Spring naar bijdragen

“Moet” een christen deelnemen aan de samenleving?


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gaan we weer van x naar y springen? Ik vul het niet negatief in, ik weerleg de situatie. Ik veroorzaak deze niet, ik,weerleg ze. Op welke normen en waarden past het globalisme ons aan en wat is er mis met de normen en waarden die uit de nationalistische volksgeest kwamen? Is het normaal dat een land zich bv moet aanpassen op islamitische normen en waarden of is het normaal dat een migrant zich aanpast op het land waar deze kiest te wonen? Concreet antwoorden graag.

Denk dat het raadzaam is om eerst jouw ideale wereld ter kennis te stellen, ik heb zelf geen probleem met een menswaardiger wereld als dat betekent dat ik gebruiken van andere culturen dien te integreren in denken en handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het antwoord vind je in Matteüs 25, 14-30 en Lucas 19. Het lijkt me niet verstandig om onze persoonlijie beperkingen te verdoezelen door ons achter het christelijk geloof te verschuilen en dus he

Wat een rare vraag. Het nt is toch duidelijk: je moet deel uitmaken van de samenleving.

Op de riemen van Duitse soldaten staat niet meer 'Gott mit uns'. Dat is wel anders in deze tijd.

Zojuist zei TTC:

Denk dat het raadzaam is om eerst jouw ideale wereld ter kennis te stellen, ik heb zelf geen probleem met een menswaardiger wereld als dat betekent dat ik gebruiken van andere culturen dien te integreren in denken en handelen.

Dat is het probleem met globalisten of mensen die msm volgen. Ze hebben geen antwoorden maar herkauwen oude truut die niemand uit mijn generatie of de vorige generatie nog slikt. Op een paar na die weigeren te onderzoeken.

betreft mijn generatie: ons papierwerk is ook in orde en we zijn uitgepraat met de regering. Revolutie,;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is het probleem met globalisten of mensen die msm volgen. Ze hebben geen antwoorden maar herkauwen oude truut die niemand uit mijn generatie of de vorige generatie nog slikt. Op een paar na die weigeren te onderzoeken. Betreft mijn generatie: ons papierwerk is ook in orde en we zijn uitgepraat met de regering. Revolutie,;)

Er zijn al veel mensen die hierover hebben nagedacht, het uit zich in allerhande vreedzame acties die leiden tot een paradigmashift. Dit proces wordt belemmerd door allerhande negativiteit waarin mensen telkens worden meegezogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Er zijn al veel mensen die hierover hebben nagedacht, het uit zich in allerhande vreedzame acties die leiden tot een paradigmashift. Dit proces wordt belemmerd door allerhande negativiteit waarin mensen telkens worden meegezogen.

Noem mij 1 voorbeeld in de geschiedenis waar de paradigmashift een vrijgeleide kreeg en deze geweldloos tot stand kwam? Zelfs de christenen is enorm veel geweld aangedaan alvorens dat aanvaard werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Noem mij 1 voorbeeld in de geschiedenis waar de paradigmashift een vrijgeleide kreeg en deze geweldloos tot stand kwam? Zelfs de christenen is enorm veel geweld aangedaan alvorens dat aanvaard werd.

Ja, dan heb je al een leger psychologen nodig, zo eenvoudig is het allemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Waarom wil je steeds jouw wraakzuchtige God opdringen? 

Huh? Waar doe ik dat? We zijn nu over de hand van burgers bezig, niet God. De opstand is gaande en ik doe daar niet eens meer aan mee, dankzij God. Dankzij God ga ik gewoon achteroverleunen en popcorn eten, dat is mijn genade. Het vuur is toch al bij de lont gezet, mijn invloed is 0, het ligt buiten mijn macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Huh? Waar doe ik dat? We zijn nu over de hand van burgers bezig, niet God. De opstand is gaande en ik doe daar niet eens meer aan mee, dankzij God. Dankzij God ga ik gewoon achteroverleunen en popcorn eten, dat is mijn genade. Het vuur is toch al bij de lont gezet, mijn invloed is 0, het ligt buiten mijn macht.

Je wil alsmaar oorlog waardoor vreedzame alternatieven naar de zwijgspiraal verdreven worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je wil alsmaar oorlog waardoor vreedzame alternatieven naar de zwijgspiraal verdreven worden. 

Stop die insinuaties, een uitkomst doorzien maakt niet dat ik dat wil. 

Het is duidelijk dat ik geen oorlog wil. Anders had ik wel gezwegen toen de EU er voor koos met jihadisten te collaboreren om aan regime changes te doen. Zij die zich door de msm lieten aanpraten wie goed en wie slecht was wensten oorlog. Zij zagen dictators maar zijn blind dat ze in eigen bestuur huizen. Dan had ik het nog niet over de collaboratie met Hamas, wat ook terroristen zijn.

die dat tegenhouden voeren geen oorlog, maar een revolutie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Stop die insinuaties, een uitkomst doorzien maakt niet dat ik dat wil. Het is duidelijk dat ik geen oorlog wil. Anders had ik wel gezwegen toen de EU er voor koos met jihadisten te collaboreren om aan regime changes te doen. Zij die zich door de msm lieten aanpraten wie goed en wie slecht was wensten oorlog. Zij zagen dictators maar zijn blind dat ze in eigen bestuur huizen. Dan had ik het nog niet over de collaboratie met Hamas, wat ook terroristen zijn. die dat tegenhouden voeren geen oorlog, maar een revolutie.

Wat maakt het uiteindelijk uit, je bent toch niet van plan om iets te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Wat maakt het uiteindelijk uit, je bent toch niet van plan om iets te doen?

Ik heb het reeds gedaan, of vergeten dat ik tegen de hele staat aanpieste en ze bij de nek in hun zeik duwde? Wie was überhaupt de eerst in BE die de seculiere moslims van Assad vergeleek met de terroristen die onze EU steunde? Ik sta mijn inziens niet aan de foute zijde van de geschiedenis. Maar ik kreeg door dat ik met een legioen demonen te maken had en toen is Christus mij komen redden.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb het reeds gedaan, of vergeten dat ik tegen de hele staat aanpieste en ze bij de nek in hun zeik duwde? Wie was überhaupt de eerst in BE die de seculiere moslims van Assad vergeleek met de terroristen die onze EU steunde? Ik sta mijn inziens niet aan de foute zijde van de geschiedenis. Maar ik kreeg door dat ik met een legioen demonen te maken had en toen is Christus mij komen redden.  

Je kan niet anders dan wachten tot je wordt opgenomen, in het beste geval vallen er geen bommen in je naaste omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Je kan niet anders dan wachten tot je wordt opgenomen, in het beste geval vallen er geen bommen in je naaste omgeving.

Ach, wat is dat is, dit is een fractie op de oneindigheid. Zij die in deze fractie zich liever door den boze laten leiden, het zij zo. Ik heb geen schrik alleszins.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ach, wat is dat is, dit is een fractie op de oneindigheid. Zij die in deze fractie zich liever door den boze laten leiden, het zij zo. Ik heb geen schrik alleszins.

Meer kan je niet doen, wees blij dat je nog een beetje troost vindt in Christus.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Kijk om u heen in de wereld. Kan je dat niet aan, evengoed. Maar liegt dan ook geen fantasietjes voor, de signalen zijn wereldwijd af te lezen.

Het zal worden zoals je het wou, volledig in lijn met wat die wraak- en onheilzuchtige God voorgeschreven heeft. Er zijn geen andere signalen hoorbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid