Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

Zojuist zei Bastiaan73:

Deïsme?

Wat is dat? Even opgezocht.

Citaat

Deïsme is een religieus-filosofische opvatting die God als transcendente oorzaak van de natuurwetten beschouwt. Dit houdt in dat God weliswaar de schepper van het universum is, maar sinds de schepping op geen enkele wijze ingrijpt in het proces van de natuurwetten (God als 'horlogemaker'). Deze leer is een gevolg van het modernistische rationalisme en een vervolg op het theïsme, de opvatting dat God ook immanent is (en dus in sommige gevallen uitzonderingen op de natuurwetten maakt). In de meest gangbare versie is God niet antropomorf (mensvormig). (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Dus alleen God als schepper zien?

En de rest is dan voorbestemd, of laat Hij zijn handen totaal los? 

Hoe zie jij de vrije wil van de mens? Echt 100% vrij of toch niet helemaal?

Deïsme is overigens een opvatting over God, Jezus wordt buiten beschouwing gelaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Nicky O:

Dus alleen God als schepper zien? En de rest is dan voorbestemd, of laat Hij zijn handen totaal los? 

Geen idee, als jij het ene gelooft en iemand anders iets anders dan kan je er ruzie over maken.

23 minuten geleden zei Nicky O:

Dat ik zelf niet gekozen heb om tot deze aarde te behoren. Ik heb mezelf niet geschapen.

Je weet dat niet, het zou immers kunnen dat je dat vergeten bent. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Nicky O:

En de rest is dan voorbestemd, of laat Hij zijn handen totaal los? 

In dualistische zin zijn we voorbestemd om te sterven, vanaf onze geboorte al. En tijdens het leven doen we iets, zelfs dingen waarvan we achteraf kunnen zeggen dat ze totaal absurd zijn. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Geen idee, als jij het ene gelooft en iemand anders iets anders dan kan je er ruzie over maken.

Noem je jezelf wel een Christen of vind je het gewoon fijn om te discussiëren, pardon.. ruzie te maken?

2 uur geleden zei Bastiaan73:

Hoe zie jij de vrije wil van de mens? Echt 100% vrij of toch niet helemaal?

Bedankt voor je vraag Bastiaan. Ik geloof dat God ons een vrije wil heeft gegeven. Als we voor Hem kiezen, zullen wij hulp krijgen van de Heilige Geest, die ons altijd aanspoort het goede te doen. We krijgen dan sturing. Ook door in gebed te blijven. Een ongelovige krijgt die sturing op een andere manier. God blijft openingen zoeken, bij elk mens, om voor Hem te kiezen.

Jakobus 1 vers 13-14 zegt: “Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand. Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.”

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Nicky O:

Noem je jezelf wel een Christen of vind je het gewoon fijn om te discussiëren, pardon.. ruzie te maken?

Waarom de vraag? Als jij de waarheid in pacht blijkt te hebben, waarom zou er dan zoveel onenigheid onder christenen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Waarom de vraag? Als jij de waarheid in pacht blijkt te hebben, waarom zou er dan zoveel onenigheid onder christenen zijn?

Ik vraag het uit oprechte interesse. Waarom onenigheid? Omdat we een vrije wil hebben om onze eigen keuzes te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nicky O:

Ik vraag het uit oprechte interesse. Waarom onenigheid? Omdat we een vrije wil hebben om onze eigen keuzes te maken.

Ik voel me maar weinig verbonden met het soort gedifferentieerd christendom dat continu elkaars kop eraf wil rukken, het is en blijft God's creatie weliswaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

het is en blijft God's creatie weliswaar.

Is er dan 1 iemand op dit forum die anders beweert? 

 

2 uur geleden zei TTC:

dat continu elkaars kop eraf wil rukken,

Daar lijkt het soms op ja, maar ik wil graag aannemen dat we hier allemaal zijn om van elkaar te leren en onze gedachtes te delen. 

Verbinding ervaren is trouwens heel belangrijk, voor ieder mens.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Nicky O:

Daar lijkt het soms op ja, maar ik wil graag aannemen dat we hier allemaal zijn om van elkaar te leren en onze gedachtes te delen. 

Het is in ieder geval perfect om maar snel een totaal nieuwe religie te verzinnen, iets dat terug in herinnering zou kunnen brengen waar het aanvankelijk om ging.

17 minuten geleden zei Nicky O:

Is er dan 1 iemand op dit forum die anders beweert? 

Weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Nicky O:
13 minuten geleden zei TTC:

iets dat terug in herinnering zou kunnen brengen waar het aanvankelijk om ging.

Dat is heel gemakkelijk. Dat is Liefde. Niet meer. Niet minder.

Bestaat Liefde alleen in relatie tot God? Ik denk aan de Dalai Lama en zijn eenvoudige boodschap:

Citaat

"My religion is very simple. My religion is kindness."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

de Dalai Lama en zijn eenvoudige boodschap:

De Dalai Lama is vast een schat van een man, maar Jezus is de enige weg. 

Wie anders kan de wereld overwinnen dan hij die gelooft dat Jezus de Zoon van God is? 1 Johannes 5:5

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Nicky O:

De Dalai Lama is vast een schat van een man, maar Jezus is de enige weg. 

Wie anders kan de wereld overwinnen dan hij die gelooft dat Jezus de Zoon van God is? 1 Johannes 5:5

Hoezo zou ik 'de wereld willen overwinnen' , laat staan dat jij ik hetzelfde beeld hebben over wat dat betekent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Bestaat Liefde alleen in relatie tot God? Ik denk aan de Dalai Lama en zijn eenvoudige boodschap.

Als God overal is dan zou het logischerwijs ook tot elkaar zijn, zoals de Dalai Lama ook eenvoudig laat opmerken. Allemaal zo moeilijk niet uiteindelijk, zie verder de wereld waarin we heden leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid