Spring naar bijdragen

Wie kan de Heilige Geest voelen?


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Nicky O:

Strijd de goede strijd. Vluchten is geen optie. Opsluiten ook niet.

Je bent Christen, je hebt goed nieuws te verkondigen. (In het Hongaars wordt het lastig denk ik)

 

 

Beloof je dat?

Het enige goede nieuws dat ik dan als christen kan verkondigen is dat deze tribulatie maar tijdelijk is. Maar misschien maak ik die grote verandering nooit mee in dit leven en kan ik dus moeilijk ander goed nieuws delen. 

De wereld draagt geen goed nieuws Nicky, mensen worden vermoord. Europa is in oorlog en politici bespreken daartussen of ze oorlogstrijders/de vijand niet terug hierheen kunnen halen terwijl onze grootouders niet eens een rusthuis met hun pensioen kunnen betalen na een leven werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 661
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt voor je vraag. Nee, ik was niet gelovig, ben ook niet gelovig opgevoed. Ik geloof dat ik de Geest heb ontvangen door genade. Ik kwam in aanraking met het geloof, ik raakte nieuwsgier

Je begrijpt dat niet omdat je de heiligheid Gods niet wil snappen. Ja, Jezus had kunnen weigeren dat gaf hij ook meerdere keren aan, als hij dat gedaan had was iedereen ten dode opgeschreven.

We sterven uiteindelijk allemaal aan de een of andere ziekte, die meestal het gevolg is van het verval van ons lichaam. Dit te ontkennen is niet wijs. Na je lichamelijke piek nemen je krachten langzaa

'Kortom, geliefde broeders en zusters, wees standvastig en onwankelbaar en zet u altijd volledig in voor het werk van de Heer, in het besef dat door de Heer uw inspanningen nooit tevergeefs zijn.'   1 Korintiërs 15:58

 

'Maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht:
hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar,
hij loopt, maar wordt niet moe,
hij rent, maar raakt niet uitgeput'.   Jesaja 40:31

 

Het goede nieuws is dat we VRIJ ZIJN en eeuwig leven dankzij Hem. 

Ik zal voor je bidden.

 

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

De wereld draagt geen goed nieuws Nicky

Zeker draagt de wereld dat wel. Ieder mens zit te wachten op de woorden: God houdt van jou, je zonden zijn vergeven en je kunt eeuwig leven. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Nicky O:

'Kortom, geliefde broeders en zusters, wees standvastig en onwankelbaar en zet u altijd volledig in voor het werk van de Heer, in het besef dat door de Heer uw inspanningen nooit tevergeefs zijn.'   1 Korintiërs 15:58

 

'Maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht:
hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar,
hij loopt, maar wordt niet moe,
hij rent, maar raakt niet uitgeput'.   Jesaja 40:31

 

Het goede nieuws is dat we VRIJ ZIJN en eeuwig leven dankzij Hem. 

Ik zal voor je bidden.

 

Zeker draagt de wereld dat wel. Ieder mens zit te wachten op de woorden: God houdt van jou en je kunt eeuwig leven. 

Een eerlijk idee, hoeveel troost kan het woord bieden als mensen niet eens waardig oud kunnen worden? Jeugd niet meer veilig kan uitgaan? 

Ik wil niet de ongelovige Thomas uithangen, maar die vraag teistert mij veel. Ik heb mensen oud zien worden, zien sterven. Door te wonen in een grootstad is criminaliteit dagelijkse kost. De strijd tegen de overheden wordt mijn inziens te matig gevoerd, wat mijn inziens toch ook een christelijke plicht is.

Uit Efeziërs 6

Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.

Wanneer ieder christen van dat principe uitging zou er heel wat minder onrecht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een eerlijk idee, hoeveel troost kan het woord bieden als mensen niet eens waardig oud kunnen worden? Jeugd niet meer veilig kan uitgaan? 

Ik wil niet de ongelovige Thomas uithangen, maar die vraag teistert mij veel. Ik heb mensen oud zien worden, zien sterven. Door te wonen in een grootstad is criminaliteit dagelijkse kost. De strijd tegen de overheden wordt mijn inziens te matig gevoerd, wat mijn inziens toch ook een christelijke plicht is.

Uit Efeziërs 6

Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.

Wanneer ieder christen van dat principe uitging zou er heel wat minder onrecht zijn.

Hoe ga je dit rijmen met:

Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd. Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen. (Rom.13:1-2, SV)

Vermaan hen, dat zij aan de overheden en machten onderdanig zijn, dat zij hun gehoorzaam zijn, dat zij tot alle goed werk bereid zijn; (Tit.3:1, SV)

Zijt dan alle menselijke ordening onderdanig, om des Heeren wil; hetzij den koning, als de opperste macht hebbende; Hetzij den stadhouderen, als die van hem gezonden worden, tot straf wel der kwaaddoeners, maar tot prijs dergenen, die goed doen. Want alzo is het de wil van God, dat gij, weldoende, den mond stopt aan de onwetendheid der dwaze mensen; (1Pet.2:13-15, SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamenteel, eerst zul je aan je eigen geloof moeten werken. Stilte, gebed en de Schrift, dan zal ook het vertrouwen en de hoop terugkomen.

Als je dan in het Licht staat, kun je je richten tot de ander.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe ga je dit rijmen met:

Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd. Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen. (Rom.13:1-2, SV)

Vermaan hen, dat zij aan de overheden en machten onderdanig zijn, dat zij hun gehoorzaam zijn, dat zij tot alle goed werk bereid zijn; (Tit.3:1, SV)

Zijt dan alle menselijke ordening onderdanig, om des Heeren wil; hetzij den koning, als de opperste macht hebbende; Hetzij den stadhouderen, als die van hem gezonden worden, tot straf wel der kwaaddoeners, maar tot prijs dergenen, die goed doen. Want alzo is het de wil van God, dat gij, weldoende, den mond stopt aan de onwetendheid der dwaze mensen; (1Pet.2:13-15, SV)

Wel je moet u wel onderwerpen aan de wet, maar dat wil toch niet zeggen dat je geen onrecht mag aanwijzen? Onderwerpen wil niet zeggen alles doen wat u opgedragen wordt, je moet vooral toezien niet vervolgd te worden. Zo lees ik dat toch.

maar systematisch worden onze rechten ontnomen en weinigen komen daar maar tegen op. We hebben toch een vrijheid van meningsuiting en demonstratierecht? Deze benutten wil niet zeggen dat je u niet langer onderwerpt he

5 minuten geleden zei Nicky O:

Fundamenteel, eerst zul je aan je eigen geloof moeten werken. Stilte, gebed en de Schrift, dan zal ook het vertrouwen en de hoop terugkomen.

Als je dan in het Licht staat, kun je je richten tot de ander.

 

Neenee ik wil me niet richten op de ander. Ik wil die mensen gewoon weg, paar duizend kilometer verderop. (En dan heb ik het over die criminelen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik wil die mensen gewoon weg, paar duizend kilometer verderop. (En dan heb ik het over die criminelen)

Dat zeggen die criminelen ook over jou als ze horen dat je iets met occulte maanrituelen hebt gedaan.

Wie gooit de eerste steen?

Als we nu eens zeggen dat alle zondige mensen naar België moeten verhuizen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nicky O:

Dat zeggen die criminelen ook over jou als ze horen dat je iets met occulte maanrituelen hebt gedaan.

Wie gooit de eerste steen?

Is er geen verschil tussen wat astraal doen en minderjarigen meisjes dood doen, jongeren kapot slaan, verkrachten, doelbewust volksfeesten verstoren?

Anyway ik ben wat misantropisch ingesteld na mijn infobesitas op ideologie te fixeren. Ik trek me even terug om in betere sferen te komen. Thanks for caring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Nicky O:

Ieder mens zit te wachten op de woorden: God houdt van jou, je zonden zijn vergeven en je kunt eeuwig leven. 

Vind je dat niet misleidend?

En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea,
En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.
Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende:
De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren,
en Zijn tarwe in Zijn schuur samenbrengen, en zal het kaf met onuitblusselijk vuur verbranden.
Toen kwam Jezus van Galilea naar de Jordaan, tot Johannes, om van hem gedoopt te worden.

En Jezus, de schare ziende, is geklommen op een berg, en als Hij nedergezeten was, kwamen Zijn discipelen tot Hem.
En Zijn mond geopend hebbende, leerde Hij hen, zeggende:
Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën,
dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.
Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

Alle dingen dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen,
doet gij hun ook alzo; want dat is de wet en de profeten.
Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt,
en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt,
en weinigen zijn er, die denzelven vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Tomega:

Vind je dat niet misleidend?

Goh ja, klopt ook!  Ik ga ervan uit dat ieder mens een leegte in zich draagt die alleen door God opgevuld kan worden. 

Veel mensen kiezen inderdaad niet voor God, en bevinden zich op de brede weg die tot het verderf leidt..

Fijn dat je kritisch bent.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nicky O:

Goh ja, klopt ook!  Ik ga ervan uit dat ieder mens een leegte in zich draagt die alleen door God opgevuld kan worden. 

Veel mensen kiezen inderdaad niet voor God, en bevinden zich op de brede weg die tot het verderf leidt..

Ik geloof ook dat het een KEUZE is: Kiezen voor God heeft grote gevolgen! Niet kiezen ook.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nicky O:

Goh ja, klopt ook!  Ik ga ervan uit dat ieder mens een leegte in zich draagt die alleen door God opgevuld kan worden. 

Veel mensen kiezen inderdaad niet voor God, en bevinden zich op de brede weg die tot het verderf leidt..

Zelfgeïnduceerde problematiek dus. Je klinkt alsof de mens een zielig slachtoffer is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zelfgeïnduceerde problematiek dus. Je klinkt alsof de mens een zielig slachtoffer is.

In feite is de mens ook een zielig slachtoffer. De meeste mensen zijn slachtoffer van "zichzelf". In feite zou je ook medelijden en compassie moeten hebben met diegenen die Jezus als God en Verlosser afwijzen (en, niet aannemen is hetzelfde als afwijzen). Zielig is iets anders dan willoos! De mens is GEEN willoos slachtoffer. IEDER MENS heeft een keuze!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

In feite is de mens ook een zielig slachtoffer. De meeste mensen zijn slachtoffer van "zichzelf". In feite zou je ook medelijden en compassie moeten hebben met diegenen die Jezus als God en Verlosser afwijzen (en, niet aannemen is hetzelfde als afwijzen). Zielig is iets anders dan willoos! De mens is GEEN willoos slachtoffer. IEDER MENS heeft een keuze!

Daar weiger ik in mee te gaan. Er is niets zieligs aan de mens te bekennen, men houdt bewust de waarheid ten onder. Er is er maar 1 het slachtoffer en dat is Jezus. Hem vermoord de mens maar al te graag.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar weiger ik in mee te gaan. Er is niets zieligs aan de mens te bekennen, men houdt bewust de waarheid ten onder. Er is er maar 1 het slachtoffer en dat is Jezus. Hem vermoord de mens maar al te graag.

Jezus heeft Zichzelf gegeven, het was de ultieme Liefdesdaad voor ALLE mensen. Je hebt gelijk dat de mens - zoals jij het zegt - bewust de waarheid ten onder houdt. Mensen wenden zich inderdaad WILLENS EN WETENS tot verzinsels, zoals het ontkennen van de Godheid van Jezus, het ontkennen van de Schepping en/of de Schepper, het geloven in evolutie, enz. enz.

Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten. Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels.

Dan hebben we wel een taak. Waarom? Omdat God niet wil dat ook maar EEN MENS VERLOREN GAAT!

Predik het Woord. Volhard daarin, gelegen of ongelegen. Weerleg, bestraf, vermaan, en dat met alle geduld en onderricht.

Vergeet niet dat Jezus regelmatig medelijden met mensen had:

En Jezus, Die innerlijk met ontferming bewogen was, raakte hun ogen aan; en meteen werden hun ogen ziende, en zij volgden Hem.

Vanuit die innerlijke ontferming, vanuit dat medelijden, die compassie, horen wij ons werk als evangelisten te doen! Het is geen emotioneel verhaaltje, het is een liefdesdaad, gebaseerd op dezelfde innerlijke ontferming waarmee Jezus bewogen was en wordt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei WdG:

Jezus heeft Zichzelf gegeven,

O, dus de mens heeft Jezus niet vermoord?

33 minuten geleden zei WdG:

Vergeet niet dat Jezus regelmatig medelijden met mensen had:

En Jezus, Die innerlijk met ontferming bewogen was, raakte hun ogen aan; en meteen werden hun ogen ziende, en zij volgden Hem.

Vergeet de context niet. Wanneer werd Hij met innerlijke ontferming bewogen? Hoeveel armoedzaaiers, blinden en manken kende Jericho wel niet? En waarom werd Jezus nu juist bij slechts deze twee met ontferming bewogen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

O, dus de mens heeft Jezus niet vermoord?

Het ligt eraan hoe je het bekijkt. In feite KON de mens Jezus niet eens vermoorden. Jezus gaf vrijwillig de geest. Hij is God, vergeet dat niet!

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En waarom werd Jezus nu juist bij slechts deze twee met ontferming bewogen?

Juist twee? Slechts twee? Deze twee (en wellicht meer)? Ik lees nergens dat het bij deze twee bleef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Het ligt eraan hoe je het bekijkt.

Inderdaad. En in mijn optiek is de mens een moordenaar. Schuldig aan de dood van Jezus door Hem steeds maar weer te kruisigen als men meent het allemaal zelf wel te kunnen regelen en zichzelf meent te kunnen bevrijden van de last van de zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Inderdaad. En in mijn optiek is de mens een moordenaar.

De mens zonder God is een zondaar, dus ook een moordenaar.

Citaat

Schuldig aan de dood van Jezus door Hem steeds maar weer te kruisigen als men meent het allemaal zelf wel te kunnen regelen en zichzelf meent te kunnen bevrijden van de last van de zonde.

Als je het zo formuleert ben ik het volledig met je eens. Maar wat als iemand beseft dat hij of zij zichzelf NIET kan bevrijden van de last van de zonde, en dus beseft dat hij of zij Christus nodig heeft? Hoe formuleer je het dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

De mens zonder God is een zondaar, dus ook een moordenaar.

Dus moeten mensen niet raar staan te kijken dat ze de doodstraf krijgen als ze Jezus blijven vermoorden.

1 uur geleden zei WdG:

Maar wat als iemand beseft dat hij of zij zichzelf NIET kan bevrijden van de last van de zonde, en dus beseft dat hij of zij Christus nodig heeft? Hoe formuleer je het dan?

Dan wordt het bloed van de moord van Jezus je redding en ziet God je niet meer als moordenaar. Van bloedschuld naar reddend bloed. Jij had daar moeten hangen en Jezus heeft het voor je opgeknapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dus moeten mensen niet raar staan te kijken dat ze de doodstraf krijgen als ze Jezus blijven vermoorden.

Dat klopt. Ik neem aan dat je het wel met me eens bent dat Jezus voor ALLE zonden gestorven is, voor ALLE zonden van ALLE mensen, verleden, heden, toekomst. Het is een kwestie van het aanbod aannemen. Wanneer iemand het aanbod niet aanneemt, volgt er inderdaad een straf. De "enige zonde" die niet vergeven wordt is Jezus afwijzen als Verlosser. Mensen bevinden zich dus niet in de hel omdat ze gezondigd hebben. Mensen bevinden zich in de hel, omdat ze Jezus afwijzen.

Citaat

Dan wordt het bloed van de moord van Jezus je redding en ziet God je niet meer als moordenaar. Van bloedschuld naar reddend bloed. Jij had daar moeten hangen en Jezus heeft het voor je opgeknapt.

Dat betekent dus dat God de zonde niet meer ziet?! Als je dat bedoelt, ben ik het met je eens. Ik ben het ook met je eens dat op de plek waar ik had moeten hangen, Jezus hing. Maar, omdat HIJ er hing, hoef ik het - God zij dank !! - nooit te ervaren. Ik kan ZIJN aanbod slechts in dankbaarheid aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid