Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Precies, want toen we ze ontmaskerden werden ze alleen maar meer geslepen in tong. Te harder je je verzet, te sterker het wordt. Het is letterlijk olie met vuur bestrijden. Het is in ons eigen handelen waar we het verschil kunnen maken. De duivel is meer dan een figuur he, het is de tegenpolige kracht van de Heilige Geest die ons misleidt en afleidt van God. Dat gebeurt met gedachten over politiek, christendom, ... Alles wat “tegen” is is al van de satan te noemen. Wordt daarom voorstander van vrede en wees die vrede. Maar vrede behouden vraagt soms wel grove agressieve acties. We laten die vrede beter niet over aan dolgedraaide new age hippies of megalomane globalisten die de wereld voor zichzelf willen.

Verstand gebruiken is geen optie, dat zei Jezus ook al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

2 minuten geleden zei TTC:

Verstand gebruiken is geen optie, dat zei Jezus ook al.

Ge hebt mensen met een raar brein die eens ze achter de schermen naar de ware “gnosis” zoeken op het randje van “waanzin” komen om het zacht uit te drukken. In feite zou ik een boek moeten schrijven om het allemaal eens in perspectief te brengen. Want waarom ik mijn lot aanvaardde en pragmatisch christen werd (of me toch naar vorm te worden tenminste) is toch een uniek verhaal. En M is getuige dat er wel degelijk duistere krachten bij gepaard gingen. It was one hell of a ride en mijn laatste escapade was ook mijn laatste kans.... Ik heb er de woorden eigenlijk nog niet voor gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ge hebt mensen met een raar brein die eens ze achter de schermen naar de ware “gnosis” zoeken op het randje van “waanzin” komen om het zacht uit te drukken. In feite zou ik een boek moeten schrijven om het allemaal eens in perspectief te brengen. Want waarom ik mijn lot aanvaardde en pragmatisch christen werd (of me toch naar vorm te worden tenminste) is toch een uniek verhaal. En M is getuige dat er wel degelijk duistere krachten bij gepaard gingen. It was one hell of a ride en mijn laatste escapade was ook mijn laatste kans.... Ik heb er de woorden eigenlijk nog niet voor gevonden.

Staat allemaal beschreven in de vakliteratuur, het is alleen betekenisloos voor wie geen ervaringskennis heeft. Het probleem is dat je hierin verankerd kan raken waardoor de laatste stadia van dit proces niet doorlopen worden. Op dat moment wordt je onderhevig aan malafide organisaties die je maar al te graag inlijven, hierdoor begin je in halve waarheden te spreken waarmee ook je eigen groeiproces gefnuikt wordt. Je zou je eerst wat beter kunnen informeren alvorens je mythisch lidmaatschap te etaleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Staat allemaal beschreven in de vakliteratuur, het is alleen betekenisloos voor wie geen ervaringskennis heeft. Het probleem is dat je hierin verankerd kan raken waardoor de laatste stadia van dit proces niet doorlopen worden. Op dat moment wordt je onderhevig aan malafide organisaties die je maar al te graag inlijven, hierdoor begin je in halve waarheden te spreken waarmee ook je eigen groeiproces gefnuikt wordt. Je zou je eerst wat beter kunnen informeren alvorens je mythisch lidmaatschap te etaleren.

Als het op een Legioen aan demonen neerkomt kan ik best wel wat kwijt hoor. Het probleem was dat ik in die ideologie verankerd was. Toen riep ik Zijn naam aan, alle banden losgelaten met de donkere zijde (we do not forget do not forgive) en toch maar vanuit de vergiffenis en genade gaan leven. Mijn groeiproces is duidelijk, tot 3000 netto per maand, blind leven voor geld en aardse lusten, alles kwijt, gered worden door M, dakloos, slapen in de auto, afkicken, God aanvaarden, leven met de armen wijd open, alles herwinnen. Doch is de weg nog niet voltooid :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als het op een Legioen aan demonen neerkomt kan ik best wel wat kwijt hoor. Het probleem was dat ik in die ideologie verankerd was. Toen riep ik Zijn naam aan, alle banden losgelaten met de donkere zijde (we do not forget do not forgive) en toch maar vanuit de vergiffenis en genade gaan leven. Mijn groeiproces is duidelijk, tot 3000 netto per maand, blind leven voor geld en aardse lusten, alles kwijt, gered worden door M, dakloos, slapen in de auto, afkicken, God aanvaarden, leven met de armen wijd open, alles herwinnen. Doch is de weg nog niet voltooid :)

Dat is duidelijk, je mag nu in de 'love boat' gaan zitten en wachten. Het is nu eenmaal zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik heb geen bekeringsdrang he  Maar ik weet dat God mijn herder is, en al wordt het als Job, in Zijn handen zal ik vallen. Het geschiede alzo.

Zo geschiede, het is niet anders.

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Doch is de weg nog niet voltooid

Recapitulerend:

  1. We produceren een jaar lang bommen, granaten, zonnepanelen, hamburgers, schoenen ... => waarde X
  2. We doen dit een tweede jaar => waarde 2xX
  3. We consumeren dit zelf niet maar verkopen dit alles aan buitenaardse wezens => ontvangst 2xX
  4. Deze 2xX gebruiken we om eenmalig de totale wereldse schuldenberg af te lossen => reset

Nadien doen we gewoon verder zoals we bezig zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we nu eens terugkeren? Zie de klimaatspijbelaars verzamelen voor burger king, en hun afval op de speelplaatsen. Ik denk dat er voldoende middelen zijn, maar door blinde consumptie en snelproductie onze aarde lijdt. Er is dus letterlijk een massa extinctie gaande, te wijten aan de mens, die ongezien is sedert het uitsterven van de dinos. Voor ons onzichtbaar omdat we bovenaan de piramide staan, voor mensen die in de natuur observaties doen echter pijnlijk zichtbaar. 

Dus de mens meer middelen toedelen is alles behalve de oplossing. Eerst dienen we onze manier van leven te veranderen waardoor je dan automatisch het systeem langs binnenuit verandert. Want het systeem is gevormd rond uw en mijn consumptiegedrag. AI is al geprogrammeerd al uw internetaankopen bij te houden en reclame op te speciferen. Het is echt complex groot “dit probleem”, wat perfect beschreven staat in de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als we nu eens terugkeren? Zie de klimaatspijbelaars verzamelen voor burger king, en hun afval op de speelplaatsen. Ik denk dat er voldoende middelen zijn, maar door blinde consumptie en snelproductie onze aarde lijdt. Er is dus letterlijk een massa extinctie gaande, te wijten aan de mens, die ongezien is sedert het uitsterven van de dinos. Voor ons onzichtbaar omdat we bovenaan de piramide staan, voor mensen die in de natuur observaties doen echter pijnlijk zichtbaar. Dus de mens meer middelen toedelen is alles behalve de oplossing. Eerst dienen we onze manier van leven te veranderen waardoor je dan automatisch het systeem langs binnenuit verandert. Want het systeem is gevormd rond uw en mijn consumptiegedrag. AI is al geprogrammeerd al uw internetaankopen bij te houden en reclame op te speciferen. Het is echt complex groot “dit probleem”, wat perfect beschreven staat in de bijbel.

De oplossing is eenvoudig, dat weet iedereen onderhand wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-2-2019 om 12:04 zei Fundamenteel:

Is het nu zo moeilijk in te zien dat alleen God ons nog kan redden omdat den boze te diep in de mensheid geworteld is? Laat Zijn wil geschiede op aarde als in de Hemel. Hoe moeilijk kan het zijn?

Nee, het is ons hoofdthema. Gods Koninkrijk is de enige oplossing voor de problemen die er nu zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Nee, het is ons hoofdthema. Gods Koninkrijk is de enige oplossing voor de problemen die er nu zijn.

Dan heb je een Sabbatsjaar nodig, in moderner versie een shockdoctrine genoemd. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus de mens meer middelen toedelen is alles behalve de oplossing.

Terwijl het bloed vloeit, rinkelt de kassa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Herstel van wat de afgelopen twee eeuwen vergeten werd te doen, steeds meer mensen worden zich gelukkig bewust van dit haast onwaarschijnlijke bedrog. 

Ik neem aan dat je de afgelopen twee millennia bedoelt? In werkelijkheid is het nog langer. In Israël poogt met het wel te herstellen maar ook daar gaat het niet zonder slag of stoot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei TTC:

Dan heb je een Sabbatsjaar nodig

?

20 uur geleden zei TTC:

De oplossing is eenvoudig, dat weet iedereen onderhand wel.

Inderdaad. De natuur werkt zonder olieaandrijving. Go organic. En dat doen we niet door te spijbelen, maar door onszelf te veranderen, nuja ons consumptiegedrag.

we hebben bijen en andere bestuivers nodig, de drift naar geld doet hen uitsterven.

18 uur geleden zei sjako:

Nee, het is ons hoofdthema. Gods Koninkrijk is de enige oplossing voor de problemen die er nu zijn.

Mijn visie is nauw verbonden aan de leer van JG , misschien wel door beïnvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Inderdaad. De natuur werkt zonder olieaandrijving. Go organic. En dat doen we niet door te spijbelen, maar door onszelf te veranderen, nuja ons consumptiegedrag. We hebben bijen en andere bestuivers nodig, de drift naar geld doet hen uitsterven.

Vandaar dat Jezus met de helikopter komt, om ons bewust te maken hoe absurd die drang naar geld is. Ben alvast benieuwd hoe een aantal daarop gaan reageren, wellicht zullen we rekening mogen houden met heel wat misvattingen zoals eigen aan het bezoedelde denken hierover.

36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn visie is nauw verbonden aan de leer van JG , misschien wel door beïnvloed.

Als ik dat goed begrijp dan mag je over bepaalde onderwerpen niet meer spreken, heb je ook een lidkaart of manifest ondertekend?

46 minuten geleden zei Willempie:

Ik neem aan dat je de afgelopen twee millennia bedoelt? In werkelijkheid is het nog langer. In Israël poogt met het wel te herstellen maar ook daar gaat het niet zonder slag of stoot.

Correct, gemakshalve hebben we hier de periode tussen 0 en 2019 genomen, kunnen dit ook veel ruimer nemen aangezien de sociale correctiemechanismen daarvoor al gekend waren. Op basis daarvan kan je die 288 keer makkelijk oprekken naar 500 en meer.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Vandaar dat Jezus met de helikopter komt, om ons bewust te maken hoe absurd die drang naar geld is. Ben alvast benieuwd hoe een aantal daarop gaan reageren, wellicht zullen we rekening mogen houden met heel wat misvattingen zoals eigen aan het bezoedelde denken hierover.

Als ik dat goed begrijp dan mag je over bepaalde onderwerpen niet meer spreken, heb je ook een lidkaart of manifest ondertekend?

Ik had u dat toch gezegd dat ik bijbelstudie van JG kreeg na er een gebed beantwoord was? Ik kan moeilijk mijn antwoord weigeren als het letterlijk aan mijn deur staat he :) Maar ik ben nu vooral aan het groeien in de genadeleer van de protestanten. Dat is ook omdat de dominee zulk charimatisch man is waar je gewoon beter van wordt, hij is er echt voor zijn kudde en kent zijn kudde. Deze kerk is een lichtbaken in onze stad man, daar is vrede. Ik volg daar nu bijbelstudie.

Jij en je economie he :) Ik weet dat ze nodig is, maar de drijvende kracht erachter is corrupt en onderdrukt ons allen. Dus geef je morgen mensen geld, gaan mensen gewoon meer slecht kunnen doen. Het is tijd het pad voor te bereiden voor onze verlosser. Geloof je dat Hij ons met geld komt redden of ons de ware manier van leven te tonen? Gezegend zijn de armen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik had u dat toch gezegd dat ik bijbelstudie van JG kreeg na er een gebed beantwoord was? Ik kan moeilijk mijn antwoord weigeren als het letterlijk aan mijn deur staat he  Maar ik ben nu vooral aan het groeien in de genadeleer van de protestanten. Dat is ook omdat de dominee zulk charimatisch man is waar je gewoon beter van wordt, hij is er echt voor zijn kudde en kent zijn kudde. Deze kerk is een lichtbaken in onze stad man, daar is vrede. Ik volg daar nu bijbelstudie. Jij en je economie he  Ik weet dat ze nodig is, maar de drijvende kracht erachter is corrupt en onderdrukt ons allen. Dus geef je morgen mensen geld, gaan mensen gewoon meer slecht kunnen doen. Het is tijd het pad voor te bereiden voor onze verlosser. Geloof je dat Hij ons met geld komt redden of ons de ware manier van leven te tonen? Gezegend zijn de armen.

Heb ik ook al opgemerkt, het begin is zeer aanlokkelijk waarna het echte verhaal komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Heb ik ook al opgemerkt, het begin is zeer aanlokkelijk waarna het echte verhaal komt. 

Het verhaal verandert niet he, het is de omgang ermee en de benadering ervan. Hoe dit pragmatisch toegepast wordt. Ik ervaar het losser en vrijer in de protestantste kerk. Maar ik doe daar wel compleet aan zelfloochening he. Echter mag ik mezelf blijven, fouten maken en ja gewoon mens zijn he.

Het echte verhaal is hetzelfde gebleven he. De creatie, zondeval, dichten kloof, verlossing, hoe het zal eindigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het verhaal verandert niet he, het is de omgang ermee en de benadering ervan. Hoe dit pragmatisch toegepast wordt. Ik ervaar het losser en vrijer in de protestantste kerk. Maar ik doe daar wel compleet aan zelfloochening he. Echter mag ik mezelf blijven, fouten maken en ja gewoon mens zijn he. Het echte verhaal is hetzelfde gebleven he. De creatie, zondeval, dichten kloof, verlossing, hoe het zal eindigen.

Het enige verschil is dat jij moet wachten en anderen in praktijk brengen wat jij niet meer mag. Het is een eenvoudig verhaal nochtans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Jij hoort niet bij die anderen, je hebt het zelf aangegeven.

Maar wat ik niet mag en dus niet in praktijk breng maakt me beter. Het is door veel met God bezig te zijn dat mijn geest zich vernieuwd. Als ik me zou bezig houden met monetaire zaken, politiek zou engageren of iets gelijk ben ik al verloren voor ik er aan begon. Het zijn middelen van den boze en je kan geen goed met iets slechts doen. Het zal tot stof vergaan en niemand kan zeggen “dit zagen we niet aankomen.” Nogmaals: de boomerang is geworpen, ze komt sowieso terug. Je kan daar niets meer aan veranderen en meer van hetzelfde zal de destructie alleen maar erger maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wat ik niet mag en dus niet in praktijk breng maakt me beter. Het is door veel met God bezig te zijn dat mijn geest zich vernieuwd. Als ik me zou bezig houden met monetaire zaken, politiek zou engageren of iets gelijk ben ik al verloren voor ik er aan begon. Het zijn middelen van den boze en je kan geen goed met iets slechts doen. Het zal tot stof vergaan en niemand kan zeggen “dit zagen we niet aankomen.” Nogmaals: de boomerang is geworpen, ze komt sowieso terug. Je kan daar niets meer aan veranderen en meer van hetzelfde zal de destructie alleen maar erger maken.

De talloze ontkenningen worden hier nu beter begrepen, het is een herkenbare strategie. Maar je zit daar goed, ik zou dat koesteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid