Spring naar bijdragen

God als het radicaal andere (negatieve theologie)


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Sjofar:

Voor mensen van buitenaf lijkt het alsof de Heilige Geest al het plezier van een mens wilt afpakken, wat echt niet waar is. Ik ben juist veel gelukkiger zo, wat veel andere mensen totaal niet begrijpen (omdat het tegen het populaire 'yolo-principe' ingaat). De Heilige Geest helpt je dus hoe je je moet gedragen in deze wereld, maar troost je ook op je moeilijke en eenzame momenten die daardoor kunnen ontstaan.

Interessant, dat mensen je niet begrijpen lijkt bij openbaringen meermaals het geval te zijn, en veel erger blijkt. 

Citaat

Openbaringen zijn van alle tijden en alle religies. Echter, in die gevallen dat de openbaringen niet door de volgelingen van een andere religie erkend worden, worden ze vaak door religies gezien als misvatting of soms bezetenheid door de duivel. Hedendaagse auteurs die geschriften met openbaringen uitbrengen, worden door de meeste religies met grote argwaan bekeken, omdat men in twijfel trekt dat die openbaringen daadwerkelijk van hun god afkomstig zijn. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lijkt mij uitermate saai...... voor God Profetieën zijn wel feilloos?  Dat is in tegenspraak met Want mensen hebben Christus gezien en hier wordt gesteld dat God nooit gezien is. 

10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Maar zovelen Hem a

Zoiets Willempie, het is als aannemen dat tijd bestaat zonder bewijs, het is aan het gemanifesteerde individu om dat te doorgronden. Op dat moment hebben we wel tijd en ruimte nodig, net zoals het zoe

23 minuten geleden zei TTC:

Interessant, dat mensen je niet begrijpen lijkt bij openbaringen meermaals het geval te zijn, en veel erger blijkt. 

Ja, geloven dat het echt waar is en begrijpen dat mensen zoiets überhaupt willen, zijn beide moeilijk voor buitenstaanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Sjofar:

Ja, geloven dat het echt waar is en begrijpen dat mensen zoiets überhaupt willen, zijn beide moeilijk voor buitenstaanders.

Mensen met ervaringskennis dwepen ook niet met God en dergelijke, dat is heel gewoon voor hen. Al lang geleden dat je dat ervaren hebt?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Al lang geleden dat je dat ervaren hebt?

Dat mensen me niet begrepen? Het is niet zo dat mensen mij vaak aanspreken om mij te zeggen dat zij het niet zouden kunnen en willen, maar het komt zeker voor. Waar ik vaker mee geconfronteerd wordt, is dat mensen zich gedragen op een 'yolo-manier', wat dus tegen God ingaat. Dat kan ik vervelend vinden, maar ik besef ook wel dat dat hun levensovertuiging is, en daar heb ik respect voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Sjofar:

Dat mensen me niet begrepen? Het is niet zo dat mensen mij vaak aanspreken om mij te zeggen dat zij het niet zouden kunnen en willen, maar het komt zeker voor. Waar ik vaker mee geconfronteerd wordt, is dat mensen zich gedragen op een 'yolo-manier', wat dus tegen God ingaat. Dat kan ik vervelend vinden, maar ik besef ook wel dat dat hun levensovertuiging is, en daar heb ik respect voor.

Hoe lang het geleden is dat de Geest in je gevaren is, dat vroeg ik me af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hoe lang het geleden is dat de Geest in je gevaren is, dat vroeg ik me af.

Ah zo, oké.

Het is niet zo dat de Heilige Geest even in je komt, en vervolgens weer weggaat tot een volgende opleving. Het gebeurt een keer, en dan blijft de Geest in je tijdens je leven met God. Soms voel je je wel dichter bij God dan op andere momenten. Op een piekmoment voel je je echt vervuld van de Geest, maar als je iets fout hebt gedaan kan God heel ver weg voelen. Alleen is God dan niet ver weg, je voelt je ver van zijn heiligheid door jouw zondigheid, wat komt door de Heilige Geest in je. Daardoor krijg je ook de drang om vergeving te vragen aan God.

Ik kan mij na een dieptepunt al snel weer heel dicht bij God voelen na het vergeving vragen. Het kan dus op een dag verschillen, en soms gaat het over langere periodes van dagen, weken of eventueel langer. Ik denk dat mensen er wel verschillende ervaringen mee hebben. En ik kan je wel zeggen hoe het voelt, maar hoe het precies werkt 'achter de schermen', durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb wel zo mijn gedachten daarover, die ik in dit bericht al wat gezegd heb. 

Het gaat dus om een manier van leven, en niet om een specifiek moment; het gaat hoofdzakelijk om het vervuld zijn, en niet om het vervuld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Sjofar:

Zoals je al wel gehoord zal hebben is God een drie-eenheid. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn samen God. God kwam als mens op aarde als Jezus, en Hij kwam in ons als Heilige Geest. Ik ben christelijk opgevoed, dus een groots moment van bekering heb ik niet meegemaakt. Maar ook ik moet natuurlijk opnieuw voor Jezus kiezen. Door die keuze ontvang je als geschenk de Heilige Geest. Het is niet een geschenk omdat wij een cadeau verdient hebben, maar puur omdat God het ons wilt geven omdat Hij van ons houdt.

Volledig met je eens, Sjofar. En, dit is ook wat Christenen met elkaar bindt! Het geloof in de enige Drie-ene God. Iemand die hetgeen jij hier omschrijft niet belijdt, kan zich wel Christen noemen, maar, die heeft de ware wedergeboorte niet meegemaakt. Het is een geschenk uit Genade!

Citaat

En het verandert je leven zeker. De de Heilige Geest helpt je bij de waarheid te blijven, stuurt je bij wanneer je de fout ingaat en Hij leidt je gedachten. Hij helpt je je vertrouwen op Hem te stellen. Hij helpt je Gods Woord te begrijpen en Hij helpt je bidden. De Heilige Geest troost. Hij geeft ons de vrucht van de Heilige Geest: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Hij helpt ons op Jezus te lijken. Ook ontvang je geestelijke gaven, zoals bijvoorbeeld onderwijzen, dienen, profeteren, vermaning, leiderschap, geven, genezing, geloof, wonderbare machten, herkennen van geesten, spreken in tongen, vertolken van tongen, kennisoverdracht, ... Voor de gaven moet God altijd de eer krijgen.

En ook hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen kunnen en zullen het anders beleven, maar, ook hier hebben Christenen toch een gemeenschappelijk punt: de Heilige Geest is een Persoon. Een relatie is noodzakelijk!

Citaat

 

De lijst met wat de Heilige Geest allemaal doet is waarschijnlijk nog niet compleet.

Voor mensen van buitenaf lijkt het alsof de Heilige Geest al het plezier van een mens wilt afpakken, wat echt niet waar is. Ik ben juist veel gelukkiger zo, wat veel andere mensen totaal niet begrijpen (omdat het tegen het populaire 'yolo-principe' ingaat). De Heilige Geest helpt je dus hoe je je moet gedragen in deze wereld, maar troost je ook op je moeilijke en eenzame momenten die daardoor kunnen ontstaan.

 

Inderdaad, het ware geluk! De Heilige Geest (God) geeft veel meer dan we nodig hebben. Hij geeft leven in overvloed. Ken je het onderwijs van Sumrall over de gaven van de Geest? Erg interessant.

Je bijdragen zijn zeer prettig om te lezen. Ik hoop van harte op meer bijdragen van jouw kant!

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Sjofar:

Ah zo, oké. Het is niet zo dat de Heilige Geest even in je komt, en vervolgens weer weggaat tot een volgende opleving. Het gebeurt een keer, en dan blijft de Geest in je tijdens je leven met God. Soms voel je je wel dichter bij God dan op andere momenten. Op een piekmoment voel je je echt vervuld van de Geest, maar als je iets fout hebt gedaan kan God heel ver weg voelen. Alleen is God dan niet ver weg, je voelt je ver van zijn heiligheid door jouw zondigheid, wat komt door de Heilige Geest in je. Daardoor krijg je ook de drang om vergeving te vragen aan God. Ik kan mij na een dieptepunt al snel weer heel dicht bij God voelen na het vergeving vragen. Het kan dus op een dag verschillen, en soms gaat het over langere periodes van dagen, weken of eventueel langer. Ik denk dat mensen er wel verschillende ervaringen mee hebben. En ik kan je wel zeggen hoe het voelt, maar hoe het precies werkt 'achter de schermen', durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb wel zo mijn gedachten daarover, die ik in dit bericht al wat gezegd heb. Het gaat dus om een manier van leven, en niet om een specifiek moment; het gaat hoofdzakelijk om het vervuld zijn, en niet om het vervuld worden.

Hoeven we te weten hoe het 'achter de schermen' werkt? Wie de ervaringen niet kent zal er weinig voeling mee hebben, kan ook verdrongen worden waardoor de Geest niet tot expressie wordt gebracht zoals hieronder wordt gesteld.

Citaat

Letterlijk iedereen heeft een groot aantal piekervaringen gedurende zijn leven meegemaakt maar vaak worden zulke ervaringen niet als bijzonder opgemerkt. Bij zogenoemde niet-piekers ("non-peakers"), worden piekervaringen weerstaan en verdrongen. Volgens Maslow zouden piekervaringen bestudeerd en bevorderd moeten worden waardoor mensen die ze nooit hadden of ze weerstonden ermee in aanraking gebracht kunnen worden, als een middel om persoonlijke groei en zelfactualisering te bereiken. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Sjofar:

@WdG Bedankt voor je aanvullingen en steun!

Sumrall kende ik nog niet, maar ik zag dat er heel wat filmpjes van hem te vinden zijn. Ga ik eens bekijken. Bedankt voor de tip!

Geen dank. Lester Sumrall geeft naar mijn mening prima onderwijs m.b.t. de gaven van de Geest. Ken je John J Lake? Het boek "Living In God's Power" is m.i. een geweldig boek. Lake toont aan dat we machthebbers moeten zijn, "victors not victims", en in feite is dat ook zo. We zijn overwinnaars, we zouden moeten regeren. Er staat immers geschreven:

Als wij volharden, zullen wij ook met Hem regeren.  Als wij Hem verloochenen, zal Hij ons ook verloochenen.

Daarom is het naar mijn mening van groot belang Jezus als God EN Verlosser te aanvaarden. Immers, Hem afwijzen is m.i. hetzelfde als Hem verloochenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:

Hoeven we te weten hoe het 'achter de schermen' werkt?

Ik hoef het niet te weten. Dat is ook niet het belangrijkste. Ik vermeldde het wel om duidelijk te maken dat ik slechts uit ervaring spreek, en niet kan zeggen hoe het allemaal precies werkt.

10 uur geleden zei TTC:

Wie de ervaringen niet kent zal er weinig voeling mee hebben, kan ook verdrongen worden waardoor de Geest niet tot expressie wordt gebracht zoals hieronder wordt gesteld.

Je bedoelt dat de Geest bij iedereen piekervaringen wil doen, maar dat dat verdrongen kan worden als mensen niet beseffen wat het is? Daar heb ik geen ervaring mee en durf ik geen uitspraak over te doen. Wat ik wel weet, is dat je ook zonder de Geest gelukkig kan zijn op aarde. Je bouwt dan zelf een leven op, waarvan velen zeggen gelukkig te worden. Ik geloof dat ook wel, al is het geluk anders. Ook daarin kan je piek- en dalmomenten ervaren. Ik denk dus dat piekmomenten niet hetzelfde zijn bij gelovigen en niet-gelovigen.

7 uur geleden zei WdG:

Ken je John J Lake? Het boek "Living In God's Power" is m.i. een geweldig boek.

Nee, ken ik niet. Bedankt voor de tip.

7 uur geleden zei WdG:

Lake toont aan dat we machthebbers moeten zijn, "victors not victims", en in feite is dat ook zo. We zijn overwinnaars, we zouden moeten regeren. Er staat immers geschreven:

Als wij volharden, zullen wij ook met Hem regeren.  Als wij Hem verloochenen, zal Hij ons ook verloochenen.

Daarom is het naar mijn mening van groot belang Jezus als God EN Verlosser te aanvaarden. Immers, Hem afwijzen is m.i. hetzelfde als Hem verloochenen.

Ja, denk ik ook. Het is inderdaad belangrijk om te beseffen dat het of JA is, of NEE wat betreft het kiezen voor Jezus. Of je kiest voor Hem, of je verloochent Hem. Neutraal blijven is geen optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Sjofar:

Ik hoef het niet te weten. Dat is ook niet het belangrijkste. Ik vermeldde het wel om duidelijk te maken dat ik slechts uit ervaring spreek, en niet kan zeggen hoe het allemaal precies werkt.

Ja, daarom dat veel mensen zich afvragen of dit nu ook enig praktisch nut heeft, of dat het een soort van trofee voor het ego is. 

38 minuten geleden zei Sjofar:

Je bedoelt dat de Geest bij iedereen piekervaringen wil doen, maar dat dat verdrongen kan worden als mensen niet beseffen wat het is? Daar heb ik geen ervaring mee en durf ik geen uitspraak over te doen. Wat ik wel weet, is dat je ook zonder de Geest gelukkig kan zijn op aarde. Je bouwt dan zelf een leven op, waarvan velen zeggen gelukkig te worden. Ik geloof dat ook wel, al is het geluk anders. Ook daarin kan je piek- en dalmomenten ervaren.

Is dat niet contradictorisch, hoe kan God (of Geest zoals je wil) gelukkig zijn bij het zien van alle ellende hier op aarde? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Sjofar:

Ja, denk ik ook. Het is inderdaad belangrijk om te beseffen dat het of JA is, of NEE wat betreft het kiezen voor Jezus. Of je kiest voor Hem, of je verloochent Hem. Neutraal blijven is geen optie.

Inderdaad. En, Jezus als God of Verlosser afwijzen, is hetzelfde als Hem verloochenen. Jezus is onze Verlosser, Hij is onze Geneesheer, Beste Vriend en zeker onze God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei TTC:

Ja, daarom dat veel mensen zich afvragen of dit nu ook enig praktisch nut heeft, of dat het een soort van trofee voor het ego is. 

Nee, dat is niet de bedoeling. De Heilige Geest helpt je bij veel, waar ik een paar berichten geleden een opsomming over deed. Naast dat Hij je helpt bij God te leven, helpt Hij je ook in de kerk door het geven van geestelijke gaven. Die gaven dienen tot opbouw van de gemeente. Het is zeker geen trofee voor het ego. Ten eerste omdat de Heilige Geest in je een geschenk is uit genade, en je het dus eigenlijk niet verdiend hebt. En ten tweede zie ik ook niet in hoe ik erover zou kúnnen opscheppen. Het is toch meestal zo dat je ofwel niet gelooft wordt, ofwel heeft de ander waar je tegen praat de Heilige Geest ook in zich.

Ik zie dus geen reden waarom je de Heilige Geest als trofee voor het ego zou kunnen beschouwen.

48 minuten geleden zei TTC:

Is dat niet contradictorisch, hoe kan God (of Geest zoals je wil) gelukkig zijn bij het zien van alle ellende hier op aarde?

God is niet gelukkig bij het zien van alle ellende op aarde. Ik zeg juist dat de mens ook zonder God geluk kan opbouwen, al is het een andere vorm dan bij mensen die Jezus' offer aanvaard hebben en de Heilige Geest hebben die in hen werkzaam is.

47 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. En, Jezus als God of Verlosser afwijzen, is hetzelfde als Hem verloochenen. Jezus is onze Verlosser, Hij is onze Geneesheer, Beste Vriend en zeker onze God!

Helemaal mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Sjofar:

Helemaal mee eens!

Ik geloof ook dat veel Christenen, veel broeders en zusters, God op diverse manieren limiteren. Ik geloof dat werkelijk ALLES mogelijk is uit en door geloof, waarbij alle eer onze God en Verlosser Jezus Christus toekomt. Ik geloof dus in de complete ruil aan het Kruis. Jezus droeg onze zonden, zodat wij eeuwig leven ontvingen. Jezus heeft geleden, zijn striemen hebben ons genezen. Jezus had dorst, zodat wij nooit dorstig hoeven te zijn. Jezus werd arm, zodat wij rijk zouden zijn. God geeft leven in overvloed!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Sjofar:

Nee, dat is niet de bedoeling. De Heilige Geest helpt je bij veel, waar ik een paar berichten geleden een opsomming over deed. Naast dat Hij je helpt bij God te leven, helpt Hij je ook in de kerk door het geven van geestelijke gaven. Die gaven dienen tot opbouw van de gemeente. Het is zeker geen trofee voor het ego. Ten eerste omdat de Heilige Geest in je een geschenk is uit genade, en je het dus eigenlijk niet verdiend hebt. En ten tweede zie ik ook niet in hoe ik erover zou kúnnen opscheppen. Het is toch meestal zo dat je ofwel niet gelooft wordt, ofwel heeft de ander waar je tegen praat de Heilige Geest ook in zich.

Mooi zeg, helemaal volgens het Boekje! Hoe weet je nou zo zeker dat jij de Heilige Geest hebt ontvangen? Waar blijkt dat uit? En hoe weet je dat bij anderen?

2 minuten geleden zei WdG:

Ik geloof ook dat veel Christenen, veel broeders en zusters, God op diverse manieren limiteren. Ik geloof dat werkelijk ALLES mogelijk is uit en door geloof, waarbij alle eer onze God en Verlosser Jezus Christus toekomt. Ik geloof dus in de complete ruil aan het Kruis. Jezus droeg onze zonden, zodat wij eeuwig leven ontvingen. Jezus heeft geleden, zijn striemen hebben ons genezen. Jezus had dorst, zodat wij nooit dorstig hoeven te zijn. Jezus werd arm, zodat wij rijk zouden zijn. God geeft leven in overvloed!

Wie probeer je nou eigenlijk met je doorgeslagen fanatisme ergens van te overtuigen? Anderen of jezelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wie probeer je nou eigenlijk met je doorgeslagen fanatisme ergens van te overtuigen? Anderen of jezelf?

Wat is er volgens jou doorgeslagen aan? Het getuigt van fanatisme, van zeer fanatieke liefde dat God Zichzelf vernedert door Mens te worden en Zichzelf voor ons te offeren!

Ik geloof ook dat veel Christenen, veel broeders en zusters, God op diverse manieren limiteren. Ik geloof dat werkelijk ALLES mogelijk is uit en door geloof, waarbij alle eer onze God en Verlosser Jezus Christus toekomt. Ik geloof dus in de complete ruil aan het Kruis. Jezus droeg onze zonden, zodat wij eeuwig leven ontvingen. Jezus heeft geleden, zijn striemen hebben ons genezen. Jezus had dorst, zodat wij nooit dorstig hoeven te zijn. Jezus werd arm, zodat wij rijk zouden zijn. God geeft leven in overvloed!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Wat is er volgens jou doorgeslagen aan? Het getuigt van fanatisme, van zeer fanatieke liefde dat God Zichzelf vernedert door Mens te worden en Zichzelf voor ons te offeren!

Ik geloof ook dat veel Christenen, veel broeders en zusters, God op diverse manieren limiteren. Ik geloof dat werkelijk ALLES mogelijk is uit en door geloof, waarbij alle eer onze God en Verlosser Jezus Christus toekomt. Ik geloof dus in de complete ruil aan het Kruis. Jezus droeg onze zonden, zodat wij eeuwig leven ontvingen. Jezus heeft geleden, zijn striemen hebben ons genezen. Jezus had dorst, zodat wij nooit dorstig hoeven te zijn. Jezus werd arm, zodat wij rijk zouden zijn. God geeft leven in overvloed!

Ja dat stuk tekst had je daarvoor ook al geplaatst.

15 minuten geleden zei WdG:

Ik geloof ook dat veel Christenen, veel broeders en zusters, God op diverse manieren limiteren. Ik geloof dat werkelijk ALLES mogelijk is uit en door geloof, waarbij alle eer onze God en Verlosser Jezus Christus toekomt. Ik geloof dus in de complete ruil aan het Kruis. Jezus droeg onze zonden, zodat wij eeuwig leven ontvingen. Jezus heeft geleden, zijn striemen hebben ons genezen. Jezus had dorst, zodat wij nooit dorstig hoeven te zijn. Jezus werd arm, zodat wij rijk zouden zijn. God geeft leven in overvloed!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Sjofar:

Nee, dat is niet de bedoeling. De Heilige Geest helpt je bij veel, waar ik een paar berichten geleden een opsomming over deed. Naast dat Hij je helpt bij God te leven, helpt Hij je ook in de kerk door het geven van geestelijke gaven. Die gaven dienen tot opbouw van de gemeente. Het is zeker geen trofee voor het ego. Ten eerste omdat de Heilige Geest in je een geschenk is uit genade, en je het dus eigenlijk niet verdiend hebt. En ten tweede zie ik ook niet in hoe ik erover zou kúnnen opscheppen. Het is toch meestal zo dat je ofwel niet gelooft wordt, ofwel heeft de ander waar je tegen praat de Heilige Geest ook in zich. Ik zie dus geen reden waarom je de Heilige Geest als trofee voor het ego zou kunnen beschouwen.

Is er dan geen maatschappelijk nut of zo? Waarom zou iedereen er anders altijd over bezig zijn? 

40 minuten geleden zei Sjofar:

God is niet gelukkig bij het zien van alle ellende op aarde. Ik zeg juist dat de mens ook zonder God geluk kan opbouwen, al is het een andere vorm dan bij mensen die Jezus' offer aanvaard hebben en de Heilige Geest hebben die in hen werkzaam is.

Heb je hierin dan geen grote verantwoordelijkheid, de Geest is immers in jou ervaren. Dan ben je er toch ook de expressie van in woord en daad, dat je hierin misschien niet geloofd wordt lijkt me een andere kwestie. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ja dat stuk tekst had je daarvoor ook al geplaatst.

 

Dat deed ik inderdaad bewust, omdat je de vraag negeerde. Geen punt verder. Ik vat jouw opmerking dan maar op als een compliment, waarvoor hartelijk dank! Ik zegen je in Naam van onze God en Verlosser, Jezus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei WdG:

Dat deed ik inderdaad bewust, omdat je de vraag negeerde. Geen punt verder. Ik vat jouw opmerking dan maar op als een compliment, waarvoor hartelijk dank! Ik zegen je in Naam van onze God en Verlosser, Jezus Christus!

Het was geen compliment en jouw zelfverhogende 'zegen' sla ik af. Het doorgeslagene van jou slaat op: in elk topic tot vervelens toe met dezelfde kreten komen waardoor het inhoudsloos wordt. Laat mensen e.e.a. voor zichzelf onderzoeken i.p.v. het tot een irritante mantra te maken zoals jij doet. Als je zo nodig wil evangeliseren met een boodschap die neerkomt op 'neem Jezus aan of brand voor eeuwig in de hel' doe dat dan lekker op straat, niet in een christelijk forum.

1 uur geleden zei thom:

Net mijn moeder, die ook niet verder kwam dan mij voortdurend te wijzen op Jezus die voor mij gestorven was. Maar als je doorvroeg, moest je het maar in de Bijbel opzoeken.

Lijkt me heel onaangenaam Thom als iemand dat continu doet. Ik zou dan de neiging hebben te zeggen: 'ik heb daar niet om gevraagd.'

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het was geen compliment en jouw zelfverhogende 'zegen' sla ik af. Het doorgeslagene van jou slaat op: in elk topic tot vervelens toe met dezelfde kreten komen waardoor het inhoudsloos wordt. Laat mensen e.e.a. voor zichzelf onderzoeken i.p.v. het tot een irritante mantra te maken zoals jij doet. Als je zo nodig wil evangeliseren met een boodschap die neerkomt op 'neem Jezus aan of brand voor eeuwig in de hel' doe dat dan lekker op straat, niet in een christelijk forum.

Toch zegen ik je. Het evangelie en een Christelijk forum zijn een mooie combinatie. Mocht je een vraag hebben, stel die gerust. Misschien komen we tot een goed gesprek, waarbij ik - nogmaals - de Godheid van Jezus niet TER discussie wil stellen. Graag begrip en respect daarvoor. En, inderdaad, Jezus Christus is de enige Weg. Dat geloof ik, dus die mening mag ik verkondigen. Jij trekt een conclusie, dat mag. Ik wil allerlei gesprekken aangaan, geen enkel probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei thom:

9 jaar geleden behoorlijk emotionele gesprekken gehad daarover en de shit uitgesproken, met als gevolg later meerdere discussies met diepgang over de Bijbel.

Maar ze kon zo omslaan als er duidelijke antwoorden of inzichten kwamen over ´doodgeslagen teksten´ want dan fluisterde de duivel dat bij mij in.. want hoe kon ik anders, na 30 jaar niets van God en alles wat daarmee te maken had wilde weten, nu zo spreken. 

Nu is ze al 3 jaar dementerend en valt er niets zinnigs meer te bespreken.

 

Ondanks dat hou je moeder alsjeblieft in ere, ok ? ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid