Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pfff ik heb geen strategie, weerleg enkel wat ik geloof. Ik veroorzaak de grote misleiding niet he, ik ben daar in wakker geworden.

Tja, dat hebben er nog gezegd.

Citaat

Dat is natuurlijk nogal pijnlijk voor de betrokkenen. Men zou in de regel haar leugens niet moeten onthullen, omdat men niet weet of en wanneer men ze weer nodig heeft. Het essentiële geheim van Engels leiderschap is niet zozeer afhankelijk van intelligentie. Integendeel, het hangt af van een opmerkelijk dom dik hoofd. De Engelsen houden zich aan het principe dat wanneer men liegt, dan moet het een grote leugen zijn, en deze moet worden volgehouden. Zij houden hun leugens vol, zelfs met het risico ermee voor gek te staan. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Kijk eens buiten je eigen vernauwde geest, het kan openbarend werken.

Misschien moet je eerst je huiswerk een beetje grondiger nemen.

Citaat

Moderne theologen wijzen op de grote verschillen in historische context waarin Bijbelse teksten over de zogenaamde eindtijd zijn ontstaan. Ze interpreteren deze teksten niet als een 'draaiboek' voor het einde van de wereld, maar als tegendraadse, ondergrondse geschriften. Zulke teksten zijn van alle tijden en duiken op tijdens grote beroeringen, onzekerheden, dreigingen en verdrukking van mensen. Moderne theologen interpreteren zulke teksten uit het verleden als een bemoediging, dat ook lastige tijden vandaag van voorbijgaande aard zijn. We kunnen ze daarom ook lezen als een aanmoediging tot volharding. Het gaat deze theologen dus niet over geopenbaarde kennis over 'het einde van de wereld', maar om historische teksten die hoop en vertrouwen wekken ook in andere uitzichtloos lijkende situaties. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dus de bijbel is dan de misleiding die ik als strategie gebruik volgens jou? 

Ik weet niet hoe jij het onderstaande leest, je kan het idee van een Jubeljaar hieraan toevoegen om pas dan te bepalen wat 'misleiding' wil zeggen.

  • Moderne theologen wijzen op de grote verschillen in historische context waarin Bijbelse teksten over de zogenaamde eindtijd zijn ontstaan.
  • Ze interpreteren deze teksten niet als een 'draaiboek' voor het einde van de wereld, maar als tegendraadse, ondergrondse geschriften.
  • Zulke teksten zijn van alle tijden en duiken op tijdens grote beroeringen, onzekerheden, dreigingen en verdrukking van mensen.
  • Moderne theologen interpreteren zulke teksten uit het verleden als een bemoediging, dat ook lastige tijden vandaag van voorbijgaande aard zijn.
  • We kunnen ze daarom ook lezen als een aanmoediging tot volharding.
  • Het gaat deze theologen dus niet over geopenbaarde kennis over 'het einde van de wereld', maar om historische teksten die hoop en vertrouwen wekken ook in andere uitzichtloos lijkende situaties.
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie zijn die theologen, zonder naam of bekend met hun werken te zijn kan men schrijven wat men wil he. 

Ja, het gaat om het inhoudelijke en wat gedacht wordt op dat moment, zo zou iemand tijdens z'n proces van waarheidsvinding ook van mening kunnen veranderen maar steeds kunnen 'gepakt' worden op wat hij/zij vroeger dacht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Ja, het gaat om het inhoudelijke en wat gedacht wordt op dat moment, zo zou iemand tijdens z'n proces van waarheidsvinding ook van mening kunnen veranderen maar steeds kunnen 'gepakt' worden op wat hij/zij vroeger dacht. 

Betreft de openbaringen staat hier niets vast, dus is geen waarheid... Of toch mijn vertaling daarop is geen waarheid. 

Maar Christus is wel de weg en de waarheid, de enige. Ik ben bereid dat te bespreken, maar mensen kunnen dan nooit concreet vragen beantwoorden, springen van a naar c en zeggen dan dat ik stratego speel. 

It's a tricky thing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Betreft de openbaringen staat hier niets vast, dus is geen waarheid... Of toch mijn vertaling daarop is geen waarheid. Maar Christus is wel de weg en de waarheid, de enige. Ik ben bereid dat te bespreken, maar mensen kunnen dan nooit concreet vragen beantwoorden, springen van a naar c en zeggen dan dat ik stratego speel. It's a tricky thing. 

Niets is zeker dus, waarom je het zo dan wel verkondigd een vraagteken. Voor dat andere dien je nog te sterven aan verkeerde aannames die bij het levensspel horen, zoals je eerder al zei ben je daar volop mee bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Niets is zeker dus, waarom je het zo dan wel verkondigd een vraagteken. Voor dat andere dien je nog te sterven aan verkeerde aannames die bij het levensspel horen, zoals je eerder al zei ben je daar volop mee bezig.

De openbaringen zijn vrij cryptisch mijn inziens en je kan zoals de kwatrijnen van Nostradamus aardig wat interpreteren. Terwijl het evangelie glashelder is en geen geloof ter aarde meer liefde, genade predikt dan waar Jezus het deed. Jezus deed het voor, daardoor weten we ook hoe dat toe te passen. Het zeggen is blijkbaar niet voldoende of je had uw monetaire reset al bereikt he ?

Indien je de film “the lie we live” niet zag, toch maar eens doen? Het is geen christelijke film maar haalt sterk aan dat meer geld onze oplossing niet is. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

De openbaringen zijn vrij cryptisch mijn inziens en je kan zoals de kwatrijnen van Nostradamus aardig wat interpreteren. Terwijl het evangelie glashelder is en geen geloof ter aarde meer liefde, genade predikt dan waar Jezus het deed. Jezus deed het voor, daardoor weten we ook hoe dat toe te passen. Het zeggen is blijkbaar niet voldoende of je had uw monetaire reset al bereikt he . Indien je de film “the lie we live” niet zag, toch maar eens doen? Het is geen christelijke film maar haalt sterk aan dat meer geld onze oplossing niet is. 

Ja, het invoeren van een Jubeljaar is zowat het meest eenvoudige dat een mens kan bedenken, zo zie je ook veel beter wat er met die misleiding bedoeld wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Ja, het invoeren van een Jubeljaar is zowat het meest eenvoudige dat een mens kan bedenken, zo zie je ook veel beter wat er met die misleiding bedoeld wordt.

Dringt het niet door welke macht dat tegenhoudt? Het is geen christelijke. Maar misschien wordt sharia ooit realiteit en moeten banken interestvrij lenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid