Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb nooit andere dood gewenst dan dictators. Ik ben obsessief ja, maar laten we wat ik zeg wel niet uit context draaien.

Het is heel simpel Funda, ofwel je dient de mensenmoorder, ofwel je dient Christus. Beide tegelijk kan niet.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het is heel simpel Funda, ofwel je dient de mensenmoorder, ofwel je dient Christus. Beide tegelijk kan niet.

Het is heel simpel Funda. Ofwel dien je de mensenmoorder, ofwel dien je Christus. Beiden tegelijk kan niet.

Erh, ik kom overal waar ik kom het hardste op tegen mensenmoordenaars? Maar ik zal maar beter leren dat dit op een andere manier moet en signalen voor lief nemen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Oke, heb je het over die christenen. En dan zouden complottheorieën die in een kwaad daglicht stellen.

Dan zijn complottheorieën geen complottheorieën meer, maar gewoon ooggetuigenverslagen.

Maar die theorieën liegen ook onze koene kruisvaardigers. We kijken beter naar wat we met zekerheid weten. Des tijds met “Lucifer is satan” werd mijn hele denkwereld omgedraaid. Dat is wat de duivel doet, listigheden, halve waarheden en twijfel zaaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei thom:

En dan de nieuwe aarde bewerken.. Wat versta je daaronder? 

Waar waren Adam en Eva voor op aarde gezet!? Genesis 1:26

Daarna zei God: ‘Laten wij de mens maken naar ons beeld, zodat ze op ons lijken. Ze moeten het gezag hebben over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en de tamme dieren, over de hele aarde en alle dieren die daarop rondkruipen.’  27 Vervolgens schiep God de mens naar zijn beeld, naar Gods beeld schiep hij hem. Als man en als vrouw schiep hij hen.  28 Verder zegende God hen en God zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, vul de aarde en onderwerp haar, en heb het gezag over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en alle dieren die zich op de aarde bewegen.’

Waar we voor aarde zijn gezet is het onderhouden en het gezag hebben over de aarde. We gaan er een planeet van maken zoals God dat heeft bedoelt. Een prachtige aarde, zonder oorlog en ellende, waar Gods liefde glanst als nooit tevoren.

19 uur geleden zei Mullog:

Het probleem is dat wij het penseel niet hebben om de eeuwige zaligheid van het paradijs te schilderen en dan kom je niet verder dan een wat platte beschrijving.

Dus je kan je helemaal geen voorstelling maken van Gods Koninkrijk op aarde. Je probeert het wel te doen en wel op een negatieve manier. Probeer daar eens overheen te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei thom:

En dat is zo vreemd, want ook weer de eerste de beste tekst uit Openb. die ik opsla hierover staat dit;

Openb. 20

4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.

Als dat de eerste de beste tekst was die je opsloeg dan was dat Gods leiding die jou ook probeert in te zien dat die groep Christenen met Jezus gaan regeren. Het beeld van een tuin, waar je eet van gouden bordjes en waar engelen spelen op harpen klopt niet. In de hemel heb je werk te doen, meeregeren met Christus. Je kan je afvragen waarover je dan gaat regeren. Het antwoord is simpel, over de Nieuwe Aarde, waar rechtvaardige mensen een opstanding tot eeuwig leven hebben gekregen. Het zal een rechtvaardige regering zijn die vrede en voorspoed brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Je probeert het wel te doen en wel op een negatieve manier.

Ik probeer het beeld te schetsen dat jij mij een paar keer hebt voorgehouden. Ik vind dat een negatief beeld (jouw beeld, dus). Waar wijk ik af van het beeld dat jij mij een aantal malen hebt voorgehouden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Mullog:

Ik probeer het beeld te schetsen dat jij mij een paar keer hebt voorgehouden. Ik vind dat een negatief beeld (jouw beeld, dus). Waar wijk ik af van het beeld dat jij mij een aantal malen hebt voorgehouden?

Ik heb toch nergens gezegd dat dat leven eruit ziet als dat van nu? Werken zal heel anders zijn dan nu. Het geldsysteem zal er niet meer zijn. De mensheid werkt dan aan het verbeteren van zichzelf en de wereld en het verheerlijken van de ware God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Ik heb toch nergens gezegd dat dat leven eruit ziet als dat van nu? Werken zal heel anders zijn dan nu. Het geldsysteem zal er niet meer zijn. De mensheid werkt dan aan het verbeteren van zichzelf en de wereld en het verheerlijken van de ware God.

Het enige wat mij echt bij is gebleven is dat je iedere keer begon over dat je je eigen huis kon bouwen.

Maar je doet het weer (projecteren van het hier en nu op het daar en dan).

Waarom zouden we aan het verbeteren van onszelf beginnen? Dat lijkt mij iets wat we hier zouden moeten doen. Als de Apocalyps voltrokken is dan is het toch klaar? Dan zijn degene die overblijven toch oké? En als we met zijn allen daar voor eeuwig en altijd God moeten lopen verheerlijken, is die God dan niet een beetje megalomaan? En als je dan een dagje geen zin hebt in verheerlijken, wordt je dan gestraft?

En dat bedoel ik met platte beschrijvingen die in onze menselijke beperking blijven hangen. Iedere beschrijving van die toekomst sneuvelt uiteindelijk op een paar vragen die het paradijs geen paradijs meer laten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei thom:

Ik had het met een Zeitgeistdocu, jaren geleden, en toen nog gewoon op internet te zien, waarin de Rk en de Islam veel samen delen, en dat sprak mij erg aan.

Hieronder een andere bron, en wat daarvan ja/nee waar is, mag iedereen verder zelf uitzoeken.

 

''In het jaar 354 werd een van de eerste kerkvaders geboren: Augustinus. Hij was, al zal hij dat zelf niet hebben beseft, degene die de Islam mede gecreëerd heeft. Hij was in die tijd druk bezig om Arabieren tot het katholicisme te bekeren. Veel Arabieren zagen hier echter geen heil in, en bleven bij hun eigen goden. In de tijd hierna werden er ’spionnen’ gezonden naar de Arabische stammen die zich niet bekeerden. Zij vertelden deze arabieren dat er eens een groot leider zou opstaan, die alle Arabieren zou samenbinden (The Prophet, A. Rivera, pag. 11) 

Het Vaticaan wilde absoluut Jeruzalem in zijn bezit krijgen, vanwege de religieuze waarde van deze stad. Dat lukte hen niet vanwege de er nog wonende Joden. Een tweede probleem waren de ware gelovigen in Noord- Afrika. De Roomse kerk wilde macht, en niemand moest hen in de weg staan. Op de één of andere manier moest het Vaticaan een wapen creëren om ten eerste: de Joden te elimineren en ten tweede de bijbelgetrouwe gelovigen uit te roeien. Zij zagen de Arabieren als de ideale bron van menskracht om hun vuile plannen uit te voeren.(..) Augustinus wist wat er aan de hand was. Hij was een erg machtig en invloedrijk man met een eigen klein leger van volgelingen. Zijn kloosters werden gebruikt als uitvalsbases om bijbelse manuscripten op te sporen en bijbelgetrouwe gelovigen op te sporen en elimineren. Augustinus werd heilig verklaard vanwege zijn fantastische werk voor Rome. Het Vaticaan ging een  Messias voor de Arabieren creëren. Iemand met leiderschap en Charisma, die zou opstaan en de Arabieren zou aanvoeren in de strijd tegen de Joden en Bijbelgetrouwe Christenen, en, uiteindelijk, met alle Arabieren achter hem, Jeruzalem zou innemen voor de Paus. Kardinaal Bea vertelde ons het volgende: Een rijke Arabische dame, bekeerd tot het Katholicisme, genaamd Chadiedja, had haar rijkdom afgestaan aan de Roomse kerk, en was in het klooster gegaan. 
Ze kreeg een speciale opdracht: uit het klooster gaan en een briljante jongeman zoeken die gebruikt kon worden als een messias voor de Arabieren. Zij kreeg alle financiële steun van Rome hiervoor, en een helper: haar neef Waraquah, een ’bekeerde’ arabier. (The Prophet,  A. Rivera, pag. 18,19) Mohammed, een jongeman van 25 jaar, werd door Chadiedja aangesteld om haar handelskaravanen te leiden. Later vroeg zij hem ten huwelijk (zeer ongebruikelijk!) en hij stemde er in toe. Pas op 40 jarige leeftijd vernemen wij weer iets van Mohammed. Hij krijgt dan zijn eerste openbaringen van Allah en moet deze reciteren (opzeggen, herhalen). ''


https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJgoKP5NrjAhWLbFAKHUbgCKcQFjAAegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bijbelarchief.nl%2Fdefault.asp%3Fid%3D416&usg=AOvVaw1n2viLX35KszIRNeNbG8g0 

Ik geloof toch niet dat dit klopt. Vergissing van mij ☺️. Want kijk, als Kadicha katholiek was geweest zou ze juist in de Triniteit hebben geloofd. En als er iets tegengesteld is aan het christelijk geloof is het de islam wel.  Bovendien was voor Augustinus juist de kerk de liefde tussen mensen vanuit hun geloof in God. Ze was geen doel op zich, maar een middel om het Koninkrijk te vestigen. Zo zei hij ook "Er zijn er veel binnen de kerk, die erbuiten staan en er zijn er veel buiten, die erbinnen zijn.”

Dit vond ik over Rivera, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alberto_Rivera_(activist)

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Betreft Augustinus, kan ik bij hem weinig liefde tussen mensen vanuit het geloof bespeuren, en zie in hem eerder de kerk als doel en middel om anderen te bestrijden.

Wiki

In 375, op 21-jarige leeftijd, werd hij leraar in zijn geboorteplaats, en het jaar daarop vestigde hij zich in Carthago als leraar in de retorica. Vermoedelijk in 383 verhuisde hij naar Rome. Na kennismaking met het werk van de Romeinse filosoof Cicero besloot hij filosofie te studeren op zoek naar de waarheid, met name over een zuiver Godsbegrip in relatie tot de oorsprong van het kwaad. Aanvankelijk meende hij deze waarheid te vinden in het manicheïsme. Deze syncretistische (en na zijn bekering door Augustinus heftig als ketters bestreden) stroming ging uit van de rationele dualistische gedachte dat er naast God als het hoogste Goed een afzonderlijke entiteit Kwaad bestaat. Zodoende kon God de Schepper niet als oorsprong van het Kwaad en de zonde worden beschouwd (het probleem van de theodicee). Goed en Kwaad strijden als gelijkwaardige partijen tegen elkaar.

Vanaf 376 was Augustinus gedurende tien jaar lid van de gemeenschap van de manicheeërs. Onder invloed van de Griekse filosofie keerde hij zich af van het manicheïsme. In het neoplatonisme, met name bij Plotinus vond hij een beter antwoord op de vraag waar het kwaad vandaan komt. Het kwaad was, zo zag Augustinus het toen, een beroving van het goede; geen opzichzelfstaande entiteit, maar de verkeerdheid van de menselijke wil die zich van God heeft afgewend. Zijn bekering tot het christendom geschiedde niet op basis van rationele inzichten, maar door een persoonlijke crisis.

Dankjewel voor de informatie. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid