Spring naar bijdragen

Ontcijfer de code


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ah ok, het verschil tussen Grieks en Hebreeuws.

Ja. Vertalers hebben het in het verleden blijkbaar nodig gevonden om de namen van de boeken te veranderen. Daardoor is een deel van de betekenis verloren gegaan. Gelukkig is het nog bekend wat de originele Hebreeuwse namen zijn en daar kunnen we ons voordeel mee doen. Maar wat van de betekenis van de namen? Die vertellen ons een goddelijke boodschap en daar gaat het nu juist om. Iemand? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Ja. Vertalers hebben het in het verleden blijkbaar nodig gevonden om de namen van de boeken te veranderen. Daardoor is een deel van de betekenis verloren gegaan. Gelukkig is het nog bekend wat de originele Hebreeuwse namen zijn en daar kunnen we ons voordeel mee doen. Maar wat van de betekenis van de namen? Die vertellen ons een goddelijke boodschap en daar gaat het nu juist om. Iemand? 

Nou verras ons ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Thinkfree:

1 Adam, 2 seth, 3 enosh, 4 kennan 5 mahalelel 6 jared 7 enoch 8 methuselah 9 lamech 10 noah

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessed God 6 Shall come down 7 teaching 8 his death Shall bring 9 the despiring 10 comfort.

 

 

Dat is handig. Iemand iets duidelijk maken en daarom de boodschap VERBERGEN.

15 uur geleden zei Thinkfree:
15 uur geleden zei Willempie:

Ja. Vertalers hebben het in het verleden blijkbaar nodig gevonden om de namen van de boeken te veranderen. Daardoor is een deel van de betekenis verloren gegaan. Gelukkig is het nog bekend wat de originele Hebreeuwse namen zijn en daar kunnen we ons voordeel mee doen. Maar wat van de betekenis van de namen? Die vertellen ons een goddelijke boodschap en daar gaat het nu juist om. Iemand? 

Nou verras ons ?

dat bedoel ik dus......

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Dat is handig. Iemand iets duidelijk maken en daarom de boodschap VERBERGEN.

Nee de boodschap was al duidelijk dit is het verifiëren van de boodschap ter schaamte voor mensen die leren dat Jezus God niet is.

Het is slechts ter verificatie van de waarheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

 

namen.jpg

Wat is hier nu boodschap?
Als je een aantal Nederlandse namen en hun betekenis op een rijtje zet, krijg je net zoiets. 

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee de boodschap was al duidelijk dit is het verifiëren van de boodschap ter schaamte voor mensen die leren dat Jezus God niet is.

Het is slechts ter verificatie van de waarheid.

Ik zou niet weten hoe je kunt beredeneren dat dit een verificatie zou kunnen van welke feit dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee de boodschap was al duidelijk dit is het verifiëren van de boodschap ter schaamte voor mensen die leren dat Jezus God niet is.

Het is slechts ter verificatie van de waarheid.

Ik zou niet weten hoe je kunt beredeneren dat dit een verificatie zou kunnen van welke feit dat ook.

Hoe blind moet je zijn ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Thinkfree:

Nee de boodschap was al duidelijk dit is het verifiëren van de boodschap ter schaamte voor mensen die leren dat Jezus God niet is.

Het is slechts ter verificatie van de waarheid.

Ik zou niet weten hoe je kunt beredeneren dat dit een verificatie zou kunnen van welke feit dat ook.

Hoe blind moet je zijn ?

Leg het gewoon uit in plaats van te suggereren dat ik blind ben. Hoe volgt uit het volgende dat Jezus God is?

Citaat

 

1 Adam, 2 seth, 3 enosh, 4 kennan 5 mahalelel 6 jared 7 enoch 8 methuselah 9 lamech 10 noah

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessed God 6 Shall come down 7 teaching 8 his death Shall bring 9 the despiring 10 comfort.

 

Het staat er  niet, het woord Jezus komt er niet in voor.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Iemand iets duidelijk maken en daarom de boodschap VERBERGEN.

Die dingen zijn alleen verborgen voor degenen die er blind voor zijn. Zoals Blaise Pascal al schreef: "Er is genoeg licht voor diegenen die willen zien en genoeg duisternis voor diegenen die de duisternis prefereren. En dat is rechtvaardig want alleen zo is de mens in staat tot een volkomen vrije keuze." Wetenschappers doen niet anders dan "verborgen" dingen ontdekken. Dat ontdekken geeft grote vreugde. Het kan alleen maar omdat de schepping verbazend wetmatig en logisch in elkaar steekt. Met Bijbelonderzoek is het net zo want de Bijbel is eveneens onderdeel van de schepping, met dezelfde wetmatigheden en logica. Er is ruimschoots genoeg voor de "simpele" mens. Er is ook ruimschoots genoeg voor de nieuwsgierige, onderzoekende mens. Verbijsterend genoeg zijn er legio mensen die het allemaal niets interesseert. Ik mag daar niet over oordelen maar begrijpen doe ik dat helemaal niet.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je een aantal Nederlandse namen en hun betekenis op een rijtje zet, krijg je net zoiets. 

Indien dit al zo zou zijn, zou het me niet eens verbazen, omdat in wezen alles wat wij kunnen waarnemen onderdeel is van God's schepping.

14 minuten geleden zei thom:

Leg maar uit, want ik kan er ook geen brood van maken.

Een Hebreeuws sprekend persoon leest min of meer het volgende:

"Zie de zoon.

Luister naar hem, kleef hem aan en prijs hem.

Hij brengt ons loon.

Hij woont onder ons.

De zoon van zijn rechterhand,

de rechter,

strijdt voor uw geluk en blijdschap."

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is handig. Iemand iets duidelijk maken en daarom de boodschap VERBERGEN.

Dat deed Jezus in principe ook. Hij vertelde in gelijkenissen. Alleen mensen die geestelijk ingesteld waren gingen verder graven. En het zou heel goed kunnen dat God een blauwdruk achter laat in Zijn Woord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus hier:
 

Citaat

1 Adam, 2 seth, 3 enosh, 4 kennan 5 mahalelel 6 jared 7 enoch 8 methuselah 9 lamech 10 noah

staat eigenlijk

Citaat

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessed God 6 Shall come down 7 teaching 8 his death Shall bring 9 the despiring 10 comfort

En dat moeten we lezen als:

Citaat

 

"Zie de zoon. Luister naar hem, kleef hem aan en prijs hem. Hij brengt ons loon. Hij woont onder ons.

De zoon van zijn rechterhand, de rechter, strijdt voor uw geluk en blijdschap."

 

Dit is onzin. Dit is geen boodschap vinden. Dit is een boodschap zoeken die je met dezelfde moeite ook kunt vinden in de maandelijkse uitgave van supermarkt Jumbo, maar dan over de zin van het eten van volkorenbrood.
Het zegt werkelijk helemaal niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Dat deed Jezus in principe ook. Hij vertelde in gelijkenissen. Alleen mensen die geestelijk ingesteld waren gingen verder graven. En het zou heel goed kunnen dat God een blauwdruk achter laat in Zijn Woord. 

Het is dus voor diegenen die willen en niet voor diegenen die niet willen.

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Dit is onzin. Dit is geen boodschap vinden. Dit is een boodschap zoeken die je met dezelfde moeite ook kunt vinden in de maandelijkse uitgave van supermarkt Jumbo, maar dan over de zin van het eten van volkorenbrood.
Het zegt werkelijk helemaal niets.

Je haalt nu weer twee verschillende zaken door elkaar. Twee verschillende opsommingen van namen. Geeft niet maar zorgvuldiger lezen helpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit is onzin. Dit is geen boodschap vinden. Dit is een boodschap zoeken die je met dezelfde moeite ook kunt vinden in de maandelijkse uitgave van supermarkt Jumbo, maar dan over de zin van het eten van volkorenbrood.
Het zegt werkelijk helemaal niets.

Je haalt nu weer twee verschillende zaken door elkaar. Twee verschillende opsommingen van namen. Geeft niet maar zorgvuldiger lezen helpt.

Er wordt je gevraagd om uitleg van het lijstje en jij komt met die tekst. Dat valt niet op een andere manier te lezen, ook niet als ik het zorgvuldig doe.
Mijn conclusie is dan dat je maar wat onzin zit te posten. Tenzij je het anders uit kunt leggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Er wordt je gevraagd om uitleg van het lijstje en jij komt met die tekst. Dat valt niet op een andere manier te lezen, ook niet als ik het zorgvuldig doe.
Mijn conclusie is dan dat je maar wat onzin zit te posten. Tenzij je het anders uit kunt leggen?

Als je even terugleest zie je dat je twee verschillende opsommingen van namen door elkaar haalt. De eerste staat in Genesis en de tweede in Exodus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit is onzin. Dit is geen boodschap vinden. Dit is een boodschap zoeken die je met dezelfde moeite ook kunt vinden in de maandelijkse uitgave van supermarkt Jumbo, maar dan over de zin van het eten van volkorenbrood.
Het zegt werkelijk helemaal niets.

Lijkt me geen onzin. Het staat in deze volgorde in de Bijbel, eeuwenlang. Je wilt het niet zien. Je wordt overladen met bewijzen dat Jezus wel degelijk de Messias was. Een enkel geval kan toeval zijn, maar het gebeurt overal in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

1 Man 2 appointed 3 mortal 4 sorrow 5 the blessed God 6 Shall come down 7 teaching 8 his death Shall bring 9 the despiring 10 comfort

 

29 minuten geleden zei sjako:

Lijkt me geen onzin. Het staat in deze volgorde in de Bijbel, eeuwenlang. Je wilt het niet zien. Je wordt overladen met bewijzen dat Jezus wel degelijk de Messias was. Een enkel geval kan toeval zijn, maar het gebeurt overal in de Bijbel

Sjako zou je zo vriendelijk willen zijn het bovenstaande in het Engels geschreven naar nederlands te willen vertalen?

Hopelijk gaan dan beide ogen open van allebei

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Thinkfree:

Sjako zou je zo vriendelijk willen zijn het bovenstaande in het Engels geschreven naar nederlands te willen vertalen?

Dat is al gedaan en dan staat er niks meer dan ik altijd al gezegd heb, maar jij doelt natuurlijk dat er staat dat ‘de gezegende God naar beneden komt’, maar dat heeft Hij al vaker gedaan dmv engelen en in Jezus geval dmv Zijn Zoon. Dat is de enigste interpretatie volgens mij die mogelijk is als je de andere teksten ook serieus neemt. mahalelel kan overigens ook lof van God betekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 3-3-2019 om 12:53 zei sjako:

Lijkt me geen onzin. Het staat in deze volgorde in de Bijbel, eeuwenlang. Je wilt het niet zien. Je wordt overladen met bewijzen dat Jezus wel degelijk de Messias was. Een enkel geval kan toeval zijn, maar het gebeurt overal in de Bijbel.

Waar staat in de opsomming namen dan dat het om Jesjoea gaat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
Op 2-3-2019 om 11:23 zei Thinkfree:

De bijbel is de Schrift, Jezus is Gods woord.

Bestond de Bijbel dan al toen? Nee.

Is Jezus Gods woord? Dat is heel beperkt weergegeven.

Het Woord is Geest.

Ontcijfer de code..

Jezus is het woord van God zoals ook het door God geïnspireerde schrift, Beide kan Gods woord genaamd worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid