Spring naar bijdragen

De 'hel', verzonnen door mensen of een werkelijkheid


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 515
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriously Modestus? ?‍♂️

Sjako legt het netjes uit, ik voor mij, wat mijn instelling is "wat leert de BIjbel"  daar hou ik mij bij, de schrift leert geen hel, vagevuur of nog andere dingen die hier terloops verkondigd worden,

Er staan meer dingen middels beeld spraak bv. Het bloed van Abel roept om wraak, bloed kan niet spreken, maar bedoelt is dat Goddelijke gerechtigheid vergelding wil, Genesis 4: 10-11. Ergens staat ook

20 minuten geleden zei sjako:

Het is ingewikkelde materie. Zo vreemd was het niet dat ze het niet 100% begrepen.

Het beste houdt men gewoon zijn mond als men zaken niet zeker weet. Doe in ieder geval geen dogmatische uitspraken die claimen de waarheid te zijn, want je maakt jezelf belachelijk i.m.o.

16 minuten geleden zei nikie90:

Nee. Jodendom is de ultieme waarheid. Elk andere vorm van religie of denominatie zijn slechts half gebakken 

Dus je bent hier om een ketterij te verkondigen. Jammer dat de moderatie daar dan weer niets aan doet.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Inzicht krijg je door heilige geest. Misschien daar eens om vragen?

Heb jij een heilige geest?

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dus je bent hier om een ketterij te verkondigen. Jammer dat de moderatie daar dan weer niets aan doet.

Voor mij is het christendom ketterij. Als mijn geloof is dat G-d één is en er geen andere G-d is dan G-d alleen en geen andere redder dan G-d alleen, dan snap ik dat dat voor een doorgewinterde christen als ketterij overkomt. Maar dan zit jij fout, niet ik 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei nikie90:

Voor mij is het christendom ketterij. Als mijn geloof is dat G-d één is en er geen andere G-d is dan G-d alleen en geen andere redder dan G-d alleen, dan snap ik dat dat voor een doorgewinterde christen als ketterij overkomt. Maar dan zit jij fout, niet ik 

Ow, je hebt weer de hik. Probeer eens een glas koud water, of hou anders je adem in voor 30 seconden minimaal.

Nikie heeft het geloof dat je de Naam van God niet uit mag spreken. Daar kan je je bedenkingen bij hebben, maar hier gaan we met respect met anderen om. Jou commentaar kan dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

Het is een heerlijkheid om het te kunnen zeggen. Kan jij het zeggen? Zeg is, G-d is één en er is geen ander met Hem

Kijk, christenen kunnen dat niet zeggen vanwege JC. Maar het is uit de torah, dus dat betekent dat jij de originele ketter bent Kaasjes 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, die palilalie laat ik aan jou over, dat sjema komt niet over mijn lippen.

Palilalie. Ja, voor vijanden van G-d is sjema yisrael palilalie en bespotten de torah.  Ik zou het maar inslikken 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Palilalie. Ja, voor vijanden van G-d is sjema yisrael palilalie. Voor mij is het heerlijkheid en ben jij een afgodsdienaar die doet wat kwaad is in de ogen van G-d dat je Zijn torah bespot 

Ik bespot de Thora niet. Het gedachtegoed dat de Thora nog steeds van kracht zou zijn des te meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ik ervaar idd de heilige Geest ja.

Wat ervaar je precies?

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik bespot de Thora niet. Het gedachtegoed dat de Thora nog steeds van kracht zou zijn des te meer.

Kijk dan is het slechts een intellectueel obstakel. Dat je zegt dat eventueel het convenant met Israel niet meer van kracht is neemt niet weg dat de Thora niet de waarheid is, dus je zegt shema israel komt niet over mijn lippen, en ben je niet in staat om te zeggen dat G-d één is, zijn twee verschillende zaken. Dus dan sta je niet voor de waarheid. Of bedoel je te zeggen dat omdat de Thora niet van kracht meer is, dat G-d daardoor veranderd is en niet één is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei nikie90:

Kijk dan is het slechts een intellectueel obstakel. Dat je zegt dat eventueel het convenant met Israel niet meer van kracht is neemt niet weg dat de Thora niet de waarheid is, dus je zegt shema israel komt niet over mijn lippen, en ben je niet in staat om te zeggen dat G-d één is, zijn twee verschillende zaken. Dus dan sta je niet voor de waarheid. Of bedoel je te zeggen dat omdat de Thora niet van kracht meer is, dat G-d daardoor veranderd is en niet één is?

De Thora was eens de weg naar God, deze is echter krachteloos gemaakt door het offer en bloed van onze Heiland Heere Jezus Christus. Een ontkenning van dat offer en de enige weg tot behoud, is een regelrechte ketterij die hier niet op een Christelijk forum geventileerd en getolereerd zou moeten worden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei nikie90:

Kijk, christenen kunnen dat niet zeggen vanwege JC. Maar het is uit de torah, dus dat betekent dat jij de originele ketter bent Kaasjes 

Elke christen kan zeggen dat God één is. Voordat je de Drie-eenheid wil aanvallen, is het wel zo handig om eerst te leren wat zij inhoudt. Je zou niet de eerste zijn die de Drie-eenheid aanvalt op basis van een verkeerde voorstelling ervan. Moslims en Jehovah's Getuigen hebben daar ook een handje van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De Thora was eens de weg naar God, deze is echter krachteloos gemaakt door het offer en bloed van onze Heiland Jezus Christus. Een ontkenning van dat offer en de enige weg tot behoud, is een regelrechte ketterij die hier niet op een Christelijk forum geventileerd en getolereerd zou moeten worden.

Als G-d de Thora geeft en daarin zegt dat Hij één G-d is en geen ander met Hem dan is dat een claim en omdat G-d het zelf zegt dan is het ook de waarheid. Dat staat dan even los van het convenant en eventuele wegen naar G-d 

Waarom kan je/wil je dan niet zeggen dat G-d één is? 

We gaan teveel off-topic. Het gaat hier over het vraagstuk hel, niet de drie-eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Robert Frans:

Elke christen kan zeggen dat God één is.

Maar dat is niet wat nikie90 zegt:

33 minuten geleden zei nikie90:

Het is een heerlijkheid om het te kunnen zeggen. Kan jij het zeggen? Zeg is, G-d is één en er is geen ander met Hem

Een dergelijk sjema kan niet nagesproken worden door een Christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Robert Frans:

Elke christen kan zeggen dat God één is. Voordat je de Drie-eenheid wil aanvallen, is het wel zo handig om eerst te leren wat zij inhoudt. Je zou niet de eerste zijn die de Drie-eenheid aanvalt op basis van een verkeerde voorstelling ervan. Moslims en Jehovah's Getuigen hebben daar ook een handje van.

Ik ken het verhaal wel van het ei wit, ei geel en eierschaal. Maar G-d zegt dat Hij één is.

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei nikie90:

Wat ervaar je precies?

Precies is moeilijk te zeggen. Paar voorbeelden. Bij interpretaties van bepaalde bijbelgedeeltes zie ik het glashelder. Ik word naar bepaalde mensen toegeleid. Ik blijf rustig ondanks tegenstand. Voel sterke verbondenheid met God. Ik kan mijn gevoelens onder controle houden etc etc

Link naar bericht
Deel via andere websites

ex kathedra: 
Hetgeen Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen; maar de uitverkorenen hebben het verkregen, en de anderen zijn verhard geworden.
(Gelijk geschreven is: God heeft hun gegeven een geest des diepen slaaps; ogen om niet te zien, en oren om niet te horen) tot op den huidigen dag.
En David zegt: Hun tafel worde tot een strik, en tot een val, en tot een aanstoot, en tot een vergelding voor hen.
Dat hun ogen verduisterd worden, om niet te zien; en verkrom hun rug allen tijd.
Zo zeg ik dan: Hebben zij gestruikeld, opdat zij vallen zouden?
Dat zij verre; maar door hun val is de zaligheid den heidenen geworden,
om de joden tot jaloersheid te verwekken.

Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid,
zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven;
Overmits de Joden een teken begeren, en de Grieken wijsheid zoeken;
Doch wij prediken Christus, den Gekruisigde, den Joden wel een ergernis, en den Grieken een dwaasheid;
Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Precies is moeilijk te zeggen. Paar voorbeelden. Bij interpretaties van bepaalde bijbelgedeeltes zie ik het glashelder. Ik word naar bepaalde mensen toegeleid. Ik blijf rustig ondanks tegenstand. Voel sterke verbondenheid met God. Ik kan mijn gevoelens onder controle houden etc etc

Zoals dat je JC overal inlas? Ik heb je toch aangetoond destijds dat je fout zat en je kon geen kant op 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid