Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de macht op deze wereld ligt bij de goddelozen, dus dat dit niet meer uitgevoerd wordt kan je het christendom niet kwalijk nemen. En dat je zo licht over het jodendom en diens invloed op het monetaire gaat begrijp ik helemaal niet. Neen de christenen doen al 2000 jaar geen sabbatsjaar dus zij zijn de schuld van alles?

Waarom zou je steeds naar schuldigen zoeken, we kunnen het morgen doen en dan is alles vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat de wet aan de Joden is gegeven en niet aan de heidense « kerk ». We laten ons toch ook niet besnijden? We vieren het Loofhutten feest niet, noch het feest der eerstelingen. Zie Lev. 23 Arista

Het is de leer van de Bijbel niet van de JG. 

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd.  1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit va

Zojuist zei Fundamenteel:

We kunnen dat morgen niet doen in de wereld van vandaag, indien wel : lead us the way.

Alle informatie werd aan politiek overhandigd, misschien kan jij het al eens tegen je buurman zeggen. In het andere geval krijgen we te maken met de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit, we weten inmiddels tot wat zoiets kan leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Alle informatie werd aan politiek overhandigd, misschien kan jij het al eens tegen je buurman zeggen. In het andere geval krijgen we te maken met de elementen van beperkte- en/of begrensde rationaliteit, we weten inmiddels tot wat zoiets kan leiden.

Zoals JG van deur tot deur gaan en het goede nieuws, enfin sabbatsjaar, verkondigen? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Mag ook, probeer het dan wel correct uit te leggen.

Ik heb geen bekeringsdrang. Regelmatig hoor ik klaagliederen uit vorige generaties, ik ben dan precies de duivel door op te merken dat ze op partijen stemden die ons allen hierheen brachten. 

Het is nochtand vrij simpel. De mens is niet in staat iets op te lossen vanuit de stand waarin deze geconditioneerd is. 1 oplossing brengt 1000 nieuwe problemen. Goed doen voor y gaat ten koste van x enzovoort, dat sneeuwbalt al 6000 jaar verder zo ... 

Als ik 1 ding aan de mensheid wil meegeven? Stop met wat je bezig bent, keer het de rug toe en buig voor God. Maar niets in mij is gedreven dat te doen,waarom zou ik ook.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik heb geen bekeringsdrang. Regelmatig hoor ik klaagliederen uit vorige generaties, ik ben dan precies de duivel door op te merken dat ze op partijen stemden die ons allen hierheen brachten. Het is nochtand vrij simpel. De mens is niet in staat iets op te lossen vanuit de stand waarin deze geconditioneerd is. 1 oplossing brengt 1000 nieuwe problemen. Goed doen voor y gaat ten koste van x enzovoort, dat sneeuwbalt al 6000 jaar verder zo ... Als ik 1 ding aan de mensheid wil meegeven? Stop met wat je bezig bent, keer het de rug toe en buig voor God. Maar niets in mij is gedreven dat te doen,waarom zou ik ook.

Dan hoef je ook niet te klagen over de Duivel, het gaat hier over de toekomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dan hoef je ook niet te klagen over de Duivel, het gaat hier over de toekomst. 

Zullen we eens naar Parijs gaan op een zaterdag? De val van het globalisme is prioriteit. Laat de schapen van Babylon maar het klimaat voor godsdienst nemen en anderen dan weer de economie. Maar de toekomst is glashelder, Armageddon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Zullen we eens naar Parijs gaan op een zaterdag? De val van het globalisme is prioriteit. Laat de schapen van Babylon maar het klimaat voor godsdienst nemen en anderen dan weer de economie. Maar de toekomst is glashelder, Armageddon.

Uiteraard, we doen dit zo al meer dan 2000 jaar, net doen alsof er geen alternatieven bestaan. Heel mysterieus maar dat baart ons geen zorgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het zal zo worden zoals we denken, alle prachtige studies ten spijt.

Zoals Dries Vanlangenhove? Omdat hij niet meeloopt in de linkse propagandamolen zijn studies weigeren en schorsen?

ja wat is onderwijs anno 2019 dan nog waard? Of waar leerkrachten studenten verplichten te spijbelen voor het klimaat? Ook ons onderwijs is doorspekt door den bozen zoals Hitler dat vroeger gebruikte. Wake up 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zoals Dries Vanlangenhove? Omdat hij niet meeloopt in de linkse propagandamolen zijn studies weigeren en schorsen? ja wat is onderwijs anno 2019 dan nog waard? Of waar leerkrachten studenten verplichten te spijbelen voor het klimaat? Ook ons onderwijs is doorspekt door den bozen zoals Hitler dat vroeger gebruikte. Wake up 

Misschien begrijp je niet goed hoe zo'n Sabbat kan verlopen? Ik bedoel dan technisch gezien?

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoals Dries Vanlangenhove?

Vraag anders Dries eens naar z'n kennis hierover, die kent deze materie alsof hij het zelf bedacht heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Misschien begrijp je niet goed hoe zo'n Sabbat kan verlopen? Ik bedoel dan technisch gezien?

Maar jawel. Wat jij faalt te begrijpen is dat de nieuwe wereldorde geen prioriteit van God maakt. Ze dienen een andere, de tegenstander.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar jawel. Wat jij faalt te begrijpen is dat de nieuwe wereldorde geen prioriteit van God maakt. Ze dienen een andere, de tegenstander.

Daar gaat het helemaal niet om, het wil gewoon zeggen dat we ons bezighouden met problemen die eigenlijk niet bestaan. Dat is de onwetendheid waarover gesproken wordt, zo het in de boekjes staat die je altijd napraat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Daar gaat het helemaal niet om, het wil gewoon zeggen dat we ons bezighouden met problemen die eigenlijk niet bestaan. Dat is de onwetendheid waarover gesproken wordt, zo het in de boekjes staat die je altijd napraat.

Een sabbatsjaar technisch toepassen is oa de schulden kwijtschelden. Iedere zes jaar een jaar rust nemen en de samenleving evalueren. Echter die op de troon laten die evaluatie niet meer toe en rammen hun eigen visie iedereen door de stroot. 

Jij gelooft dat die machthebbers nog oren naar ons hebben terwijl ze ons vermoorden en zichzelf daar de nobelprijs van vrede voor geven? Draconisch is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een sabbatsjaar technisch toepassen is oa de schulden kwijtschelden. Iedere zes jaar een jaar rust nemen en de samenleving evalueren. Echter die op de troon laten die evaluatie niet meer toe en rammen hun eigen visie iedereen door de stroot. Jij gelooft dat die machthebbers nog oren naar ons hebben terwijl ze ons vermoorden en zichzelf daar de nobelprijs van vrede voor geven? Draconisch is dat.

Niet kwijtschelden, oplossen. Je lijkt bijna op de Duivel die kost wat kost desinformatie wil verspreiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Niet kwijtschelden, oplossen. Je lijkt bijna op de Duivel die kost wat kost desinformatie wil verspreiden.

Ofja oplossen dan. Dat verander weinig aan de machthebbers over het huidige monetaire systeem. Schulden bepalen hun macht he.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ofja oplossen dan. Dat verander weinig aan de machthebbers over het huidige monetaire systeem. Schulden bepalen hun macht he.

Het maakt niets uit, je hebt nog nooit een kosten/baten-analyse opgemaakt. Het deert ons allemaal niet, als we maar kunnen vechten en strijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het maakt niets uit, je hebt nog nooit een kosten/baten-analyse opgemaakt. Het deert ons allemaal niet, als we maar kunnen vechten en strijden.

Dat maak jij ervan, maar is daarom geen waarheid. Het is een waanbeeld, net zoals denken dat we morgen even een sabbatsjaar kunnen bereiken. Die hun macht verwerven met schulden en onderdrukking gaan natuurlijk,geweldloos opzij staan. Voorwaar, het geschiede zo .... helaas. Jij wil oorlog want er is,geen vrede zonder er voor te vechten.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat maak jij ervan, maar is daarom geen waarheid. Het is een waanbeeld, net zoals denken dat we morgen even een sabbatsjaar kunnen bereiken. Die hun macht verwerven met schulden en onderdrukking gaan natuurlijk,geweldloos opzij staan. Voorwaar, het geschiede zo .... helaas. Jij wil oorlog want er is,geen vrede zonder er voor te vechten.

Interessant, geef die kosten/baten-analyse dan eens. Zeer benieuwd, oprecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Interessant, geef die kosten/baten-analyse dan eens. Zeer benieuwd, oprecht.

Ik heb die niet gemaakt en ga deze nog niet eens maken en neen ik ga deze er ook niet op nalezen.

concreet: ik ben voorstander een sabbatsjaar in te voeren. Lead the way! Maar stuur me niet naar mijn buur he, stel u voor als Jezus zo zou werken. “Mensen de verlossing is nabij, overtuig uw buur.” Honestly????

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik heb die niet gemaakt en ga deze nog niet eens maken en neen ik ga deze er ook niet op nalezen. concreet: ik ben voorstander een sabbatsjaar in te voeren. Lead the way! Maar stuur me niet naar mijn buur he, stel u voor als Jezus zo zou werken. “Mensen de verlossing is nabij, overtuig uw buur.” Honestly????

Je mag dit zelfs niet weten, de rest ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Niet kwijtschelden, oplossen.

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd. 

Op 18-12-2018 om 12:58 zei Tomega:

1. Elk weldenkend mens weet dat elke lening diefstal is. De nieuwe lener snoept met een belofte uit de toekomst uit de taart van de bestaande bezitters.
2. Elk weldenkend mens weet dat marktwerking diefstal is van de eigen economie, door grotere marges te halen bij een ander.
3. Elk weldenkend mens weet dat de financiële crisisbeheersing voeding blijft geven aan een draak met vele koppen.
4. Elk weldenkend mens weet, dat de intrinsieke waarde van geld de economie is (het bezit) waarop dat geld draait;
en helemaal niet het vertrouwen in het geld zelf.

1. Een lening is toestemming tot een aanspraak op bestaand bezit van anderen, die wordt gefinancierd met geld dat er helemaal niet is,
en met een waarborg van arbeid die niet in het heden is. Technisch is dat de verpanding en exploitatie van de toekomst van een bestaand mensenleven.
2. Een markt zorgt voor het verdelen van de overschotten met degenen die deelnemen. Marktwerking zorgt ervoor dat de eigen deelname aan de eigen kringloop wordt ontgaan en misbruikt om elders grotere marges te halen, dan in de eigen kringloop mogelijk is.
3. Elke oplossing wordt gegeven onder het stellen van waarborgen voor wie het systeem bewaken, instandhouden en uitmelken: de financiers.
4. Geld is niets. Het bestaat bij de gratie van de economie of de materie waaraan het wordt gekoppeld. Zou het niet zonder zekere onderliggende waarde gemaakt mogen worden, dan stijgen alle bezittingen explosief in waarde. Zoals het u is, is het waardeloos net zoals goud waardeloos is: je kunt geld lenen om het aan te schaffen, wat maakt dat per saldo alleen de lening echte waarde vertegenwoordigt.
5. Ons huidige geld bestaat niet eens; het is er echt niet en iedereen weet dat. Tegelijk ophalen gaat niet, en reserves worden alleen in theorie teruggeschroefd, omdat gelijktijdige waardestijging van financieringen hoger is. En het is geen geld maar een verzekering: wie het nodig heeft kan met een claim indienen bij een bank die zelf commissionair is en het moet halen bij de centrale bank die optreedt als herverzekeraar. En als er een ramp optreedt is elk bedrag verzekerd voor 100.000 totaal waardeloze euro's. 

Bij een zodanig zwak fundament als het huidige systeem, begrijp ik werkelijk niet hoe jij kunt spreken over sabbatsjaren. Ga lekker slapen of wordt wakker en begin je nieuwe dag met een sabbatsdag: wees goed, eerlijk, rechtlijning, helder, en open. En ga naar je buurman en zeg hem dat het sabbatsjaar in jouw hart is aangebroken, en deel hem van je bezit. En als je dat niet meer hebt, zul je ontdekken dat alleen al het denken in termen van bezit, al in strijd is met je eigen sabbatsjaar. Want materie dient tot niets. En waar het wèl massief aandacht krijgt, daar is het meest gebruikte sociale correctiemiddel: economische sancties.

Wie dan nog fiducie heeft in het heersende systeem van materie en welvaart, die heeft ergens iets gemist.
Maar waarom zou iemand zich met dit soort zaken willen inlaten en vermoeien, als de werkelijkheid niet materie is,
maar intrinsieke kracht en duurzame eeuwigheids waarden van recht, waarheid, en barmhartigheid?

Wil je concreet gedachten hebben bij de praktische kant van sabbatsdenken in een christelijke levensstijl,
lees dan "De koninklijke weg" van Frans Horsthuis: http://www.lulu.com/shop/frans-horsthuis/de-koninklijke-weg/ebook/product-12912514.html.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Tomega:

Het systeem kan helemaal geen sabbatsjaar verwerken, als het systeem zelf geen fundamenten heeft. Dat was al eerder genoemd. 

Heb je daar wel enige kennis over?

6 uur geleden zei Tomega:

4. Geld is niets. Het bestaat bij de gratie van de economie of de materie waaraan het wordt gekoppeld. Zou het niet zonder zekere onderliggende waarde gemaakt mogen worden, dan stijgen alle bezittingen explosief in waarde.

Op basis van deze assumptie zou een volwassen dialoog moeten ontstaan, onmogelijk. Deze veronderstelling berust op niets, het is een manier van denken die slechts de malaise in de schijnwerpers zet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid