Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Nicky O:

Het spijt me Kaasjeskruid, ik wil je graag gelijk geven, maar de Helper betekent iets anders als de Trooster. Hij helpt ons door ons aan te sporen, niet door ons te troosten. We zijn niet zielig namelijk, God houdt van ons. Hij spoort ons aan het goede te blijven doen, Hij geeft ons moed!

Wat je vooral niet moet doen is mensen gelijk geven als je er zelf niet van overtuigd bent. En wat zuivere leer aangaat is er geen betere Overtuiger dan de Heilige Geest. Ik kan mij wel voorstellen dat de bijstand die men krijgt van de Heilige Geest als troostend kan ervaren. Daarom vindt ik de naam "Trooster", hoewel deze de lading niet geheel dekt, geen probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

3 minuten geleden zei Nicky O:

Het spijt me Kaasjeskruid, ik wil je graag gelijk geven, maar de Helper betekent iets anders als de Trooster. Hij helpt ons door ons aan te sporen, niet door ons te troosten. We zijn niet zielig namelijk, God houdt van ons. Hij spoort ons aan het goede te blijven doen, Hij geeft ons moed!

Persoonlijk geloof ik dat de Heilige Geest ook KRACHT geeft. In feite hebben wij dezelfde kracht die Jezus had. Hiermee ga ik in tegen diverse leerstellingen van veel kerken, dat besef ik. Ik geloof echter dat Jezus ons de opdracht heeft gegeven zieken te genezen, demonen uit te drijven, en, dat kan slechts doo de Heilige Geest. Daarom geloof ik ook dat de Heilige Geest een Persoon is, en daarom geloof ik ook dat Jezus God is. Alleen God kan deze Kracht verstrekken! Ik geloof dus dat we door geloof letterlijk en figuurlijk bergen kunnen verzetten. We zijn inderdaad niet zielig. Ik geloof ook dat we de gerechtigheid Gods in Christus zijn! God ziet ons door Christus, Hij houdt van ons, veel meer dan wij ooit van Hem kunnen houden. God oordeelt ons niet meer, mits we Jezus als God en Verlosser aanvaarden. Dat is wat ik geloof...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geschenk is m.i. een betere omschrijving dan bezit. Bezit suggereert een ding, een voorwerp.

Romeinen 12 (HSV)

Citaat

3 Want door de genade die mij gegeven is, zeg ik ieder onder u niet hoger te denken dan hij moet denken, maar laat hij denken in bescheidenheid, naar de mate van geloof zoals God die aan ieder heeft toebedeeld.

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Ik bedoel meer het bezit als eigendom. Van wie het geloof is en wat dat met het Licht en het Leven te maken heeft waaruit we eens bestonden. (alweer Joh.1 vers 4)

Rom.3;24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;

25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;

26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

Goed dat je 'van' vet hebt gemaakt. In de SV staat inderdaad 'van' maar in de HSV en de NBG staat 'in'. Ik begrijp dit niet zo goed. Het enige dat ik kan bedenken is dat 'in' suggereert dat het onze eigen verdienste is terwijl 'van' weer neerkomt op een geschenk. Idem in Romeinen 3:22.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei WdG:

In feite hebben wij dezelfde kracht die Jezus had.

Deze uitspraak is onjuist. Niemand van ons heeft dezelfde kracht die Jezus had of heeft. Je misleid jezelf en anderen door dit soort stellingen. Heb jij al doden opgewekt? Heb je voedsel vermenigvuldigd? Heb je over het water gelopen? Heb je blinden ziende gemaakt? Doven en verlamden genezen? Heb jij God in het vlees geopenbaard? Indien niet, ga jezelf dan schamen over je overmoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Willempie:

Deze uitspraak is onjuist. Niemand van ons heeft dezelfde kracht die Jezus had of heeft. Je misleid jezelf en anderen door dit soort stellingen. Heb jij al doden opgewekt? Heb je voedsel vermenigvuldigd? Heb je over het water gelopen? Heb je blinden ziende gemaakt? Doven en verlamden genezen? Heb jij God in het vlees geopenbaard? Indien niet, ga jezelf dan schamen over je overmoed.

Jezus is God. Ik hoef God niet in het vlees te openbaren. Laten we gewoon eens kijken wat de Bijbel hierover zegt.

Ten eerste: Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, opdat wij vrijmoedigheid mogen hebben op de dag van het oordeel. Want zoals Hij is, zijn ook wij in deze wereld. Hij = Jezus. wij zijn wij. Hoe zijn wij? Zoals Hij! Waar? In deze wereld!

Ten tweede: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. Wat voor werken gaan we doen? Grotere werken dan Hij. Dan wie? Dan Jezus! Waarom? Omdat Jezus naar de Vader gaat!

En, heb ik dit soort dingen zien gebeuren? Jazeker, Willempie! Doden heb ik zien opstaan, zieken zien genezen, grote wonderen heb ik gezien. Niet omdat ik zo geweldig ben, maar omdat Hij (Jezus = God) ALLES volbracht heeft aan het Kruis, werkelijk alles. Het is Gods Genade die dit bewerkstelligt, door Zijn Genade kan ik inderdaad belijden dat ik de gerechtigheid Gods in Christus ben. Dat is geen overmoed, het is een diep besef van wat God (Jezus) voor ons gedaan heeft. DAT geloof ik EN dat ervaar ik EN dat zie ik. Daar kan niemand - jij ook niet - ook maar iets aan veranderen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Ten tweede: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. Wat voor werken gaan we doen? Grotere werken dan Hij. Dan wie? Dan Jezus! Waarom? Omdat Jezus naar de Vader gaat!

En, heb ik dit soort dingen zien gebeuren? Jazeker, Willempie! Doden heb ik zien opstaan, zieken zien genezen, grote wonderen heb ik gezien. Niet omdat ik zo geweldig ben, maar omdat Hij (Jezus = God) ALLES volbracht heeft aan het Kruis, werkelijk alles. Het is Gods Genade die dit bewerkstelligt, door Zijn Genade kan ik inderdaad belijden dat ik de gerechtigheid Gods in Christus ben. Dat is geen overmoed, het is een diep besef van wat God (Jezus) voor ons gedaan heeft. DAT geloof ik EN dat ervaar ik EN dat zie ik. Daar kan niemand - jij ook niet - ook maar iets aan veranderen!

Er staat grotere werken. Dus ik verwacht minimaal dat jij complete kerkhoven hebt doen herleven, Orkanen groter dan die van Galveston hebt weten te stillen en de hongersnood in Ethiopië hebt weten op te lossen met slechts 1 mand met brood ter beschikking hebbende.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Klinisch doodverklaarde mensen heb je zien opstaan?

Ja, maar is dat zo bijzonder? We maken het bijzonder, omdat we het niet meer geloven. Duivelsuitdrijvingen, genezingen, wonderen zijn "heel gewoon". De "moderne mens" gelooft dit niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Ja, maar is dat zo bijzonder? We maken het bijzonder, omdat we het niet meer geloven. Duivelsuitdrijvingen, genezingen, wonderen zijn "heel gewoon". De "moderne mens" gelooft dit niet meer.

Ik geloof er geen ene reet van dat je klinisch doodverklaarde mensen weer tot leven hebt zien komen. Dan waren ze niet echt dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Ik geloof er geen ene reet van dat je klinisch doodverklaarde mensen weer tot leven hebt zien komen. Dan waren ze niet echt dood.

Dat bedoel ik dus: je gelooft het niet. Dat is jouw goede recht, maar, het verandert helemaal niks. Geloof je dat Jezus wonderen deed? Geloof je dat wij grotere werken zullen doen, omdat Hij naar de Vader is? Of zijn dat fabels?

19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Er staat grotere werken. Dus ik verwacht minimaal dat jij complete kerkhoven hebt doen herleven, Orkanen groter dan die van Galveston hebt weten te stillen en de hongersnood in Ethiopië hebt weten op te lossen met slechts 1 mand met brood ter beschikking hebbende.

Je mag verwachten wat je wilt. Nu nog geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Dat bedoel ik dus: je gelooft het niet. Dat is jouw goede recht, maar, het verandert helemaal niks. Geloof je dat Jezus wonderen deed? Geloof je dat wij grotere werken zullen doen, omdat Hij naar de Vader is? Of zijn dat fabels?

Nee ik geloof niet dat jij klinisch doodverklaarde mensen weer tot leven hebt zien komen. Volgens mij verzin je maar wat. Heb je je ook al laten bijten door een giftige slang?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ok, laten we volgende week naar het mortuarium gaan en laat mij jou geloof eens in de praktijk zien brengen.

Ik hoef niks te bewijzen. Je weet hoe ik hier in sta EN wat ik ervaar, zie en mee maak. Je hoeft het niet te geloven, geen probleem. De eeuwigheid heb je. Je kunt het aardse leven ook een beetje aangenamer maken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Je kunt er ook voor kiezen het evangelie te beperken tot "vergeving van zonden". Als dat het zou zijn, was dat al oneindig veel meer dan wie dan ook verdient. Echter, God geeft oneindig veel meer. Besef je dat wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Nee ik geloof niet dat jij klinisch doodverklaarde mensen weer tot leven hebt zien komen. Volgens mij verzin je maar wat. Heb je je ook al laten bijten door een giftige slang?

Nee, waarom zou ik? Gaan we God verzoeken? Maar, als het gebeurt, zal het me niet raken. Ik heb mensen gekend waar ebola-virussen stierven nadat de virussen in aanraking kwamen met die persoon.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ow, ik meende dat Jezus dat wel deed.

Jezus deed het uit Liefde, niet om iets te bewijzen. Zo horen wij ook onze taken uit te voeren, uit liefde voor God en onze naaste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Ik bedoel meer het bezit als eigendom. Van wie het geloof is.
- de verlossing, die in Christus Jezus is;
- rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.
-verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn,

Als je het zo ziet, dan is:
- de Verlossing die in Christus is, Christus' eigen verlossing;
- het geloof van Jezus, een geloof als Jezus ook heeft;
- gelijkvormig zijn aan Jezus, een opdracht om net als Jezus, de redding die Jezus onderging, ook te ondergaan.

Dat bezit waar je op doelt, is dan het Licht dat in de mens is, dat een bezit is, dat kan worden ontdekt,
en waar Jezus de mens aan helpt herinneren en ze helpt en aanstuurt om naar te grijpen.

Is dat wat je bedoelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarheid staat los van ons handelen. De waarheid is dat we Gods Woord moeten verkondigen, discipelen moeten maken. Voeren we die taak uit? Sommigen wel, anderen niet. We werken niet voor onze rechtvaardiging. We werken wel vanuit de rechtvaardiging. Wat zijn feitelijke geloofswerken, en waarin onderscheiden die zich van humane werken? Boodschappen doen voor je oude buurman? Prima, maar, het is geen geloofswerk. Wat Abraham deed, was een geloofswerk! Hij vertrouwde God, en was bereid zijn zoon te offeren.

Onze opdracht bestaat uit het verkondigen van het evangelie. Wanneer mensen ons willen ontvangen, zullen we de zieken genezen, het Woord verkondingen en verkondigen dat het Koninkrijk van God nabij is. We zullen mensen wijzen op onze God en Verlosser: Jezus Christus. Mensen hebben een Verlosser nodig, en, iedereen doet of deed dat op een andere manier. Graham was een evangelist, verkondigde het Woord. Sumrall was een leraar en Lake was een evangelist, genas de zieken. Er zijn honderd duizenden gedocumenteerde genezingen.

We zullen inderdaad grotere werken doen dan Jezus! Geloven we dat werkelijk? Als we het niet doen, voeren we in feite onze taken niet uit. Vaak is het een kwestie van "gewoon doen" en geen angst te hebben voor de "resultaten". Verkondig het Woord! Het resultaat is vaak spot. Genees de zieken! Het resultaat is vaak ongeloof. Helaas is het een gegeven dat mensen vaak falen. Toch blijft God met ons. Het betekent niet dat Zijn Woord niet waar is. Jezus is gestorven voor alle mensen, ook voor diegenen die zich eeuwig in de hel bevinden. Helaas hebben deze mensen het offer niet aanvaard. Een taak voor ons om de mensen op Christus te wijzen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid