet eens wetend dat je dit doet. En dat zou dan de verdienste van JHWH moeten zijn?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

 

Wat krijgen we nou? Koopkracht dáálde in economisch jubeljaar 2017

In de achtertuin van het jaarverslag van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid lag gisteren een bommetje verstopt. Op pagina 162 presenteert minister Koolmees een tabel met explosieve koopkrachtcijfers. Wat blijkt? De koopkracht van de meeste huishoudens ging er in economisch jubeljaar 2017 niet op vooruit, maar op achteruit.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/wat-krijgen-we-nou-koopkracht-daalde-in-economisch-jubeljaar-2017~b383f972/

 

Volledig tegengesteld aan wat christenen beweren, een Jubeljaar gaat over de neutralisatie of ontmanteling van het soort economie dat we er vandaag op nahouden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-2-2019 om 10:23 zei TTC:

Zullen zelf het antwoord geven Antoon, zo we konden lezen dalen de prijzen richting een nakend Jubeljaar. Dit betekent, wanneer hier dieper over nagedacht zou worden, dat er in een economie nooit een gebrek aan geld kan zijn. Slechts wie dat aandacht geeft ziet hierin de Hand van God, het neutraliseert alle geldelijke kwesties op voorwaarde dat het ook begrepen en toegepast wordt. Het simpele feit dat je dit alles wil tegenwerken stemt dan ook tot diepgaander reflectie, zeker gezien de manier waarop je dit doet. Je vereenzelvigt je graag met christenen die iets zouden moeten doorzien terwijl het nu net christenen zijn die doorzien wat je telkens tracht te doen, misschien zelf niet eens wetend dat je dit doet. En dat zou dan de verdienste van JHWH moeten zijn?

Zelfs als geld niet zou bestaan zou de zonde nog steeds welig tieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet  weer beginnen TCC ik heb dingen uit de bijbel een met de bijbel uitgelegd, met deze wereldse economie hebben  wij weinig te maken, aub stoppen met je kinderachtig verdachtmakingen, ik zit hier niet op te wachten en medechristenen ook niet, blijf dan liever bij wat jij als uitleg ziet voor economie. In ieder geval is er de hand van God niet in, deze wereld is onder Satan, straks in het 1000 jarig rijk is er een goede economie.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei antoon:

Niet  weer beginnen TCC ik heb dingen uit de bijbel een met de bijbel uitgelegd, met deze wereldse economie hebben  wij weinig te maken, aub stoppen met je kinderachtig verdachtmakingen, ik zit hier niet op te wachten en medechristenen ook niet, blijf dan liever bij wat jij als uitleg ziet voor economie. In ieder geval is er de hand van God niet in, deze wereld is onder Satan, straks in het 1000 jarig rijk is er een goede economie.

Je begrijpt het niet Antoon, gelukkig ben je niet alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klopt dat ik niet op een lijn zit drie eenheid en of Israël nog onder Gods gunst staat zijn struikelblokken, maar wat betreft de belofte in wat voor vorm, en de hand van Satan in deze wereld is niet zoveel onenigheid. Dus dat andere christenen mij door zouden hebben zonder onderbouwing komt ziekelijk over van iemand met onderbuikgevoelens jegens het Christelijk geloof, dan probeer je nogal eens mensen tegen elkaar uit te spelen, wat je niet lukt,, blijf bij wat jij denkt van economie, prima er kan wat inzitten, maar val mensen niet onnodig lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei antoon:

Het klopt dat ik niet op een lijn zit drie eenheid en of Israël nog onder Gods gunst staat zijn struikelblokken, maar wat betreft de belofte in wat voor vorm, en de hand van Satan in deze wereld is niet zoveel onenigheid. Dus dat andere christenen mij door zouden hebben zonder onderbouwing komt ziekelijk over van iemand met onderbuikgevoelens jegens het Christelijk geloof, dan probeer je nogal eens mensen tegen elkaar uit te spelen, wat je niet lukt,, blijf bij wat jij denkt van economie, prima er kan wat inzitten, maar val mensen niet onnodig lastig.

Je probeert telkens het debat af te leiden van waar het in essentie over gaat, denk je nu dat mensen dat niet doorzien? Zelfs op de meest eenvoudige vragen omtrent het onderwerp heb je geen antwoord, hoe zou dat ook kunnen aangezien je daar zelf niet mag over nadenken. Je zou het wel kunnen dus, je mag het simpelweg niet van diegene die je in regie heeft.

28 minuten geleden zei antoon:

Dus dat andere christenen mij door zouden hebben zonder onderbouwing komt ziekelijk over van iemand met onderbuikgevoelens jegens het Christelijk geloof, dan probeer je nogal eens mensen tegen elkaar uit te spelen, wat je niet lukt

Het is stereotiep Antoon, er zijn wetenschappelijke studies naar gedaan.  

Citaat

Een wereldregering is een organisatie die voor de gehele wereld of een zeer groot gebied de macht heeft om wetgeving tot uitvoering te brengen. Een dergelijke regeringbestaat niet. De Verenigde Naties worden door sommigen gezien als een poging om een wereldregering te vormen. In antimaçonnieke geschriften, zoals van de hand van Leo Taxil, wordt de vrijmetselarij verweten een organisatie te zijn, die in het geheim tracht de staatsmacht te verwerven, of de transformatie van de samenleving wil bewerkstelligen op weg naar één grote wereldregering. Ook zijn er mensen die de Bilderberggroep verwijten dat ze buiten de democratie om besluiten nemen en (deels) de richting bepalen van de wereldpolitiek, als het ware dat ze een soort van ongekozen wereldregering vormen die de touwtjes in handen heeft. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij houdt mensen wel bezig, dat is dan positief want er is weer wat te schrijven, 

Ik heb mensen redelijk snel door, maar jij bent een vraagteken, dom ben je volgens mij niet, heb je je weleens afgevraagd dat dat wat je schrijft gewoon op jezelf  vaak van toepassing kan zijn, ik heb geen enkele verplichting om op jouw economisch standpunt in te gaan, toch wil je het graag, het lijkt een  obsessie voor je , als verre vriend waarschuw ik dat dat verkeerd af kan lopen, ik heb meer mensen zo in de vernieling zien gaan. Ik heb zelf op een punt ook zoiets gehad, gelukkig op tijd gestopt.

Het Bijbels standpunt over Sabbatjaar en de theologie is hier besproken, mocht je vragen, echte theologische kanttekeningen hebben dan zien we verder. Voor mij nu een gesloten boek tot zolang.

Nogmaals de wereld economie is geen hot item voor Bijbel christenen, we weten dat God in gaat grijpen. Satan beheerst de wereldeconomie, in openbaring ook zoiets aangehaald en genoemd als de reizende kooplieden

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei antoon:

Jij houdt mensen wel bezig, dat is dan positief want er is weer wat te schrijven, Ik heb mensen redelijk snel door, maar jij bent een vraagteken, dom ben je volgens mij niet, heb je je weleens afgevraagd dat dat wat je schrijft gewoon op jezelf  vaak van toepassing kan zijn, ik heb geen enkele verplichting om op jouw economisch standpunt in te gaan, toch wil je het graag, het lijkt een  obsessie voor je , als verre vriend waarschuw ik dat dat verkeerd af kan lopen, ik heb meer mensen zo in de vernieling zien gaan. Ik heb zelf op een punt ook zoiets gehad, gelukkig op tijd gestopt. Het Bijbels standpunt over Sabbatjaar en de theologie is hier besproken, mocht je vragen, echte theologische kanttekeningen hebben dan zien we verder. Voor mij nu een gesloten boek tot zolang. Nogmaals de wereld economie is geen hot item voor Bijbel christenen, we weten dat God in gaat grijpen. Satan beheerst de wereldeconomie, in openbaring ook zoiets aangehaald en genoemd als de reizende kooplieden

De vraag was eenvoudig en zal ze herhalen alvorens je weer allerhande zaken gaat beweren die geenszins stroken met de realiteit zoals ze zich hier aan ons voordoet. Ergo, wat gebeurt er wanneer de prijzen dalen in de aanloop naar een Jubeljaar? Wat betekent dit in relatie tot het gedachtegoed dat je zo graag wil aanprijzen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vraag was ook eenvoudig , geloof lij in de Bijbel of niet, nog geen antwoord gehad, maar goed de prijzen dus, heel goed mogelijk dat het zo is, dat bestrijd ik ook niet, ik heb alleen voorgehouden, en ook andere Christenen dragen het op hun manier uit. Satan is de heerser van de wereld als een poppen speler met stokjes en touwtjes heeft hij de regie in wat gaat gebeuren, hij kan mensen beïnvloeden , of de tendens een bepaalde kant uit laten gaan, en aangezien hij als een brullende leeuw is  voorspelt dit niet veel goeds.

de mensheid heeft enkele duizenden jaren gehad om te laten zien dat men hetzelfde wel kan zonder God en dat is een fiasco wij leven dan nog in een redelijk welvarend land, als jij uit België komt wat ik alleen maar vermoed, zal je hopelijk ook een goede financiële huishouding hebben, maar in het overgrote deel van de wereld is polarisatie veel lage inkomens en een clubje met wel veel geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

Mijn vraag was ook eenvoudig , geloof lij in de Bijbel of niet, nog geen antwoord gehad, maar goed de prijzen dus, heel goed mogelijk dat het zo is, dat bestrijd ik ook niet, ik heb alleen voorgehouden, en ook andere Christenen dragen het op hun manier uit.

Welke andere christenen? Bedoel jij de mensen die ook jullie pseudobijbel geloven? Ik voel geen enkele verwantschap met jullie als Christen namelijk.

 

modbreak Trajecto: hier grijp je waar anderen met elkaar spreken aan niet om welwillend bij te dragen en mee te denken, maar aan om anderen in een hoek van je af te schuiven en een muur op te trekken. Dat is niet de bedoeling op het forum. Weer zoiets en dan ik ga weer een waarschuwingspunt noteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kaasjeskruid dat weten we, en je droeg het uit op een onchristelijke manier, niets voor niets behoorlijke bannen gehad, sjako heeft je uitgelegd wat de overeenkomsten met Bijbelse uitspraken zijn ten opzichte van wat werkelijk speelt, wat je nu doet is duidelijk mosterd na de maaltijd of na de kaas.

ik heb het dus over het algemene standpunt van christenen over de belofte en Satan daar zit niet veel verschil in. In jouw en mijn bijbel is ook geen verschil dus als  het pseudo is dan is het bij uwer idem dito

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei antoon:

Mijn vraag was ook eenvoudig , geloof lij in de Bijbel of niet, nog geen antwoord gehad, maar goed de prijzen dus, heel goed mogelijk dat het zo is, dat bestrijd ik ook niet, ik heb alleen voorgehouden, en ook andere Christenen dragen het op hun manier uit. Satan is de heerser van de wereld als een poppen speler met stokjes en touwtjes heeft hij de regie in wat gaat gebeuren, hij kan mensen beïnvloeden , of de tendens een bepaalde kant uit laten gaan, en aangezien hij als een brullende leeuw is  voorspelt dit niet veel goeds. de mensheid heeft enkele duizenden jaren gehad om te laten zien dat men hetzelfde wel kan zonder God en dat is een fiasco wij leven dan nog in een redelijk welvarend land, als jij uit België komt wat ik alleen maar vermoed, zal je hopelijk ook een goede financiële huishouding hebben, maar in het overgrote deel van de wereld is polarisatie veel lage inkomens en een clubje met wel veel geld.

Je doet er werkelijk alles aan om het debat te laten verstommen, tegelijk verwijs je telkens naar Satan als diegene die het Jubeljaar zou tegenwerken. De vraag die je daar stelt tart zelfs alle verbeelding waardoor je het wantrouwen op je afroept, we zijn hier immers over de Bijbel bezig. Maar dat is iets anders dan geloven in een God die enkel destructie en polarisatie predikt, dat is niet mijn God.

3 minuten geleden zei antoon:

Kaasjeskruid dat weten we, en je droeg het uit op een onchristelijke manier, niets voor niets behoorlijke bannen gehad, sjako heeft je uitgelegd wat de overeenkomsten met Bijbelse uitspraken zijn ten opzichte van wat werkelijk speelt, wat je nu doet is duidelijk mosterd na de maaltijd of na de kaas.

Zo zien we hoe het spelletje telkens gespeeld wordt, mensen ophitsen in de hoop dat ze in de val trappen om dan verbannen te worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je wil het misschien niet zien,, ik geef gewoon antwoord en dat is weleens scherp als de vraag venijnig of kinderachtig is,wie wind zaait zal storm oogsten. wat jij doet en blijft doen is, of lijkt sterk op onderbuik gevoel uitdragen. Spelende of lopende zaken over  Bijbelse Kwesties daar neem ik de schrift voor. Sjako met zijn antwoorden ook idem dito, het is hier een Bijbels forum dus wij lopen lekker in de pas.

ik zal het kort en duidelijk stellen waar ben je op uit wat wil je op dit Bijbels forum en wat verwacht je  ga daar eens over nadenken.

Je vergist je zeer als we het over de Bijbel hebben dan hebben we het over God JHWH . dat je bedenkingen hebt tegen die God kan ik nog begrijpen , maar je kunt ze nu eenmaal niet verwarren.

God heeft zijn woord onderinspiratie doorgegeven het een kan niet zonder het andere

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid