Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De politiek is van den duivel, dat is al wat ik nog politiek te zeggen heb :)

Maar toch nog snap ik niet waarom het christendom zo gebasht wordt, en dan al zeker niet met dat sabbatsjaar. De eerste jaren moesten christenen onderduiken en werden ze massaal vervolgd. Gedenk Nero. Het was heel moeilijk om het christendom te vormen, en dat geweld kwam van de andere kant hoor. Stel u voor dat een geloofsgemeenschap vandaag even zegt om al die oude wetten terug in te voeren... dat is toch de waanzin voorbij? De wet is vervuld, zodus....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

Zojuist zei Fundamenteel:

De politiek is van den duivel, dat is al wat ik nog politiek te zeggen heb. Maar toch nog snap ik niet waarom het christendom zo gebasht wordt, en dan al zeker niet met dat sabbatsjaar. De eerste jaren moesten christenen onderduiken en werden ze massaal vervolgd. Gedenk Nero. Het was heel moeilijk om het christendom te vormen, en dat geweld kwam van de andere kant hoor. Stel u voor dat een geloofsgemeenschap vandaag even zegt om al die oude wetten terug in te voeren... dat is toch de waanzin voorbij? De wet is vervuld, zodus....

Christenen hoeven niets te doen met de Bijbel hoor, dat stuk mag je negeren. Het gaat om al de rest die dat vergeten is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Christenen hoeven niets te doen met de Bijbel hoor, dat stuk mag je negeren. Het gaat om al de rest die dat vergeten is.

Het OT is van belang als teken van de verlosser en onze geschiedenis voor mij. Als levensweg poog ik naar het NT te leven, en dat is alles behalve gemakkelijk hoor. Je moet niet niets doen he, er zijn elke dag situaties en keuzes. 

Maar het is,toch vrij helder allemaal? God schept mens, mens keer zich af van God, God poogt de kloof te dichten en spreekt profeten aan, die voorspellen een Messias, de Messias komt, Jezus leidt ons de weg, geeft ons de eindtijdtekenen, tekenen nemen plaats, de duivel wordt steeds zichtbaarder, mens kan kiezen. In a nuthshell. 

De rest die zich weigert te bekeren zal alsnog voldoende bewijs krijgen dat de duistere zijde het overnam. Er is geen andere weg dan de christelijke (die blijvend is). Tuurlijk, er zijn vele brede paden, maar het komt neer op dit:

Jozua 24:15 Doch zo het kwaad is in uw ogen den Heere te dienen, kiest u heden, wien gij dienen zult; hetzij de goden, welke uw vaders, die aan de andere zijde der rivier waren, gediend hebben, of de goden der Amorieten, in welker land gij woont; maar aangaande mij, en mijn huis, wij zullen den Heere dienen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het OT is van belang als teken van de verlosser en onze geschiedenis voor mij. Als levensweg poog ik naar het NT te leven, en dat is alles behalve gemakkelijk hoor. Je moet niet niets doen he, er zijn elke dag situaties en keuzes. Maar het is,toch vrij helder allemaal? God schept mens, mens keer zich af van God, God poogt de kloof te dichten en spreekt profeten aan, die voorspellen een Messias, de Messias komt, Jezus leidt ons de weg, geeft ons de eindtijdtekenen, tekenen nemen plaats, de duivel wordt steeds zichtbaarder, mens kan kiezen. In a nuthshell. De rest die zich weigert te bekeren zal alsnog voldoende bewijs krijgen dat de duistere zijde het overnam. Er is geen andere weg dan de christelijke (die blijvend is). Tuurlijk, er zijn vele brede paden, maar het komt neer op dit: Jozua 24:15 Doch zo het kwaad is in uw ogen den Heere te dienen, kiest u heden, wien gij dienen zult; hetzij de goden, welke uw vaders, die aan de andere zijde der rivier waren, gediend hebben, of de goden der Amorieten, in welker land gij woont; maar aangaande mij, en mijn huis, wij zullen den Heere dienen!

Het is niet zo dat we denken dat de Duivel z'n werk niet goed gedaan heeft, alle respect daarvoor. Het gaat echter wel een brug te ver om ook dat christendom te noemen, het is immers een schim die nu net aantoont waarom dat werk zo'n nefaste gevolgen heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het is niet zo dat we denken dat de Duivel z'n werk niet goed gedaan heeft, alle respect daarvoor. Het gaat echter wel een brug te ver om ook dat christendom te noemen, het is immers een schim die nu net aantoont waarom dat werk zo'n nefaste gevolgen heeft. 

Huh? Wat is dan wel christendom? En wat zijn de nefaste gevolgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Wedergeboorten liggen altijd in de toekomst, de Duivel weet dit ook en maakt daar handig gebruik van.

Maar je kan nu al herboren in Christus worden. Toegegeven, ik poog dat al even. Maar ik deed toen nooit aan zelfloochening en door mijn wantrouwen in God aan afgodderij. Alles ligt in de toekomst, het nu dient u noch mij. Dit is Babylon, je kan er nergens goeds mee terecht. Het westen is Sin City. Wij zijn de oplossing nie maar het probleem. Je kan dan wijzen naar het,christendom of eens consequent kijken wat westerse leiders in het nu doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar je kan nu al herboren in Christus worden. Toegegeven, ik poog dat al even. Maar ik deed toen nooit aan zelfloochening en door mijn wantrouwen in God aan afgodderij. Alles ligt in de toekomst, het nu dient u noch mij. Dit is Babylon, je kan er nergens goeds mee terecht. Het westen is Sin City. Wij zijn de oplossing nie maar het probleem. Je kan dan wijzen naar het,christendom of eens consequent kijken wat westerse leiders in het nu doen.

Hoe meer ik met christenen praat, hoe duidelijker het wordt. Het wekt steeds meer afschuw, zeker wat de vertaling betreft.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Grapjas.

Serieus, ik hoop erop dat dat ooit in orde komt. Wij zouden met ons rugzakske en tent enkele jaren in Oost Europa verdwijnen. Dus geef gerust dat basisinkomen wat meer aandacht.

christendom wil je niet, een basisinkomen voor de mens toch wel? Dus wat zou u gelukkiger maken? Tegen uw broeders en zusters strijden of samenwerken naar die “evaluatie”? Iets als: be the change you want to see in the world.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Serieus, ik hoop erop dat dat ooit in orde komt. Wij zouden met ons rugzakske en tent enkele jaren in Oost Europa verdwijnen. Dus geef gerust dat basisinkomen wat meer aandacht. christendom wil je niet, een basisinkomen voor de mens toch wel? Dus wat zou u gelukkiger maken? Tegen uw broeders en zusters strijden of samenwerken naar die “evaluatie”? Iets als: be the change you want to see in the world.

We zoeken naar een neologisme voor het christendom, je mag zelfs een voorstel doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We zoeken naar een neologisme voor het christendom, je mag zelfs een voorstel doen.

Jij ziet het christendom wellicht als 1 orgaan terwijl daar toch veel verdeeldheid in te vinden is. In feite zou je uw betoog bij de katholieken moeten doen, de paus zit zogezegd op Jezus’ troon nu. Maar het zijn anti christenen en misschien daarom dat het christendom een slecht imago opdeed. Maar het christendom is meer dan wat jij er van wil maken. Die geschiedenis is rijk aan cultuur, kunst en academie. Vraag u maar eens af hoe Europa er aan toe was zonder christendom. Als christen werd van je verwacht te leren lezen, zoveel mensen die door de bijbel leerden lezen en schrijven. Dat was een vereiste omdat christenen dan met eigen ogen Het Woord konden aanschouwen. Als je kijkt hoe de religies tot stand kwamen schiet het christendom daar als vuurtoren tussenuit. Maar dat weiger je te zien, louter en alleen door dat sabbatsjaar? 

Romeinen 14:4-11 

Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen. De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. Die daar eet, die eet zulks den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet zulks den Heere niet, en hij dankt God. Want niemand van ons leeft zichzelven, en niemand sterft zichzelven. Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Want daartoe is Christus ook gestorven, en opgestaan, en weder levend geworden, opdat Hij beiden over doden en levenden heersen zou. Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden. Want er is geschreven: Ik leef, zegt de Heere; voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God belijden

Galaten 2:16 Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij ziet het christendom wellicht als 1 orgaan terwijl daar toch veel verdeeldheid in te vinden is. In feite zou je uw betoog bij de katholieken moeten doen, de paus zit zogezegd op Jezus’ troon nu. Maar het zijn anti christenen en misschien daarom dat het christendom een slecht imago opdeed. Maar het christendom is meer dan wat jij er van wil maken. Die geschiedenis is rijk aan cultuur, kunst en academie. Vraag u maar eens af hoe Europa er aan toe was zonder christendom. Als christen werd van je verwacht te leren lezen, zoveel mensen die door de bijbel leerden lezen en schrijven. Dat was een vereiste omdat christenen dan met eigen ogen Het Woord konden aanschouwen. Als je kijkt hoe de religies tot stand kwamen schiet het christendom daar als vuurtoren tussenuit. Maar dat weiger je te zien, louter en alleen door dat sabbatsjaar? Romeinen 14:4-11 Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen. De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. Die daar eet, die eet zulks den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet zulks den Heere niet, en hij dankt God. Want niemand van ons leeft zichzelven, en niemand sterft zichzelven. Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Want daartoe is Christus ook gestorven, en opgestaan, en weder levend geworden, opdat Hij beiden over doden en levenden heersen zou. Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden. Want er is geschreven: Ik leef, zegt de Heere; voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God belijden Galaten 2:16 Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden

We denken niet dat het zomaar christendom noemt, zeer fascinerend is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

We denken niet dat het zomaar christendom noemt, zeer fascinerend is het.

Christendom is wel gebaseerd op enkele dogma’s, maar je kan niet spreken als 1 orgaan. De paus is zo niet mijn paus bijvoorbeeld, de HG is niet in gebouwen met bladgoud en diamanten glazen, zilver bestek etc te vinden denk ik.

In de loop der tijd zijn binnen het christendom een ‘westerse’ en een ‘oosterse’ traditie ontstaan. Tot de westerse traditie behoren het rooms-katholicisme en het daaruit ontstane protestantisme. Tot de oosterse traditie behoren enerzijds de oriëntaals-orthodoxe kerken die afstand namen van het Concilie van Chalcedon (451), de oosters-orthodoxe kerken, die ontstaan zijn na het schisma van 1054 en die theologisch nauwelijks afwijken van het rooms-katholicisme, en de oosters-katholieke kerken, die geünieerd zijn met Rome. Al deze tradities onderschrijven de canones van het Concilie van Nicea. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Christendom

Daar staat dan, “in de loop der tijd” daarvoor had je nog de gnostische christenen waarover je sprak. Christenen hebben onderling ook danig geknokt voor de macht, nuja de machthebbers ervan. Na de kruistochten zijn de tempeliers zelfs brutaal verraden en velen gefolterd tot ze een valse bekentenis aflagen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Christendom is wel gebaseerd op enkele dogma’s, maar je kan niet spreken als 1 orgaan. De paus is zo niet mijn paus bijvoorbeeld, de HG is niet in gebouwen met bladgoud en diamanten glazen, zilver bestek etc te vinden denk ik. In de loop der tijd zijn binnen het christendom een ‘westerse’ en een ‘oosterse’ traditie ontstaan. Tot de westerse traditie behoren het rooms-katholicisme en het daaruit ontstane protestantisme. Tot de oosterse traditie behoren enerzijds de oriëntaals-orthodoxe kerken die afstand namen van het Concilie van Chalcedon (451), de oosters-orthodoxe kerken, die ontstaan zijn na het schisma van 1054 en die theologisch nauwelijks afwijken van het rooms-katholicisme, en de oosters-katholieke kerken, die geünieerd zijn met Rome. Al deze tradities onderschrijven de canones van het Concilie van Nicea. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Christendom Daar staat dan, “in de loop der tijd” daarvoor had je nog de gnostische christenen waarover je sprak. Christenen hebben onderling ook danig geknokt voor de macht, nuja de machthebbers ervan. Na de kruistochten zijn de tempeliers zelfs brutaal verraden en velen gefolterd tot ze een valse bekentenis aflagen.

Hoe kan een mens nu nog weten wie er christen is en wie onder valse voorwendsels die naam hanteert?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Hoe kan een mens nu nog weten wie er christen is en wie onder valse voorwendsels die naam hanteert?

Aan de vruchten van diens daden. Je ziet toch in het NT dat uw manier van belijden er meer toe doet dan de wet tot de komma zonder genade toe te passen? Jezus verbaasde constant en telkens met goede reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Aan de vruchten van diens daden. Je ziet toch in het NT dat uw manier van belijden er meer toe doet dan de wet tot de komma zonder genade toe te passen? Jezus verbaasde constant en telkens met goede reden.

Verbazingwekkend is het zeker, zelfs ongeloofwaardig dat het überhaupt zo loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Verbazingwekkend is het zeker, zelfs ongeloofwaardig dat het überhaupt zo loopt.

Dat is niet de christen haar/zijn fout, integendeel. Meeste christenen bidden dagelijks dat de wereld tot inkeer zou komen. 

Je sprak me laatst aan op beredeneringsvermogen en creatief denken, wel: zoek de echte oorzaak eens. Het is niet religieus gebonden denk ik. Het zijn net degene die zich tegen God afzetten met speelgoed spelen dat globale gevolgen heeft. Wetenschap noemen ze dat dan, ik,heb nog geen enkele mens wetenschap naar het beste vermogen weten toepassen. Medische doorbraken komen met dierenleed, dierenproeven, atoombommen, kankerverwekkende stoffen in de lucht, ... 

Het christendom is dan toch wel een gemakkelijke prooi he? Een beetje lui te noemen zelfs ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is niet de christen haar/zijn fout, integendeel. Meeste christenen bidden dagelijks dat de wereld tot inkeer zou komen. Je sprak me laatst aan op beredeneringsvermogen en creatief denken, wel: zoek de echte oorzaak eens. Het is niet religieus gebonden denk ik. Het zijn net degene die zich tegen God afzetten met speelgoed spelen dat globale gevolgen heeft. Wetenschap noemen ze dat dan, ik,heb nog geen enkele mens wetenschap naar het beste vermogen weten toepassen. Medische doorbraken komen met dierenleed, dierenproeven, atoombommen, kankerverwekkende stoffen in de lucht, ... Het christendom is dan toch wel een gemakkelijke prooi he? Een beetje lui te noemen zelfs .

Het is als leven in een tragisch absurde wereld en daar de zin van zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Een mens moet al heel wat moeite doen om het niet te zien, pijnlijk perfect zoals het is.

Denk je dat ik niet naar onze wereld gekeken heb? Ik weet hoe ziek het is, hoe erg het is, hoeveel leed er gaande is. Laatst zag ik die kinderen in Jemen, ik was er echt lchamelijk ziek van. Misselijk, hoofdpijn, maag binnestebuiten, ....

Ik kan dat kruis niet dragen begrijp je? En jij hoeft dat kruis ook niet alleen te dragen, Christus ging ons voor, Hij is de enige weg broeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Denk je dat ik niet naar onze wereld gekeken heb? Ik weet hoe ziek het is, hoe erg het is, hoeveel leed er gaande is. Laatst zag ik die kinderen in Jemen, ik was er echt lchamelijk ziek van. Misselijk, hoofdpijn, maag binnestebuiten, .... Ik kan dat kruis niet dragen begrijp je? En jij hoeft dat kruis ook niet alleen te dragen, Christus ging ons voor, Hij is de enige weg broeder.

Het is lijdzaam toekijken hoe mensen elkaar afslachten, we kunnen er ook niets aan doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het is lijdzaam toekijken hoe mensen elkaar afslachten, we kunnen er ook niets aan doen. 

Precies, want toen we ze ontmaskerden werden ze alleen maar meer geslepen in tong. Te harder je je verzet, te sterker het wordt. Het is letterlijk olie met vuur bestrijden. Het is in ons eigen handelen waar we het verschil kunnen maken. 

De duivel is meer dan een figuur he, het is de tegenpolige kracht van de Heilige Geest die ons misleidt en afleidt van God. Dat gebeurt met gedachten over politiek, christendom, ... Alles wat “tegen” is is al van de satan te noemen. Wordt daarom voorstander van vrede en wees die vrede. Maar vrede behouden vraagt soms wel grove agressieve acties. We laten die vrede beter niet over aan dolgedraaide new age hippies of megalomane globalisten die de wereld voor zichzelf willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid