Spring naar bijdragen

Ontcijfer de code


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

26 minuten geleden zei Thinkfree:

Dit is de code.

Adam, seth, Enosh,  kennan, mahalelel, jared, Enoch, methuselah, lamech, Noah.

Wie kan hem ontcijferen ? ?

Is het niet een kwestie van de betekenis van de namen op een rijtje zetten? M.i. kom je op het evangelie uit. Ik pak Metusalach er bijvoorbeeld uit: "na zijn dood komt het oordeel". De rest van het "verhaal" kennen we.

Ben benieuwd naar jouw visie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Is het niet een kwestie van de betekenis van de namen op een rijtje zetten? M.i. kom je op het evangelie uit. Ik pak Metusalach er bijvoorbeeld uit: "na zijn dood komt het oordeel". De rest van het "verhaal" kennen we.

Ben benieuwd naar jouw visie.

1 Adam, 2 seth, 3 enosh, 4 kennan 5 mahalelel 6 jared 7 enoch 8 methuselah 9 lamech 10 noah

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessed God 6 Shall come down 7 teaching 8 his death Shall bring 9 the despiring 10 comfort.

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

1 Adam, 2 seth, 3 enosh, 4 kennan 5 mahalelel 6 jared 7 enoch 8 methuselah 9 lamech 10 noah

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessure God 6 Shell comae down 7 teaching 8 tis seth Shell bring 9 the despiring 10 comfort.

Dat is de uitleg van het filmpje. Nu nog uitzoeken of het zo is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Thinkfree:

1 Adam, 2 seth, 3 enosh, 4 kennan 5 mahalelel 6 jared 7 enoch 8 methuselah 9 lamech 10 noah

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessed God 6 Shall come down 7 teaching 8 his death Shall bring 9 the despiring 10 comfort.

 

Inderdaad. Er is dus niks moeilijks aan. Het evangelie is te lezen in de namen. Het evangelie is ook te lezen in de sterren! Denk aan Adam en Abraham.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. Er is dus niks moeilijks aan. Het evangelie is te lezen in de namen. Het evangelie is ook te lezen in de sterren! Denk aan Adam en Abraham.

Het evangelie is a priori te lezen in de Bijbel, God Woord. Zonder dit Woord valt er niets te snappen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
22 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. Er is dus niks moeilijks aan. Het evangelie is te lezen in de namen. Het evangelie is ook te lezen in de sterren! Denk aan Adam en Abraham.

Het evangelie is a priori te lezen in de Bijbel, God Woord. Zonder dit Woord valt er niets te snappen. 

En is er onderscheid tussen het woord en Schrift ?

Zonder het vleesgeworden woord te erkennen, valt het niet te snappen  

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

En is er onderscheid tussen het woord en Schrift ?

Zonder het vleesgeworden woord te erkennen, valt het niet te snappen  

Er is onderscheid tussen sterren en Schriftverkondiging. De grote opdracht luid:

En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. (Mar.16:15, SV)

Prediken doe je vanuit de Schrift en niet door naar sterren te wijzen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Er is onderscheid tussen sterren en Schriftverkondiging. De grote opdracht luid:

En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. (Mar.16:15)

Prediken doe je vanuit de Schrift en niet door naar sterren te wijzen.

Prediken vanuit de Schrift zonder het woord te bezitten is waardeloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Prediken vanuit de Schrift zonder het woord te bezitten is waardeloos.

En je punt is? Voordat iemand het Woord, of wellicht beter gezegd; de Heilige Geest, bezit, zal deze toch eerst tot bekering moeten komen. En dat gebeurt door verkondiging van het Woord, zoals te lezen valt in de Schrift. En uiteraard is verkondiging zonder de Heilige Geest een nutteloze bezigheid, maar niet mijn uitgangspunt.

Wijzen naar de sterren zonder prediking vanuit de Schrift is evenzo waardeloos.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En je punt is? Voordat iemand het Woord, of wellicht beter gezegd; de Heilige Geest, bezit, zal deze toch eerst tot bekering moeten komen. En dat gebeurt door verkondiging van het Woord, zoals te lezen valt in de Schrift. En uiteraard is verkondiging zonder de Heilige Geest een nutteloze bezigheid, maar niet mijn uitgangspunt.

Mijn punt is dat er onderscheid is zie

 Johannes 2:22
Daarom, als Hij opgestaan was van de doden, werden Zijn discipelen gedachtig, dat Hij dit tot hen gezegd had, en zij geloofden de Schrift, en het woord, dat Jezus gesproken had.

De bijbel is de Schrift, Jezus is Gods woord.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Mijn punt is dat er onderscheid is zie

 Johannes 2:22
Daarom, als Hij opgestaan was van de doden, werden Zijn discipelen gedachtig, dat Hij dit tot hen gezegd had, en zij geloofden de Schrift, en het woord, dat Jezus gesproken had.

Net wat ik zeg: ze geloofden de Schrift en niet de sterren.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Net wat ik zeg: ze geloofden de Schrift en niet de sterren.

Vergeet Romeinen 1:20 niet

20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

God openbaart zij woord (Jezus) door natuur en Schrift.

Dat houdt dus in dat men tot geloof in het woord kan komen door natuur en schrift zodat zij niet te verontschuldigen zijn.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Thinkfree:

Vergeet Romeinen 1:20 niet

20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

God openbaart zij woord (Jezus) door natuur en Schrift.

Dat houdt dus in dat men tot geloof in het woord kan komen door natuur en schrift zodat zij niet te verontschuldigen zijn.

Dat denk ik niet. Want het is de Schrift die ons zegt dat dit zo in elkaar zit. In de Bijbel kunnen wij lezen dat wij niet te verontschuldigen zijn, niet in de sterren. Zonder de Bijbel begrijpt de natuurlijke mens niets van de door jou aangehaalde argumenten. Zaken als; natuur, geweten, moraal etc... laten ons zoeken naar de Waarheid die in de Bijbel gevonden kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat denk ik niet. Want het is de Schrift die ons zegt dat dit zo in elkaar zit. In de Bijbel kunnen wij lezen dat wij niet te verontschuldigen zijn, niet in de sterren. Zonder de Bijbel begrijpt de natuurlijke mens niets van de door jou aangehaalde argumenten. Zaken als; natuur, geweten, moraal etc... laten ons zoeken naar de Waarheid die in de Bijbel gevonden kan worden.

Had abrham een bijbel ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Het OT werd al vroeg gedocumenteerd. Mondelinge overlevering werd ook door God ingegeven en geld ook als Zijn Woord.

Klopt echter voor de zondvloed stond de boodschap van dat woord  (Jezus) waarschijnlijk ook in de sterren dat is wat wdg bedoeld denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Thinkfree:

Dit is de code.

Adam, seth, Enosh,  kennan, mahalelel, jared, Enoch, methuselah, lamech, Noah.

Wie kan hem ontcijferen ? ?

De boeken van de Bijbel staan vol met dit soort codes. Het is de blauwdruk van God waardoor we zeker mogen weten dat de boeken van de Bijbel een buitenaardse oorsprong hebben. Een ander voorbeeld dat ik mooi vind (maar er zijn er zoveel): Het boek dat wij als Genesis kennen heet in het Hebreeuws Sjemot. Sjemot betekent namen. De titel van het boek vestigt onze aandacht dus al op namen. Nu begint het boek inderdaad met namen. Die namen hebben allemaal een betekenis en indien je die betekenissen achter elkaar leest heb je ook weer een goddelijke boodschap. De namen zijn: Ruben, Simeon, Levi, Juda, Issachar, Zebulon, Benjamin, Dan,  Naftali, Gad  en Aser. Ik wil het nog niet verklappen want het is veel mooier als je het zelf ontdekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Het boek dat wij als Genesis kennen heet in het Hebreeuws Sjemot.

Nee. Sjemot is de benaming van het boek Exodus, welke uittocht betekent. Genesis heet Bereisjiet, Hebreeuws voor 'in (een) begin'.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid