Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

6 minuten geleden zei Tomega:

Leraar, onderwijs jezelf. Jouw lessen leren dat het zien en weten niet afdoende helpt. De enige grond waarop jij staat, is dat je verder kunt zien, en weet dat je dat uit kunt leggen. Wat maakt jou dat verschillend van een gelovige met een leer? De waarheid wordt alleen gezocht en gediend door haar kinderen, terwijl de geesten van de tijd veel meer en veel machtiger zijn. De paradox is dat de veronderstelde kinderen van waarheid, gerechtigheid en vrede, niet hun doel najagen in strijd en moeite om hun vaders te dienen; maar zij zoeken rust en vrede. Het zijn sabbatsovertreders, omdat zij de rust die de vaders in volheid en volkomenheid bieden, niet zoeken om die te bereiken en vieren.

Een Sabbatsjaar wordt vandaag vertaald als Modern Debt Jubliee, is gewoon terug te vinden op internet. En sterker, er zijn zelfs verschillende varianten mogelijk, eerder een luxeprobleem dus.

Zojuist zei Fundamenteel:

De mens is geen duivel. Maar is wel algemeen bekeken onder diens hypnose als de ratten van Hamel. Of zoiets.

Het ontbreekt hem aan informatie, je wil hem dit ook niet vertellen waardoor hij daar onwetend over blijft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

 

Het ontbreekt hem aan informatie, je wil hem dit ook niet vertellen waardoor hij daar onwetend over blijft. 

Ik ben God de Vader niet he. Gros van mijn buren zijn overigens moslims. Wij leven in vrede samen en later ieder in zijn/haar waarde/waarheid. Op enkele uitzonderingen na :) Maar allemaal wachten we de verlosser in vrede af, op een paar uitzonderingen na :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik ben God de Vader niet he. Gros van mijn buren zijn overigens moslims. Wij leven in vrede samen en later ieder in zijn/haar waarde/waarheid. Op enkele uitzonderingen na  Maar allemaal wachten we de verlosser in vrede af, op een paar uitzonderingen na :)

Denk dat ze blij gaan zijn, hoop alleen dat de schok niet te groot is. Ik zou het wel voorzichtig aanbrengen, er bestaan nogal wat misinterpretaties over deze materie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Denk dat ze blij gaan zijn, hoop alleen dat de schok niet te groot is. Ik zou het wel voorzichtig aanbrengen, er bestaan nogal wat misinterpretaties over deze materie.

Ik ben niet degene die ervoor zal zorgen dat iedere tong dezelfde naam benoemt en iedere knie voor dezelfde buigt he. Ik ben nog geen miljoenste van een zandkorrel in de zee van oneindigheid. De bevoegdheid komt De Hoogste toe en Diens wil zal geschieden. Laat de mensheid maar haar muur opknallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik ben niet degene die ervoor zal zorgen dat iedere tong dezelfde naam benoemt en iedere knie voor dezelfde buigt he. Ik ben nog geen miljoenste van een zandkorrel in de zee van oneindigheid. De bevoegdheid komt De Hoogste toe en Diens wil zal geschieden. Laat de mensheid maar haar muur opknallen.

Alle beetjes helpen, zo help je God een handje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als ik het nog niet volledig persoonlijk op mezelf toegepast krijg... Ik ben een schaap he, geen bok noch herder. Panta rhei.

Dat is de primaire voorwaarde zoals eerder gezegd, een mens kan niet nuchter oordelen over iets dat hij niet kent. En door dat al zolang te vergeten is dat natuurlijk niet beter geworden, dat is nu eenmaal het nogal hardnekkige neveneffect.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is de primaire voorwaarde zoals eerder gezegd, een mens kan niet nuchter oordelen over iets dat hij niet kent. En door dat al zolang te vergeten is dat natuurlijk niet beter geworden, dat is nu eenmaal het nogal hardnekkige neveneffect.

Nu, volg het geld. Waar komt ge finaal uit? Pas diezelfde bovenstaande tekst daar dan eens op toe?

Jezus zegt, oordeel niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je blijft maar hangen in die toxische omgeving, hierdoor zie je het andere niet.

Zie je dan niet dat onze evolutie onvermijdelijk op een kunstmatige realiteit afstevent? Dat onze realiteitsbelevenis DE toxische omgeving is? Het is verweven aan uw iedere consumptie en alleen God kan ons daarvan verlossen, wat Hij ook beloofd heeft te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zie je dan niet dat onze evolutie onvermijdelijk op een kunstmatige realiteit afstevent? Dat onze realiteitsbelevenis DE toxische omgeving is? Het is verweven aan uw iedere consumptie en alleen God kan ons daarvan verlossen, wat Hij ook beloofd heeft te doen.

Je blijft het maar doen, alsof atomen natuurlijk zijn wellicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Je blijft het maar doen, alsof atomen natuurlijk zijn wellicht?

Wel de kans is fat dat we in een simulatie leven. Wat het ook is, we hebben tekens gekregen en de weg is ons getoond. Daar iets naast bedenken is afgodderij. Kijkt hoe de mensheid materie bewerkt. Bomen worden tafels, oerwouden verdwijnen voor kokosolie, sojaproducten, veeteelt, ... Alles wat de mensheid aanraakt verandert in stront, als mens wordt het dan wel eens tijd te ontwaken. Stilstand bereiken, afstand nemen en de zaak maar eens vanop afstand observeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wel de kans is fat dat we in een simulatie leven. Wat het ook is, we hebben tekens gekregen en de weg is ons getoond. Daar iets naast bedenken is afgodderij. Kijkt hoe de mensheid materie bewerkt. Bomen worden tafels, oerwouden verdwijnen voor kokosolie, sojaproducten, veeteelt, ... Alles wat de mensheid aanraakt verandert in stront, als mens wordt het dan wel eens tijd te ontwaken. Stilstand bereiken, afstand nemen en de zaak maar eens vanop afstand observeren. 

We hebben het hier over een Sabbatsjaar, dat zegt enkel dat alle schulden eenmalig opgelost worden. Het zegt niets over wat nadien gebeurt, dit kan hetzelfde worden of een andere manier van samenleven zonder al die haat en negatieve gedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

We hebben het hier over een Sabbatsjaar, dat zegt enkel dat alle schulden eenmalig opgelost worden. Het zegt niets over wat nadien gebeurt, dit kan hetzelfde worden of een andere manier van samenleven zonder al die haat en negatieve gedachten.

Precies wat ik je wil zeggen, zolang degene die nu de controle uitoefenen de macht behouden zal er nooit iets veranderen. Met of zonder sabbatsjaar, dus eerst de bron en dan pas de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Precies wat ik je wil zeggen, zolang degene die nu de controle uitoefenen de macht behouden zal er nooit iets veranderen. Met of zonder sabbatsjaar, dus eerst de bron en dan pas de rest.

Waarom zou je niet de middelen gebruiken die God geschonken heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Doe ik elke dag met dankbaarheid. Maar ik poog de middelen van Babylon te vermijden. Geld is geen middel van God he.

Met een Sabbatsjaar wordt het des te duidelijker hoe absurd die geldzwendel is, dat is het middel van God om regelmatig in te grijpen. Maar God heeft mensen ook een vrije wil gegeven, anders zouden ze niet eens kunnen zondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Met een Sabbatsjaar wordt het des te duidelijker hoe absurd die geldzwendel is, dat is het middel van God om regelmatig in te grijpen. Maar God heeft mensen ook een vrije wil gegeven, anders zouden ze niet eens kunnen zondigen.

Maar de macht op deze wereld ligt bij de goddelozen, dus dat dit niet meer uitgevoerd wordt kan je het christendom niet kwalijk nemen. En dat je zo licht over het jodendom en diens invloed op het monetaire gaat begrijp ik helemaal niet. Neen de christenen doen al 2000 jaar geen sabbatsjaar dus zij zijn de schuld van alles?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid