Spring naar bijdragen

De echte gospel van Jezus


Aanbevolen berichten

waregospelvanjezus.jimdofree.com

1Johannes 3 Een ieder, die in Hem blijft, die zondigt niet; een ieder die zondigt, die heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.

1Johannes 2:15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is. Zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.

Johannes 3:18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God. 19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos. 20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden. 21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.

Johannes 3:5 Voorwaar, voorwaar ik zeg U: Als iemand niet geboren wordt, uit water en geest, kan hij het Koninkrijk van God niet binnengaan

Romeinen 8:8 Zij die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen

Romeinen 6:1 Mogen we bij de zonde blijven opdat de genade toeneme? Volstrekt niet.

Jakobus 2:14 wat baat het mijn broeders of iemand al beweert geloof te hebben als hij geen werken heeft

Hebreeën 12:4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden tegen de zonde

2Korintiërs 4:4 Satan is de God van deze wereld

Openbaring 12:4 Satan, die de hele wereld misleidde

Lucas 16:15 Wat hoog is onder de mensen is een gruwel voor God

Galaten 1:10 Indien ik immers nog mensen behaagde, zou ik geen dienstknecht van Christus zijn

Galaten 5:19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woedeuitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen en dergelijke, wie zulke dingen doen, zullen het Koninkrijk van God niet beërven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Sjoerd91:

waregospelvanjezus.jimdofree.com

Je geeft aan geen volger van Christus te zijn omdat je Zijn Geest niet in jou hebt. Daar ben ik het wel mee eens. Je maakt van geloven een obsessie, zoals je met bijna alles in jou leven omgaat: obsessief. Obsessie en agressie gaan graag hand in hand. Volgens mij ben je constant bezig met onderdrukken van deze emotie, totdat de druk te hoog wordt. Dan voel je je weer schuldig en is het cirkeltje weer rond en begint alles weer van voren af aan.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je geeft aan geen ware volger van Christus te zijn omdat je Zijn Geest niet in jou hebt. Daar ben ik het wel mee eens. Je maakt van geloven een obsessie, zoals je met bijna alles in jou leven omgaat: obsessief. Obsessie en agressie gaan graag hand in hand.

Heerlijk toch? Obsessie en agressie.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heerlijk toch? Obsessie en agressie.

Integendeel; obsessieve fixatie en deze koesteren is afgoderij. Daar komen inderdaad van die zogenaamde van God getuigende liedjes van zoals de door jou gepromote, die in mij optiek niets meer zijn dan een grote bek die bar weinig, eigenlijk helemaal niets, zegt over God en het evangelie. Obsessie compenseert vaak een gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Integendeel; obsessieve fixatie en deze koesteren is afgoderij. Daar komen inderdaad van die zogenaamde van God getuigende liedjes van zoals de door jou gepromote, die in mij optiek niets meer zijn dan een grote bek die bar weinig, eigenlijk helemaal niets, zegt over God en het evangelie. Obsessie compenseert vaak een gebrek.

Integendeel. Obsessie leidt tot perfectie, half werk leidt tot gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Integendeel. Obsessie leidt tot perfectie, half werk leidt tot gebrek.

Obsessie is een vorm van zelfrealisatie en heeft niets met liefde maar alles met narcisme te maken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Obsessie is een vorm van zelfrealisatie en heeft niets met liefde maar alles met narcisme te maken.

Hmmm misschien heb je wel gelijk. Hoewel ik niet denk dat narcisme en obsessie altijd even nauw verbonden zijn. 

Obsessie kan op aantal zaken net wel met liefde te maken hebben. Zo is mijn haat voor de ene ontstaan uit de liefde voor de ander. In mijn obsessieve rants over bv migratie denk ik overigens niet aan mezelf maar nabestaanden. Zo ook is mijn obsessie voor creationisme gericht op mijn liefde voor de Schepper. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neem dit dan ook mee:

Google result: https://www.google.nl/search?source=hp&ei=Oxp-XJnuK42-kwW6qrjQDw&q=waregospelvanjezus.jimdofree.com&btnK=Google+zoeken&oq=waregospelvanjezus.jimdofree.com&gs_l=psy-ab.3...991.991..2099...0.0..0.121.121.0j1......0....2j1..gws-wiz.....0.RGpQ1bs7q4k

Feyenoord vs Ajax 0-3 All Goals & Highlights HD 2/27/2019

dnwheating.co.uk/v-feyenoord-vs-ajax-0-3-all-goals-highlights-hd-2-27-2019-FrGh6...

6 dagen geleden - ... en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.waregospelvanjezus.jimdofree.com.

 

Citaat

array s

De Ligt is massive. Hard to believe he's just 19 years old.

Vor 44 Minuten

Sjoerd de Graaf

Johannes @ En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.waregospelvanjezus.jimdofree.com

Vor 2 Stunden

Virgo Joseph

Our boys was amazing

Vor 7 Stunden

Rafal Avalon

Fok Rotterdam

Vor 11 Stunden

Edward R

Ik ben eigenlijk op zoek naar een samenvatting met commentaar van rtv rijnmond, is dat er ook?

Vor 21 Stunde

Sjoerd begint over zijn site op een voetbalsite. Ik druk het iets anders uit dan DBI. Ik denk dat Sjoerd met een zorgverlener moet spreken hierover.

bewerkt door Bonjour
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Gerapporteerd. Je weet niets van Sjoerd af en hoeft hem niet de grond in te trappen.

https://vilook.com/search/Sjoerd-de-Graaf

Hier praat hij ipv schrijven.

Het was beter als zijn ouders hem eens flink op zijn donder hadden gegeven:

https://vilook.com/video/uFvvkZeaklM/wie-zijn-kinderen-niet-opvoedt-met-god-en-ze-niet-slaat-die-haat-ze

Hij voelt zich vervloekt en kon beter niet geboren zijn:

https://vilook.com/video/aIhWJ1lmm9g/krijg-niet-zomaar-kinderen-vervloekte-baarmoeders

etc...

Tja, hij heeft m.i. wel een bijzonder verwrongen beeld van het Christendom.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Er lopen heel wat verwarde mensen rond. We hoeven ze niet op hun ziel te trappen. Ik kan daar niet tegen.

We hoeven niemand op hun ziel te trappen. Dat lijkt me nooit de bedoeling. Maar, er zijn mensen die hebben het gevoel dat ze op hun ziel getrapt worden, terwijl dat zeker niet zo is. Het draait natuurlijk wel om de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het zo lees, lijkt het erop dat Sjoerd last heeft van angst.

Biechten helpt.. alles wat duister is in hem, weer in het Licht zetten.

'De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden'.  1 Johannes 4:18

22 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Obsessie is een vorm van zelfrealisatie en heeft niets met liefde maar alles met narcisme te maken

Obsessie heeft in mijn ogen niet te maken met narcisme, maar met een leegte..  die we niet laten opvullen door God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Nicky O:

Obsessie heeft in mijn ogen niet te maken met narcisme, maar met een leegte..  die we niet laten opvullen door God. 

Als we niet vervuld zijn met Gods Geest, dan zijn we dus vervuld met/van onszelf en blijft er slechts narcisme over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Nicky O:

Narcisten zijn niet in staat tot liefhebben.

Narcisten hebben zichzelf lief.

36 minuten geleden zei Willempie:

Is ook mogelijk. Had ik nog niet bij stilgestaan. 

Ik heb nu een aantal van zijn video's gezien. Het lijkt me geen domme kerel, ontzettend compulsief en impulsief, schaamteloos en kinderachtig. Hij functioneert nog in de maatschappij dankzij zijn IQ vermoed ik, maar fragiel. Ik ben er bang voor dat proactief ingrijpen geen grond heeft en dat het wachten is op een escalatie.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid