Spring naar bijdragen

Wat de Bijbel afgoderij noemt


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 424
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vergelijk de profetie van Daniël over de koning van het 4e wereldrijk in Dan. 11:36 in relatie tot de draak in openbaring (4e dier). Het is de engelvorst van Rome. Laten we eerst even kort vastst

Aldus spreekt de grote wet: om de kenner van het al-zelf te worden, moet u eerst kenner van het zelf zijn. Om de kennis van dat zelf te verwerven, moet u het zelf voor het niet-zelf, het zijn voor het

Het gaat over jou, wie Jezus volgt komt heel andere dingen te weten. 

Posted Images

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Uiteraard, dat zeggen ze allemaal. Ik heb niks en krijg nooit wat. Dan wil ik graag voor de rest van je leven alle inkomsten van jou op mijn bank gestort krijgen. Ben je getrouwd?

De manier waarop jij reageert zegt veel over hoe je zelf in elkaar steekt, en zegt niets over wat Noel met ons deelde aan inzicht....

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

De manier waarop jij reageert zegt veel over hoe je zelf in elkaar steekt, en zegt niets over wat Noel met ons deelde aan inzicht....

Aldus de newageachtige psychologe.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:

Vroeger sprak men nog over het redelijke evenwicht vinden, onderhouden en/of herstellen wanneer nodig, en God speelt simultaan alle rollen binnen dat wat we dualiteit plegen te noemen. Hoe kan God dan tegen of voor iets zijn?

Het klopt ook niet. God speelt geen rollen. Bedoel je de dualiteit in de zin van goed en kwaad? God staat nooit aan de kwade kant.

 

3 uur geleden zei Noel2:

Het leven voor elkaar de moeite waard maken. 

Dan ga je invullen voor de ander.. Elkaar liefde geven, met Jezus als hoogste voorbeeld, is wat er van ons verlangt wordt.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nicky O:

 

Dan ga je invullen voor de ander.. Elkaar liefde geven, met Jezus als hoogste voorbeeld, is wat er van ons verlangt wordt.

De enige die nu invult voor de ander ben jijzelf.  Alsof het niet de liefde is die uitziet en bevraagt naar  wat de ander nodig heeft. 

Religie maakt kortzichtig. Een negatief Godsbeeld schept een negatief mensbeeld. Aldus rukt men rücksichtslos het koren uit, het aanziende voor onkruid....

 

3 uur geleden zei Noel2:

Dan stop ik maar met mijn prietpraatjes. Doei!

Zelfs (of juist) de meest geduldige liefdevolle deelnemers hebben Kaasjeskruid al eens op negeer gezet. Trek het jou alsjeblieft niet aan.  

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Nicky O:

Het klopt ook niet. God speelt geen rollen. Bedoel je de dualiteit in de zin van goed en kwaad? God staat nooit aan de kwade kant.

Er zijn verschillende zienswijzen mogelijk, zonder tijd en ruimte zijn er inderdaad geen rollen die gespeeld worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grensverleggend denken is een methode die toch niet zo eenvoudig is dan de theorie doet vermoeden, het kan ons ook diep beroeren met in het verlengde conclusies die sterk lijken op wat psychosegevoelige mensen ook tot expressie trachten te brengen. Zoals altijd zijn er veel gradaties maar niettemin kan dit correlaat aangetoond worden, dit kan op basis van eenvoudige oefeningen. Voor pioniers is het vaak een bikkelharde leerschool waarin de traumatische ervaringen zich kunnen opstapelen, niet enkel gisteren maar ook morgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Grensverleggend denken is een methode die toch niet zo eenvoudig is dan de theorie doet vermoeden, het kan ons ook diep beroeren met in het verlengde conclusies die sterk lijken op wat psychosegevoelige mensen ook tot expressie trachten te brengen. Zoals altijd zijn er veel gradaties maar niettemin kan dit correlaat aangetoond worden, dit kan op basis van eenvoudige oefeningen. Voor pioniers is het vaak een bikkelharde leerschool waarin de traumatische ervaringen zich kunnen opstapelen, niet enkel gisteren maar ook morgen.

Begint ie weer met zijn psychoseverheerlijking. Je bent niet goed bij je hoofd man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Begint ie weer met zijn psychoseverheerlijking. Je bent niet goed bij je hoofd man.

Mijn voor een aantal GGZ-experten absolute dwaasheid kan ik verbluffend eenvoudig verklaren, ik ben namelijk zo dom geweest om te gaan omdenken en daar rationeel doordachte conclusies aan te koppelen die niet van deze wereld zijn. Mijn volgende opdracht is daarom even logisch als evident, proberen te negeren en verdringen wat ik denk en meedogend de wereld beschouwen alsof er niet velen zijn die hetzelfde trachten te zeggen. Alvast benieuwd of me dat ook op een redelijke manier gaat lukken, niet makkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Mijn voor een aantal GGZ-experten absolute dwaasheid kan ik verbluffend eenvoudig verklaren, ik ben namelijk zo dom geweest om te gaan omdenken en daar rationeel doordachte conclusies aan te koppelen die niet van deze wereld zijn. Mijn volgende opdracht is daarom even logisch als evident, proberen te negeren en verdringen wat ik denk en meedogend de wereld beschouwen alsof er niet velen zijn die hetzelfde trachten te zeggen. Alvast benieuwd of me dat ook op een redelijke manier gaat lukken, niet makkelijk.

Er zou hier gewoon geen ruimte moeten zijn voor je dwaze geraaskal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

ik ben namelijk zo dom geweest om te gaan omdenken en daar rationeel doordachte conclusies aan te koppelen die niet van deze wereld zijn

Ik zou je aanraden om de Bijbel te gaan lezen, dat zal je helpen je gedachtes weer recht te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je had toch iets tegen psychiatrie?

Ik heb er niets mee, maar ook de psychiatrie beschouwd een psychose als een ernstige aandoening. Je gebeuzel over de positieve kanten van een psychose zijn levensgevaarlijk voor mensen die psychosegevoelig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Nicky O:

Ik zou je aanraden om de Bijbel te gaan lezen, dat zal je helpen je gedachtes weer recht te krijgen.

Vreemd, het is nu net door de Bijbel te lezen dat we tot deze nuchtere conclusies kunnen komen, maar dat vergt diepe introspectie en contemplatie.

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb er niets mee, maar ook de psychiatrie beschouwd een psychose als een ernstige aandoening. Je gebeuzel over de positieve kanten van een psychose zijn levensgevaarlijk voor mensen die psychosegevoelig zijn.

Vooral wanneer daar niets van begrepen wordt, logischerwijs. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Holistisch of integraal denken is een bezigheid waar je nooit mee klaar bent, het bestrijkt immers een megalomaan spectrum dat op een of andere manier aan elkaar hangt. Dit maakt het ook mogelijk om de meest bizarre vragen te stellen en naar verbanden te gaan zoeken. Intellectueel kunnen mensen daar zeer ver in gaan, zelfs met prachtige resultaten waar je in je leven zelf nooit over nagedacht zou hebben. Maar heel misschien, vroeg of laat, daagt er nog iets heel anders, het heeft ook iets met mensen te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Holistisch of integraal denken is een bezigheid waar je nooit mee klaar bent, het bestrijkt immers een megalomaan spectrum dat op een of andere manier aan elkaar hangt. Dit maakt het ook mogelijk om de meest bizarre vragen te stellen en naar verbanden te gaan zoeken. Intellectueel kunnen mensen daar zeer ver in gaan, zelfs met prachtige resultaten waar je in je leven zelf nooit over nagedacht zou hebben. Maar heel misschien, vroeg of laat, daagt er nog iets heel anders, het heeft ook iets met mensen te maken.

Pruttelpraat. Niemand wordt beter door correct te denken. Men zal bevrijd moeten worden van de consequenties van de zondige natuur, waar de arrogante attitude omtrent het intellectualisme onderdeel van is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid