Spring naar bijdragen

Wat de Bijbel afgoderij noemt


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 424
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vergelijk de profetie van Daniël over de koning van het 4e wereldrijk in Dan. 11:36 in relatie tot de draak in openbaring (4e dier). Het is de engelvorst van Rome. Laten we eerst even kort vastst

Aldus spreekt de grote wet: om de kenner van het al-zelf te worden, moet u eerst kenner van het zelf zijn. Om de kennis van dat zelf te verwerven, moet u het zelf voor het niet-zelf, het zijn voor het

Het gaat over jou, wie Jezus volgt komt heel andere dingen te weten. 

Posted Images

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jou waarheid is biflatie, dan ga jij je daar maar druk over maken.

Het gaat helemaal niet over 'mijn' waarheid, het gaat over de middelen die ons allen ter beschikking staan en de wel/niet toepassing hiervan. En hoe kan je nu oordelen over iets waarvan je niet weet wat het betekent? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Ja, de wereld verdwijnt dan niet, je ziet alleen veel meer.

En wie ben jij om te bepalen wat lijden is? En wie er lijd?

1 minuut geleden zei TTC:

Het gaat helemaal niet over 'mijn' waarheid, het gaat over de middelen die ons allen ter beschikking staan en de wel/niet toepassing hiervan. En hoe kan je nu oordelen over iets waarvan je niet weet wat het betekent? 

Omdat het niet mijn waarheid is. Jij leeft als god is jou eigen economische wereldje en dat wereldje boeit mij niet. Je bifleert maar een einde weg!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En wie ben jij om te bepalen wat lijden is? En wie er lijd? Omdat het niet mijn waarheid is. Jij leeft als god is jou eigen economische wereldje en dat wereldje boeit mij niet. Je bifleert maar een einde weg!

Niemand verplicht je om over iets na te denken, informatie is er voor iedereen en zelfs gratis.

Vergeef me voor mijn onvermogen om de liefdevolle strijder te onderscheiden van de harteloze strijder, het was een reflectie van mijn eigen verwarring om te kunnen dealen met de slagvelden van het verleden. Als ik mijn hart te ver opende, was ik te kwetsbaar voor aanvallen van anderen. Ik was geprogrammeerd om gevoelloos en star te zijn, gefocust, en op alles voorbereid, zodat ik mezelf en anderen kon beschermen tegen die aanvallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Vergeef me voor mijn onvermogen om de liefdevolle strijder te onderscheiden van de harteloze strijder, het was een reflectie van mijn eigen verwarring om te kunnen dealen met de slagvelden van het verleden.

Tja, wat is liefde? Komen we daar weer op. Jij hebt jou definitie van liefde en de ander de zijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei TTC:

Als ik mijn hart te ver opende, was ik te kwetsbaar voor aanvallen van anderen.

En toch is dít de kwetsbaarheid waar God je wilt hebben, met een open hart. Dan is het écht een kwestie van de deur open doen voor Hém.

De Heer helpt de gebrokenen van hart, die verslagen van geest zijn bevrijdt Hij. De rechtvaardige treft menige rampspoed, doch de Heer verlost hem uit dit alles. Hij houdt al zijn krachten bijeen; er wordt geen van zijn beenderen gebroken. Het kwaad brengt wie het kwaad zoekt de dood: zo boet wie den rechtvaardige haatte. Hij is de losser, de Heer, die zijn knechten het leven terug gaf. Die tot Hem vluchten zullen vrijuit gaan. Psalm 34:19-23

Ik zal u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in u uitstorten; Ik zal het stenen hart uit uw lichaam verwijderen en een hart van vlees geven. Mijn geest zal Ik in u uitstorten en Ik zal ervoor zorgen dat ge mijn wetten nakomt en mijn voorschriften nauwkeurig onderhoudt. Ezechiël 36:26-27

 Ik sta voor de deur en Ik klop. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij. Openb. 3:20

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tja, wat is liefde? Komen we daar weer op. Jij hebt jou definitie van liefde en de ander de zijne.

Het zou al heel wat zijn als mensen geen honger hoeven te lijden, heb ik geen boeken voor nodig.

2 minuten geleden zei Nicky O:

En toch is dít de kwetsbaarheid waar God je wilt hebben, met een open hart. Dan is het écht een kwestie van de deur open doen voor Hém.

Je mag er dan wel allerhande aanvallen bijnemen, maar met je eens. Het is als jezelf offeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Je mag er dan wel allerhande aanvallen bijnemen, maar met je eens. Het is als jezelf offeren.

Overgave heet dat, daarin ligt je redding.

Gij zijt het licht der wereld. Een stad kan niet verborgen blijven als ze boven op een berg ligt!  Mattheus 5:14

20 minuten geleden zei TTC:

Je mag er dan wel allerhande aanvallen bijnemen, maar met je eens.

Die aanvallen komen van de tegenpartij, zij willen je uit Zijn handen wegrukken.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Nicky O:

Die aanvallen komen van de tegenpartij, zij willen je uit Zijn handen wegrukken.

Het zijn zo van die bizarre waarnemingen waarin anderen misschien wel herkenning kunnen vinden, naarmate je steeds positiever en oplossingsgericht begint te denken lijkt de wereld steeds meer als een blok aan je been waardoor het leven ook steeds zwaarder begint te worden. Alsof je innerlijk quasi letterlijk in twee stukken wordt gereten, enerzijds de hunkering naar een harmonieuzer samenleving die eigenlijk voor het grijpen ligt, anderzijds een wereld die je naar beneden zuigt met z’n logge systemen en problemen die in theorie al opgelost zijn. En dit is geen hocus pocus, in alle eenzaamheid ga je misschien steeds verder in dit proces waardoor de wereld begint te lijken op een tragisch absurd spektakel wat je dan weer doet twijfelen of je wel op de juiste planeet zit. En het start nochtans bij positief en oplossingsgericht denken, zowaar nog absurder. En over wat gaat het nu uiteindelijk, over hoop doet leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ga JIJ hem nu adviseren om te stoppen met bijbel lezen ?!

Dat is wat jij ervan maakt, net zo een pragmaticus als @TTC

Ik maak er niks van, het staat er:

4 uur geleden zei TTC:

Ik ben geheel in voor meditatie en diepgaander introspectie, toch baart het me ook enige zorg wanneer je hiermee tot resultaten komt die je ook de stuipen op het lijf kunnen jagen. Heb dit onderwerp tijdens een NVC-workshop ter sprake gebracht, hoe zouden we daar het best mee kunnen omgaan?

Meditatie en introspectie, dat is is wat christenen beleven als ze de Bijbel lezen of bestuderen. En het komt tot resultaten die hen de stuipen op het lijf kunnen jagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het zijn zo van die bizarre waarnemingen waarin anderen misschien wel herkenning kunnen vinden, naarmate je steeds positiever en oplossingsgericht begint te denken lijkt de wereld steeds meer als een blok aan je been waardoor het leven ook steeds zwaarder begint te worden. Alsof je innerlijk quasi letterlijk in twee stukken wordt gereten, enerzijds de hunkering naar een harmonieuzer samenleving die eigenlijk voor het grijpen ligt, anderzijds een wereld die je naar beneden zuigt met z’n logge systemen en problemen die in theorie al opgelost zijn. En dit is geen hocus pocus, in alle eenzaamheid ga je misschien steeds verder in dit proces waardoor de wereld begint te lijken op een tragisch absurd spektakel wat je dan weer doet twijfelen of je wel op de juiste planeet zit. En het start nochtans bij positief en oplossingsgericht denken, zowaar nog absurder. En over wat gaat het nu uiteindelijk, over hoop doet leven?

Zo is het precies! Heel herkenbaar.. dat is het smalle pad, niet gemakkelijk. Een harmonieuzere samenleving ligt helaas níet voor het grijpen, dat zijn de gevolgen van de zondeval. Het wordt alleen maar erger helaas.

Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. Jakobus 4:4

Dat het leven zwaarder wordt, dat kan.. maar dat kan alleen als je ogen open gaan (je verstand), maar je hart achter blijft. Zodra je de keuze van binnenuit hebt gemaakt, neemt Hij het over. Dan is er weer hoop, licht, liefde en vrede.

Bij u schuil ik, u bent mijn schild,
in Uw woord stel ik mijn hoop. Psalm 119:114 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Meditatie en introspectie, dat is is wat christenen beleven als ze de Bijbel lezen of bestuderen. En het komt tot resultaten die hen de stuipen op het lijf kunnen jagen.

Ja, je hoeft dan maar te kijken naar het contrast tussen wat is en wat mogelijk is, misschien begin je zelfs te denken dat je buurman wel de duivel moet zijn.

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maar ik lees hier overal dat er dan beproevingen komen. Dat kan niet, het is het één of het ander. Hoe zit dat dan?

Die beproeving komt pas achteraf, zoals steeds dezelfde vragen die al honderd keer de revue zijn gepasseerd. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, je hoeft dan maar te kijken naar het contrast tussen wat is en wat mogelijk is, misschien begin je dan te denken dat je buurman wel de duivel moet zijn.

Nee.. fout! Bidden is de goede weg, bidden voor alles en iedereen, voor jezelf, je naaste, zelfs je vijand.  Meditatie komt uit het Boeddhisme, het leidt zeker niet naar onze God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maar ik lees hier overal dat er dan beproevingen komen. Dat kan niet, het is het één of het ander. Hoe zit dat dan?

Die beproeving komt pas achteraf, zoals steeds dezelfde vragen die al honderd keer de revue zijn gepasseerd. :)

Hoop, licht, liefde en vrede worden ook achteraf beloofd. Ik merk op dat dit niet samen kan gaan met beproevingen.

Jaja, ik weet het, jij vind het een bizarre schijnbare tegenstelling, maar ik wil graag dat er inhoudelijk op wordt ingegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Nicky O:

Nee.. fout! Bidden is de goede weg, bidden voor alles en iedereen, voor jezelf, je naaste, zelfs je vijand.  Meditatie komt uit het Boeddhisme, het leidt zeker niet naar onze God.

Je zou er al eens moeten geweest zijn, veel eenvoudiger.

10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoop, licht, liefde en vrede worden ook achteraf beloofd. Ik merk op dat dit niet samen kan gaan met beproevingen. Jaja, ik weet het, jij vind het een bizarre schijnbare tegenstelling, maar ik wil graag dat er inhoudelijk op wordt ingegaan.

Misschien is er ook ergens een begin, waar je ook weer eindigt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid