Spring naar bijdragen

God als het radicaal andere (negatieve theologie)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lijkt mij uitermate saai...... voor God Profetieën zijn wel feilloos?  Dat is in tegenspraak met Want mensen hebben Christus gezien en hier wordt gesteld dat God nooit gezien is. 

10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Maar zovelen Hem a

Zoiets Willempie, het is als aannemen dat tijd bestaat zonder bewijs, het is aan het gemanifesteerde individu om dat te doorgronden. Op dat moment hebben we wel tijd en ruimte nodig, net zoals het zoe

11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Er staat ook geschreven:

Citaat

Filippenzen 1:

6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

Dat ontkent niet dat je van het geloof kan afstappen en je redding kan verliezen. Paulus zegt dat hij er vertrouwen in heeft dat God Zijn werk met de Filippenzen zal voltooien. Hij denkt dat omdat (vers 7): Het is immers voor mij terecht dat ik dit van u allen denk, omdat ik u allen in mijn hart heb als deelgenoten van mijn genade, zowel in mijn gevangenschap als in de verdediging en bevestiging van het Evangelie. Paulus is er dus van overtuigd dat God zijn werk zal voltooien, indachtig dat de kerk Gods wil aan het doen is.

Daarna citeer je Filippenzen 2:13:

Citaat

Filippenzen 2:

13 Want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt.

Maar dit juist iets wat Paulus gebruikt als argument voor het voorgaande vers. Hij zegt eigenlijk: Werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven, want  (gár in het Grieks) het is God die in jullie werkt, het willen en het werken, naar zijn welbehagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Sjofar:

als u tenminste in het geloof blijft, gefundeerd en vast, en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie,

 

35 minuten geleden zei Sjofar:

als wij tenminste het beginsel van de vaste grond van het geloof tot het einde toe onwrikbaar vasthouden,

Als... iemand dat niet doet, geeft deze dus blijk van ongeloof en heeft nooit werkelijk geloofd. Niet iedereen die belijd een Christen te zijn is dat ook metterdaad.

 

35 minuten geleden zei Sjofar:

We moeten niet denken dat we kunnen doen wat we willen, als we echt gered willen zijn.

Dat denk en doe je ook niet als je geloofd dat je gered bent.

35 minuten geleden zei Sjofar:

De Bijbel zegt daarom dit:

Filippenzen 2:12:

Daarom, mijn geliefden, zoals u altijd gehoorzaam geweest bent, niet alleen zoals in mijn aanwezigheid, maar nu veelmeer in mijn afwezigheid, werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven,

Dit vers kan men het beste niet loskoppelen van het erop volgende vers:

Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Fil.2:12-13, SV)

Wij kunnen niet door eigen werken ons eeuwig heil zeker stellen of verkwanselen. Wel kunnen wij deze zaligheid (die reeds in bezit is) uitwerken in ons leven, enkel en alleen omdat God in ons aan het werk is. Hij maakt ons gewillig en wij willen dan ook met vreze en beven deze zaligheid uitwerken. Verzaakt men hierin als wedergeborene, dan krijgt men te maken met de tucht van God, maar niet met verlies van behoud.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Nicky O:

Merk je dat je veranderd bent? Doe, ervaar, denk, voel je andere dingen als voorheen?

Ik heb altijd geleefd met de Heer door mijn opvoeding, en ik denk dat de Heilige Geest dan ook niet op een bepaald moment in mij kwam, maar altijd al bij mij was. De keuze die ik voor Hem maakte was een soort van 'bevestiging' die ik deed. Maar hoe het allemaal precies werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik ervaar in ieder geval dat ik de Geest in mij heb in mijn dagelijks leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Sjofar:
Citaat

Filippenzen 2:

13 Want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt.

Maar dit juist iets wat Paulus gebruikt als argument voor het voorgaande vers. Hij zegt eigenlijk: Werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven, want  (gár in het Grieks) het is God die in jullie werkt, het willen en het werken, naar zijn welbehagen.

In mijn beleving is dit een contradictie. Werkt God dan ook dat 'met vrees en beven werken' in de geadresseerden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Sjofar:

Dat ontkent niet dat je van het geloof kan afstappen en je redding kan verliezen.

Ik begrijp je punt, Sjofar. Maar, is de discussie niet een theoretische discussie? Als iemand gelooft, is iemand wedergeboren. Mee eens? Dat betekent dat hij of zij een nieuwe schepping is. Hoe kan iemand wedergeboren zijn, dan weer niet, en dan opnieuw tot wedergeboorte komen? Je kunt misschien stellen dat er mensen zijn die "Christen in wording" zijn, dus die wel al een stukje kennis hebben, die op de een of andere manier in aanraking gekomen zijn met het evangelie, misschien wel naar de kerk gaan, maar nog nooit Jezus als God en Verlosser aanvaard hebben.

Wanneer ik bijvoorbeeld het boek "Bewijs genoeg" van Lee Strobel beschouw, lees ik het verhaal van een atheist die wilde "bewijzen" dat de Bijbel onzin was, en dat Jezus zeker niet onze God is. In zijn tocht kwam hij steeds meer bewijs tegen, en raakte hij heel langzaam overtuigd van het feit dat Jezus wel degelijk God is, en dat de Bijbel wel degelijk Gods Woord is. Op een bepaald moment zei hij "God, U hebt gewonnen!", maar, hij "geloofde" nog niet. Op dat moment kon hij dus nog steeds er voor kiezen niks te doen, of Jezus zelfs af te wijzen. Pas op het moment dat hij Jezus als God en Verlosser aanvaardde, was hij een Christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Nicky O:

Ik denk niet dat het een voorrecht is, ik denk dat het een keuze is. Met heel de ziel, het hart en het verstand kiezen voor God, de 3-eenheid, die Liefde is.

Hoe kies jij in prakijk, of hoe heb jij gekozen voor deze Drie-ene God: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest? En, hoe ervaar je de verschillende aspecten van deze Drie-ene God in jouw leven?

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Er zullen wellicht ook mensen zijn die denken dat ze Jezus of God zijn?

Dat klopt helaas. De antichrist zal zich ook als "god" openbaren. Er is echter slechts een Mens die God is, en deze Mens is Jezus Christus! Alle andere mensen zijn schepselen, en wanneer ze voor God (Jezus) kiezen zijn het Gods kinderen!

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Sjofar:

De Heilige Geest geeft keuzevrijheid, omdat God wil dat je zèlf voor Hem kiest en dat blijft doen. Als je fouten maakt verlaat de Heilige Geest je echt niet direct. Hij helpt je juist om het weer goed te maken. En als je stopt met geloven en de Heilige Geest niet meer wilt, neem ik aan dat Hij je verlaat door die keuzevrijheid, maar dat is slechts mijn aanname.

Anders zou er geen vrije wil meer bestaan, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

21 Want het leven is mij Christus, en het sterven is mij gewin.

Het verschil is dat de mens wel kan willen leven naar het beeld,
en daarin ook toegerekend kan krijgen, de volmaaktheid in Christus,
maar dat ondertussen nog niet is.

Romeinen 7:21-26
Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.
Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;
Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds,
en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.
Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.
Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods,
maar met het vlees de wet der zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:

Wat eigenlijk de logica zelve is gezien deze dynamische processen, sterk afhankelijk van de culturele/religieuze conditionering. 

Ter overweging.

moderatie Trajecto: Rapportage over geplaatst YouTubefilmpje binnengekomen.

Het hoort hier niet echt; daarom hier geschrapt. (Link voor hen die het willen zien)

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei thom:

...Christus zal groot gemaakt worden in mijn lichaam, hetzij door het leven, hetzij door den dood. 

21 Want het leven is mij Christus, en het sterven is mij gewin.

Dat is groot gemaakt worden; terwijl het vlees ons bijligt en ons vlees regeert tegen onze wil.
Christus ging ons voor in volmaaktheid. Wij volgen in onvolmaaktheid,
met een wettig volkomen beroep op de volmaaktheid van Christus.

Maar ondertussen nog steeds in onvolmaaktheid,
zolang als wij leven. Met daarin een groei naar meer liefde, waarin Christus groot gemaakt wordt in ons.

En zo leert de heilige Geest ons ook: zelfs ons willen is niet volmaakt.
Het niet in het vlees zijn, van Romeinen 8, gaat dus niet over volkomen zijn,
maar over het willen, dat zich niet moet richten naar het vlees of naar overwegingen van het vlees.

Overwegingen van het vlees zijn sneller van toepassing dan soms wordt gedacht;
zoals in het leren dat de God dienen ondergeschikt is aan de wetenschap dienen,
zoals leren dat de liefde soms echtbreuk voorschrijft;
of dat de liefde soms stelen voorschrijft,
of dat de liefde soms liegen voorschrijft. 

Zie het dus niet als een tegenstelling, maar als een aanscherping,
die niet van toepassing is wanneer die niet van toepassing is;
maar die ondertussen altijd een rol en een plaats heeft in de realiteit.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ter overweging.

Mooi, de vraag waarom er lijden is gaat al heel de geschiedenis mee, net zoals de vraag waarom er überhaupt leven is. Een beproeving, zeggen anderen. Heel subjectief naargelang de eigen mening, opvoeding en levenservaring.

20 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ter overweging.

Overigens, de logica manifesteert zich spontaan naarmate we bereid zijn dit te onderzoeken, niet bepaald iets oppervlakkigs.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Dat 'vlees' is de oude natuur, die niet wil opgeven waaruit deze bestaat, en leeft, onder de wet van oorzaak en gevolg, het dualisme.
De goddelijke natuur, is wat het andere lichaam behelst (..) wat opgewekt wordt in de mens.
Daaruit ontstaat de strijd in de mens; de wil van de tijdelijkheid, en de wil van de Vader.

Wat ik zeg; neem het niet als tegenstelling, maar als aanscherping.
Je gaat niet tot God in het vlees. Het vlees is jouw last, zolang het nog vlees is. Ook het afsterven van het vlees, doe je niet in enen; dat blijft je aankleven tot het vlees sterft. En dat is geen beeldspraak of overdrachtelijkheid, maar dat is het sterven dat gepaard gaat met het afgebroken zijn van deze aardse tempel. Dat is bij je laatste ademtocht. Pas dan is de wedren klaar, en kunnen wij uitroepen: "De loop is volbracht !"
Dat wat Christus in Zijn verlossing volbracht, was voor iedereen.
Maar ook iedereen moet Hem dan wel navolgen, tot het einde daar is. 
En het doel daarvan is om onderweg Christus groot te doen worden in het vlees, door de Geest,
en te getuigen aan de bewoners van deze hel op aarde, dat die hel tijdelijk is en een uitredding biedt:
Er is in de hel een levensboom geplaatst van eeuwig leven,
net zoals in het paradijs een boom was geplaatst van eeuwige dood.
Besef dat de mens onderhevig is aan natuurwetten, welke gedeeltelijk geestelijk zijn.

Het steeds optredende verschil ligt in de belofte en in de hoop: wat we nu belijden ontvangen te hebben in Christus,
dat wordt ons pas volkomen als we bij Hem komen in de Rust.
Daarom blijft er nog een rust waarin wij nog niet zijn ingegaan, over daarvan te vieren dat die nog komt.
een ander gebod dat in de 'liefde' is gesneuveld is geworden.
In Christus is de rust van sabattelijke werken met een lichte last en een zacht juk.
En in de opstanding is de Rust, waarin God Rust, maar dan samen met de mens.
De rust was na Adam, een nieuwe rust is in Christus, en de Rust is in de opstanding en herstel van het paradijs.
Néééé, niet herstel natuurlijk: in het nieuwe paradijs, het nieuwe Sion, leeft God samen met de mens! :
gelijk in opstandingslichaam en een goddelijke heerlijkheid en een eeuwig leven,
samen genietende nieuw brood, en nieuwe wijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Sjofar:
2 uur geleden zei Nicky O:

Merk je dat je veranderd bent? Doe, ervaar, denk, voel je andere dingen als voorheen?

Ik heb altijd geleefd met de Heer door mijn opvoeding, en ik denk dat de Heilige Geest dan ook niet op een bepaald moment in mij kwam, maar altijd al bij mij was.

Kom en sluit u aan bij de discussie 'Wie kan de Heilige Geest voelen', het is fijn om een ervarings deskundige erbij te hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Misschien zouden we geen atheistische propaganda willen in dit forum!?

Dit is geen 'atheïstische propaganda'. Het is de praktijkervaring van Dick Swaab, een neurobioloog en arts en zijn daaraan gekoppelde menselijke levensvragen en dus ook godsvragen. Als je je hersenen niet zou hebben vervangen door een incomplete bijbelboodschap zou je dat wellicht een beetje snappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

In mijn beleving is dit een contradictie. Werkt God dan ook dat 'met vrees en beven werken' in de geadresseerden?

Ik zie niet wat de contradictie is.

1 uur geleden zei WdG:

Ik begrijp je punt, Sjofar. Maar, is de discussie niet een theoretische discussie? Als iemand gelooft, is iemand wedergeboren. Mee eens? Dat betekent dat hij of zij een nieuwe schepping is. Hoe kan iemand wedergeboren zijn, dan weer niet, en dan opnieuw tot wedergeboorte komen? Je kunt misschien stellen dat er mensen zijn die "Christen in wording" zijn, dus die wel al een stukje kennis hebben, die op de een of andere manier in aanraking gekomen zijn met het evangelie, misschien wel naar de kerk gaan, maar nog nooit Jezus als God en Verlosser aanvaard hebben.

Wanneer ik bijvoorbeeld het boek "Bewijs genoeg" van Lee Strobel beschouw, lees ik het verhaal van een atheist die wilde "bewijzen" dat de Bijbel onzin was, en dat Jezus zeker niet onze God is. In zijn tocht kwam hij steeds meer bewijs tegen, en raakte hij heel langzaam overtuigd van het feit dat Jezus wel degelijk God is, en dat de Bijbel wel degelijk Gods Woord is. Op een bepaald moment zei hij "God, U hebt gewonnen!", maar, hij "geloofde" nog niet. Op dat moment kon hij dus nog steeds er voor kiezen niks te doen, of Jezus zelfs af te wijzen. Pas op het moment dat hij Jezus als God en Verlosser aanvaardde, was hij een Christen.

Ik bouw mijn mening ook slechts op wat ik lees in de Bijbel. Paulus maakt toch echt duidelijk dat zowel de gemeente waartegen hij spreekt als hijzelf gered zijn, en dat ze dat moeten vasthouden. En of iemand eerst die eerst Gods redding verwerpt het daarna terug kan krijgen weet ik niet (dus in totaal twee keer wedergeboren), dat zou ik moeten onderzoeken.

1 uur geleden zei TTC:

Anders zou er geen vrije wil meer bestaan, niet?

Ja, ik denk dat je door vrije wil ook de Heilige Geest zou kunnen kwijtraken als je dat zou willen. Ik denk niet dat God mensen die niet bij Hem willen horen er dan ook bijneemt. God wil echte liefde, en die kan niet gedwongen zijn.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:
2 uur geleden zei Sjofar:

als u tenminste in het geloof blijft, gefundeerd en vast, en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie,

 

2 uur geleden zei Sjofar:

als wij tenminste het beginsel van de vaste grond van het geloof tot het einde toe onwrikbaar vasthouden,

Als... iemand dat niet doet, geeft deze dus blijk van ongeloof en heeft nooit werkelijk geloofd. Niet iedereen die belijd een Christen te zijn is dat ook metterdaad.

Ik zie geen reden om niet aan te nemen dat dat ook bij echte gelovigen kan gebeuren. Ook Jezus zegt in Johannes 15:6: Als iemand niet in Mij blijft, wordt hij buitengeworpen zoals de rank, en verdort, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. Je kan alleen maar gelovig blijven als je het bent.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:
2 uur geleden zei Sjofar:

We moeten niet denken dat we kunnen doen wat we willen, als we echt gered willen zijn.

Dat denk en doe je ook niet als je geloofd dat je gered bent.

Dat is zeker niet de bedoeling, maar er zijn mensen die geen relatie hebben met God en doen wat ze willen, omdat ze toch gered zijn. Maar ik denk ook dat mensen die 'passief geloven' nog wel gered kunnen zijn, hun leven heeft gewoon niet zo veel vrucht gedragen als God voor hen in petto had. Alleen mensen die God echt afzweren en de Heilige Geest niet meer willen, daar heb ik zo mijn twijfels over.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:
2 uur geleden zei Sjofar:

De Bijbel zegt daarom dit:

Filippenzen 2:12:

Daarom, mijn geliefden, zoals u altijd gehoorzaam geweest bent, niet alleen zoals in mijn aanwezigheid, maar nu veelmeer in mijn afwezigheid, werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven,

Dit vers kan men het beste niet loskoppelen van het erop volgende vers:

Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Fil.2:12-13, SV)

Wij kunnen niet door eigen werken ons eeuwig heil zeker stellen of verkwanselen. Wel kunnen wij deze zaligheid (die reeds in bezit is) uitwerken in ons leven, enkel en alleen omdat God in ons aan het werk is. Hij maakt ons gewillig en wij willen dan ook met vreze en beven deze zaligheid uitwerken. Verzaakt men hierin als wedergeborene, dan krijgt men te maken met de tucht van God, maar niet met verlies van behoud.

Vers 13 is toch juist een argument voor vers 12. Hij zegt juist dat ze zich met vreze en beven moeten inzetten voor hun redding, want God is onder hen aan het werk en Gods prachtige doel wordt niet bereikt als ze afhaken. Dat Paulus 'met vreze en beven' zegt, zegt hij volgens mij echt niet alleen omdat ze dan niet gelukkig zouden zijn omdat Gods doel in hun leven niet bereikt wordt. Dat zou tegenstrijdig zijn. Dan zouden ze bang moeten zijn voor als Gods doel niet bereikt wordt in hun leven, waardoor ze ongelukkig zouden worden. Dan zou er geen positieve kant zijn. Ik denk dat Paulus zegt dat je je met vreze en beven in moet zetten voor je redding, wat natuurlijk van groot belang is, als je de oneindigheid in gedachten houdt. Geloof jij überhaupt in iets als een hel voor de ongelovigen? Ben ik nieuwsgierig naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Sjofar:

Ik bouw mijn mening ook slechts op wat ik lees in de Bijbel. Paulus maakt toch echt duidelijk dat zowel de gemeente waartegen hij spreekt als hijzelf gered zijn, en dat ze dat moeten vasthouden. En of iemand eerst die eerst Gods redding verwerpt het daarna terug kan krijgen weet ik niet (dus in totaal twee keer wedergeboren), dat zou ik moeten onderzoeken.

Probleem is natuurlijk dat mensen die geloven dat ze hun redding niet kunnen verliezen er min of meer "op los kunnen leven". Ze zijn immers gered. Genade als vrijbriefje om te zondigen? Nee, zeker niet! Anderzijds hoeven mensen die wedergeboren zijn geen moment bang te zijn dat ze hun redding kunnen verliezen. Ik geloof dus dat iemand die wedergeboren is niet WIL zondigen. Iemand die wedergeboren is WIL toestaan dat God (Heilige Geest) in hem of haar werkt. Dus, geloofswerken vanuit de redding, en niet voor de redding.

Iemand die denkt zijn of haar redding te kunnen verliezen is misschien (nog) niet wedergeboren? Een vraag ter overweging?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Probleem is natuurlijk dat mensen die geloven dat ze hun redding niet kunnen verliezen er min of meer "op los kunnen leven". Ze zijn immers gered. Genade als vrijbriefje om te zondigen? Nee, zeker niet! Anderzijds hoeven mensen die wedergeboren zijn geen moment bang te zijn dat ze hun redding kunnen verliezen. Ik geloof dus dat iemand die wedergeboren is niet WIL zondigen. Iemand die wedergeboren is WIL toestaan dat God (Heilige Geest) in hem of haar werkt. Dus, geloofswerken vanuit de redding, en niet voor de redding.

Iemand die denkt zijn of haar redding te kunnen verliezen is misschien (nog) niet wedergeboren? Een vraag ter overweging?

Ik denk dat de Bijbel er duidelijk over is dat je kan 'terugkomen' op je keuze om Jezus te dienen. En je redding is dan ook niet meer zeker, volgens mij. Mensen die wedergeboren zijn en met God leven mogen rekenen op hun redding. De passieve gelovigen (en ja, die bestaan) zitten tussen die twee in: ze hebben Jezus aanvaard, maar leven er niet naar. Van hen denk ik dat ze gered zijn, maar geen vruchtbaar leven gehad hebben, waarop het niet fijn is om terug te kijken als je voor God staat. Deze 'versie' van gelovigen vind ik moeilijk om te beoordelen, en gelukkig doet God dat wel in onze plaats.

Als je relatie met God gezond is, dan wíl je inderdaad niet zondigen en dan wíl je dat de Heilige Geest in je werkzaam is.

Zolang je in Jezus blijft ben je gered, dat is zeker. Maar ik denk wel dat je dan in Hem moet blijven, zoals hij zelf zegt in Johannes 15:6: Als iemand niet in Mij blijft, wordt hij buitengeworpen zoals de rank, en verdort, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid