Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

Op 2-3-2019 om 18:32 zei WdG:

Ten tweede: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. Wat voor werken gaan we doen? Grotere werken dan Hij. Dan wie? Dan Jezus! Waarom? Omdat Jezus naar de Vader gaat!

Wat was het belangrijkste werk wat Hij deed? Het predikingswerk, het verkondigen van de komst van Gods Koninkrijk die alle problemen van de mensheid zou oplossen. Alles stond in het teken daarvan. Ook Zijn wonderen stonden in dienst van deze prediking van het Koninkrijk. Zijn predikingswerk bleef echter beperkt tot Israël. Toen Hij zei dat wij grotere dingen zouden doen is naar mening van toepassing op het predikingswerk, dat idd veel groter werd dan enkel binnen Israël, namelijk wereldwijd. Dit predikingswerk kan alleen goed gebeuren met de Heilige Geest van God, Gods werkzame kracht. Jezus kan nooit bedoeld hebben dat we, de Christelijke gemeente , grotere wonderen zouden verrichten dan Hij. Het moet op het predikingswerk slaan, want Hij kon dat niet meer omdat Hij terug ging naar de hemel. Hij gebruikt daar nu de mensen op deze aarde voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

1 uur geleden zei Nicky O:

Heel mooi.. en het is niet alleen dat Paulus dat zou wensen. Het is de wens van God en het geeft Hem vreugde en niet alleen Hem, met Hem alle zielen in de hemel.

 

Ik zie het een beetje zo (en ik weet dat het vergelijk niet helemaal opgaat): Ard Schenk was een absolute topschaatser, een sportheld. Toch zijn er nu heel veel schaatsers die totaal onbekend zijn, maar veel sneller schaatsen dan Ard Schenk destijds. Wanneer we dus nu Schenk willen nabootsen, zullen we niet zo ver komen. Schenk is een startpunt voor veel schaatsers, zijn techniek wordt bestudeerd EN verbeterd, hetzelfde geldt voor het materiaal, enz. enz. Nu hetzelfde presteren als Schenk is niet een echte prestatie, en Ard Schenk zal dat zelf ook zo zien. Hetzelfde geldt voor onze geloofshelden. Abraham had niet dat wat wij hebben. Wij zijn een nieuwe schepping, we zijn wedergeboren. De Heilige Geest leefde niet IN Abraham. Wij kunnen in een korte tijd het leven van Paulus bestuderen, leren van zijn fouten en leren van zijn kwaliteiten. Daar had Paulus een leven voor nodig. Wij zouden veel stappen moeten kunnen overslaan, en verder gaan waar Paulus gebleven was. Helaas blijven veel kerken hangen, en willen ze het wiel steeds opnieuw uitvinden, of - nog erger - gaan ze terug naar de tijd voor onze geloofshelden. Velen gaan ten onder door gebrek aan kennis: de kennis die door onze geloofshelden opgeschreven is, waar wij ons voordeel mee kunnen doen. We zouden ons op het totaal-pakket moeten focussen: zieken genezen, demonen uitdrijven, doden opwekken en verkondigen dat Gods Koninkrijk nabij is! Ofwel, discipelen maken, zodat mensen Jezus als God en Verlosser gaan aanvaarden. Mensen moeten wedergeboren worden. Zonder wedergeboorte is men verloren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom denk je dat de Heilige Geest niet in Abraham leefde?

Ik ben het voor een deel met je eens. Behalve dat de Waarheid in ons zit. Kennis is belangrijk, we moeten het Woord eigen maken, zodat we leren te spreken als Hem.

Wij zouden veel stappen moeten kunnen overslaan.. dat kan, maar Paulus leefde aan de zijde van Jezus, dat is wel een flinke voorsprong.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Nicky O:

Waarom denk je dat de Heilige Geest niet in Abraham leefde?

De Heilige Geest was m.i. op de gelovigen, niet in de gelovigen. David bad zelfs of God niet Zijn Geest bij hem wilde wegnemen.I

Citaat

 

k ben het voor een deel met je eens. Behalve dat de Waarheid in ons zit. Kennis is belangrijk, we moeten het Woord eigen maken, zodat we leren te spreken als Hem.

Wij zouden veel stappen moeten kunnen overslaan.. dat kan, maar Paulus leefde aan de zijde van Jezus, dat is wel een flinke voorsprong.

 

Spreek je jezelf niet een klein beetje tegen? Ik ben het volledig met je eens dat de Waarheid in ons zit (leeft). Immers, Jezus is de Waarheid. En, Hij leeft in ons. Paulus leefde aan de zijde van Jezus, dat is waar, maar, omdat de Waarheid in ons leeft, leven wij ook aan de zijde van Jezus! We zijn machthebbers, door en in Hem! Overigens heeft Paulus Jezus in een visioen ontmoet (iets dat tegenwoordig gelukkig nog regelmatig gebeurt; denk aan de vele moslims die Jezus in een droom of visioen ontmoeten!).

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

De Heilige Geest leefde niet IN Abraham

Hoe weet je dat zo zeker? In Mozes in ieder geval wel. En in David ook.

1samuel 16:13 Samuël nam dus de hoorn met olie en zalfde hem waar zijn broers bij waren. En vanaf die dag werd Jehovah’s geest in David werkzaam. Later ging Samuël op weg naar Ra̱ma.

En in Simpson Rechters 14:19

Jehovah’s geest gaf hem kracht en hij ging naar A̱skelon en doodde daar 30 man.

Dus ik denk dat Jehovah's geest ook wel in Abraham werkzaam was.

Gek eigenlijk dat de Joden dan niet op z'n minst in een tweeëenheid hebben geloofd als de HG een persoon apart van Jehovah is toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen nam Samuel de oliehoorn en zalfde hem te midden van zijn broers. En de Geest van de HEERE werd vaardig over David vanaf die dag en voortaan. Daarna stond Samuel op en ging naar Rama.

De Geest van de HEERE was van Saul geweken.

De Heilige Geest speelt dus zeker een zeer grote rol in het oude verbond. In feite kunnen we spreken over drie bedelingen: de bedeling van God de Vader, de bedeling van God de Zoon en de bedeling van God de Heilige Geest, waarbij natuurlijk iedere Persoon uit de Drie-eenheid een zeer grote rol speelde in iedere bedeling.

Het is voor iedere Christen belangrijk "een vriend" te worden van de Heilige Geest. "Een vriend", omdat de Heilige Geest een Persoon is! Sommigen denken dat de Heilige Geest iets abstracts is, en zien de Heilige Geest niet als een Persoon. Toch is het Bijbels gezien een feit dat de Heilige Geest net zozeer een persoon is als de Zoon en de Vader, immers: 

Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen, doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.
 

Jezus benadrukt dus dat de Heilige Geest een persoon is door te zeggen "wanneer Hij komt, de Geest der waarheid". Het Griekse woord "geest" (pneuma) is onzijdig, dus zou het lidwoord "het" moeten krijgen. Echter, Jezus breekt deze grammaticaregel en zegt niet "wanneer Het komt", maar "wanneer Hij komt, de Geest der waarheid". Ofwel, Jezus doet bewust moeite om te benadrukken dat we te maken hebben met een Persoon! De Heilige Geest is een Persoon! De Heilige Geest is God, net zoals Jezus ook God is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei WdG:

En, Hij leeft in ons. Paulus leefde aan de zijde van Jezus, dat is waar, maar, omdat de Waarheid in ons leeft, leven wij ook aan de zijde van Jezus!

Je hebt ook gelijk. Het ging ook al door me heen toen ik het schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Nicky O:

Je hebt ook gelijk. Het ging ook al door me heen toen ik het schreef.

Daarom is het ook zo belangrijk te begrijpen dat Jezus God is EN dat de Heilige Geest God is.

31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kon deze heel sterk voelen, sedert kind al. Maar hedendaags drijf ik weer af in ideologie wat de HG van mij verwijderd. 

Jij kunt afdrijven, maar God laat jou niet los, Fundamenteel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laat ons hopen, overmorgen ga ik daar eens op vasten. Ik moet echt bij God blijven. 

Je kunt erop vertrouwen! Jouw gevoelens zijn misschien niet altijd even stabiel, maar reken ermaar op dat die van God volledig stabiel zijn. HIJ houdt van jou, HIJ laat jou nooit los! Vasten is prima, maar, het is geen truc. Doe het uit geloof! Ik bid voor je, en, je weet, je kunt altijd mailen! Ik zegen je in de Naam van onze God en Verlosser, Jezus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kon deze heel sterk voelen, sedert kind al. Maar hedendaags drijf ik weer af in ideologie wat de HG van mij verwijderd.

Wil je me een plezier doen, wil je hier iets over vertellen, zodat we ervan kunnen leren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Je kunt erop vertrouwen! Jouw gevoelens zijn misschien niet altijd even stabiel, maar reken ermaar op dat die van God volledig stabiel zijn. HIJ houdt van jou, HIJ laat jou nooit los! Vasten is prima, maar, het is geen truc. Doe het uit geloof! Ik bid voor je, en, je weet, je kunt altijd mailen! Ik zegen je in de Naam van onze God en Verlosser, Jezus Christus!

Bedankt broeder. Ik ga meedoen aan de vasten omdat ik echter nader bij God wil komen. Als alles goed gaat ben ik dan enkel op zondagen vrijgesteld van de vasten. De eerste en laatste dag ervan beperk ik me tot enkel water. Daartussen gezonde voeding, geen roesmiddelen, geen internet, geen games, geen tv, ..... Diep de bijbel in en mijn cursusmap doorbladeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Nicky O:

Wil je me een plezier doen, wil je hier iets over vertellen, zodat we ervan kunnen leren?

Van mij leer je beter niets hoor lol ik ben als de verloren zoon. Maar ik richtte me telkens met open hart tot God en vroeg Jezus in mijn hart te komen. Ik maakte mijn geest leeg om deze te vervullen met de HG. Toen ik radicaliseerde ben ik bijna alles kwijt geweest en viel na lange tijd op de grond bij God. Ik voelde Jezus’ hand op me en kreeg door dat ik niets meer hoef te dragen en alles bij Hem mocht leggen. Toen ging ik praten met de gemeenschap en nam ik mijn vormsel heel serieus. Voor mijn dwalen, en tjah zelfs mijn dwalen, heb ik ook regelmatig de bevestiging van hierboven gekregen dat ze me niet vergeten zijn. Mijn gebeden werden soms zeer uitdrukkelijk beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor mijn dwalen, en tjah zelfs mijn dwalen, heb ik ook regelmatig de bevestiging van hierboven gekregen dat ze me niet vergeten zijn

Wat heeft je doen dwalen? En waarom dwaal je nog steeds?

Het lijkt erop dat er een onwaarheid is tussen geslopen..

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bedankt broeder. Ik ga meedoen aan de vasten omdat ik echter nader bij God wil komen. Als alles goed gaat ben ik dan enkel op zondagen vrijgesteld van de vasten. De eerste en laatste dag ervan beperk ik me tot enkel water. Daartussen gezonde voeding, geen roesmiddelen, geen internet, geen games, geen tv, ..... Diep de bijbel in en mijn cursusmap doorbladeren.

Je pakt het series aan, en dat waardeer ik. Ik wens je Gods Zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

ik ben verre van volmaakt.

Alleen Jezus is volmaakt, dus maak je geen zorgen, de hele wereld is met jou.

Maar.. ik zou je willen aanraden om uit te zoeken waar de leugen zit. Want dat is waar de duivel mee aan de haal is gegaan. 

Zoek het niet te ver. Liefde. Vrede. Licht. Geduld. Rust. Hoop. Vergeving.

Welke is de onwaarheid in je hoofd?

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Nicky O:

Alleen Jezus is volmaakt, dus maak je geen zorgen, de hele wereld is met jou.

Maar.. ik zou je willen aanraden om uit te zoeken waar de leugen zit. Want dat is waar de duivel mee aan de haal is gegaan. 

Zoek het niet te ver. Liefde. Vrede. Licht. Geduld. Rust. Hoop. Vergeving.

Welke is de onwaarheid in je hoofd?

Het probleem is dat het Legioen ons niet misleidt met leugens maar met waarheden. Ik ben daar enkele jaren geleden veel te diep in gegaan en heb maanden na mekaar occulte rituelen bedreven in het holst van de nacht op de maancyclus.

Ik wil het geen angst noemen, maar ik maak me oprecht zorgen over onze Europese toekomst en diens leiders. Wanneer verkiezingen gemanipuleerd worden en men importeert massaal de vijand, die minderjarige kinderen vermoordt, wordt het steeds moeilijker diezelfde vijand lief te hebben. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Diezelfde vijand liefhebben?

Het ging mis bij de zondeval. God heeft de mens een vrije keuze gegeven. 

Kijk geen nieuws meer. Het helpt niet. Er zijn 3 zaken.. jouw zaak, de zaak van de ander, en de zaak van God. Richt je op het deel waar je wel invloed op hebt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het probleem is dat het Legioen ons niet misleidt met leugens maar met waarheden. Ik ben daar enkele jaren geleden veel te diep in gegaan en heb maanden na mekaar occulte rituelen bedreven in het holst van de nacht op de maancyclus.

Ik wil het geen angst noemen, maar ik maak me oprecht zorgen over onze Europese toekomst en diens leiders. Wanneer verkiezingen gemanipuleerd worden en men importeert massaal de vijand, die minderjarige kinderen vermoordt, wordt het steeds moeilijker diezelfde vijand lief te hebben.

Eerst maar iedereen die zich bezig houdt met occulte maancyclus rituelen Europa uit gooien dan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Nicky O:

Diezelfde vijand liefhebben?

Het ging mis bij de zondeval. God heeft de mens een vrije keuze gegeven. 

Kijk geen nieuws meer. Het helpt niet. Er zijn 3 zaken.. jouw zaak, de zaak van de ander, en de zaak van God. Richt je op het deel waar je wel invloed op hebt.

 

Jezus zegt onze vijand lief te hebben. Zo kan een christen dus bv asiel verlenen aan een moslimvluchteling. Maar wanneer die vluchteling geweld raadpleegt, dan wordt liefhebben moeilijk. Ik geef ook openlijk toe vol haat jegens deze mensen te leven, het gaat diep.

Ik kijk geen nieuws, maar zie het allemaal passeren op de sociale media. Het nieuws poogt die aandacht ervan af te leiden met het klimaat bv. Ik leef een kluizenaarsbestaan zodat de wereld weinig tot geen invloed op mij kan uitoefenen. Dus op dat vlak ben ik wel safe :)

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Eerst maar iedereen die zich bezig houdt met occulte maancyclus rituelen Europa uit gooien dan ?

We bekijken opties in Oost Europa, geen zorgen. Mooi huis in Hongarije met voor- en achtertuin voor nog geen 35000 euro, dat kriebelt wel. Echter is het wel een grote stap, dat is meer dan een andere taal leren he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Strijd de goede strijd. Vluchten is geen optie. Opsluiten ook niet.

Je bent Christen, je hebt goed nieuws te verkondigen. (In het Hongaars wordt het lastig denk ik)

 

 

27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Eerst maar iedereen die zich bezig houdt met occulte maancyclus rituelen Europa uit gooien dan ?

Beloof je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid