Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei TTC:

Wie probeer je te misleiden?

Jij probeert mij te misleiden op basis van vooroordelen van de gemeenschap waar ik wens gevormd te worden. Je begon over de fishervergelijking en zei dat “ze” me dat bewust niet zeggen toe te passen met een sabbatsjaar, juist? Dus met ze bedoelde je de kerk? Ik wijs dan naar mensen die hedendaags de P en T beïnvloeden en ik zou misleiden? Neen ik poog je de bron ervan aan te wijzen. Dat zijn niet de kleine gemeenschappen maar geldreuzen. De geldreus is onzichtbaar en de christen makkelijke prooi. Ben jij daarom zo islam gezind? ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij probeert mij te misleiden op basis van vooroordelen van de gemeenschap waar ik wens gevormd te worden. Je begon over de fishervergelijking en zei dat “ze” me dat bewust niet zeggen toe te passen met een sabbatsjaar, juist? Dus met ze bedoelde je de kerk? Ik wijs dan naar mensen die hedendaags de P en T beïnvloeden en ik zou misleiden? Neen ik poog je de bron ervan aan te wijzen. Dat zijn niet de kleine gemeenschappen maar geldreuzen. De geldreus is onzichtbaar en de christen makkelijke prooi. Ben jij daarom zo islam gezind? ?

Een Sabbatsjaar bestaat al veel langer, methodisch is dat steeds hetzelfde. Het enige verschil is dat we nu computers hebben waardoor dat veel sneller kan, het is een optie die tijdloos is voor steeds hetzelfde probleem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Een Sabbatsjaar bestaat al veel langer, methodisch is dat steeds hetzelfde. Het enige verschil is dat we nu computers hebben waardoor dat veel sneller kan, het is een optie die tijdloos is voor steeds hetzelfde probleem. 

En datzelfde probleem kan aangepakt worden, Hij stierf aan het kruis ons die weg te,tonen. Het zal blijven duren tot de Armageddon. Waarom ook waarde hechten aan systemen die onze verlossing letterlijk tegenhouden en vermoorden? Van stof tot stof he...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En datzelfde probleem kan aangepakt worden, Hij stierf aan het kruis ons die weg te,tonen. Het zal blijven duren tot de Armageddon. Waarom ook waarde hechten aan systemen die onze verlossing letterlijk tegenhouden en vermoorden? Van stof tot stof he...

Je ziet het niet zonder die weg doorlopen te hebben, dat behoort tot dat andere topic eigenlijk. Technisch gezien is er dus weinig aan de hand, door het non-lineaire kenmerk zal die overgang voor velen als mysterieus ervaren worden. Zo werkt het nu eenmaal, kunnen we niets aan veranderen en hoeft ook niet. Eigenlijk wonderbaarlijk dat we dat heel de tijd vergeten zijn, er is nu terug wat hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je ziet het niet zonder die weg doorlopen te hebben, dat behoort tot dat andere topic eigenlijk. Technisch gezien is er dus weinig aan de hand, door het non-lineaire kenmerk zal die overgang voor velen als mysterieus ervaren worden. Zo werkt het nu eenmaal, kunnen we niets aan veranderen en hoeft ook niet. Eigenlijk wonderbaarlijk dat we dat heel de tijd vergeten zijn, er is nu terug wat hoop.

Je kan dan bijna stellen dat de duisternis nodig is ons tot het goede te vormen? 

En eigenlijk is dat de essentie he, we kunnen niets veranderen behalve onszelf. Stel u eens voor als iedereen christelijk zou leven, of tenminste proberen. De weg is reeds getoond, het hoeft niet vernieuwd te worden maar gewoon uitgevoerd. Daarom dat ik terug wil en niet naar de toekomst die ons nu voor ogen ligt. Dit is niet wat voor ons bedoeld was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-2-2019 om 06:29 zei TTC:
Op 10-2-2019 om 18:48 zei Tomega:

De leer van de bijbel is het naspreken van bijbelse tekst, die zich laat nalezen als tekst in eenduidigheid van context.

Op deze manier wordt het ook mogelijk om onderwerpen naar de zwijgspiraal te verdrijven, simpelweg door andere teksten tussen te voegen.

Dat lijkt waar, maar het is onzin, Wie gevoed wordt, zwijgt niet op argumenten van buiten.
Beproeft wordt of een geest uit God is, die de bijbel van binnenuit doorvorst en vat,
of dat de geest zijn houvast niet in God en de schrift vindt,
en zich dan graag laat leiden door mensen die het weten.

Wijsheid volgt beiden, en laat zich niettemin door de schrift alleen leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Je kan dan bijna stellen dat de duisternis nodig is ons tot het goede te vormen? En eigenlijk is dat de essentie he, we kunnen niets veranderen behalve onszelf. Stel u eens voor als iedereen christelijk zou leven, of tenminste proberen. De weg is reeds getoond, het hoeft niet vernieuwd te worden maar gewoon uitgevoerd. Daarom dat ik terug wil en niet naar de toekomst die ons nu voor ogen ligt. Dit is niet wat voor ons bedoeld was.

Dat is een goede start, zo zie je beter wat het betekent.

Zojuist zei Tomega:

Dat lijkt waar, maar het is onzin, Wie gevoed wordt, zwijgt niet op argumenten van buiten. Beproeft wordt of een geest uit God is, die de bijbel van binnenuit doorvorst en vat, of dat de geest zijn houvast niet in God en de schrift vindt, en zich dan graag laat leiden door mensen die het weten. Wijsheid volgt beiden, en laat zich niettemin door de schrift alleen leiden.

Zoals gezegd, er zijn verschillende manieren om onderwerpen naar de zwijgspiraal te verdrijven. Bizar genoeg gebeurt dit vaker bij onderwerpen die gelijkheid en rechtvaardigheid als grondslag kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het kan lijken dat de duisternis je sterk vormt, maar in wezen maakt ze je genadeloos. Daar dan dankbaar voor zijn zou betekenen dat ik niet vanuit de genade wil leven. De duisternis mag de P op en zal weldra plaats maken voor de enige bevoegdheid ter aarde.  

Dat is het effect waartoe een Sabbatsjaar leiden kan, het plotse besef dat we in de duisternis van schuldenbergen leven. We geraken er ook niet voorbij, heel mysterieus tot je het een beetje aandacht geeft. Dat laatste wordt gezien als de primaire voorwaarde, eerder logisch dan onbegrijpelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dat is het effect waartoe een Sabbatsjaar leiden kan, het plotse besef dat we in de duisternis van schuldenbergen leven. We geraken er ook niet voorbij, heel mysterieus tot je het een beetje aandacht geeft. Dat laatste wordt gezien als de primaire voorwaarde, eerder logisch dan onbegrijpelijk.

En dan kunnen we hier tot volgend jaar, of zelfs 6 jaar later lol, over dat sabbatsjaar praten. Wat zal het hen deren?

het is pas als je niet meer tankt, rookt, vlees overmatig consumeert, hun msm niet meer bekijkt etc je ze treft. Als we dat allemaal samen verenigd zouden doen is ons nageslacht daarmee gediend. Maar verdeeld als we zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

En dan kunnen we hier tot volgend jaar, of zelfs 6 jaar later lol, over dat sabbatsjaar praten. Wat zal het hen deren? het is pas als je niet meer tankt, rookt, vlees overmatig consumeert, hun msm niet meer bekijkt etc je ze treft. Als we dat allemaal samen verenigd zouden doen is ons nageslacht daarmee gediend. Maar verdeeld als we zijn...

Zo is het bedoeld omdat men rekening houdt met herval, maar dat is iets anders dan het tussen 0 en 2019 al 288 keer vergeten te zijn. Het is door dit periodiek te herhalen dat men hoopt dat het ook tot een gedragswijziging leidt, dit is veel moeilijker nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Zo is het bedoeld omdat men rekening houdt met herval, maar dat is iets anders dan het tussen 0 en 2019 al 288 keer vergeten te zijn. Het is door dit periodiek te herhalen dat men hoopt dat het ook tot een gedragswijziging leidt, dit is veel moeilijker nu.

Verandering komt tegenwoordig met een knaller. Daarom dat ik zeg dat God is wat het is, als je nu gelooft of niet zal God worst wezen als de orde zich zal herstellen. Dan mag de mens daar aan doen wat ie wil, het is onvermijdelijk en zeer nabij. 

Verzet is zinloos :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Verandering komt tegenwoordig met een knaller. Daarom dat ik zeg dat God is wat het is, als je nu gelooft of niet zal God worst wezen als de orde zich zal herstellen. Dan mag de mens daar aan doen wat ie wil, het is onvermijdelijk en zeer nabij. Verzet is zinloos.

En Sabbatsjaar is een serieuze knaller inderdaad, kan in principe overnacht. We kunnen niet zeggen dat God niet voorzien heeft in de middelen daartoe, methodisch is het zelfs heel eenvoudig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

En Sabbatsjaar is een serieuze knaller inderdaad, kan in principe overnacht. We kunnen niet zeggen dat God niet voorzien heeft in de middelen daartoe, methodisch is het zelfs heel eenvoudig.

Ok TTC, je hebt me overtuigd. Laat ons het sabbatsjaar terug in voeren. Welke stappen ondernemen we daarvoor om dit er door te krijgen in de wereld van vandaag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ok TTC, je hebt me overtuigd. Laat ons het sabbatsjaar terug in voeren. Welke stappen ondernemen we daarvoor om dit er door te krijgen in de wereld van vandaag?

Het is wachten op politiek, ze hebben alle informatie ontvangen. Je kan het al eens doorvertellen aan je buurman, zo krijgt hij tenminste wat informatie die hoop biedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Zoals gezegd, er zijn verschillende manieren om onderwerpen naar de zwijgspiraal te verdrijven. Bizar genoeg gebeurt dit vaker bij onderwerpen die gelijkheid en rechtvaardigheid als grondslag kennen.

Jij zegt het. Het geluk is dat elke spreker alleen getuigt van wat in de spreker is. En wat van buiten is, komt van buiten. 
Sturend spreken in bedekte termen is misleidender dan domweg botweg zeggen wat je standpunten, drijfveren of gevoelens zijn.
Want je schept daarmee een door jouzelf beheerst perspectief. Precies als die systemen en die orden die jij onderscheidt.
Wie spreekt vanuit verdekt opgestelde betere inzichten, daalt af tot wie zich schikt naar wil en gril van de verhevene.

Het onderwerp is gelijkheid en rechtvaardigheid. Waarom kan dat volgens jou niet in openheid?
Is het niet ook al vanaf het begin zo, dat openheid in zuiverheid het enige echte wapen is? 

Het enige zuivere komt van God. Daar komt zelfs jij niet tussen.
Het verval van het sabbatsjaar is niet op 7-jaarsbasis.
Maar het is de val van de sabbat zelf. De wet zegt: 6 dagen werken, één dag rust,
om te doen wat in de hemel wordt gedaan. Op de sabbat is niemand baas en niemand knecht.
Op de sabbat is niemand bezig met wat van deze aarde is.
Op de sabbat is elk oog op de hemel, en de rust van niets meer zelf hoeven doen of hebben. 
Dit is de sabbat die ook in de kerken is gebroken, en heeft afgedaan,
en omgetornd in een samenkomstaanwezigheidsgebod.

Dat is norm ten voorbeeld van elke week; 
in 2020 al 105.000 keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Tomega:

Jij zegt het. Het geluk is dat elke spreker alleen getuigt van wat in de spreker is. En wat van buiten is, komt van buiten. Sturend spreken in bedekte termen is misleidender dan domweg botweg zeggen wat je standpunten, drijfveren of gevoelens zijn. Want je schept daarmee een door jouzelf beheerst perspectief. Precies als die systemen en die orden die jij onderscheidt. Wie spreekt vanuit verdekt opgestelde betere inzichten, daalt af tot wie zich schikt naar wil en gril van de verhevene. Het onderwerp is gelijkheid en rechtvaardigheid. Waarom kan dat volgens jou niet in openheid? Is het niet ook al vanaf het begin zo, dat openheid in zuiverheid het enige echte wapen is? Het enige zuivere komt van God. Daar komt zelfs jij niet tussen. Het verval van het sabbatsjaar is niet op 7-jaarsbasis. Maar het is de val van de sabbat zelf. De wet zegt: 6 dagen werken, één dag rust, om te doen wat in de hemel wordt gedaan. Op de sabbat is niemand baas en niemand knecht. Op de sabbat is niemand bezig met wat van deze aarde is. Op de sabbat is elk oog op de hemel, en de rust van niets meer zelf hoeven doen of hebben. Dit is de sabbat die ook in de kerken is gebroken, en heeft afgedaan, en omgetornd in een samenkomstaanwezigheidsgebod. Dat is norm ten voorbeeld van elke week; in 2020 al 105.000 keer.

Alle slaven worden dan bevrijd, het is een hele omwenteling.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het is wachten op politiek, ze hebben alle informatie ontvangen. Je kan het al eens doorvertellen aan je buurman, zo krijgt hij tenminste wat informatie die hoop biedt.

Ah wachten op de politiek schept u nog hoop? Sorry maar, ... lol?

11 minuten geleden zei TTC:

Alle slaven worden dan bevrijd, het is een hele omwenteling.

De slaaf heeft anno 2019 redelijk wat vrijheid veel slavernij te verbannen uit diens leven, maar ze kiezen er dikwijls bewust voor omdat dat gemakkelijker is.

bewerkt door Fundamenteel
+ voor
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Alle slaven worden dan bevrijd, het is een hele omwenteling.

Zeker. Maar jij moet als geen ander weten dat een omwenteling de systemen niet verandert.
Waar het hart niet verandert, verandert een revolutie ook niets.
Maar belangrijker: wie meent de systemen en machten van deze wereld te moeten beïnvloeden,
die krijgt inderdaad plaats en ruimte en macht; want hij wordt de nieuwe misleider met een systeem.

En de vraag is dan of jij het systeem wilt hervormen, of bewustzijn van de realiteit,
dat alles wat het vlees zoekt, intrinsiek waardeloos is en bij voorbaat verloren heeft.

Inzicht brengt afstand tot het vlees.
Nuchterheid en erkenning van de tijdelijkheid, brengt relativering en zicht op een ander.
IJdelheid brengt de behoefte om te herstructureren,
zodat een ander nieuwe systemen kan vestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ah wachten op de politiek schept u nog hoop? Sorry maar, ... lol?

Het is jouw buurman die ze verkiest, het is tegen hem dat je het kan doorvertellen. Anders krijg je te maken met de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit, je buurman heeft dat zelf (nog) niet in de gaten.

1 minuut geleden zei Tomega:

Zeker. Maar jij moet als geen ander weten dat een omwenteling de systemen niet verandert. Waar het hart niet verandert, verandert een revolutie ook niets. Maar belangrijker: wie meent de systemen en machten van deze wereld te moeten beïnvloeden, die krijgt inderdaad plaats en ruimte en macht; want hij wordt de nieuwe misleider met een systeem. En de vraag is dan of jij het systeem wilt hervormen, of bewustzijn van de realiteit, dat alles wat het vlees zoekt, intrinsiek waardeloos is en bij voorbaat verloren heeft. Inzicht brengt afstand tot het vlees. Nuchterheid en erkenning van de tijdelijkheid, brengt relativering en zicht op een ander. IJdelheid brengt de behoefte om te herstructureren, zodat een ander nieuwe systemen kan vestigen.

Kunnen dat in normale bewoordingen uitleggen, mensen zijn echt zo dom niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het is jouw buurman die ze verkiest, het is tegen hem dat je het kan doorvertellen. Anders krijg je te maken met de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit, je buurman heeft dat zelf (nog) niet in de gaten.

Kunnen dat in normale bewoordingen uitleggen, mensen zijn echt zo dom niet.

Als onze politieke keuze geen invloed meer uitoefent is hem overtuigen op die manier een verschil te maken zinloos he. Ik raad mijn buur eerder aan niet te stemmen. Het is iets echt maken wat ons niet ter dienste staat maar benadeelt. Het is slavernij in haar puurste vorm, echter krijgt u de illusie vrij te zijn. Ow woepidoew.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Als onze politieke keuze geen invloed meer uitoefent is hem overtuigen op die manier een verschil te maken zinloos he. Ik raad mijn buur eerder aan niet te stemmen. Het is iets echt maken wat ons niet ter dienste staat maar benadeelt. Het is slavernij in haar puurste vorm, echter krijgt u de illusie vrij te zijn. Ow woepidoew.

En straks weer klagen over de Duivel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Kunnen dat in normale bewoordingen uitleggen, mensen zijn echt zo dom niet.

Leraar, onderwijs jezelf. Jouw lessen leren dat het zien en weten niet afdoende helpt.
De enige grond waarop jij staat, is dat je verder kunt zien, en weet dat je dat uit kunt leggen. 
Wat maakt jou dat verschillend van een gelovige met een leer?
De waarheid wordt alleen gezocht en gediend door haar kinderen,
terwijl de geesten van de tijd veel meer en veel machtiger zijn.

De paradox is dat de veronderstelde kinderen van waarheid, gerechtigheid en vrede,
niet hun doel najagen in strijd en moeite om hun vaders te dienen; maar zij zoeken rust en vrede.
Het zijn sabbatsovertreders, omdat zij de rust die de vaders in volheid en volkomenheid bieden,
niet zoeken om die te bereiken en vieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

En straks weer klagen over de Duivel?

Bwa klagen zou ik dat niet noemen. Ik ben voorzichtig met de duivel, zoals ik een storm zou respecteren. Begrijp je?

weet je hoe hard ik aangevallen ben? Misschien gaf ik me wel gewonnen om het makkelijker te maken. Maar de duivel is echt en het christendom is daarin onze beste bescherming tegen de storm. De strijd aangaan maakt de duivel alleen maar sterker en meer geslepen. Deze weerstaan stopt diens invloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bwa klagen zou ik dat niet noemen. Ik ben voorzichtig met de duivel, zoals ik een storm zou respecteren. Begrijp je? weet je hoe hard ik aangevallen ben? Misschien gaf ik me wel gewonnen om het makkelijker te maken. Maar de duivel is echt en het christendom is daarin onze beste bescherming tegen de storm. De strijd aangaan maakt de duivel alleen maar sterker en meer geslepen. Deze weerstaan stopt diens invloed.

Je buurman is nu de Duivel, hij spreekt hem gewoon na. Maar dat wil je niet tegen je buurman gaan zeggen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid