Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Thinkfree:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 30-3-2019 om 18:26 zei Thinkfree:

De zin klopt prima, ja ik heb meerdere keren gezondigd.

Dat zeg ik, waarom leef je dan nog, als het gevolg van zondigen de dood is? 

Ten eerste komt die dood er ongetwijfeld aan voor een allen van ons, ten tweede wat eigenlijk het eerste had moeten zijn. Leef ik in christen die de dood voor mij overwonnen heeft kortom Gods kinderen zullen zoals Jezus opstaan uit de dood tot eeuwig leven.

Als dat zo is klopt de zin 'de bezoldiging der zonde is de dood' dus niet: je hebt gezondigd en je krijgt eeuwig leven. Sjonge wat kan jij draaien zeg. Het ene moment linksom, het volgende rechtsom, en volledig tegengesteld aan elkaar.

13 uur geleden zei Thinkfree:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 30-3-2019 om 18:26 zei Thinkfree:

En die test verwijst naar het heden zodat we straks met zun allen kinderen gaan offeren ?

Christenen denken inderdaad dat de teksten uit de Bijbel naar het heden verwijzen.

Laat ik je maar helpen, want verder dan liegen kom je niet. De test gaat om het vertrouwen in Gods goedheid voor hen die in gerechtigheid wandelen. En verwijst naar de zaligmaker, de vervolmaking van zijn goedheid.

En de test is dus of je bereid bent om je kind daarvoor op te offeren. Wat een moreel hoogstaande test zeg....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als dat zo is klopt de zin 'de bezoldiging der zonde is de dood' dus niet: je hebt gezondigd en je krijgt eeuwig leven. Sjonge wat kan jij draaien zeg. Het ene moment linksom, het volgende rechtsom, en volledig tegengesteld aan elkaar.

Dat is mijn God hij stierf voor mij, zonder hem zul jij zelf af moeten rekenen.

Dus die zin 'de bezoldiging der zonde is de dood' heeft mijn God voor mij volbracht.

dus als jij links blijft sturen terwijl God je de optie geeft naar rechts te sturen, ben ik bang dat het links zal eindigen.

46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En de test is dus of je bereid bent om je kind daarvoor op te offeren. Wat een moreel hoogstaande test zeg....

De test is een rotsvast vertrouwen dat er in onze God geen kwaad is. Abraham wist dit...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als dat zo is klopt de zin 'de bezoldiging der zonde is de dood' dus niet: je hebt gezondigd en je krijgt eeuwig leven. Sjonge wat kan jij draaien zeg. Het ene moment linksom, het volgende rechtsom, en volledig tegengesteld aan elkaar.

Dat is mijn God hij stierf voor mij, zonder hem zul jij zelf af moeten rekenen.

Dat is nu juist mijn punt. Ik ben blij dat ik bij een eventueel afrekenen niet het gemartelde lijk van iemand anders aan de kassa overhandig. Dat zou immoreel zijn. Ik begrijp dat volgens jouw moraal dit wel kan, en je iemand anders kunt martelen tot de dood vanwege een rekening die jij hebt lopen?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is nu juist mijn punt. Ik ben blij dat ik bij een eventueel afrekenen niet het gemartelde lijk van iemand anders aan de kassa overhandig. Dat zou immoreel zijn. Ik begrijp dat volgens jouw moraal dit wel kan, en je iemand anders kunt martelen tot de dood vanwege een rekening die jij hebt lopen?

Het offer van Jezus maakt ons moraal rechtvaardig voor God hij ziet ons aan in zijn lieve zoon die zich vrijwillig uit liefde voor ons betaald heeft. Daar zit helemaal niets van ons bij. 

De schuld die wij bij God hebben kunnen wij niet betalen, daarom is het des te groter dat God zelf betaald heeft. Wijs het aub niet af.

Gods heiligheid eist perfecte betaling. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is nu juist mijn punt. Ik ben blij dat ik bij een eventueel afrekenen niet het gemartelde lijk van iemand anders aan de kassa overhandig. Dat zou immoreel zijn. Ik begrijp dat volgens jouw moraal dit wel kan, en je iemand anders kunt martelen tot de dood vanwege een rekening die jij hebt lopen?

Jij en je obsessie met de dood. Jezus leeft!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-3-2019 om 18:27 zei Bastiaan73:

Leg jij eens uit wat een leven met God in de praktijk betekent? En kun je dat ook buiten de bijbel om? Abraham had namelijk geen bijbel; alleen geloof en vertrouwen. Iets teveel wat mij betreft toen hij op het punt stond Isaak te offeren.

Abraham had nog iets veel beters, persoonlijk contact met God via Zijn heilige Geest. God openbaarde zijn voornemen van de mensheid aan Abraham. Isaak werd niet geofferd, maar hij had het wel gedaan als God niet had ingegrepen. Zoveel vertrouwen had hij. Als Isaak wel was geofferd dan was de belofte aan Abraham een groot probleem geworden, want hij had geen nakomelingen meer, maar toch behield hij geloof. Dit was trouwens een profetisch beeld van het zoenoffer van Jezus. Jezus werd als het ware ook geofferd door Zijn Vader. Hij kreeg daarna wel een opstanding en eeuwig leven.

Op 30-3-2019 om 18:11 zei Dat beloof ik:

Overigens is 'bezoldiging' in de zin 'bezoldiging der zonde is de dood' een verkeerde term. Het moet namelijk 'straf' zijn, bezoldiging is nl. een beloning iets positiefs, straf iets negatiefs. Daarnaast klopt de zin niet. Immers: Jij hebt ook vaat wel eens gezondigd en je leeft nog. 

Het loon wat de zonde betaald is de dood. Ofwel het resultaat van de zonde is dat je dood gaat. (geen eeuwige marteling of zo, maar de dood). Zonde is het doel missen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Isaak werd niet geofferd, maar hij had het wel gedaan als God niet had ingegrepen. Zoveel vertrouwen had hij.

Persoonlijk vind ik het geen benijdenswaardig 'vertrouwen' dat Abraham bereid was zijn zoon te offeren omdat een externe macht het zonder verdere opgaaf van reden zei en zonder te vragen waarom. Het komt op mij willoos over. "God zegt dat ik mijn zoon moet offeren dus dan doe ik dat."

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Persoonlijk vind ik het geen benijdenswaardig 'vertrouwen' dat Abraham bereid was zijn zoon te offeren omdat een externe macht het zonder verdere opgaaf van reden zei en zonder te vragen waarom. Het komt op mij willoos over. "God zegt dat ik mijn zoon moet offeren dus dan doe ik dat."

Aan Abraham was beloofd dat uit Isaak zijn nageslacht zou voortkomen. Met dat in het achterhoofd en de wetenschap dat God niet liegt, vertrouwde hij op God dat Hij het goed zal laten komen, desnoods door een opstanding uit de doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt men gaat dood echter komt er na de dood nog een oordeel beste sjako, en dan mocht je willen dat je dood was maar dan zal de dood van je wegvlieden.

Alsof ik dat niet weet.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Aan Abraham was beloofd dat uit Isaak zijn nageslacht zou voortkomen. Met dat in het achterhoofd en de wetenschap dat God niet liegt, vertrouwde hij op God dat Hij het goed zal laten komen, desnoods door een opstanding uit de doden.

Precies, daar ligt de clou. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Aan Abraham was beloofd dat uit Isaak zijn nageslacht zou voortkomen. Met dat in het achterhoofd en de wetenschap dat God niet liegt, vertrouwde hij op God dat Hij het goed zal laten komen, desnoods door een opstanding uit de doden.

Precies, daar ligt de clou. 

In Genesis 18:16-33 had Abraham blijkbaar minder vertrouwen in God, toen hij pleitte voor rechtvaardige Sodommers en Gomorranen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Beste mensen, 

Ik heb besloten in deze topic mijn verhaal te doen; ik ervaar de Heilige Geest niet en te nimmer nooit.

Ik heb de Heilige Geest ervaren en toen was hij al snel weer weg, vermoedelijk door mijn eigen doen (er staat duidelijk in de bijbel: blus de Heilige Geest niet uit). 

Ik heb ook nagedacht over waarom het is zoals het is, ik weet dat de meesten al dan niet iedereen hier wantrouwend is ten opzichte van gebedsgenezing, maar laten we eerlijk zijn: als we niet beter zouden kunnen worden waardoor we ons geloofsleven weer op kunnen pakken, zou dat dan niet beter zijn?

Zou er werkelijk geen plaats zijn voor mensen zoals ik die lijden aan autisme (PDD-NOS) en die helemaal niks ervaren, behalve dat een pastoraal medewerker zegt: let op Arthur, je bent al gered. Oja en btw: wat je doet maakt niet uit, zondig maar zoveel je wil, je bent gered. Zou het fijn zijn om zoiets te hebben: ja. 

Maar er is een onrust in mij, een onrust die zegt dat ik het niet goed doe en dat ik het beter moet doen. Deze onrust hebben best wel wat mensen af en toe denk ik, maar ik ben door mijn beperking en opvatting niet in staat voor God te leven, en dan kun je (nogmaals) zeggen: get over it, maar het gaat niet weg.

Ik zou graag eens met iemand hierover willen praten, maar veel mensen zijn sceptisch en veroordelend: waarom? Jaloezie wellicht? Misschien dat elke zogenaamde gelovige dit ook herkend? 

Niemand zei namelijk dat het leven makkelijk zou worden. Er staan in de bijbel veel dingen en niemand van dit forum heeft een antwoord op wat waar is en niet waar, per definitie is een discussie zinloos. Het enige wat je kan doen is iemand aan horen en proberen te helpen. Ik zou graag eens naar een gebedsgenezer willen gaan, en misschien moet ik het wel alleen doen. Maar regels stellen aan hoeveel geloof iemand mag hebben is geloofsdiscriminatie, en daar doen we niet aan hoop ik?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Henricus:

Ik heb besloten in deze topic mijn verhaal te doen; ik ervaar de Heilige Geest niet en te nimmer nooit.

Ik heb de Heilige Geest ervaren en toen was hij al snel weer weg, vermoedelijk door mijn eigen doen (er staat duidelijk in de bijbel: blus de Heilige Geest niet uit).

Dit lijkt mij een onmogelijke ervaring en een tegenstrijdige uitspraak.

1 uur geleden zei Henricus:

Zou er werkelijk geen plaats zijn voor mensen zoals ik die lijden aan autisme (PDD-NOS) en die helemaal niks ervaren,

Lijden aan autisme? Wat een nonsens, autisme is niks om aan te lijden. Autisten staan gewoon anders in het leven. Wellicht dat je je teveel aantrekt van een ander en graag wil leven als mensen zonder autisme. Wat lijkt je daar zo mooi aan dan? Volgens mij is het bij jou een kwestie van lijden aan het leven ipv aan autisme.

1 uur geleden zei Henricus:

Ik zou graag eens naar een gebedsgenezer willen gaan, en misschien moet ik het wel alleen doen. Maar regels stellen aan hoeveel geloof iemand mag hebben is geloofsdiscriminatie, en daar doen we niet aan hoop ik?

En dan genezen worden van autisme? Wie heeft jou wijsgemaakt dat dit kan? Autisme is geen ziekte en ook geen gebrek. Hoezeer de DSM je ook anders wil laten geloven. Weet je wel zeker dat je autist bent?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Henricus Je kunt de heilige Geest zelf in principe niet ervaren, omdat Hij bovennatuurlijk is en jouw lichaam natuurlijk. Je kunt wel gevoelens van vreugde, berouw of extase ontvangen, maar zij zijn niet leidend en Gods werk hangt daar niet van af.
Niet zelden laat Hij gelovigen zelfs langere tijd helemaal niets voelen, opdat zij zich niet daarvan afhankelijk van weten, maar hun geloof gezuiverd wordt van dergelijke behoeften en enkel gericht blijft op Christus om Christus zelf.
Liefde voor God is allereerst een daad van de wil en niet enkel een gevoel. De belangrijkste bron van Gods werk in jou is daarom je geweten, steeds meer gevormd naar het Evangelie. Door dagelijks gebed, regelmatige kerkgang en Schriftlezing en liefde jegens je naasten werkt de Geest diepgaand in je en wijst Hij je de weg.

Naar een zogenoemde gebedsgenezer gaan lijkt mij niet nodig en zeer waarschijnlijk zelfs onwenselijk. Voor concretere, persoonlijke handvatten in je geloof kun je het beste terecht bij je eigen pastoor, dominee of anderssoortige geestelijk leidsman-vrouw.
Als je autisme hebt, dan zul je daar gewoon mee moeten leren leven en proberen de positieve vruchten ervan te plukken, waar nodig met professionele psychologische hulp. Van genezing kun je het beste niet uitgaan, maar als je een gezonde mate van berusting vindt daarin door het aan Christus op te dragen en het als deelname aan zijn Offer te zien, dan kan het autisme deel worden van een speciale roeping voor jou en kan Hij jouw zwakheden omvormen tot jouw kracht.
Je kunt dan een genezing ontvangen die dieper gaat dan genezing van welke aandoening, ziekte of wat dan ook en die uiteindelijk werkelijk je dichter bij God zal brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Henricus:

Maar er is een onrust in mij, een onrust die zegt dat ik het niet goed doe en dat ik het beter moet doen.

Arthur precies! En dat is nou het werk van de Geest. Wie vriendschap met de wereld zoekt, maakt zich tot vijand van God, staat er in de Bijbel. 

God houdt van jou zoals je bent en ik zal zeker voor je bidden dat je Jezus weer krachtig in je leven mag ervaren. Jij hebt God gemist, maar God mist jou nog veel meer! Als je je weer tot Hem keert (als de verloren zoon) zal Hij je met open armen ontvangen.

De HEER, uw God, is immers genadig en liefdevol; als u naar Hem terugkeert, zal Hij zich niet van u afwenden.

2 Kron. 30:9b

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Nicky O:

.... Wie vriendschap met de wereld zoekt, maakt zich tot vijand van God, staat er in de Bijbel. 

God houdt van jou zoals je bent...

Dus al je iemand bent die vriend is me de wereld, dan houdt jouw God van jou zoals je bent, maar tegelijk  is hij je vijand ? ?
Dit is een enorme tegenstrijdigheid en kan niet. Waarom zie je dat niet ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dus al je iemand bent die vriend is me de wereld, dan houdt jouw God van jou zoals je bent, maar tegelijk  is hij je vijand ? ?
Dit is een enorme tegenstrijdigheid en kan niet. Waarom zie je dat niet ? 

Wat moet je nou steeds met je anticampagne? Waar is je vraag omtrent het gegeven dat jij iets niet ziet wat christenen wel zien en de behoefte om dit ook te willen zien?

Rare snuiter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dus al je iemand bent die vriend is me de wereld, dan houdt jouw God van jou zoals je bent, maar tegelijk  is hij je vijand ? ?
Dit is een enorme tegenstrijdigheid en kan niet. Waarom zie je dat niet ? 

Wat moet je nou steeds met je anticampagne? Waar is je vraag omtrent het gegeven dat jij iets niet ziet wat christenen wel zien en de behoefte om dit ook te willen zien?

Rare snuiter.

Ik stel gewoon een simpele vraag, omdat @Nicky O tegengestelde beweringen doet. Als je daar niet tegen kunt, blijf dan van de toetsen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei thom:

De tekst die Nicky erbij geeft, verklaart dit fenomeen.

Dat denk ik niet.
Ze schrijft:
 

5 uur geleden zei Nicky O:

Jij hebt God gemist, maar God mist jou nog veel meer!

En dat klopt niet.

Ze haalt Kronieken aan, en daar staat heel duidelijk: "De HEER staat aan uw kant zolang u aan zijn kant staat. Als u hem zoekt, zal hij zich door u laten vinden, maar als u zich van hem afwendt, zal hij zich van u afwenden." (2 Kron 15:2) 

Dus haar bewering dat God je mist, klopt helemaal niet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nou, liefdevol en genadig....

Die tekst in 2 Kronieken 15 gaat nog verder he. Iedereen die zich niet bekeerde werd vermoord...., vers 13.

?

Ik lees het OT eigenlijk nooit.

Zou je toch eens moeten doen. Geeft een heel andere kijk op de christelijke God.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zou je toch eens moeten doen.

Ga je mij bekeren? ? ?

Ik kaats de teksten waarmee @Nicky O komt alleen maar terug. 
Het is aan een ieder om daarover na te denken en zijn eigen conclusie te trekken.
Wat jouw conclusie ook is, ik ga gewoon verder met mijn varkensribben marineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Alsof er een andere God in het spel is. En dat denk ik ook.

Dat is inderdaad het geval. Maar op een heel andere manier dan jij denkt.
Bij koning Asa zie je in Kronieken voortdurende vermeld staat dat hij de beelden van Asjera vernietigde.
De Israelische god is ontstaan uit de Kanaanitsche god El. Asjera was diens vrouw.
Bij de Israeliers was dat niet meer, en zal er een hele tijd een strijd zijn geweest tussen aanhangers van beide zijden.
In de bijbelboeken staat uiteraard beschreven dat Israeliers de goeden waren en iedereen die Asjera was aan de slechte kant stond.

Zo heel erg ingewikkeld is het allemaal niet. Alleen waren ze behoorlijk slordig met het opschrijven van de geschiedenis.
Ook hier in de bijbel vind je helaas weer allerlei tegenstrijdigheden. Zo staat aan het eind van 2 Kron 13 dat er tijdens de regering van Asa 10 jaar vrede was, en aan het einde van hoofdstuk 15 is dat ineens 35 jaar.  Ach, kleinigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid