Spring naar bijdragen
Marieke587

Vaccineren of niet?

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei Aristarkos:

We kunnen het ook omdraaien, kom jij nou eens met bewijs dat het niet zo is. 

Lekker makkelijke he, de bewijslast omdraaien, maar zo werkt het niet. Diegene die de claim doet zal deze moeten aantonen. Er wordt hoog van de toren geblazen dat vaccineren autisme kan veroorzaken. Vooralsnog geen bewijs.

"What can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence."

Maar bekijk anders het onderzoek wat Mullog eerder aandroeg: https://annals.org/aim/article-abstract/2727726/measles-mumps-rubella-vaccination-autism-nationwide-cohort-study

58 minuten geleden zei Aristarkos:

Zolang jij klakkeloos gelooft in de veiligheid van vaccinatie sta je voor de spiegel te praten en dat besef je niet.

Wederom zomaar een aanname. Je weet helemaal niet of ik dit allemaal "klakkeloos" geloof. Ik ben niet zo goedgelovig dat ik zomaar een pdf-je geloof waarin staat dat dat men vermoedt dat vaccineren autisme veroorzaakt. Ik zie daar graag bewijs voor. Net zoals je andere claim die je niet wilde onderbouwen of bewijzen. Veel geblaat, maar weinig wol.

bewerkt door Appie B

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Mullog:

Zoals @Bastiaan73 hier vrolijk te keer gaat tegen vaccineren maar niet vies is van een tetanus spuit als de arts dat adviseert.

Waar ga ik 'vrolijk tekeer' tegen vaccineren Gollum? Het enige dat ik gedaan heb is een url van Plume kopiëren en plakken omdat Appie iets zocht maar dat niet kon vinden. En omdat Plume -terecht- geen zin had om dat weer op te zoeken. Ik citeerde vervolgens die url en vanuit die url een andere link naar dat al dan niet 'peer reviewed' onderzoek.

23 minuten geleden zei Mullog:

Ben je zelf wel gevaccineerd?

Toen ik klein was ja. En in militaire dienst.

bewerkt door Bastiaan73

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Bastiaan73:

Waar ga ik 'vrolijk tekeer' tegen vaccineren Gollum? Het enige dat ik gedaan heb is een url van Plume kopiëren en plakken omdat Appie iets zocht maar dat niet kon vinden. En omdat Plume -terecht- geen zin had om dat weer op te zoeken. Ik citeerde vervolgens die url en vanuit die url een andere link naar dat al dan niet 'peer reviewed' onderzoek.

Je weet toch hoe het werkt. Het straffen van de onschuldigen :-) 

(excuses)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Mullog:

Hoe vaak moet dat Deense onderzoek nog herhaald worden? 

https://annals.org/aim/article-abstract/2727726/measles-mumps-rubella-vaccination-autism-nationwide-cohort-study

Meer dan 650.000 kinderen over een periode van 10 jaar.

Ik vroeg bewijs en zoals ik al zei, hebben jullie dat niet:

Conclusion:

The study strongly supports that MMR vaccination does not increase the risk for autism, does not trigger autism in susceptible children, and is not associated with clustering of autism cases after vaccination. It adds to previous studies through significant additional statistical power and by addressing hypotheses of susceptible subgroups and clustering of cases.

Primary Funding Source:

Novo Nordisk Foundation and Danish Ministry of Health.

Wie zijn dat eigenlijk die Novo Nordisk Foundation?

Who are we? (https://novonordiskfonden.dk/en/about-the-foundation/)

The Novo Nordisk Foundation is an independent Danish foundation with corporate interests. The Foundation has two objectives:
1) to provide a stable basis for the commercial and research activities of the companies in the Novo Group (Novo Nordisk A/S and Novozymes A/S)
2) to support scientific, humanitarian and social causes.

Op deze site staat nog meer https://www.novonordisk.com/careers/career-programmes/mds.html

Are you a medical doctor looking for a challenging career path in a pharmaceutical company?

Dus de vos bewaakt het kippenhok, en we weten allemaal dat vossen nooit kippen eten, trouwens ik heb nog een prima brug te koop in Brooklyn....

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Appie B:

Ok, welk bewijs heeft jou ervan overtuigd dat deze vaccinaties autisme veroorzaken?

Geen enkel, maar dat maakt voor mij ook niet uit, ik wil geen vaccinaties, juist omdat het niet bewezen is dat ze veilig zijn. Zoek het maar eens na, alle tests die met vaccinaties zijn gedaan, daar hebben de fabrikanten van die vaccins een financiële vinger in de pap. Een 25 miljard dollar vinger wel te verstaan.

Aristarkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Aristarkos:

Geen enkel, maar dat maakt voor mij ook niet uit, ik wil geen vaccinaties, juist omdat het niet bewezen is dat ze veilig zijn. Zoek het maar eens na, alle tests die met vaccinaties zijn gedaan, daar hebben de fabrikanten van die vaccins een financiële vinger in de pap. Een 25 miljard dollar vinger wel te verstaan.

Aluhoedjes en vaccingekkies in overvloed hierzo. Ik zou zeggen begin je eigen antroposofische utopia en kijk wat er gebeurd, bij wijze van experiment.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vijf-horrorverhalen-over-vaccins-tegen-het-licht-en-ontkracht~bcdcfaef/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

bewerkt door Kaasjeskruid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Aluhoedjes en vaccingekkies in overvloed hierzo. Ik zou zeggen begin je eigen antroposofische utopia en kijk wat er gebeurd, bij wijze van experiment.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vijf-horrorverhalen-over-vaccins-tegen-het-licht-en-ontkracht~bcdcfaef/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

10 minuten geleden bewerkt door Kaasjeskruid

Ik ben helemaal gerustgesteld! Kijk eens hoe betrouwbaar de presentator er niet uitziet! En de papieren waar hij mee zwaait, heel overtuigend hoor. Kom op zeg....

Aristarkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Aristarkos:

Ik ben helemaal gerustgesteld! Kijk eens hoe betrouwbaar de presentator er niet uitziet! En de papieren waar hij mee zwaait, heel overtuigend hoor. Kom op zeg....

Aluhoedjes geruststellen is net zo een utopie en ook niet mijn bedoeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Onbegonnen werk want alles en iedereen die pro vaccinatie is moet wel corrupt zijn. Wetenschappers, gezondheidsorganisaties, artsen, onderzoeksinstituten: allemaal corrupt want iemand op het internet zegt het en het sluit zo goed aan bij mijn onderbuikgevoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als de revolutie uitbreekt en je prikkies niet beschikbaar zijn, of je eindelijk tot het inzicht bent gekomen dat vaccinatie niet altijd wijsheid is, weet je in ieder geval dat er hele generaties voor jou wisten dat bij een juiste verzorging het lichaam heel goed in staat is kinderziektes de baas te worden en dat er zelfs mensen zijn bij wie het eigen immuunsysteem tbc heeft gearresteerd voordat deze het lichaam ooit ziek kon maken.  God heeft jou een lichaam gegeven dat veel meer aankan dan jij denkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Plume:

Als de revolutie uitbreekt en je prikkies niet beschikbaar zijn, of je eindelijk tot het inzicht bent gekomen dat vaccinatie niet altijd wijsheid is, weet je in ieder geval dat er hele generaties voor jou wisten dat bij een juiste verzorging het lichaam heel goed in staat is kinderziektes de baas te worden en dat er zelfs mensen zijn bij wie het eigen immuunsysteem tbc heeft gearresteerd voordat deze het lichaam ooit ziek kon maken.  God heeft jou een lichaam gegeven dat veel meer aankan dan jij denkt.

En er is al een nakend medicijntekort. Laatst waren de behandelingen voor kanker bijna op en vreesden ze een prijsstijging. Chemo is hier gratis, maar er komt meer bij kijken.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/belgische-ziekenhuizen-zitten-bijna-door-voorraad-kankermedicijn-patienten-dreigen-honderden-euro-s-te-moeten-ophoesten~a08a6895/

Dat is nu opgelost, maar grondstoffen voor veelal medicijnen worden al “geveild”, die gaan gewoon naar de hoogste bieder. Ik leg mijn gezondheid, en vooral mijn mentale, niet in handen van zulk systeem. Jehovah-Jireh.

15 uur geleden zei dingo:

Onbegonnen werk want alles en iedereen die pro vaccinatie is moet wel corrupt zijn. Wetenschappers, gezondheidsorganisaties, artsen, onderzoeksinstituten: allemaal corrupt want iemand op het internet zegt het en het sluit zo goed aan bij mijn onderbuikgevoel.

Jij mag pro zijn en u helemaal volspuiten :)

Op 14-12-2019 om 07:00 zei Aristarkos:

Ik vroeg bewijs en zoals ik al zei, hebben jullie dat niet:

Conclusion:

The study strongly supports that MMR vaccination does not increase the risk for autism, does not trigger autism in susceptible children, and is not associated with clustering of autism cases after vaccination. It adds to previous studies through significant additional statistical power and by addressing hypotheses of susceptible subgroups and clustering of cases.

Primary Funding Source:

Novo Nordisk Foundation and Danish Ministry of Health.

Wie zijn dat eigenlijk die Novo Nordisk Foundation?

Who are we? (https://novonordiskfonden.dk/en/about-the-foundation/)

The Novo Nordisk Foundation is an independent Danish foundation with corporate interests. The Foundation has two objectives:
1) to provide a stable basis for the commercial and research activities of the companies in the Novo Group (Novo Nordisk A/S and Novozymes A/S)
2) to support scientific, humanitarian and social causes.

Op deze site staat nog meer https://www.novonordisk.com/careers/career-programmes/mds.html

Are you a medical doctor looking for a challenging career path in a pharmaceutical company?

Dus de vos bewaakt het kippenhok, en we weten allemaal dat vossen nooit kippen eten, trouwens ik heb nog een prima brug te koop in Brooklyn....

Aristarkos

Dat heet lobbyen. Goed voor de Beurs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Plume:

God heeft jou een lichaam gegeven dat veel meer aankan dan jij denkt.

Klopt, ik ondervind het zelf  maar er zijn grenzen.

Ik heb ook zeer veel bedenkingen tegen veel medicijnen en behandelingen, maar het kan misschien  ook gevaarlijk zijn om eenzijdig stelling te nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alleen big pharma verdient veel geld:

A major funder of the anti-vaccine movement has made millions selling natural health products

The nation’s oldest anti-vaccine advocacy group often emphasizes that it is supported primarily by small donations and concerned parents, describing its founder as the leader of a “national, grass roots movement.”

But over the past decade a single donor has contributed more than $2.9 million to the National Vaccine Information Center, accounting for about 40 percent of the organization’s funding, according to the most recent available tax records. That donor, osteopathic physician Joseph Mercola, has amassed a fortune selling natural health products, court records show, including vitamin supplements, some of which he claims are alternatives to vaccines.

Lees verder:
https://www.washingtonpost.com/investigations/2019/10/15/fdc01078-c29c-11e9-b5e4-54aa56d5b7ce_story.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dingo

11 uur geleden zei dingo:

That donor, osteopathic physician Joseph Mercola, has amassed a fortune selling natural health products, court records show, including vitamin supplements, some of which he claims are alternatives to vaccines.

Als je naar de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken kijkt dan zul je zien dat alle behandelaars homeopaten en natuurgenezers zijn. Die hebben ook zo hun belangen. Als hier in de discussie wordt geroepen dat de prharma-maffia alleen maar voor vaccineren is dan geldt voor de georganiseerde anti-vaxxers dat deze ook graag patiënten in hun praktijk zien. Om dezelfde reden als de pharma-maffia, namelijk om er geld aan te verdienen want er moet brood op de plank.

Op 15-12-2019 om 09:28 zei Fundamenteel:

Chemo is hier gratis, 

Alleen de zon gaat gratis op. Iemand betaald die chemo. Misschien niet de patiënt rechtstreeks maar dan toch de Belgen collectief. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mullog:

@dingo

Als je naar de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken kijkt dan zul je zien dat alle behandelaars homeopaten en natuurgenezers zijn. Die hebben ook zo hun belangen. Als hier in de discussie wordt geroepen dat de prharma-maffia alleen maar voor vaccineren is dan geldt voor de georganiseerde anti-vaxxers dat deze ook graag patiënten in hun praktijk zien. Om dezelfde reden als de pharma-maffia, namelijk om er geld aan te verdienen want er moet brood op de plank.

Alleen de zon gaat gratis op. Iemand betaald die chemo. Misschien niet de patiënt rechtstreeks maar dan toch de Belgen collectief. 

Ja dat is zo, uiteindelijk betaalt de belastingbetaler. Maar wie hier chemo nodig heeft, betaalt bovenop die taks niets extra. Ik onthoud uw opmerking. Want het Trumpbeleid dacht identiek hetzelfde over Obama care 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo , er word zo weinig verteld over het pijnlijke gebeuren bij een vaccinatie . Bij sommige baby s , die net het levenslicht hebben gezien , nadat ze gewassen zijn enz...word hepatitis b ingespoten .Met een naald van 16 mm . Dit in hun dijtje . Ze zijn rustig tot als ze geconfronteerd worden met dit zeer pijnlijk gebeuren .Dit is een huilen van zeer veel pijn . Ik vraag mij af waar dat allemaal voor nodig is ,  wat komt er nog allemaal op hun af , buiten de hielprik , .Zo klein en zo teer .BMR tot daar aan toe , en dit als ze wat ouder zijn , maar nu ook :

Hepatitis b ! ?  Waarom baby s zo een pijn doen in naam van de wetenschap ! Uit angst in vooruitziende mogelijke gevaren van leverfalen , waarvan men nooit met zekerheid kan claimen dat men nooit met deze ziekte te maken krijgt . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei jessalien:

Hallo , er word zo weinig verteld over het pijnlijke gebeuren bij een vaccinatie . Bij sommige baby s , die net het levenslicht hebben gezien , nadat ze gewassen zijn enz...word hepatitis b ingespoten .Met een naald van 16 mm . Dit in hun dijtje . Ze zijn rustig tot als ze geconfronteerd worden met dit zeer pijnlijk gebeuren .Dit is een huilen van zeer veel pijn . Ik vraag mij af waar dat allemaal voor nodig is ,  wat komt er nog allemaal op hun af , buiten de hielprik , .Zo klein en zo teer .BMR tot daar aan toe , en dit als ze wat ouder zijn , maar nu ook :

Hepatitis b ! ?  Waarom baby s zo een pijn doen in naam van de wetenschap ! Uit angst in vooruitziende mogelijke gevaren van leverfalen , waarvan men nooit met zekerheid kan claimen dat men nooit met deze ziekte te maken krijgt . 

Welkom op het forum.

Later worden we zelfs van geboorte gechipt zoals ze dat nu met huisdieren doen. We streven naar een totalitaire staat die al uw doen en laten zullen domineren. Gewoon omdat ze dat kunnen want de massa ziet geen probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei jessalien:

Hallo , er word zo weinig verteld over het pijnlijke gebeuren bij een vaccinatie . Bij sommige baby s , die net het levenslicht hebben gezien , nadat ze gewassen zijn enz...word hepatitis b ingespoten .Met een naald van 16 mm . Dit in hun dijtje . Ze zijn rustig tot als ze geconfronteerd worden met dit zeer pijnlijk gebeuren .Dit is een huilen van zeer veel pijn . Ik vraag mij af waar dat allemaal voor nodig is , 

Om ze tegen besmetting met hepatitis B te beschermen.

Zo klein en zo teer .BMR tot daar aan toe , en dit als ze wat ouder zijn , maar nu ook :

Hepatitis b ! ?

O, ze mogen van U geen bof, mazelen of rode hond krijgen, maar hepatitis B is geen probleem ?!

Waarom baby s zo een pijn doen in naam van de wetenschap ! Uit angst in vooruitziende mogelijke gevaren van leverfalen , waarvan men nooit met zekerheid kan claimen dat men nooit met deze ziekte te maken krijgt . 

Natuurlijk kun je nooit met zekerheid zeggen dat iemand met een ziekte te maken krijgt.  Maar als U zo redeneert kunt U uw geloof ook vaarwel zeggen, immers, je kunt nooit met zekerheid claimen dat je met onheil te maken krijgt.

9 uur geleden zei dingo:

Hepatitis B bij een baby? Dat is bepaald geen standaard inenting. Zover ik weet worden alleen mensen die in de zorg gaan werken ingeënt tegen Hepatitis.

Dat is het wel:

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/infectieziekten/hepatitis-b

Tenzij dat kind de pech heeft te worden geboren in een gezin waarin de ouders niets geven om de gezondheid van kun kind, en het niet laten vaccineren 'omdat het spuitje pijn doet'.

bewerkt door Dat beloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is een verschil , zelfs in pijntoediening .De lengte en dikte van een injectienaald .In de spier : intramusculair of in het onderhuids weefsel : subcutaan .

Intramusculair : 16 mm - 22 mm   subcutaan : korte naald .

Hepatitis b moet in de spier toekomen , met als gevolg een pijnlijker situatie .Ook een langer procedure .

Bij kleintjes soms in elk dijtje een prik . 

Schrijnend om te zien , hoe zeer het hun doet .Hebben zij een keuze ?  Nee zij moeten  ondergaan .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-12-2019 om 21:36 zei dingo:

Hepatitis B bij een baby? Dat is bepaald geen standaard inenting.

Volgens het RIVM wel hoor. 

Citaat

Alle kinderen in Nederland die na 1 augustus 2011 zijn geboren krijgen een vaccinatie tegen hepatitis B aangeboden via het Rijksvaccinatieprogramma.

https://www.rivm.nl/hepatitis-b/hepatitis-b-vaccinatie-buiten-rijksvaccinatieprogramma

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid