Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Staaf het dan ook concreet. 

De rijkelijk vergeten sociale correctiemechanismen zijn niet bestemd voor christenen, zei je. Deze zijn bestemd voor de heidenen in hun absurde poging om van deze wereld een menswaardiger wereld te maken, belemmerd door talloze ontkenningen en andere vormen van verzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De rijkelijk vergeten sociale correctiemechanismen zijn niet bestemd voor christenen, zei je. Deze zijn bestemd voor de heidenen in hun absurde poging om van deze wereld een menswaardiger wereld te maken, belemmerd door talloze ontkenningen en andere vormen van verzet.

Heb ik niet gezegd, ik zei dat christenen geen maatschappelijk invloed hebben op het monetaire, maar de goddelozen wel. Christenen corrigeren zoveel ze kunnen het hele jaar door. (Onderwijs, ziekenzorg, oorlogslachtoffers, ...) 

Ik vind het een beetje kortzichtig daarop het christendom te beoordelen. Een menswaardige wereld begint bij ziekenzorg, zuiver water, waardig wonen, onderwijs, ... Maar net daarop wordt steeds meer bespaard om iedereen van de wereld een waardiger bestaan te geven. De mens is niet in staat tot heersen en verdelen. Als jij gelooft van wel, agreed to disagree?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Heb ik niet gezegd, ik zei dat christenen geen maatschappelijk invloed hebben op het monetaire, maar de goddelozen wel. Christenen corrigeren zoveel ze kunnen het hele jaar door. (Onderwijs, ziekenzorg, oorlogslachtoffers, ...) Ik vind het een beetje kortzichtig daarop het christendom te beoordelen. Een menswaardige wereld begint bij ziekenzorg, zuiver water, waardig wonen, onderwijs, ... Maar net daarop wordt steeds meer bespaard om iedereen van de wereld een waardiger bestaan te geven. De mens is niet in staat tot heersen en verdelen. Als jij gelooft van wel, agreed to disagree?

Begrijp zelfs niet waarover je je zo drukt maakt, je hoeft alleen maar te wachten. Het zijn de anderen die hierin hun verantwoordelijkheid nemen, domme mensen die op het absurde idee zijn gekomen om hun verstand te gebruiken en daarnaar handelen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Begrijp zelfs niet waarover je je zo drukt maakt, je hoeft alleen maar te wachten. Het zijn de anderen die hierin hun verantwoordelijkheid nemen, domme mensen die op het absurde idee zijn gekomen om hun verstand te gebruiken en daarnaar handelen.  

Ik maak me helemaal niet druk. Ik ben serieus maar dat komt nors over zeggen mensen me wel eens. Totaal niet mijn bedoeling hoor. 

Als vorige generaties openhandig de verantwoordelijkheid afgaven en men moordt in uw naam is het wijs eerst de verantwoordelijkheid te herwinnen, want dat lijkt me nu de enige verantwoordelijkheid naar onze nabestaanden toe. Eerst globalisme verslaan, dan de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik maak me helemaal niet druk. Ik ben serieus maar dat komt nors over zeggen mensen me wel eens. Totaal niet mijn bedoeling hoor. Als vorige generaties openhandig de verantwoordelijkheid afgaven en men moordt in uw naam is het wijs eerst de verantwoordelijkheid te herwinnen, want dat lijkt me nu de enige verantwoordelijkheid naar onze nabestaanden toe. Eerst globalisme verslaan, dan de rest.

Dan is alles perfect zoals het is, het is sowieso niet iets waar christenen van moeten wakker liggen. Ik denk dat de verwarring ontstaat door de handelingen van die anderen, soms lijkt dit op wat christenen zeggen dat ze gaan doen. Op die manier lijkt het dat die anderen de expressie zijn van dat waar je op wacht, wat natuurlijk niet kan omdat je daar nog op wachten moet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Dan is alles perfect zoals het is, het is sowieso niet iets waar christenen van moeten wakker liggen. Ik denk dat de verwarring ontstaat door de handelingen van die anderen, soms lijkt dit op wat christenen zeggen dat ze gaan doen. Op die manier lijkt het dat die anderen de expressie zijn van dat waar je op wacht, wat natuurlijk niet kan omdat je daar nog op wachten moet. 

Tjah perfect zou ik dat niet noemen, maar de schrift vervult zich wel. Christenen zijn zo een grote tak aan mensen, ik,persoonlijk,doe niets. Wat zeker niet geprezen wordt hoor. Maar kijk maar eens wat de gemeenschappen als collectief allemaal doen, dat liefdadigheidswerk kwam er net door de sociale aspecten in de samenleving te observeren. Welk ander religie paste zoveel genade toe op mensen dan het christendom? En dan heb ik het over de Europese ontwikkeling ervan naartoe de verlichting, waar zelfs oorlog tussen naties onderling stopten. Wij waren verbonden door het kruis, zie nu.... dat is beter dan? Je zei “democratie is het beste dat we gehad hebben.” I beg to disagree, het christendom is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tjah perfect zou ik dat niet noemen, maar de schrift vervult zich wel. Christenen zijn zo een grote tak aan mensen, ik,persoonlijk,doe niets. Wat zeker niet geprezen wordt hoor. Maar kijk maar eens wat de gemeenschappen als collectief allemaal doen, dat liefdadigheidswerk kwam er net door de sociale aspecten in de samenleving te observeren. Welk ander religie paste zoveel genade toe op mensen dan het christendom? En dan heb ik het over de Europese ontwikkeling ervan naartoe de verlichting, waar zelfs oorlog tussen naties onderling stopten. Wij waren verbonden door het kruis, zie nu.... dat is beter dan? Je zei “democratie is het beste dat we gehad hebben.” I beg to disagree, het christendom is dat.

Waarom zou men die sociale correctiemechanismen vergeten zijn? Je zegt dat het niet van toepassing is voor christenen, een bizarre strategie om klanten te lokken.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Ik denk dat er nog stukken vergeten werden, inmiddels is het zo complex geworden waardoor velen denken dat het zo eenvoudig niet kan zijn. Het is louter een kwestie van aandacht en motivatie om te begrijpen waarom dat niet zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Mijn visie is nauw verbonden aan de leer van JG , misschien wel door beïnvloed.

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

De leer van de bijbel is het naspreken van bijbelse tekst, die zich laat nalezen als tekst in eenduidigheid van context.
Dat is wat de bijbel leert met gezag, De rest is van mensen die zich tussen de bijbel en de lezer inschuiven,
als wachters en bewakers van de waarheid. Dat is dan hùn waarheid en hùn leer, die zij rechtvaardigen 
met het gezag van de bijbel die ze hebben onvreemd op argumenten van beter weten,
en die is vervreemd van eenvoudige nalezing.

- Elke gezag baseert zich op het apostolische gezag.
- Elke leer baseert zich op de schrift.
- Elke waarheid baseert zich op leerstelligheden.
- Elk conflict is strijd tussen gezag, schrift en waarheid.
- Elke wijsheid wordt als krachteloos afgeserveerd, door de machten van boven.

Terwijl de Schrift zegt: gezag, waarheid en wijsheid wordt door haar eigen kinderen geëerd.
Daar komt geen mens tussen en ook God niet. Want wie gelooft,
weet dat het oorspronkelijke onbuigzame waarden zijn van God Zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Tomega:

De leer van de bijbel is het naspreken van bijbelse tekst, die zich laat nalezen als tekst in eenduidigheid van context.

Op deze manier wordt het ook mogelijk om onderwerpen naar de zwijgspiraal te verdrijven, simpelweg door andere teksten tussen te voegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-2-2019 om 11:16 zei Fundamenteel:

Als we nu eens terugkeren?

Dan kunnen we eens gaan kijken naar de lijst van oorlogen, hier wordt gerekend vanaf 743 vC wat beperkt is. Het concept 'Sabbatsjaar' bestaat echter al veel langer, vandaag is het nog steeds actueel fris maar ook nu valt het buiten de collectieve aandacht. En erger zoals we periodiek mogen waarnemen, bijna stereotiep zelfs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei TTC:

Waarom zou men die sociale correctiemechanismen vergeten zijn? Je zegt dat het niet van toepassing is voor christenen, een bizarre strategie om klanten te lokken.

Ik zei dat christenen veek wetten vanuit het OT niet meer toepassen, daar de wet vervuld is in Christus. Die evaluatie waar je zo naar jeunt voeren christenen niet 6 jaarlijks uit laar dagelijks. Het bewijs is in de daden,,,, ze roeien maar met de spades die Babylon hen toeschenkt he. Sartre/vrijheid :)

56 minuten geleden zei TTC:

Dan kunnen we eens gaan kijken naar de lijst van oorlogen, hier wordt gerekend vanaf 743 vC wat beperkt is. Het concept 'Sabbatsjaar' bestaat echter al veel langer, vandaag is het nog steeds actueel fris maar ook nu valt het buiten de collectieve aandacht. En erger zoals we periodiek mogen waarnemen, bijna stereotiep zelfs.

Ik zei de periode richting verlichting, voor,globalisme. Ergens 1950 ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zei dat christenen veek wetten vanuit het OT niet meer toepassen, daar de wet vervuld is in Christus. Die evaluatie waar je zo naar jeunt voeren christenen niet 6 jaarlijks uit laar dagelijks. Het bewijs is in de daden,,,, ze roeien maar met de spades die Babylon hen toeschenkt he. Sartre/vrijheid

Dat zei je al, het interesseert hen ook niet.

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zei de periode richting verlichting, voor,globalisme. Ergens 1950 ofzo?

Globalisering is al veel langer bezig, nu richting een sociaal duurzame economie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Dat zei je al, het interesseert hen ook niet.

Globalisering is al veel langer bezig, nu richting een sociaal duurzame economie.

Moet jij in 1950 eens als migrant proberen in Europa wat ze nu doen. Onze voorouders draaien zich in het graf om. 

En als hen dat niet boeit, ok, maar sedert mensen in Jezus’ voorbeeld leven zijn daar liefdadigheidswerken uit ontstaan. Damiaan, Theressa, Don Bosco, Daens, .... Er is vanuit de christelijke kant altijd naar verbetering voor de medemens gestreefd vanuit de genade en naastenliefde. Dus een sabbatsjaar is daar niets bij vergeleken. De christenen hebben nu niets politieke invloed meer he, doch blijven ze ijveren voor een betere wereld. Zij bidden niet enkel voor de medemens, zij organiseren acties. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Moet jij in 1950 eens als migrant proberen in Europa wat ze nu doen. Onze voorouders draaien zich in het graf om. En als hen dat niet boeit, ok, maar sedert mensen in Jezus’ voorbeeld leven zijn daar liefdadigheidswerken uit ontstaan. Damiaan, Theressa, Don Bosco, Daens, .... Er is vanuit de christelijke kant altijd naar verbetering voor de medemens gestreefd vanuit de genade en naastenliefde. Dus een sabbatsjaar is daar niets bij vergeleken. De christenen hebben nu niets politieke invloed meer he, doch blijven ze ijveren voor een betere wereld. Zij bidden niet enkel voor de medemens, zij organiseren acties. 

Meer kan je niet doen, het geeft een beetje troost in afwachting van de totale destructie zoals binnen de gemeenschap gangbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

De christenen hebben nu niets politieke invloed meer he, doch blijven ze ijveren voor een betere wereld. Zij bidden niet enkel voor de medemens, zij organiseren acties. 

Daar kan je je lelijk in vergissen. De RKK heeft nog een flinke vinger in de pap op politiek gebied. Zo heeft het Vaticaan een zetel bij de VN en wordt die zelfs verheerlijkt. De enige hoop voor de mensheid is Gods Koninkrijk en geen VN.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Daar kan je je lelijk in vergissen. De RKK heeft nog een flinke vinger in de pap op politiek gebied. Zo heeft het Vaticaan een zetel bij de VN en wordt die zelfs verheerlijkt. De enige hoop voor de mensheid is Gods Koninkrijk en geen VN.

Vreemd, ik hoor ze toch niets zeggen over dat Sabbatsjaar. Wat precies wordt er dan verheerlijkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Daar kan je je lelijk in vergissen. De RKK heeft nog een flinke vinger in de pap op politiek gebied. Zo heeft het Vaticaan een zetel bij de VN en wordt die zelfs verheerlijkt. De enige hoop voor de mensheid is Gods Koninkrijk en geen VN.

Ah, het Vaticaan = christendom? Ik zie dat als duivelbedrijvers. Niet onze broeders en zusters daar, de leiders ervan.

Laatst schonk de kerk waar ik ga heel haar offerande weg aan behoeftigen. Mijn grootmoeder is waardig oud geworden door de zorg van katholieke broeders en zusters, voornamelijk nonnen dan. Ze had 800 euro pensioen en haar verblijf werd berekend op haar inkomen in dat klooster dat de zorg van ouderen op zich neemt die onze overheden laten barsten.

35 minuten geleden zei TTC:

Meer kan je niet doen, het geeft een beetje troost in afwachting van de totale destructie zoals binnen de gemeenschap gangbaar is.

De destructie is onvermijdelijk en is ons voorschreven, maar dat is het einde nog niet. De mens zal ooit slaaf van AI worden en dan pas het teken van het beest begrijpen. Het is niet dat de numerologie er nu nog niet afspat... he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

De destructie is onvermijdelijk en is ons voorschreven, maar dat is het einde nog niet. De mens zal ooit slaaf van AI worden en dan pas het teken van het beest begrijpen. Het is niet dat de numerologie er nu nog niet afspat... he?

Sociale innovatie betekent creatieve destructie inderdaad, er zijn ook mensen die dat vreedzaam invullen. Maar dat is geen optie voor anderen.

43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah, het Vaticaan = christendom? Ik zie dat als duivelbedrijvers. Niet onze broeders en zusters daar, de leiders ervan.

Wat zeg je hier nu? Ligt het Vaticaan aan de basis dat het Sabbatsjaar verbannen werd? Zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Sociale innovatie betekent creatieve destructie inderdaad, er zijn ook mensen die dat vreedzaam invullen. Maar dat is geen optie voor anderen.

Wat zeg je hier nu? Ligt het Vaticaan aan de basis dat het Sabbatsjaar verbannen werd? Zoiets?

Jezus = geweldloos. Het is fascistisch babylon die haar wil met geweld en oorlog opdringt. Wederom, jij noch ik doen dat.

Neen dat zeg ik niet, ik zeg dat het Vaticaan geen weerspiegeling van christendom meer is. Jij weigert in te zien dat de wet vervuld is in Christus en gemeenschappen constant evalueren en daarop handelen. Mijn grootmoeder was het levende bewijs. Ik zou eigenlijk eens langs die zusters moeten gaan om ze te bedanken.

bewerkt door Fundamenteel
Is = was
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laatst schonk de kerk waar ik ga heel haar offerande weg aan behoeftigen. Mijn grootmoeder is waardig oud geworden door de zorg van katholieke broeders en zusters, voornamelijk nonnen dan. Ze had 800 euro pensioen en haar verblijf werd berekend op haar inkomen in dat klooster dat de zorg van ouderen op zich neemt die onze overheden laten barsten.

Maar dit heeft dus niks met politiek te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Maar dit heeft dus niks met politiek te maken.

Daar het Vaticaan zich bijschaaft op de politiek is het geen christendom meer te noemen. Het is als Christus die Zijn kruisdood zou weigeren. Christendom heeft mijn inziens sowieso niets met politiek te maken. Het is werken volgens de ideologie van de duivel en al diens listigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid