Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Willempie:

Ik vermoed dat je in dit opzicht een beetje overgevoelig bent. Je bent blijkbaar hoogbegaafd en je gaat er meestal van uit dat de anderen hier jouw schrijfsels zonder meer begrijpen. Dat is helaas niet het geval en daarom wordt je vaak gevraagd om te verduidelijken wat je precies bedoelt. Dat is niet hetzelfde als gebrek aan respect tonen. Integendeel zelfs.

Het is altijd wel iets, als het wordt toegelicht dan krijg je plots hoofdpijn. We kunnen onderhand voorspellen wanneer je dezelfde zinsneden gaat herhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

2 minuten geleden zei TTC:

Het is altijd wel iets, als het wordt toegelicht dan krijg je plots hoofdpijn. We kunnen onderhand voorspellen wanneer je dezelfde zinsneden gaat herhalen.

Dit is weer zo'n voorbeeld. Ik snap absoluut niet wat je bedoelt en kan er helemaal niets mee. Ik ben gewoon minder intelligent dan jij. Dat moet je me niet kwalijk nemen want daar kan ik niets aan doen. Als je wilt dat ik het begrijp zul je moeten proberen af te dalen naar mijn niveau. Dat doe ik hier ook soms met mensen die weer iets minder intelligent zijn dan ik. :# Ik zit ongeveer op het gemiddelde niveau, schat ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Willempie:

Dit is weer zo'n voorbeeld. Ik snap absoluut niet wat je bedoelt en kan er helemaal niets mee. Ik ben gewoon minder intelligent dan jij. Dat moet je me niet kwalijk nemen want daar kan ik niets aan doen. Als je wilt dat ik het begrijp zul je moeten proberen af te dalen naar mijn niveau. Dat doe ik hier ook soms met mensen die weer iets minder intelligent zijn dan ik. :# Ik zit ongeveer op het gemiddelde niveau, schat ik.

Het is allemaal zo moeilijk niet Willempie, het vergt enkel wat motivatie en aandacht. En dat is het punt dan, het staat gewoon in de Bijbel maar blijkbaar horen een aantal dat niet graag. En ja, redelijk confronterend is het om dat te moeten (h)erkennen, aan vluchtwegen geen gebrek. Ergo, tussen 0 en 2019 zijn we al 288 keer vergeten te doen wat principieel morgen ook kan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Ergo, tussen 0 en 2019 zijn we al 288 keer vergeten te doen wat principieel morgen ook kan. 

En hoe stel je voor om dat voor elkaar te krijgen? Concreet. Ik had het jubeljaar al afgekondigd maar er valt nog niets van te merken. :)

Misschien vind je dit trouwens wel interessant:

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

En hoe stel je voor om dat voor elkaar te krijgen? Concreet. Ik had het jubeljaar al afgekondigd maar er valt nog niets van te merken. :)

Democratie is het beste dat we hebben, het is dan wel verstandig om alle opties mee op te nemen in het besluitvormingsproces. Verschillende aandachtspunten zijn hierin belangrijk, een aantal obstakels belemmeren immers dit proces. Onder ons kunnen we dat eens proberen in een eilandmodel, politici hebben toegang tot grote reken- en simulatiemodellen. Als echter alles naar de zwijgspiraal verdreven wordt dan is niets mogelijk, ook dat is logisch om te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Democratie is het beste dat we hebben, het is dan wel verstandig om alle opties mee op te nemen in het besluitvormingsproces. Verschillende aandachtspunten zijn hierin belangrijk, een aantal obstakels belemmeren immers dit proces. Onder ons kunnen we dat eens proberen in een eilandmodel, politici hebben toegang tot grote reken- en simulatiemodellen. Als echter alles naar de zwijgspiraal verdreven wordt dan is niets mogelijk, ook dat is logisch om te begrijpen.

En denk je dat de superrijken en machtigen zomaar bereid zullen zijn om hun rijkdom en macht op te geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Dat is zeker. Hoe gaan we hen daarvan overtuigen?

Wellicht zal een goed boek niet volstaan, zo zijn er immers al duizenden geschreven. Zeer interessante vraag Willempie, dergelijke processen worden allemaal vakkundig beschreven maar blijft dode letter als er niet meer dialoog over gevoerd wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Democratie is het beste dat we hebben, het is dan wel verstandig om alle opties mee op te nemen in het besluitvormingsproces. Verschillende aandachtspunten zijn hierin belangrijk, een aantal obstakels belemmeren immers dit proces. Onder ons kunnen we dat eens proberen in een eilandmodel, politici hebben toegang tot grote reken- en simulatiemodellen. Als echter alles naar de zwijgspiraal verdreven wordt dan is niets mogelijk, ook dat is logisch om te begrijpen.

Lol? De democratie is gefaald en kan je naast een communisme zetten. Ook dit systeem corrumpeert zoals andere systemen hiervoor. Het is niet omdat het iets beter werkt daarom ook beter voor de mens is. De apartheid bleek nog beter te werken in Zuif Afrika, want zie de realiteit ervan vandaag. Niet om uit te wijken maar je vat hem wel he?

Een republiek met referenda zou democratisch te noemen zijn, maar dat is onze democratie duidelijk niet. En dan heb je nog de monarchen, ...

Democratie noemen ze dat dan? Lol?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Lol? De democratie is gefaald en kan je naast een communisme zetten. Ook dit systeem corrumpeert zoals andere systemen hiervoor. Het is niet omdat het iets beter werkt daarom ook beter voor de mens is. De apartheid bleek nog beter te werken in Zuif Afrika, want zie de realiteit ervan vandaag. Niet om uit te wijken maar je vat hem wel he? Een republiek met referenda zou democratisch te noemen zijn, maar dat is onze democratie duidelijk niet. En dan heb je nog de monarchen, ... Democratie noemen ze dat dan? Lol?

Wat stel je dan voor, sustainocratie misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Een normale democratie dus, misschien zijn ze iets vergeten waardoor het nu iets anders is?

We leven nu in een dictatuur dat zich letterlijk spiegelt aan nazipraktijken los van het volksnationalisme. Het is nu globalisme,met,het klimaat als godsdienst. De jongeren worden reeds gebrainwasht en de groepsdruk neemt toe... 

De globalisten (die dus ons Europa beheren en leiden) veranderen alles zonder iemands toestemming. We gaan stemmen en plots js daar een crisis waarop gehandeld wordt op een manier waarop de meerderheid niet stemde. Daarom zijn correcties via referenda nodig, indien dit weerhouden wordt en men valt uw vrijheid van meningsuiting aan, dan leeft u in een dictatuur.

Ze werken aan een Europees leger, daar gaat het geld naartoe, en bouwen bewust banden op met sinistere organisaties in het oosten en schuiven u als Europeaan gewoon aan de kant, reeds met geweld. Steden zijn reeds ghettos, volksfeesten reeds verdwenen, tradities aangevallen, iedereen tegen elkaar opgezet.

Is het nu zo moeilijk in te zien dat alleen God ons nog kan redden omdat den boze te diep in de mensheid geworteld is? Laat Zijn wil geschiede op aarde als in de Hemel. Hoe moeilijk kan het zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

We leven nu in een dictatuur dat zich letterlijk spiegelt aan nazipraktijken los van het volksnationalisme. Het is nu globalisme,met,het klimaat als godsdienst. De jongeren worden reeds gebrainwasht en de groepsdruk neemt toe... De globalisten (die dus ons Europa beheren en leiden) veranderen alles zonder iemands toestemming. We gaan stemmen en plots js daar een crisis waarop gehandeld wordt op een manier waarop de meerderheid niet stemde. Daarom zijn correcties via referenda nodig, indien dit weerhouden wordt en men valt uw vrijheid van meningsuiting aan, dan leeft u in een dictatuur. Ze werken aan een Europees leger, daar gaat het geld naartoe, en bouwen bewust banden op met sinistere organisaties in het oosten en schuiven u als Europeaan gewoon aan de kant, reeds met geweld. Steden zijn reeds ghettos, volksfeesten reeds verdwenen, tradities aangevallen, iedereen tegen elkaar opgezet. Is het nu zo moeilijk in te zien dat alleen God ons nog kan redden omdat den boze te diep in de mensheid geworteld is? Laat Zijn wil geschiede op aarde als in de Hemel. Hoe moeilijk kan het zijn?

Elke psychodramatische expositie start met een beschrijving van een actuele toestand, dit kan herhaald worden tot iedereen in slaap valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

Ja referenda zijn leuk. Dat zie je aan de Brexit. Hoeveel doden en andere ellende gaat dat kosten?

Nu begin je wel over iets heel complex. Ik ben in gesprek op twitter met Britten. Ze spuwen op Brussel en willen weg met een “no deal”. De meerderheid heeft gesproken, als je het oneens bent en alsnog uw wil wilt opdringen ben je geen democraat he. 

3 minuten geleden zei TTC:

Elke psychodramatische expositie start met een beschrijving van een actuele toestand, dit kan herhaald worden tot iedereen in slaap valt.

Waar het op neerkomt, geld is in macht van den bozen dus kan niets oplossen. Wel is het nodig, maar dat laat alleen maar zien hoe onderdrukt wij zijn. We zijn zo fanatiek tegen slavernij maar misschien zijn wij gewoon slaven die hun lot aanvaarden of ontkennen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Nu begin je wel over iets heel complex. Ik ben in gesprek op twitter met Britten. Ze spuwen op Brussel en willen weg met een “no deal”. De meerderheid heeft gesproken, als je het oneens bent en alsnog uw wil wilt opdringen ben je geen democraat he. 

Ja, het is complex. Ze willen een  No-deal en dat is in strijd met het Ierse verdrag. Dus dat kan helemaal niet. En ze hebben helemaal geen verstand van wat een no-deal inhoudt. Niemand overziet de consequenties. Ik weet nog dat ik 31 december 1999 mijn hart vasthield voor de jaarovergang. Ik was blij toen in Nieuw Zeeland de lichten niet uitgingen. Dat was niet 100% zeker. Het was niet te voorspellen. Hetzelfde met de Brexit. Het is niet te voorspellen welke effecten er vanaf 30 maart zullen optreden. Ik denk niet dat de Britten goed voorgelicht waren toen ze stemden. De autobom vorige week was een effect dat ze vast niet meegenomen hadden. Referenda werken niet. Het gaat teveel op de emotie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bonjour:

Ja, het is complex. Ze willen een  No-deal en dat is in strijd met het Ierse verdrag. Dus dat kan helemaal niet. En ze hebben helemaal geen verstand van wat een no-deal inhoudt. Niemand overziet de consequenties. Ik weet nog dat ik 31 december 1999 mijn hart vasthield voor de jaarovergang. Ik was blij toen in Nieuw Zeeland de lichten niet uitgingen. Dat was niet 100% zeker. Het was niet te voorspellen. Hetzelfde met de Brexit. Het is niet te voorspellen welke effecten er vanaf 30 maart zullen optreden. Ik denk niet dat de Britten goed voorgelicht waren toen ze stemden. De autobom vorige week was een effect dat ze vast niet meegenomen hadden. Referenda werken niet. Het gaat teveel op de emotie.

Ja kijkt daar hebt ge wel sterke punten. Maar tis mij te complex om er nog laar over te willen debateren, ik volg dat van heel ver. Waar ik me wel vragen stel, heeft de EU wel altijd gelijk? Nooit kijkt ze in eigen boezem, nooit. 

En dat referenda inspelen op emotie is ook te wijten aan het feit dat er geen transparantie is. Ze behouden alleen maar hun huidig systeem,op basis van bedrog en hocus pocus met nummers. Ik weet niet of je weet hoe het belziek verging met de pensioenkast. De grootste criminelen zijn politiek beschermd en gaan over ons lot zonder rekening te houden met onze mening, die is wel dikwijls,op,meer dan emotie gebouwd. Vergeet trouwens niet dat emotie een menselijke eigenschap is. Zodra u ingelepeld wordt wat je voor wie moet voelen leeft u wederom in een dictatuur. Power to the people Bonjour :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja kijkt daar hebt ge wel sterke punten. Maar tis mij te complex om er nog laar over te willen debateren, ik volg dat van heel ver. Waar ik me wel vragen stel, heeft de EU wel altijd gelijk? Nooit kijkt ze in eigen boezem, nooit. 

Ik weet ook niet hoe het wel moet, maar zie wel problemen met sommige voorstellen. In mijn ogen is het probleem nu dat mensen uit angst voor de islam rechts stemmen terwijl ze voor de bescherming van hun leven (werk, zorg, inkomen) beter links kunnen stemmen. Alleen als je veel geld hebt kan je het je veroorloven rechts te stemmen.

Met referenda kan je geen besluiten nemen over pensioenleeftijd, ideaal btw tarief etc. Zeker niet als er mensen zijn die op emoties spelen om stemmen te winnen. En ingewikkelde problemen terug brengen tot overzichtelijke kwesties is heel lastig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

Ik weet ook niet hoe het wel moet, maar zie wel problemen met sommige voorstellen. In mijn ogen is het probleem nu dat mensen uit angst voor de islam rechts stemmen terwijl ze voor de bescherming van hun leven (werk, zorg, inkomen) beter links kunnen stemmen. Alleen als je veel geld hebt kan je het je veroorloven rechts te stemmen.

Met referenda kan je geen besluiten nemen over pensioenleeftijd, ideaal btw tarief etc. Zeker niet als er mensen zijn die op emoties spelen om stemmen te winnen. En ingewikkelde problemen terug brengen tot overzichtelijke kwesties is heel lastig. 

Dat is de situatie niet denk ik. Islam is hier al lang en rechts is daar op Europees vlak altijd,marginaal klein bij gebleven. 

Met referenda kan je wel bepalen of we het kunnen/willen of niet he. (Wir schaffen das)

Bovendien zou het geen slechte zaak zijn dat we als Europeaan allemaal inspraak krijgen wie onze bondskanselier is. De manier waarop de EU crisissen aanpakt bleek niet de oorzaak van het oprukkende rechts te zijn. Doorhebben dat de EU de oorzaak van de crisissen is was de drempel denk ik. Maar dat zal wellicht niet voldoende zijn voor een machtsovername en zodra de vluchtelingen/migranten opgenomen worden in de samenleving en mogen stemmen is het game over forever, tenzij all hell breaks loose :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat is de situatie niet denk ik. Islam is hier al lang en rechts is daar op Europees vlak altijd,marginaal klein bij gebleven. 

Door Wilders zijn vele politieke partijen naar rechts verschoven. Daardoor hebben we al veel te lang de VVD in de regering.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Met referenda kan je wel bepalen of we het kunnen/willen of niet he. (Wir schaffen das)

Maar dat moet je het wel heel goed brengen en via voorbeelden mensen aan het denken zetten. Iedereen zal goede dure zorg voor ouderen willen, maar als je iemand boven de 70 voor een dure behandeling vraagt "Wilt u deze behandeling van een ton of zullen we het geld over uw kinderen verdelen?" dan zijn er velen die het geld liever voor de kinderen hebben. En daarmee geef je wel aan dat geld alleen voor de zorg niet triviaal is. Hetzelfde als de vraag over pensioenleeftijd terugbrengt tot "Wilt u 400 vrije dagen na uw 65ste of heeft u liever 10 dagen per jaar tussen uw 27ste en 67ste?" Het is moeilijk om mensen die niet in miljoenen euro's  kunnen denken over de kwesties mee te laten denken. 

Dat de EU wel wat democratischer kan, ben ik het mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bonjour:

Maar dat moet je het wel heel goed brengen en via voorbeelden mensen aan het denken zetten.

Volledig met je eens, vandaag geeft men bijvoorbeeld drie verschillende opties en vijf andere laat men buiten beschouwing. Op deze manier ontstaan er collectief blinde vlekken met alle neveneffecten van dien, bij de cursus mindfulness halen we dat terug boven en schrikken ons verrot. Wat rest is het sociale drama waarbinnen niemand elkaar nog lijkt te begrijpen. Dan terug naar het onderwerp, tussen 0 en 2019 heeft men 288 keer vergeten dat er sociale correcties bestaan, een voetnootje in de menselijke geschiedenis voor een aantal. Welkom tot het christendom!

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Met referenda kan je wel bepalen of we het kunnen/willen of niet he. (Wir schaffen das)

Zo gaat het, eerst zorg je ervoor dat mensen niet anders meer kunnen denken dan ze denken en dan geef je keuzemogelijkheden die deze dominante ideologie vooral niet schaden. Zie verder de Bijbel waar het anders staat en christenen hebben geen idee waar het over gaat, vanaf dan wordt het hopen dat iemand uit de ruimte neerdaalt om uit te leggen wat er in de Bijbel staat. Werkelijk, het lijkt wel op een grap, zij het een bijzondere tragische die geenszins laat vermoeden dat het christendom nog ernstig genomen hoeft te worden. Niet ondanks maar net dankzij christenen die pretenderen de Bijbel te kennen, amper geloofwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid