Spring naar bijdragen

God is geopenbaard in het vlees


Aanbevolen berichten

Over mijn onderschrift werd een opmerking gemaakt. Het is mijn persoonlijke visie, en, ik laat die gewoon staan. Men hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn. Ik wil deze visie toelichten aan de hand van een tekst uit www.bijbelengeloof.com, waarin wordt uitgelegd dat God wel degelijk in het vlees gekomen is.

"God is geopenbaard in het vlees"

De Heere Jezus krijgt in Luk. 1 : 32 de naam: “de Zoon van de Allerhoogste”, of ook wel “Gods Zoon” (Luk. 1 : 35). Een andere Schriftplaats stelt dat de Heere Jezus “God geopenbaard in het vlees” is. In 1 Tim. 3 : 16 staat geschreven: “En buiten alle twijfel, de verborgenheid der godzaligheid is groot: God is geopenbaard in het vlees”. In het Evangelie naar de beschrijving van Johannes vinden we de overbekende woorden dat “in den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. (…) En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (…) Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in de schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.” (Johannes 1 : 1, 14, 18). Het Woord dat vleesgeworden is, is dus Jezus Christus! En dat Woord was God. Jezus Christus was (en is) God! Dat is exact wat de tekst in 1 Timótheüs 3 : 16 ook laat zien: “God is geopenbaard in het vlees”. 

Jezus Christus was op aarde óók God!

Jezus Christus werd Mens, maar hield dit in dat Hij daarmee Zijn Godheid had afgelegd? NEE! Rom. 1 : 4 gaat verder met: “Die krachtig bewezen is te zijn de Zoon van God,…”. De teksten in bijvoorbeeld Filippensen, laten zien dat Hij Zijn Beeld, Zijn Goddelijke gestalte had afgelegd. Maar we lezen in de Bijbel óók dat de Heere Jezus Zich bijvoorbeeld liet vereren en aanbidden (Matth. 14 : 33 bijvoorbeeld), zo zien we in de Evangeliën hoe Jezus Christus een storm tot bedaren bracht (Luk. 8 : 24), Hij wandelde op de zee (Matth. 14 : 25) en Hij vergaf mensen hun zonden (Mark. 2 : 5 – 7). Jezus Christus was volledig Mens, maar Hij was tevens volledig God, vandaar dat Hij ook zegt in Joh. 10 : 30: “Ik en de Vader zijn één.” Alleen Hij had Zijn Beeld, Zijn Goddelijke gestalte afgelegd en een mensengedaante aangedaan. Jezus Christus was de Zoon van God en de Zoon des mensen (Matth. 8 : 20 bijv.). En daarom is die geboorte uit de maagd Maria zo belangrijk!

Bron: https://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=180:jezus-christus-waarlijk-god-waarlijk-mens&Itemid=89

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je er zo zeker van bent dat jouw visie de enige juiste is dat je zelfs de Bijbel durft aan te passen om die visie te ondersteunen, zal ik daar ernstig bezwaar tegen blijven maken. De Bijbel is God's heilige Woord en niet het speelgoed van WdG. Ik vind het onaanvaardbaar als hier Bijbelteksten naar believen worden aangepast om iemand's gelijk aan te tonen. Dit gaat veel en veel te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Als je er zo zeker van bent dat jouw visie de enige juiste is dat je zelfs de Bijbel durft aan te passen om die visie te ondersteunen, zal ik daar ernstig bezwaar tegen blijven maken. De Bijbel is God's heilige Woord en niet het speelgoed van WdG. Ik vind het onaanvaardbaar als hier Bijbelteksten naar believen worden aangepast om iemand's gelijk aan te tonen. Dit gaat veel en veel te ver.

Ten eerste meld ik dat het "mijn persoonlijke visie" is. Ten tweede pas ik de Bijbel nergens aan, ik leg deze uit, op de wijze zoals ik het zie.

Ten derde gelooft de overgrote meerderheid van de Christenen gewoon dat Jezus God is.

Ik ben het met je eens dat de Bijbel Gods Heilige Woord is. Daarom vind ik het onaanvaardbaar als de Godheid van Jezus Christus ontkend wordt. Overigens gelooft de overgrote meerderheid van de mensen die zichzelf Christen noemen gewoon dat Jezus God is. Ik durf dus te beweren dat het de waarheid is: Jezus is God!

Verder hoop ik op een inhoudelijk gesprek. Kunnen we, omdat Jezus God is, stellen dat God in het vlees gekomen is?

Waarom wel?

Of, waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

@WdG, Je geeft wel de bron maar plaatst de teksten niet in een "quotehok". Het geheel ziet er eigenlijk ook nogal uit alsof je zelf wilt spreken, maar het als je beter kijkt niet doet. Het is de bedoeling om vooral zelf te spreken en discussiëren en niet om teksten van een ander ergens vandaan te halen en die het leeuwendeel laten zeggen. (Er staat op de site waar de tekst vandaan komt overigens in de blauwe marge onderaan "© 2019 Bijbel en Geloof")

Ik heb het topic maar gesloten. Voor een inhoudelijk gesprek kun je natuurlijk een nieuw topic openen maar maak de topic-start dan zelf met hooguit een klein citaat ter illustratie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid