Spring naar bijdragen

Wat de Bijbel afgoderij noemt


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei TTC:

Mensen met kristalbewustzijn zijn extreem gevoelig, kunnen zeer zenuwachtig zijn, met een mindere gezondheid en sterke behoefte aan aandacht. Als ze opgroeien in een omgeving die stress veroorzaakt, zoals met luidruchtige stemmen, ruziën of emotionele spanningen dan zullen ze zich eenvoudigweg verder in hun schulp willen terugtrekken, zelfs tot het punt dat ze nog weigeren om zich verder te verbinden met de buitenwereld.

En terecht! Als creationist poog ik dan ook niet te connecteren met de buitenwereld maar met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 424
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vergelijk de profetie van Daniël over de koning van het 4e wereldrijk in Dan. 11:36 in relatie tot de draak in openbaring (4e dier). Het is de engelvorst van Rome. Laten we eerst even kort vastst

Aldus spreekt de grote wet: om de kenner van het al-zelf te worden, moet u eerst kenner van het zelf zijn. Om de kennis van dat zelf te verwerven, moet u het zelf voor het niet-zelf, het zijn voor het

Het gaat over jou, wie Jezus volgt komt heel andere dingen te weten. 

Posted Images

48 minuten geleden zei Fundamenteel:

En terecht! Als creationist poog ik dan ook niet te connecteren met de buitenwereld maar met God.

Ja, eigenlijk bestaan veel problemen niet eens, mits toepassing van Jubeljaren en Heilige Jaren. Die connectie is er dus al lang, het zijn immers tijdloze concepten die bruikbaar zijn binnen deze 3D-wereld. Of had je verwacht dat God onze frieten kwam bakken misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, eigenlijk bestaan veel problemen niet eens, mits toepassing van Jubeljaren en Heilige Jaren. Die connectie is er dus al lang, het zijn immers tijdloze concepten die bruikbaar zijn binnen deze 3D-wereld. Of had je verwacht dat God onze frieten kwam bakken misschien?

Tjah van mij mogen ze dat terug toepassen hoor, maar het zijn de goddelozen die regeren. Dus ze passen het liever niet meer toe. Daarom dat ik niet stem, allemaal goddelozen die hun eigen vrouw zouden prostitueren voor een posje. 

Zal mijn frieten wel zelf bakken, maar dan ook liever de vrijheid mijn patatten zelf te kweken zonder dictators die zeggen hoe en wat. Vrije open markt is ook van doen. Dat heeft de EU altijd onmogelijk gemaakt. Een neger met buiktyfus, aids, tbc etc geraakt gemakkelijker Europa binnen dan een appel die een cm te klein is of wat van de kleurcode afwijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Tjah van mij mogen ze dat terug toepassen hoor, maar het zijn de goddelozen die regeren. Dus ze passen het liever niet meer toe. Daarom dat ik niet stem, allemaal goddelozen die hun eigen vrouw zouden prostitueren voor een posje. Zal mijn frieten wel zelf bakken, maar dan ook liever de vrijheid mijn patatten zelf te kweken zonder dictators die zeggen hoe en wat. Vrije open markt is ook van doen. Dat heeft de EU altijd onmogelijk gemaakt. Een neger met buiktyfus, aids, tbc etc geraakt gemakkelijker Europa binnen dan een appel die een cm te klein is of wat van de kleurcode afwijkt.

Gewoon wachten op WOIII, en we zullen wel zien wat daarna komt. Zo kunnen we daarna terug over die Heilige Jaren en Jubeljaren beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei TTC:

Gewoon wachten op WOIII, en we zullen wel zien wat daarna komt. Zo kunnen we daarna terug over die Heilige Jaren en Jubeljaren beginnen.

 

Lyrisch wel een beetje toepasselijk :)

5 minuten geleden zei Dolce Vita:

 Warom breng je die ziektes in verband met het negroïde ras?  Wat is er de toegevoegde waarde van dat je zo'n opmerking maakt?   Het lijkt me niet dat jij daarvoor staat, toch?

Neen maar als Afrikanen ziektes meebrengen mag ik dat toch gewoon benoemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen maar als Afrikanen ziektes meebrengen mag ik dat toch gewoon benoemen?

Onwetendheid is een keuze, die Afrikanen hoeven zelfs niet naar hier te komen als die onwetendheid onderzocht zou worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Onwetendheid is een keuze, die Afrikanen hoeven zelfs niet naar hier te komen als die onwetendheid onderzocht zou worden.

Man, ze hebben daar een babyboom.... Veel denken daar dat kinderen hen meer rechten biedt dan mensen zonder kinderen. Eigenlijk moet dat andersom. Wie zo dom is 10 kinderen te maken terwijl ie er geen enkel kan voeden is daar zelf verantwoordelijk voor.

In feite zouden we die klimaatpropaganda moeten gebruiken en de uitstoot per gezin berekenen en hen daarop belasten. Schaf dat kindergeld af en beperk de uitkering in tijd. Wedden dat ze hier allemaal vrijwillig vertrekken?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Man, ze hebben daar een babyboom.... Veel denken daar dat kinderen hen meer rechten biedt dan mensen zonder kinderen. Eigenlijk moet dat andersom. Wie zo dom is 10 kinderen te maken terwijl ie er geen enkel kan voeden is daar zelf verantwoordelijk voor. In feite zouden we die klimaatpropaganda moeten gebruiken en de uitstoot per gezin berekenen en hen daarop belasten. Schaf dat kindergeld af en beperk de uitkering in tijd. Wedden dat ze hier allemaal vrijwillig vertrekken?

We zitten midden in die 3D-4D-5D-shift, zonder degelijke kennis daarvan zijn volwassen debatten quasi onmogelijk. De verwarring compleet wanneer alles door elkaar heen gegooid wordt, iedereen weet dat behalve enkelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

We zitten midden in die 3D-4D-5D-shift, zonder degelijke kennis daarvan zijn volwassen debatten quasi onmogelijk. De verwarring compleet wanneer alles door elkaar heen gegooid wordt, iedereen weet dat behalve enkelingen.

Zoals allerlei erbij betrekken als jubeljaren, helikoptergelden om dan te landen bij 5D? ?

We bestrijden beter 5G dan te zweven op 5D. De mens werkt als volgt: er moet eerst iets tragisch gebeuren alvorens deze bewust wordt van het tragedie. Voorkomen is al lang niet meer genezen. Neen ze maken ons bewust ziek en verdienen miljarden op de genezing. 

Ik reikte u telkens de hand, u heeft deze nooit aangegrepen. Mijn betoog is consequent en wijkt niet af. Mijn huiswerk is geleverd en ik kan daar niet op terugkomen. Onze lieve Heer gaf mij ook een intuïtie, had ik geen gelijk gekregen na 2015 zou ik aan mezelf twijfelen. Zo nu ook zal ik wellicht gelijk krijgen terwijl ik dat helemaal niet wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎8‎-‎6‎-‎2019 om 03:59 zei antoon:

Shalom-al-Israel welkom hier namens mij, ik constateer dat u diep op de dingen ingaat en hoewel ik het niet met alles eens ben is het voor mij een verademing dit te lezen ook t.o.v. van veel oppervlakkigheid hier.

Sterke punten van jou zijn ondermeer, je stelt geloof in de Bijbel en niet in menselijke overleveringen die de schrift  verdraaien, minpuntje vind ik dat je de nadruk legt op het oude verbond  en misschien voorbij gaat aan het punt dat de schepper een plan heeft en om voorbeeld te noemen het oude verbond ingeruild heeft voor een nieuw verbond met nieuwe randvoorwaarden.

Bedankt voor uw reactie. Ik ben echter overtuigd dat de Schepper iets ouds inruilt voor iets nieuws. Hij staat boven de tijd. 

De hele Thora (inclusief het Sabbatgebod, zie Ex. 20:8-11 of Deut. 5:12-15) is ook voor ons nog steeds van toepassing! Wat God toen opgedragen heeft zal Hij nu niet afkeuren en wat Hij toen verboden heeft, zal Hij nu niet goedkeuren: “Gij zult geen vreemde goden aanbidden, gij zult niet stelen, gij zult niet echtbreken” enz. heeft Yeshua nooit afgeschaft! En evenmin de Sabbat, Gods feestdagen (Lev. 23) en de spijswetten (Lev. 11). De mensen zijn veranderlijk, maar God niet! Hij blijft altijd dezelfde en spreekt Zichzelf niet tegen(Jak. 1:17)!  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 17-6-2019 om 12:05 zei Shalom-al-Israel:

heeft Yeshua nooit afgeschaft!

Hij heeft ze vervuld. Wij staan nu onder de Wet van de Christus, die een behoorlijke overlap heeft met de Mozaische wet. Maar spijswetten, feestdagen, sabbatten etc zijn nu niet meer geldig voor Christenen. Ze waren aan de Joden gegeven en niet aan de niet-Joden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Hij heeft ze vervuld.

Dat betekend volkomen ernaar geleefd.

7 minuten geleden zei sjako:

Wij staan nu onder de Wet van de Christus,

Wij staan onder de genade in christus bij onze terkortkomingen.

8 minuten geleden zei sjako:

die een behoorlijke overlap heeft met de Mozaische wet.

De kern is het grote gebod, die blijft eeuwig geldig, 

10 minuten geleden zei sjako:

Maar spijswetten, feestdagen, sabbatten etc zijn nu niet meer geldig voor Christenen.

Dat zijn de doordeweekse sabbatten dus niet de sabbatdag.

De zondag is zo'n doordeweekse sabbatdag, 

19 minuten geleden zei sjako:

Ze waren aan de Joden gegeven en niet aan de niet-Joden.

Het grote gebod en het offer is aan iedereen gegeven, want vertel mij is Jezus gestorven om onze natuur te veranderen, of die van God?

Je claimt een herboren nieuw mens te zijn maar veranderd Gods wil, dat is het tegenovergestelde waarvoor het offer geofferd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

De sabbatdag is de 7e dag van de schepping

Het is de rustdag van de schepping op die dag schiep God niets. 1-6 zijn dagen van de schepping de zevende dag valt daar niet onder.

4 minuten geleden zei thom:

In die periode leven wij nu.

lijkt alles behalve een rust periodde (I)

5 minuten geleden zei thom:

En die nadert zijn eind

Alles nadert zijn eind, maar de sabbatdag wordt tot in eeuwigheid geleefd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Thinkfree:

Wij staan onder de genade in christus bij onze terkortkomingen.

Volgens Galaten staan we onder de Wet van de Christus. Dat zijn alle geboden die Jezus direct, of via de Heilige Geest ons gegeven heeft. We hebben natuurlijk wel leefregels. We zijn niet wetteloos. Het grote verschil is dat we op basis van Zijn loskoopoffer vergeving kunnen krijgen. Maar dan moeten we berouw hebben van onze zonden en geloven in Jezus loskoopoffer.

54 minuten geleden zei Thinkfree:

De kern is het grote gebod, die blijft eeuwig geldig, 

Eens, behalve de sabbat heeft andere invulling gekregen. Daarom zijn die regels ook verwerkt in de Wet van de Christus.

56 minuten geleden zei Thinkfree:

Je claimt een herboren nieuw mens te zijn maar veranderd Gods wil, dat is het tegenovergestelde waarvoor het offer geofferd is.

Zoals gezegd zijn veel wetten hetzelfde als de Mozaische Wet, maar de Oude Wet is niet meer geldig wat betreft spijswetten, feestdagen etc. Kortom de ceremoniële wet is niet meer geldig. Anders zouden we ook nog moeten offeren. Maar dat is niet meer nodig want Jezus is voor ons geofferd. Ook is de tempel met zijn hele systeem niet meer nodig. We hebben een Hogepriester, Jezus.

47 minuten geleden zei Thinkfree:

Alles nadert zijn eind, maar de sabbatdag wordt tot in eeuwigheid geleefd.

Nee, volgens Paulus zijn we een grotere rust ingegaan. De grote Sabbatsdag staat op het punt om aan te breken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Volgens Galaten staan we onder de Wet van de Christus. Dat zijn alle geboden die Jezus direct, of via de Heilige Geest ons gegeven heeft. 

Wet van christus is de wet van liefde, God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Bij grondig onderzoek verwijst dat weer heen naar de 10 geboden.

3 uur geleden zei sjako:
4 uur geleden zei Thinkfree:

De kern is het grote gebod, die blijft eeuwig geldig, 

Eens, behalve de sabbat heeft andere invulling gekregen. Daarom zijn die regels ook verwerkt in de Wet van de Christus.

Het is niet mogelijk 1 titel uit het grote gebod te veranderen, het is nog lichter dat hemel en aarde vergaan.

3 uur geleden zei sjako:

Zoals gezegd zijn veel wetten hetzelfde als de Mozaische Wet, maar de Oude Wet is niet meer geldig wat betreft spijswetten, feestdagen etc. Kortom de ceremoniële wet is niet meer geldig. Anders zouden we ook nog moeten offeren. Maar dat is niet meer nodig want Jezus is voor ons geofferd. Ook is de tempel met zijn hele systeem niet meer nodig. We hebben een Hogepriester, Jezus.

Eens, wat overblijft is de wet der liefde (10 geboden)

3 uur geleden zei sjako:

Nee, volgens Paulus zijn we een grotere rust ingegaan. De grote Sabbatsdag staat op het punt om aan te breken.

Dat is de geestelijke rust in christus, doet niets af van het liefdes gebod. Zou ook krom zijn verwachting van de grote sabbat, deze niet te houden in verwachting tot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei TTC:

Is de duivel dan al diegenen die dat niet zouden doen? Beetje angstwekkend als dat zo moest zijn.

Nee! Maar wij maken uiteindelijk allemaal een keuze. Indien dit niet voor of tegen God is, is het voor of tegen vriendelijke mensen waarmee je gewoon jezelf kan zijn. En daarna voor goed of kwaad. En daarna voor God of de tegenstander. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎17‎-‎6‎-‎2019 om 12:05 zei Shalom-al-Israel:

Bedankt voor uw reactie. Ik ben echter overtuigd dat de Schepper iets ouds inruilt voor iets nieuws. Hij staat boven de tijd. 

De hele Thora (inclusief het Sabbatgebod, zie Ex. 20:8-11 of Deut. 5:12-15) is ook voor ons nog steeds van toepassing! Wat God toen opgedragen heeft zal Hij nu niet afkeuren en wat Hij toen verboden heeft, zal Hij nu niet goedkeuren: “Gij zult geen vreemde goden aanbidden, gij zult niet stelen, gij zult niet echtbreken” enz. heeft Yeshua nooit afgeschaft! En evenmin de Sabbat, Gods feestdagen (Lev. 23) en de spijswetten (Lev. 11). De mensen zijn veranderlijk, maar God niet! Hij blijft altijd dezelfde en spreekt Zichzelf niet tegen(Jak. 1:17)!  

Correctie van hierboven: ik bedoelde te zeggen: ''Ik ben echter overtuigd dat de Schepper niet iets ouds inruilt voor iets nieuws. Hij staat boven de tijd. ''

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Thinkfree:

Wet van christus is de wet van liefde, God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Bij grondig onderzoek verwijst dat weer heen naar de 10 geboden.

Het is niet mogelijk 1 titel uit het grote gebod te veranderen, het is nog lichter dat hemel en aarde vergaan.

Eens, wat overblijft is de wet der liefde (10 geboden)

Dat is de geestelijke rust in christus, doet niets af van het liefdes gebod. Zou ook krom zijn verwachting van de grote sabbat, deze niet te houden in verwachting tot.

Door Yeshua (Jezus) is alles geschapen wat er is, kijk maar bijvoorbeeld in Kol. 1:16-17: ''Want door Hem (gaat over Yeshua) zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; En Hij is voor alle dingen, en alle dingen bestaan te zamen door Hem;''

en dit wordt ook bevestigd in Joh. 1: 1-3, 14.

Als alles door Hem is geschapen, dan is de wetgeving op de Sinaï er ook door Hem. Waarom zou hij dan Zijn eigen wetten veranderen (bijv. Sjabbat naar zondag of spijswetten afschaffen), en dat terwijl Gods Wet volmaakt is, volgens Ps. 19:8 en Rom. 7:12, 22.

Nee, als Hij al zou besluiten om Zijn geboden te veranderen of af te schaffen, dan zou Hij dat volgens Zijn Eigen Woord moeten voor-aankondigen door de profeten; Amos 3:7: ''Gewisselijk, de Heere HEERE zal geen ding doen, tenzij Hij Zijn verborgenheid aan Zijn knechten, de profeten, geopenbaard hebbe.''

Nee, Yeshua heeft niets veranderd aan de geboden, dat lezen we overduidelijk in Mat. 5: 17-20: ''Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen. Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied. Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen. Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.''

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Shalom-al-Israel:
Op 17-6-2019 om 12:05 zei Shalom-al-Israel:

Bedankt voor uw reactie. Ik ben echter overtuigd dat de Schepper iets ouds inruilt voor iets nieuws. Hij staat boven de tijd. 

De hele Thora (inclusief het Sabbatgebod, zie Ex. 20:8-11 of Deut. 5:12-15) is ook voor ons nog steeds van toepassing! Wat God toen opgedragen heeft zal Hij nu niet afkeuren en wat Hij toen verboden heeft, zal Hij nu niet goedkeuren: “Gij zult geen vreemde goden aanbidden, gij zult niet stelen, gij zult niet echtbreken” enz. heeft Yeshua nooit afgeschaft! En evenmin de Sabbat, Gods feestdagen (Lev. 23) en de spijswetten (Lev. 11). De mensen zijn veranderlijk, maar God niet! Hij blijft altijd dezelfde en spreekt Zichzelf niet tegen(Jak. 1:17)!  

Correctie van hierboven: ik bedoelde te zeggen: ''Ik ben echter overtuigd dat de Schepper niet iets ouds inruilt voor iets nieuws. Hij staat boven de tijd. ''

Maar hij spreekt zichzelf wel ernstig tegen.

Zo staat er (Deuteronomium 24:16) De vaders zullen niet gedood worden voor de kinderen, en de kinderen zullen niet gedood worden voor de vaders; een ieder zal om zijn zonde gedood worden.
Terwijl in Exodus 20:5 het tegenovergestelde zegt: Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Shalom-al-Israel:

Door Yeshua (Jezus) is alles geschapen wat er is, kijk maar bijvoorbeeld in Kol. 1:16-17: ''Want door Hem (gaat over Yeshua) zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; En Hij is voor alle dingen, en alle dingen bestaan te zamen door Hem;''

Ja, via Jezus is alles geschapen. Er staat ‘door’ in het Grieks doorheen of dia. Jezus gebruikte daarvoor de Heilige Geest van Zijn Vader. Jezus was de Meesterwerker naast JHWH. Spreuken 8:30 toen was ik naast Hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie Hij bijzonder gesteld was, elke dag weer.Ik was altijd vrolijk bij Hem.

Hij heeft ook vooraf gezegd dat de Wet of verbond zou veranderen

Jeremia 31:31

Er komt een dag’, verklaart Jehovah, ‘dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.  32 Het zal anders zijn dan het verbond dat ik met hun voorouders sloot op de dag dat ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte te leiden, “mijn verbond dat ze verbroken hebben, hoewel ik hun echte meester was”, verklaart Jehovah.’ 33 ‘Dit is het verbond dat ik na die dagen met het huis van Israël zal sluiten’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en in hun hart schrijven. Ik zal hun God worden en zij zullen mijn volk worden.’ 34 ‘En niemand zal zijn naaste en zijn broeder nog onderwijzen door te zeggen: “Ken Jehovah!” Want ze zullen mij allemaal kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal hun overtredingen vergeven en aan hun zonden zal ik niet meer denken.’

Dus JHWH heeft wel degelijks een nieuw verbond aangekondigd omdat het oude verbroken hadden. JHWH verbreekt het verbond niet, dat heeft het volk Israël gedaan. Een verbond is een overeenkomst tussen twee partijen. Daarom wordt er een nieuw verbondsvolk aangekondigd, het Geestelijke Israël. Bestaande uit restant van het oude Israël en de ‘heidenen’, wat we nu het Christendom noemen.

Hebreeën 8:13 is duidelijk

Door over ‘een nieuw verbond’ te spreken, heeft hij het vroegere verouderd gemaakt. Nu staat wat verouderd is en oud wordt op het punt te verdwijnen.

Het is een nieuw verbond, met een nieuwe wet

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Spreuken 8:30 toen was ik naast Hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie Hij bijzonder gesteld was, elke dag weer.Ik was altijd vrolijk bij Hem.

Daar wordt de deugd "wijsheid" als persoon opgevoerd. Nergens staat dat dit Jezus is. Als je dat wel doet is dat een nergens op gebaseerde eigen invulling.

9 uur geleden zei sjako:

Een verbond is een overeenkomst tussen twee partijen

Dat klopt,!  Laat het even rusten deze conclusie, en tot je doordringen.
Een verbond kan daarom ook niet door één partij worden opgelegd.
Dat is dan geen verbond, maar een dictaat.
 

9 uur geleden zei sjako:

Dus JHWH heeft wel degelijks een nieuw verbond aangekondigd

Dat wel een verbond worden genoemd, maar het is dus een dictaat.

9 uur geleden zei sjako:

HWH verbreekt het verbond niet, dat heeft het volk Israël gedaan.

het volk breekt dan ook geen verbond, het houdt zich niet aan een eenzijdig opgelegd dictaat. 

9 uur geleden zei sjako:

Door over ‘een nieuw verbond’ te spreken, heeft hij het vroegere verouderd gemaakt. Nu staat wat verouderd is en oud wordt op het punt te verdwijnen.

"Denk niet, dat ik gekomen ben om de wet af te schaffen". (uit de tekst die bekend als 'bergrede' , volgens Matteus 5)

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daar wordt de deugd "wijsheid" als persoon opgevoerd. Nergens staat dat dit Jezus is. Als je dat wel doet is dat een nergens op gebaseerde eigen invulling.

Alle kerken, zover ik weet, zijn het er over eens dat het Jezus is. In de statenvertaling bijv staat Meesterwerker ook met een hoofdletter geschreven en ook het commentaar bij de tekst zegt dat het om Jezus gaat. 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een verbond kan daarom ook niet door één partij worden opgelegd.

Dat is ook niet gebeurd. Het oude verbond is bekrachtigd door Mozes en het hele volk. Het Nieuwe Verbond is bekrachtigd door Jezus en door het geloof in Jezus loskoopoffer. Door geloof te stellen in Jezus bekrachtig je als het ware voor jezelf het verbond met God en Jezus. 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat wel een verbond worden genoemd, maar het is dus een dictaat.

Nee dus, want het is aan jou om geloof te stellen in Jezus en om Zijn loskoopoffer aan te nemen. Het is een vrije gave van God en het is aan jou om het aan te nemen. Het is wel zo dat je eenmaal stappen zet naar God dat Hij je tot Zich gaat trekken. Een mens heeft een vrije wil gekregen. Het is essentieel dat we die hebben anders waren we robots en God zou geen weerwoord tegen satan kunnen hebben. Mensen kiezen onvoorwaardelijk voor God.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

"Denk niet, dat ik gekomen ben om de wet af te schaffen". (uit de tekst die bekend als 'bergrede' , volgens Matteus 5)

De kern van de wet is liefde. De wet van de Christus is de liefdeswet. De wet van de Christus omvat dus op een volmaakte manier de wet, maar niet op een wettische manier maar in je hart. Daarbij wordt je ook geholpen door de heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Willempie:

Nee! Maar wij maken uiteindelijk allemaal een keuze. Indien dit niet voor of tegen God is, is het voor of tegen vriendelijke mensen waarmee je gewoon jezelf kan zijn. En daarna voor goed of kwaad. En daarna voor God of de tegenstander. 

Een aantal stelt dat perceptie belangrijk is, of de wijze hoe we naar iets kijken kan een wereld van verschil betekenen. Een perceptieverschuiving kan ook als schokkend ervaren worden voor wie plots iets ziet dat er eigenlijk altijd al was maar eerder niet opgevallen is, dit kan zelfs het ongeloof tarten en tot intense twijfel leiden. Nog erger wordt het wanneer anderen dat helemaal niet blijken te zien, zelfs niet wanneer je het kristalhelder presenteert. Op deze manier ontstaat het vermoeden dat psychische blindheid wel degelijk bestaat, als informatie die niet gevat kan worden zonder zelf ook doorheen dezelfde perceptieverschuiving te gaan. Naargelang het inhoudelijke kan dit leiden tot werkelijk tragische absurde situaties, zeker wanneer beide (of meerdere) partijen zich niet bewust zijn van wat er werkelijk aan de hand is. En zo kom je ook tot even absurde dialogen, als mensen die zeggen dat je dingen ziet die er niet zijn maar niet zien wat anderen zien, alsof het leven een illusoire goochelshow zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid