Spring naar bijdragen

God is een drie-eenheid


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei antoon:

Gedeeltelijk oce. Jehovah had als  het ware supervisie , hij liet het werk over aan de zoon, ja daarom geloven wij ook dat JHWH de almachtige God is. Volgens mij lees je hier het een aan ander daarvan, dat is goed.

Tenzij, zoals anderen beweren, Jehova de Zoon is die een misgeboorte heeft gecreëerd met de krachten die Hij aan z'n Moeder onttrokken heeft. Z'n Moeder, ook niet zonder zonden jegens haar paargenoot de Vader, is inmiddels tot inkeer gekomen maar de Zoon JHWH nog niet. JHWH zal z'n volgelingen dat ook beletten waardoor ze blijven wachten tot ze tot inkeer komen via Jezus, niet de zoon van JHWH. Klopt, Jehova houdt supervisie zodat z'n volgelingen vooral niet zouden ontdekken wat er nu precies aan de hand is, inmiddels al lang niet meer wetend waar het over gaat omwille van de misleiding die ze voor waar aannemen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De basis voor ons geloof, is onder aanval door de religie van de antichrist. We zien het overal, oneness wint terrein. Mensen geloven niet meer in de trinity, welkom in de eindtijd. Wie hier gelo

Het staat in de gehele Bijbel. Niet alleen in het comma Johanneum, hoewel dat een prachtig vers is dat zeker in de bijbel thuishoort. Er is 1 God. De Vader wordt God genoemd. De Zoon wo

INderdaad, unieke personen, samen 1 God.

32 minuten geleden zei Marieke587:

Johannes 9: 35 Jezus hoorde dat zij hem uit de synagoge geworpen hadden, en toen Hij hem gevonden had, zei Hij tegen hem: Gelooft u in de Zoon van God?

36Hij antwoordde en zei: Wie is Hij, Heere, zodat ik in Hem kan geloven?

37En Jezus zei tegen hem: Die u gezien hebt én Die met u spreekt, Die is het.

De Zoon van God dus. En ik ben geen JG. Ik lees gewoon wat er in de Bijbel staat.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Je schept de indruk dat je ergens een klok hebt horen luiden.....

De Joden dan zeiden tot Hem: U bent nog geen vijftig jaar en hebt U Abraham gezien? Jezus zei tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: vóór Abraham werd, ben Ik. Zij namen dan stenen op om ze op Hem te werpen. (Johannes 8:57-59)

7 minuten geleden zei Willempie:

Waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Je schept de indruk dat je ergens een klok hebt horen luiden.....

Er staat nog meer onzin, zoals je het wil noemen.

Citaat

Daarna spraken de tegenstanders van de Heer op lasterlijke wijze over Zijn oorsprong (vs. 41). In antwoord hierop verklaarde de Heer dat zij niet het geestelijk nageslacht waren van Abraham, maar van de duivel (vs. 42-47). Het gesprek nam een ernstige wending toen zij Christus ervan beschuldigden een demon te hebben (vs. 48-52).1) In antwoord op de uitspraak van de Heer dat iemand die Zijn Woord bewaart, de dood geenszins zal aanschouwen (vs. 51), kwamen de Joden met een vraag: ‘Bent U soms groter dan onze vader Abraham die gestorven is? Ook de profeten zijn gestorven. Wie maakt U Zichzelf?’ (vs. 53). (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

De Joden dan zeiden tot Hem: U bent nog geen vijftig jaar en hebt U Abraham gezien? Jezus zei tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: vóór Abraham werd, ben Ik. Zij namen dan stenen op om ze op Hem te werpen. (Johannes 8:57-59)

Er staat nog meer onzin, zoals je het wil noemen.

 

En waar staat dan dat Jezus zich God noemde? Want daar gaat het om. In jouw geciteerde teksten staat dat niet. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

En waar staat dan dat Jezus zich God noemde? Want daar gaat het om. In jouw geciteerde teksten lees ik dat niet. 

Er staat Ik met een hoofdletter, net zoals de twee-naturenleer hiernaar verwijst. Het gaat hier met name om het EN/EN-perspectief, derhalve niet het strikt lineaire of tijd-ruimtelijke OF/OF-perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Er staat Ik met een hoofdletter, net zoals de twee-naturenleer hiernaar verwijst. Het gaat hier met name om het EN/EN-perspectief, derhalve niet het strikt lineaire of tijd-ruimtelijke OF/OF-perspectief.

Gewoon klinkklare onzin. Als er in jouw Bijbelvertaling Ik met een hoofdletter staat is dat zo uit respect voor Jezus, de Zoon van God. Dat zegt niet dat Hij zelf God is. Je ziet dat ik Hij ook met een hoofdletter schrijf.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Gewoon klinkklare onzin. Als er in jouw Bijbelvertaling Ik met een hoofdletter staat is dat zo uit respect voor Jezus, de Zoon van God. Dat zegt niet dat Hij zelf God is. Je ziet dat ik Hij ook met een hoofdletter gebruik.

Dan zal het weer onzin zijn, we zijn het nu al zo lang gewend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

M.i. verklaart Johannes 1:1-18 prima Wie Jezus Christus is: het vleesgeworden Woord van God.

De Naardense Bijbel formuleert het zo:

Citaat

Het spreken is vlees-en-bloed geworden 
en heeft bij ons zijn tent opgeslagen; 
wij hebben zijn glorie aanschouwd, 
een glorie van een eniggeborene 
van bij een Vader,- 
vol van genade en waarheid.

Het Griekse grondwoord voor 'Woord' in Johannes 1 is G3056 logos.

Citaat

(met Google vertaald uit het Engels)

3056 lógos (uit 3004 / légō, "spreken tot een conclusie") - een woord, zijnde de uitdrukking van een gedachte; een gezegde. 3056 / lógos ("woord") wordt bij uitstek gebruikt voor Christus (Joh. 1: 1) en drukt de gedachten van de Vader uit door de Geest.

Het woord logica stamt hier ook van af.

Citaat

Logica stamt van het Griekse woord λόγος of logos, dat kan betekenen: betekenis, woord, idee, argument, rede of principe.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Logica

Hetzelfde grondwoord wordt in andere verzen met een andere term vertaald. Bijvoorbeeld:

Mattheüs 5:32 Maar Ik zeg u: Een ieder, die zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan ontucht, maakt, dat er echtbreuk met haar gepleegd wordt; en al wie een weggezondene trouwt, pleegt echtbreuk.

In de KJV staat overigens 'cause'. Dit kan ook vertaald worden met 'oorzaak'.

Mattheüs 12:36 Maar Ik zeg u: Van elk ijdel woord, dat de mensen zullen spreken, zullen zij rekenschap geven op de dag des oordeels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is zelfs mogelijk om alles tot onzin te verklaren, zelfs dat waar men heilig in gelooft.

Dat is inderdaad waar, ja. En indien je in onzin gelooft doe je er goed aan jezelf tot de orde te roepen en je corrigeren. Anderen kunnen dat ook voor je doen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Inderdaad. Ik kan slecht tegen onzin. Probeer onzinnige uitspraken daarom alsjeblieft tot een minimum te beperken.

Ik denk niet dat je mag verwachten dat we eerst je cognitieve vermogens gaan opmeten om ons vervolgens aan te passen aan wat jouw referentiekader dragen kan, ieder kan een tekst op verschillende manieren interpreteren. Soms ontbreken er een aantal manieren, zo wordt alles onzin die toch zin heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ik denk niet dat je mag verwachten dat we eerst je cognitieve vermogens gaan opmeten om ons vervolgens aan te passen aan wat jouw referentiekader dragen kan, ieder kan een tekst op verschillende manieren interpreteren. Soms ontbreken er een aantal manieren, zo wordt alles onzin die toch zin heeft.

Niet alles is onzin. Er zijn zaken die waar zijn en zaken die onwaar zijn. Dat is natuurlijk niet zo simpel te onderscheiden als het klinkt. Maar op het moment dat je jezelf niet langer laat corrigeren ben je verloren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

En indien je in onzin gelooft doe je er goed aan jezelf tot de orde te roepen en je corrigeren.

Er zijn verschillende manieren om je bewustzijn te verruimen, zelfs op een manier om te begrijpen hoe esoterisch taalgebruik het best kan geïnterpreteerd worden. Toegegeven, soms komt dat een beetje vreemd over maar dat is dan ook waarom er zoveel misverstanden over bestaan.

1 minuut geleden zei Willempie:

Niet alles is onzin. Er zijn zaken die waar zijn en zaken die onwaar zijn. Dat is natuurlijk niet zo simpel te onderscheiden als het klinkt. Maar op het moment dat je jezelf niet langer laat corrigeren ben je verloren.

Dat spreken we niet tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TCC of je het goed bedoelt weet ik niet, maar aangezien je nogal een wegzwabberd en  filosofie wil geloven, denk ik en andere leden dat het bijna ondoenlijk  is om met jou te discuteren , mogelijk ben je een goed mens, hier kan je niet alles waarnemen, maar ik bedank ervoor, ik wens je wel toe dat je hier wijsheid opdoet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Er zijn verschillende manieren om je bewustzijn te verruimen, zelfs op een manier om te begrijpen hoe esoterisch taalgebruik het best kan geïnterpreteerd worden. Toegegeven, soms komt dat een beetje vreemd over maar dat is dan ook waarom er zoveel misverstanden over bestaan.

Of esoterisch taalgebruik is gewoon vaag en onbegrijpelijk gelul in de ruimte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei antoon:

TCC of je het goed bedoelt weet ik niet, maar aangezien je nogal een wegzwabberd en  filosofie wil geloven, denk ik en andere leden dat het bijna ondoenlijk  is om met jou te discuteren , mogelijk ben je een goed mens, hier kan je niet alles waarnemen, maar ik bedank ervoor, ik wens je wel toe dat je hier wijsheid opdoet. 

Misschien moet je wat minder liegen tegen mensen en ze met respect behandelen, wat je hier al ten toon hebt gespreid tart werkelijk alle verbeelding. Hebben het al meermaals gezegd, je zal wellicht nog wel mensen vinden die je hiermee in de maling kan nemen maar niet iedereen. Loop maar weer weg, het is je handelskenmerk dat velen niet ontgaan is. We zien je dan wel terug verschijnen om weer hetzelfde te proberen, tot dan! 

17 minuten geleden zei Bastiaan73:

Of esoterisch taalgebruik is gewoon vaag en onbegrijpelijk gelul in de ruimte.

Dat heb ik met veel zaken die ik niet begrijp, vind het altijd lastig dat ik dan wat moeite moet doen om het wel te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Waar is de moeder in jouw verhaal?

Niet enkel in zijn verhaal. In geen enkel verhaal behalve in Gnostische geschriften, Sophia. Fylosofie waar Paulus terecht voor waarschuwt.

1 uur geleden zei TTC:

En voor Abraham was Jezus, God.

Engelen waren er toen ook al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Niet enkel in zijn verhaal. In geen enkel verhaal behalve in Gnostische geschriften, Sophia. Fylosofie waar Paulus terecht voor waarschuwt.

Daar heb je je drie-eenheid, heeft Paulus ook bericht dat Sophie tot inkeer gekomen is? Dat JHWH daar schrik van heeft kunnen we ons levendig inbeelden, het sijpelt door in de gedragingen van z'n aanhangers. Je hoeft echt geen angst te hebben hoor, niemand van ons gaat je komen opeten.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marieke587:

Gelooft werkelijk niemand hier in de drie-eenheid van God?

Zelfs Paulus niet. 1Kor 8:6 is daarin superduidelijk.

in werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en wij voor hem; en er is één Heer, Jezus Christus, door bemiddeling van wie alle dingen zijn en wij door bemiddeling van hem.

De Vader wordt hier aangeduidt als de enige God. Jezus Christus in onze Heer. Door Hem na te volgen, als volmaakt beeld van God, en in Zijn loskoopoffer te geloven komen we in een goede verhouding met de Enige God, JHWH.

Dit is in overeenkomst met wat Jezus zegt in Johannes 17:3

Dit betekent eeuwig leven, dat zij voortdurend kennis in zich opnemen van U, de enige ware God, en van hem die gij hebt uitgezonden, Jezus Christus.  

De Vader wordt de God van Jezus genoemd. Als de Vader dan een hogere God is dan Jezus dan klopt de drieëenheidformule niet. 2Kor 1:3

Gezegend zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader der tedere barmhartigheden en de God van alle vertroosting,  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid