Spring naar bijdragen

'... vanwege de engelen.'


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

1. Als gelovigen elk een boodschap krijgen van God, en met elkaar in onvrede zijn over de duiding, dan kun je je voorstellen dat die gelovigen bij het vertalen hun eigen klemtonen leggen. Dat dat zo i

Nee, dat snap ik niet, ik heb het je ook aangetoond,  maar laat maar gewoon, want niemand hoeft te geloven wat ik geloof. Wat ik afdoe is dat engelen zouden moeten leren en nog wel over hoofdbedekking

De meest gangbare en heersende uitlegging, is dat de engelen er recht op hebben dat de kinderen van God die over hen zullen heersen, zich ook gedragen op een zodanige wijze dat Gods eer en Gods recht

13 minuten geleden zei christosoof:
Op 26-2-2019 om 00:16 zei Tomega:

Het gaat dus helemaal niet over de macht van de man.
Maar over de gehoorzaamheid van de man aan God.
 

Het gaat om het juiste diepere verstaan van Christus. Een man moet het draakje in zijn vrouw kunnen temmen en een vrouw moet de robot in haar man kunnen temmen. Dan groeien ze in liefde en  bewustzijn van Christus, omdat ze beiden zo elkaars eigenschappen zelf ook ontvangen. Geen van beiden heeft gezag over de persoon van de ander. Lisette Thooft schreef hier een heel goed boek over getiteld De Alchemie van de Liefde.

Geliefde in Christus, het lichaam van de man is van de vrouw en het lichaam van de vrouw is van de man,
en zij beiden zijn elkaar de goedwillende verschuldigdheid verplicht in het vlees.
Maar juist in het ontmoeten van Christus in elkaar, zal er ook besef komen dat ook Christus niet tegen de Vader opstaat, en dat ook de vrouw niet tegen de man opstaat. En dat hoeft ook niet, want er is vertrouwen dat de man alles doet voor de vrouw wat nodig is voor de onderlinge liefde en voor het samenzijn als geheel en voor de opoffering van zichzelf om zijn andere zelf méér ruimte te geven dan zichzelf.

Net zoals Christus alles voor de gemeente doet. Wordt de gemeente dan niet geplaagd in het vlees?
Net zoals God alles voor Christus doet. Werd Christus dan niet geplaagd in het vlees?

Wat zegt de bijbel over een knecht een en baas: Doe wat je bent en waartoe je bent gesteld door God, maar besef elk moment dat de toekomst er een is waar de knecht niet onder de baas is. En een ieder blijve in de roeping die God hem heeft gesteld
Zo is het ook met het gezag van de man. Doe wat je bent en waar je toe bent gesteld, maar besef elk moment dat de toekomst er een is waar de vrouw niet onder de man is. En een ieder blijve in de roeping die God hem heeft gesteld.

Alles in liefde is nuttig en goed en geordend. Gezag hoort daartoe.
Alles in liefdeloosheid is onnut en slecht en ongeordend. Gezag is daar geen uitzondering.
Gezag, mits wettig gehandhaafd, brengt vrijheid om het gezag te dienen, en daarin genade en eer en heerlijkheid te ontvangen van God.
Er zijn dus véél zielen die daadwerkelijk baat hebben bij gezag.
Net zoals er veel zielen zijn die struikelen door het gezag.
Net zoals er veel zielen zijn die hun macht (in het gezag) misbruiken.
Niets menselijks is een mens iets vreemd.
Maar God heeft bepaald en verordineerd wat Zijn Wet is.
Is God dan zo onduidelijk of zo onredelijk geweest? 

Is het zó ondenkbaar dat er in liefde gezag kan gelden?
Hoe kan dan God nog gezag hebben over de mens?

7 minuten geleden zei Bastiaan73:
17 minuten geleden zei Tomega:

Een omhaal van woorden.

Bedankt voor je bondige reactie. Gaat het nog een beetje? Of zit je nu briesend en kwijlend achter je bijna defecte toetsenbord?

Oh wauw. Besef je wel dat dit jouw projectie is? En wat voor een.. Ik zit heerlijk aan de koffie. Dank je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Tomega:

Oh wauw. Besef je wel dat dit jouw projectie is? En wat voor een.. Ik zit heerlijk aan de koffie. Dank je. 

Als het een projectie was zat ik zelf briesend en kwijlend achter m'n toetsenbordje. Ik zit echter ook aan een lekker bakkie koffie dus blijkbaar is er hier momenteel geen sprake van een briesend kwijlend mens. Proost dan maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik als vrouw voel me geroepen om tijdens samenkomsten en bijbelstudies een hoofdbedekking te dragen door deze tekst van Paulus.

Er is een geestelijke wereld waar we ons deze tijd heel weinig van bewust zijn. We begrijpen er niet veel van, wat misschien ook de bedoeling is.

Maar dit is geen goede reden om deze raad van Paulus aan de kant te schuiven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid