Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus = geweldloos. Het is fascistisch babylon die haar wil met geweld en oorlog opdringt. Wederom, jij noch ik doen dat. Neen dat zeg ik niet, ik zeg dat het Vaticaan geen weerspiegeling van christendom meer is. Jij weigert in te zien dat de wet vervuld is in Christus en gemeenschappen constant evalueren en daarop handelen. Mijn grootmoeder was het levende bewijs. Ik zou eigenlijk eens langs die zusters moeten gaan om ze te bedanken.

Je kan enkel wat troost zoeken in kleine gemeenschappen, en bidden tot God dat de gemeenschap gevrijwaard blijft van externe invloeden. Co-creatieve samenwerking is in deze wereld onmogelijk, dit impliceert voorwaarden die we moeilijk als des mensen kunnen beschouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

2 minuten geleden zei TTC:

Je kan enkel wat troost zoeken in kleine gemeenschappen, en bidden tot God dat de gemeenschap gevrijwaard blijft van externe invloeden. Co-creatieve samenwerking is in deze wereld onmogelijk, dit impliceert voorwaarden die we moeilijk als des mensen kunnen beschouwen.

Ik heb geen troost gezocht maar begeleiding mijn geloof pragmatisch om te zetten. 

Als iets voorwaarden aan een werking ervan vereist, dan is het niet absoluut. De grote “Ik Ben” stelt geen voorwaarden, dat is wat het is, onveranderd tot in de oneindigheid, de alfa en de omega en alles daartussen beleven wij onder Diens genade. Stopt God dan valt alles uit elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb geen troost gezocht maar begeleiding mijn geloof pragmatisch om te zetten. Als iets voorwaarden aan een werking ervan vereist, dan is het niet absoluut. De grote “Ik Ben” stelt geen voorwaarden, dat is wat het is, onveranderd tot in de oneindigheid, de alfa en de omega en alles daartussen beleven wij onder Diens genade. Stopt God dan valt alles uit elkaar.

Het leven heeft betekenis, richting en doel, resultaten worden bepaald door een almachtige Ander of Orde. Deze gewettigde Orde legt een gedragscode op die gebaseerd is op onveranderlijke principes van ‘goed’ en ‘kwaad’. Gehoorzaamheid aan de code levert beloningen op voor hen die loyaal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het leven heeft betekenis, richting en doel, resultaten worden bepaald door een almachtige Ander of Orde. Deze gewettigde Orde legt een gedragscode op die gebaseerd is op onveranderlijke principes van ‘goed’ en ‘kwaad’. Gehoorzaamheid aan de code levert beloningen op voor hen die loyaal zijn.

Touché. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Touché. 

Wees dan maar braaf of je krijgt straf. Las net nog: "De Eerste Heilige Oorlog werd naar verluidt gevoerd in het begin van de 6e eeuw v.Chr. in het oude Griekenland. De oorlog ging tussen de Delphische Amphictionie en het naburige Kirra (aan de Golf van Korinthe), dat eenzijdig besloten had een tolrecht te heffen van alle lieden die het orakel van Delphi gingen raadplegen." Het begint al vroeg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Wees dan maar braaf of je krijgt straf. Las net nog: "De Eerste Heilige Oorlog werd naar verluidt gevoerd in het begin van de 6e eeuw v.Chr. in het oude Griekenland. De oorlog ging tussen de Delphische Amphictionie en het naburige Kirra (aan de Golf van Korinthe), dat eenzijdig besloten had een tolrecht te heffen van alle lieden die het orakel van Delphi gingen raadplegen." Het begint al vroeg. 

“stay above the wicked and fly” :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

“stay above the wicked and fly” :)

Hoeveel Wampums zou je vandaag voor een bevervel geven? Dit staat natuurlijk los van een Sabbatsjaar waarin alle schulden op nul kunnen gezet worden, de schuldeisers doen er geen verlies aan zoals vaak verkeerdelijk wordt gedacht. Ik weet het, het is maar een voetnoot maar toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Hoeveel Wampums zou je vandaag voor een bevervel geven? Dit staat natuurlijk los van een Sabbatsjaar waarin alle schulden op nul kunnen gezet worden, de schuldeisers doen er geen verlies aan zoals vaak verkeerdelijk wordt gedacht. Ik weet het, het is maar een voetnoot maar toch.

We blijven natuurlijk wel voorstander van een monetaire reset waar de schulden en al zeker de interesten kwijtgescholden worden. 

Ik ben daar geen tegenstander van, nooit geweest. Wel besef ik dat “het willen” niet gelijk staat aan “het gedaan krijgen”. Onze invloed is daarvoor te klein broeder. Je kan een ander daar onmogelijk de zondebok van maken. Het is wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

We blijven natuurlijk wel voorstander van een monetaire reset waar de schulden en al zeker de interesten kwijtgescholden worden. Ik ben daar geen tegenstander van, nooit geweest. Wel besef ik dat “het willen” niet gelijk staat aan “het gedaan krijgen”. Onze invloed is daarvoor te klein broeder. Je kan een ander daar onmogelijk de zondebok van maken. Het is wat het is.

En zo worden we getuige van een tragische absurditeit, als een strijd tegen een probleem dat in essentie al opgelost is. Denk je dat God of Jezus ons gaat komen uitleggen dat we dat zelf ook wel kunnen bedenken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

En zo worden we getuige van een tragische absurditeit, als een strijd tegen een probleem dat in essentie al opgelost is. Denk je dat God of Jezus ons gaat komen uitleggen dat we dat zelf ook wel kunnen bedenken?

Het is reeds bedacht, maar we strijden tegen degene die de verandering onmogelijk maken. Principes en overheden.

eerst de bron, dan kunnen we uitvoeren wat God ons instinctief meegaf. Nu worden we misleidt, de grote misleiding = deze tijd. 

De misleiding verdeelt u en mij. Terwijl we in wezen hetzelfde willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het is reeds bedacht, maar we strijden tegen degene die de verandering onmogelijk maken. Principes en overheden. eerst de bron, dan kunnen we uitvoeren wat God ons instinctief meegaf. Nu worden we misleidt, de grote misleiding = deze tijd. 

Deze tijd duurt al meer dan 2000 jaar, denk dat we ons beter naar onze gemeenschap kunnen begeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Deze tijd duurt al meer dan 2000 jaar, denk dat we ons beter naar onze gemeenschap kunnen begeven.

Ach broeder, denk jij dat ik die gemeenschap blind volg? Velen denken dus echt dat de duivel reeds verslagen is. Ik ben akkoord als men dit geestelijk benadert, echter is diens toorn nog levendig aanwezig. Het kind is quasi overal met badwater weg gegooid. Ik ben daar nog een vreemdeling he en geloof me, ik pas niet snel ergens bij.  Weet je vast wel haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ach broeder, denk jij dat ik die gemeenschap blind volg? Velen denken dus echt dat de duivel reeds verslagen is. Ik ben akkoord als men dit geestelijk benadert, echter is diens toorn nog levendig aanwezig. Het kind is quasi overal met badwater weg gegooid. Ik ben daar nog een vreemdeling he en geloof me, ik pas niet snel ergens bij.  Weet je vast wel haha

Het is beter de wereld te verzaken om dan te wachten op de anderen, zo wordt het makkelijker om dat wat we weten te verdringen. Hier expressie aan geven leidt immers tot sociale uitsluiting, alleen bij het christendom kunnen we dan nog terecht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is beter de wereld te verzaken om dan te wachten op de anderen, zo wordt het makkelijker om dat wat we weten te verdringen. Hier expressie aan geven leidt immers tot sociale uitsluiting, alleen bij het christendom kunnen we dan nog terecht. 

Er zijn vele wegen.... maar er is ook een smal pad. Vanuit deze matrix waarop we geconditioneerd zijn op de listigheden van de duivel lijkt die weg misschien niet zo aanlokkend. Het is makkelijker prooi te zijn voor andere verleidingen. 

Maar wederom, je kan van stront boetseren wat je wil, het is en blijft stront. Eerst moet de bron aangepakt worden of geschiedenis blijft zich herhalen, enter Jesus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Er zijn vele wegen.... maar er is ook een smal pad. Vanuit deze matrix waarop we geconditioneerd zijn op de listigheden van de duivel lijkt die weg misschien niet zo aanlokkend. Het is makkelijker prooi te zijn voor andere verleidingen.  Maar wederom, je kan van stront boetseren wat je wil, het is en blijft stront. Eerst moet de bron aangepakt worden of geschiedenis blijft zich herhalen, enter Jesus.

Ben je gek, dat zou betekenen dat we ons verstand dienen te gebruiken. Kunnen ons beter gewoon aanpassen aan de leiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Dan weet je ook hoe een Sabbatsjaar eenvoudig kan georganiseerd worden, misschien vertellen ze je dat niet? 

Wijs je nu naar mijn kerk terwijl je op dat punt beter naar de roverheid wijst? Gedenk daarbij eens dividenten die P en T hedendaags beïnvloeden. Wie heeft dat in zak? Een kerk of de elite van de globalisten?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid