Spring naar bijdragen

Waar komt "Vader, Zoon en Heilige Geest" vandaan?


Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Bastiaan73:

Als ik het goed heb begrepen is er in tegenstelling tot het Nederlands in de oorspronkelijke Griekse codexen geen sprake van afwisseling binnen één tekst tussen hoofdletters en kleine letters. De tekst bestaat óf helemaal uit hoofdletters óf helemaal uit kleine letters. Een zin zou er dan dus zo uitzien:

Ja, zo is het. En ook geen leestekens. 

19 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat doe je niet door teksten te “moderniseren” en de hoofdletter van Goddelijkheden te ontnemen. Heeft de duivel grip op de bijbel gekregen? Moge de Heere Zijn toorn snel neder dalen en ons ziender ogen tot inkeer brengen.

Taal veranderd nu eenmaal in de loop der tijd. Een hoop mensen zegt die verouderde taal niks meer. De boodschap blijft hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De Oude Statenvertaling is m.i. ook een van de betere vertalingen. Het verstaan van de Bijbel is een geestelijk probleem, niet een taalkundig probleem. Ik denk dat het daarom van groot belang is de He

Je bedoelt natuurlijk als je jullie zelfverzonnen bijbel (de NWV) goed leest en uitlegt volgens de doctrines van het WTG in Brooklyn, New york. modbreak Trajecto: S.v.p. normaal redeneren; gee

Dat gaat niet met jou Sjako, we hanteren geheel verschillende boeken als we spreken over Bijbel. Meer dan langs elkaar heen lullen zal het nooit worden. En de Statenvertaling deugt volgens jullie op h

1 uur geleden zei sjako:

Taal veranderd nu eenmaal in de loop der tijd. Een hoop mensen zegt die verouderde taal niks meer. De boodschap blijft hetzelfde.

Vooralsnog is de 3e persoon enkelvoud stam +t. Ik denk niet dat het ooit stam +d gaat worden.
Niemand kan een taal perfect beheersen, maar kennis van de basis is toch wel vereist om van daaruit iets zinnigs te kunnen zeggen over taal in andere tijden en streken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vooralsnog is de 3e persoon enkelvoud stam +t. Ik denk niet dat het ooit stam +d gaat worden.
Niemand kan een taal perfect beheersen, maar kennis van de basis is toch wel vereist om van daaruit iets zinnigs te kunnen zeggen over taal in andere tijden en streken.

Je snapt de boodschap wel denk ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid