Spring naar bijdragen
Marieke587

Vaccineren of niet?

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Mullog:

Het onderstreepte is niet waar. Ons immuunsysteem kan veel maar niet in één eeuw evolueren naar een betere bescherming tegen mazelen. Verderop in de bovenste link wordt de juiste reden aangegeven, namelijk de verbeterde hygiëne en leefomstandigheden

In principe dus wel.

48 minuten geleden zei Mullog:

En dan die onzin op het einde van het artikel over orjana en zeoliet. Wat heeft dat met mazelen te maken? En dan zijn er dus mensen die zichzelf en andere in gevaar brengen vanwege hun geloof in dit de leuterkoek die op dit soort sites gespuid wordt.

Tja, door betere voedingsmiddelen verbetert het immuunsysteem. Leuterkoek lijkt mij geen juist voedingsmiddel.. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Als er betere hygiëne is kan het immuunsysteem beter reageren,

Nee. Jou immuunsysteem reageert zo goed als je het van je vader en moeder hebt meegekregen. Als er betere hygiëne is heb je minder kans op besmetting en hoeft het immuunsysteem minder te doen. Wij zijn meer weerbaar omdat onze leefomstandigheden zijn verbeterd, we zijn sterker, maar ons immuunsysteem functioneert daar niet beter door. Super benzine in de auto geeft je wat meer vermogen, maar het verbetert de motor niet, die verandert niet door wat je in de benzinetank gooit.

1 uur geleden zei thom:

Maar de essentie van de artikelen is, dat de mainstreammedia de mens anders informeert, dan de werkelijke cijfers tonen. Die cijfers worden aangehaald en besproken in de links.

Maar de link verklaart vrolijk dat mazelen een milde kinderziekte is geworden. Gaan die mensen dat ook vertellen aan de mensen die hun kind aan de ziekte hebben verloren? Dank zij de vaccinatie zijn er dat gelukkig niet zo heel veel, maar toch...

1 uur geleden zei thom:

En dan nog even over evolutie, is dit het aanpassen aan de omgeving toch? Wat dat betreft klopt het weer wel, omdat het immuunsysteem beter functioneert door de betere omstandigheden waarin het zich bevindt. 

Ik ben altijd blij dat mensen geheel vrijwillig aantonen dat ze er geen jota van begrepen hebben. Evolutie vindt niet plaats in een persoon maar in een soort en gaat over een aantal generaties heen. Individuen die het best zijn aangepast aan een omgeving hebben de meeste kans om te overleven en zich te vermenigvuldigen en daarbij goede eigenschappen door te geven aan hun nageslacht.

1 uur geleden zei thom:

En die essentie, dat de vaccinatie-hetze betreft de mazelen, een andere agenda heeft

Klopt, namelijk zo min mogelijk zieken en zo min mogelijk slachtoffers. Vreselijke agenda is dat.

1 uur geleden zei thom:

Tja, door betere voedingsmiddelen verbetert het immuunsysteem. Leuterkoek lijkt mij geen juist voedingsmiddel.. 😄

Bij mensen die de antivaccinatie onzin geloven is dat een zeer gewild artikel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mullog:

Nee. Jou immuunsysteem reageert zo goed als je het van je vader en moeder hebt meegekregen. Als er betere hygiëne is heb je minder kans op besmetting en hoeft het immuunsysteem minder te doen. Wij zijn meer weerbaar omdat onze leefomstandigheden zijn verbeterd, we zijn sterker, maar ons immuunsysteem functioneert daar niet beter door. Super benzine in de auto geeft je wat meer vermogen, maar het verbetert de motor niet, die verandert niet door wat je in de benzinetank gooit.

Echter is dat is een redenatie die geheel tegen het principe van de ET indruist. De ET baseert zijn theorie juist op het aanpassen van het organisme aan de omstandigheden. Als we er nu voor zorgen dat de omgeving steeds meer vrij is van besmettelijkheden, dan zal ons immuunsysteem dus degraderen en mogelijk zelfs verdwijnen. Bij de ET verandert de motor juist wel als je er wat anders in gooit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Echter is dat is een redenatie die geheel tegen het principe van de ET indruist. De ET baseert zijn theorie juist op het aanpassen van het organisme aan de omstandigheden. Als we er nu voor zorgen dat de omgeving steeds meer vrij is van besmettelijkheden, dan zal ons immuunsysteem dus degraderen en mogelijk zelfs verdwijnen. Bij de ET verandert de motor juist wel als je er wat anders in gooit.

De ET gaat niet over organismen die zich aanpassen aan de omstandigheden maar over soorten die zich aanpassen aan de omstandigheden, misschien beter, met de omstandigheden mee veranderen. 

Het klopt dat het immuunsysteem verdwijnt als er helemaal geen besmettelijkheden meer zijn. Maar niet bij jou, je kinderen, of kleinkinderen of achter kleinkinderen of etc.... Daar zijn enkele honderden generaties voor nodig. Onze blinde darm of verstandskiezen zijn ook nog niet weg.

Voorbeeld; De Roma zigeuners zijn oorspronkelijk afkomstig uit Noordwest-India. Bij Europeanen en Roma-zigeuners zijn bepaalde afweergenen onder invloed van de pest-epidemieën veranderd. Dis is niet gebeurd bij de Roma-zigeuners die nog in Noordwest-India wonen en waar die epidemieën aan voorbij zijn gegaan  (bron). Eenzelfde fenomeen heeft zich bij de kolonisatie van Amerika door de indianen voorgedaan. Een van de redenen dat de Europeanen daar als het ware naar binnen konden wandelen was omdat de ziektes die ze meebrachten het halve continent voor ze leeg veegden.

Het gaat daarom helemaal niet tegen de ET in. Ik heb de indruk dat veel kritiek op de ET wordt ingegeven door gebrek aan kennis over waar die theorie over gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Het gaat daarom helemaal niet tegen de ET in. Ik heb de indruk dat veel kritiek op de ET wordt ingegeven door gebrek aan kennis over waar die theorie over gaat.

Standaard stokpaardje. ET is niet zo moeilijk als dat jij het er nu ineens van maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

ET is niet zo moeilijk als dat jij het er nu ineens van maakt.

Als het niet zo moeilijk is waarom schrijf je dan "De ET baseert zijn theorie juist op het aanpassen van het organisme aan de omstandigheden" waarmee je feitelijk zegt dat je de theorie niet begrijpt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Als het niet zo moeilijk is waarom schrijf je dan "De ET baseert zijn theorie juist op het aanpassen van het organisme aan de omstandigheden" waarmee je feitelijk zegt dat je de theorie niet begrijpt?

Soorten bestaan niet uit organismen? Volgens mij pas jij de definitie aan naar eigen believen en gooit het maar op onwetendheid van de ander.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Soorten bestaan niet uit organismen?

Soorten bestaan uit organismen. Maar organismen passen zich niet aan. Ik geloof er niks van dat jij de DNA ergens tijdens je leven verandert hebt of gaat veranderen.

Verder schrijf je toch echt "De ET baseert zijn theorie juist op het aanpassen van het organisme aan de omstandigheden". Organisme als enkelvoud geschreven, wat betekent dat je het over een individu hebt, niet over een soort (en zelfs als je soort bedoeld zou hebben dan is het nog een ongelukkige formulering omdat de ET niet gebaseerd is op het aanpassen van soorten maar op het voortplantingssucces van de geschiktste individuen in een populatie).   

Ik pas mijn definities niet aan, ik probeer te lezen wat er staat. Ik geef toe dat velen op dit forum zelden bedoelen wat ze schrijven maar dat beschouw ik als een probleem van de schrijver, niet van de lezer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mullog:

Soorten bestaan uit organismen. Maar organismen passen zich niet aan. Ik geloof er niks van dat jij de DNA ergens tijdens je leven verandert hebt of gaat veranderen.

Ik geloof er ook niks van en weet zeker dat de mens, mocht hij nog bestaan op deze aarde, geen spat veranderd is over een miljoen jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:
5 uur geleden zei thom:

Als er betere hygiëne is kan het immuunsysteem beter reageren,

Zucht..weerbaarder.

Maar de link verklaart vrolijk dat mazelen een milde kinderziekte is geworden.

Ja, net zo mild als de griep. Vrolijk hèh?

Evolutie vindt niet plaats in een persoon maar in een soort en gaat over een aantal generaties heen.

Evolutie als geleidelijke verandering. En dat kan dus in een aantal generaties inderdaad.

Bij mensen die de antivaccinatie onzin geloven is dat een zeer gewild artikel.

Daarom ga ik niet graag in discussie met zwart-wit ingestelde mensen die menen dat een andere mening alleen maar lulkoek is.

In het vervolg zal ik bij het plaatsen van links 'ter info' erbij zetten. Of ter overdenking.

Ik laat het er hier verder bij.

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei thom:

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken

Citaat

Oversterfte aan influenza ruim 9.400 gevallen (bron)

In het griepseizoen van 2017/2018 stierven ruim 9.400 personen meer tijdens de griepepidemie dan verwacht (Reukers et al., 2018). Het is waarschijnlijk dat deze 'oversterfte' samenhangt met de griep. Dit is de hoogste oversterfte sinds de start van de monitoring in 2009. Seizoen 2013/2014 kende een erg mild griepseizoen, met maar vier weken griepepidemie, er was dat jaar daarom geen oversterfte door influenza (Teirlinck et al., 2014).

Vrolijk berichtje. Christenen, de mond vol over abortus verbieden maar we maken ons vrolijk over de slachtoffers van dodelijke ziektes. Stelletje malloten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:
2 uur geleden zei thom:

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken

Ach, je noemde het een vrolijke site, vandaar.

1 uur geleden zei Mullog:

Vrolijk berichtje. Christenen, de mond vol over abortus verbieden maar we maken ons vrolijk over de slachtoffers van dodelijke ziektes. Stelletje malloten.

En daarom heeft enige nuancering of praten geen zin met een zwart/wit denker. Het escaleert altijd.

Net als de CO2 hype, alsof dat een schadelijk en gevaarlijk gas is, of dat homeopathie niet werken zou, de aarde die op zou warmen door de mens.

Ben ik echt klaar mee om daarover in discussie te gaan. Internet staat er vol mee, en ieder zoekt dat maar voor zichzelf uit wat wijsheid is.

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

En daarom heeft enige nuancering of praten geen zin met een zwart/wit denker. Het escaleert altijd.

Ik vraag mij af wat er te nuanceren valt aan de dodelijke ziektes.

En onderstaand bericht zal vandaag ook wel door de vaccinatie maffia de wereld in geholpen zijn.

Aantal besmettingen mazelen wereldwijd in jaar tijd verviervoudigd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid